Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Tabson » czw sty 06, 2011 10:34 pm

Witam! Z uwagi na to iż mam mozliwość zakupienia Opla Omegi z silnikiem 2.0 , 8V, 115KM mam pytanie czy może ktoś zamontował ten silnik w suzie i jak to się spisuje? Chodzi również o kwesię wagową nadmieniam iż przygotowuje samiego do rajdów przeprawowych.

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: daro 16v » czw sty 06, 2011 10:44 pm

Silnik pasuje w miare bezproblemowo ,mocy nie brakuje,dosc popularna przerobka ale przed kilkoma laty,teraz ludzie bardziej patrza na wage silnika ktora w tym przypadku jest niekorzystna .Lecą napędy przy nieuwaznym operowaniu prawa stopa.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Misiek Cypr » pt sty 07, 2011 9:36 am

Silnik ma barzdo ladna charakterystyke, ladnie zbiera sie z dolu i zerwanie paska rozrzadu mu zupelnie nie szkodzi, poza tym, ze musisz zalozyc nowy.

Ostatnio jest moda na 1.8 M40 z BMW lub M44 tez z BMW, podobno lzejsze i mocniejsze.

Z moich obserwacji, jezdzilem okolo 60kkm z M40 to on mocny jest, ale trzeba go krecic wysoko. Licho jest z jego dolem. Mi bardziej pasuje 2.0 z opla.

Nie jezdzilem samurajem z tymi silnikami, tylko dawcami tych silnikow :)21
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Tabson » pt sty 07, 2011 6:13 pm

Właśnie tego chciałem się dowiedzieć. Miałem kiedyś Vectrę z silnikiem 2.0 i silnik bardzo dobrze się spisywał jak i również nie było problemów z jego trwałością , lecz nie montowałem go jeszcze w samim , tylko wkładałem silniki od Vitary. Na razie wiem że będę musiał przerobić tunel i zmotać wał, pozostaną jeszcze podłączenia itp. W samim mam na razie silnik 1,3 na kompie z jednopunktowym wtryskiem paliwa, nie docierałem go w terenie bo zakładałem iz będę montował mocniejszy piec. Pozostanie wymontowanie i http://www.allegro...

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Jogi4x4 » pt sty 07, 2011 6:39 pm

Misiek Cypr pisze:.
Z moich obserwacji, jezdzilem okolo 60kkm z M40 to on mocny jest, ale trzeba go krecic wysoko. Licho jest z jego dolem. Mi bardziej pasuje 2.0 z opla.
Dwójka, reduktor i M40 nawet się podnosi z minimalnych obrotów (kopny piach itp) pomimo iż to bardziej wysokoobrotowa jednostka.
Galloper LWB - turysta

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: ginawa » pt sty 07, 2011 6:56 pm

wspominając stare dobre czasy , to jest to chyba jeden z lepszych starodawnych motorów do zabudowy.
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: pilmar » pt sty 07, 2011 9:21 pm

Poszukaj bo było.
Ja wkładałem omegę 2,0 ze skrzynią w samuraja.
do omegi musisz mieć z vektry 2,0 miskę, smoka, pochwę bagnetu. Tunel w samuraju musisz przerobić, nagrzewnica wchodzi na styk.
wały/mosty/krzyzaki nie będziesz wiedział które szybciej urwiesz.
Nas to bawiło bo w planach były mosty K260 i sprężyny. Auto na kostce startowało paląc 4 gumy 33/12,5 BFG.
Zestaw cięższy na moje oko 50-70 kg od oryginału.

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Tabson » sob sty 08, 2011 1:09 pm

A z silnikiem od BMW jest więcej motatnia niż z Opla? i czy trzeba przerabiać tunel?

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Misiek Cypr » sob sty 08, 2011 1:49 pm

M40 od BMW motania pewnie tyle samo, tylko ze ma pasek, ktory w BMW mistrzem trwalosci nie jest. We blocie, pewnie jeszcze szybciej poleci.

M44 od BMW ma 16 zaworow w systemie Vanos. ladnie sie zbiera i chyba ma lancuch.

Opel ma pasek, ale glowica jest bezkolizyjna.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

barney
 
 
Posty: 123
Rejestracja: sob sty 05, 2008 12:56 pm
Lokalizacja: Słupsk/Trzebielino/Miastko

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: barney » sob sty 08, 2011 9:13 pm

hej miałem ten silnik 2.0 w suzuce poszukaj moich postów trochę to opisałem ale dzisiaj już wiem że nie włożył bym go już do samuraia bo jest zbyt ciężki najlepiej od razu zmień bebechy w mostach i wały na mocniejsze bo nigdy nie będziesz wiedział co ukręcisz albo mosty mocniejsze
vitara
samurai
zmota sj410 2.0i-była teraz jest jeep zj
www.4x4miastkoteam.pl

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Tabson » wt sty 11, 2011 12:08 am

No to się narobiło. Reasumując chyba nie ma złotej metody na silnik, tylko trzeba motać to co się ma i walczyć ze stosunkiem mocy do masy pojazdu w sumie im więcej koni i mniejsza masa to tym lepiej ale ważne jeszcze jest to aby zmota funkcjonowała a nie się rozsypała na pierwszej hopie.

Awatar użytkownika
Jogi4x4
 
 
Posty: 1148
Rejestracja: czw maja 11, 2006 7:28 am
Lokalizacja: PZL

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Jogi4x4 » wt sty 11, 2011 7:45 am

Zawsze możesz jeszcze nad Swiftem GTi pomysleć :wink:
Galloper LWB - turysta

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Rafo17 » wt sty 11, 2011 9:56 am

Też to miałem i fakt oryginał mosty padły zaraz po resorach od mocnego startu :)21 generalnie mało pali i w samcu jedynki nie używałem i skrzynia jest wolniejsza od samuraia ale wagę ma to fakt.

Awatar użytkownika
pilmar
Posty: 1917
Rejestracja: pt maja 09, 2003 9:20 pm
Lokalizacja: Białobrzegi n.Pilicą

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: pilmar » wt sty 11, 2011 10:31 am

Ja zastanowiłbym się nad jakąś lekką 16 zaworową wysokoobrotową japonią, ponad 100-110 koni.

Awatar użytkownika
Wilku
Posty: 639
Rejestracja: czw sty 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Pultusk
Kontaktowanie:

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Wilku » wt sty 11, 2011 11:14 pm

pilmar pisze:Ja zastanowiłbym się nad jakąś lekką 16 zaworową wysokoobrotową japonią, ponad 100-110 koni.
Teraz moda jest na Jimny. Ale czemu nie iść w sprawdzoną, lekką i niezawodną konstrukcję typu Vitara/Baleno 1.6 16V. Swoje 100 KM ma (no prawie), lekkie, a moment obrotowy nie miażdży innych podzespołów. A odpycha się całkiem sprawnie:

http://www.youtube.com/watch?v=Q7cShq9dLKc

Myślę, że jak kierownik zasiadający za kierownicą tego bolidu z filmu z taką agresją atakowałby OESy Samurajem z silnikiem Opla, to daleko by nie zajechał. Ale co ja tam wiem...

pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org

Tabson
 
 
Posty: 139
Rejestracja: pt lut 12, 2010 12:29 pm

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Tabson » sob sty 15, 2011 9:07 pm

Czyli dużo jest za tym , aby jednak wstawić lżejszy silnik ,ale mocą dorównujący silnikowi opla , ewentualnie dochodzi jaszcze sprawa zmiany przełożeń.

Awatar użytkownika
Aśka&Kuba
Posty: 2396
Rejestracja: śr sie 20, 2003 1:38 pm
Lokalizacja: z komórki

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju

Post autor: Aśka&Kuba » ndz sty 16, 2011 11:19 am

no :)21
NO I JEST RZOPA

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości