Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Moderator: Albert_N
Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Witam! Z uwagi na to iż mam mozliwość zakupienia Opla Omegi z silnikiem 2.0 , 8V, 115KM mam pytanie czy może ktoś zamontował ten silnik w suzie i jak to się spisuje? Chodzi również o kwesię wagową nadmieniam iż przygotowuje samiego do rajdów przeprawowych.
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Silnik pasuje w miare bezproblemowo ,mocy nie brakuje,dosc popularna przerobka ale przed kilkoma laty,teraz ludzie bardziej patrza na wage silnika ktora w tym przypadku jest niekorzystna .Lecą napędy przy nieuwaznym operowaniu prawa stopa.
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Silnik ma barzdo ladna charakterystyke, ladnie zbiera sie z dolu i zerwanie paska rozrzadu mu zupelnie nie szkodzi, poza tym, ze musisz zalozyc nowy.
Ostatnio jest moda na 1.8 M40 z BMW lub M44 tez z BMW, podobno lzejsze i mocniejsze.
Z moich obserwacji, jezdzilem okolo 60kkm z M40 to on mocny jest, ale trzeba go krecic wysoko. Licho jest z jego dolem. Mi bardziej pasuje 2.0 z opla.
Nie jezdzilem samurajem z tymi silnikami, tylko dawcami tych silnikow
Ostatnio jest moda na 1.8 M40 z BMW lub M44 tez z BMW, podobno lzejsze i mocniejsze.
Z moich obserwacji, jezdzilem okolo 60kkm z M40 to on mocny jest, ale trzeba go krecic wysoko. Licho jest z jego dolem. Mi bardziej pasuje 2.0 z opla.
Nie jezdzilem samurajem z tymi silnikami, tylko dawcami tych silnikow

Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Właśnie tego chciałem się dowiedzieć. Miałem kiedyś Vectrę z silnikiem 2.0 i silnik bardzo dobrze się spisywał jak i również nie było problemów z jego trwałością , lecz nie montowałem go jeszcze w samim , tylko wkładałem silniki od Vitary. Na razie wiem że będę musiał przerobić tunel i zmotać wał, pozostaną jeszcze podłączenia itp. W samim mam na razie silnik 1,3 na kompie z jednopunktowym wtryskiem paliwa, nie docierałem go w terenie bo zakładałem iz będę montował mocniejszy piec. Pozostanie wymontowanie i http://www.allegro...
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Dwójka, reduktor i M40 nawet się podnosi z minimalnych obrotów (kopny piach itp) pomimo iż to bardziej wysokoobrotowa jednostka.Misiek Cypr pisze:.
Z moich obserwacji, jezdzilem okolo 60kkm z M40 to on mocny jest, ale trzeba go krecic wysoko. Licho jest z jego dolem. Mi bardziej pasuje 2.0 z opla.
Galloper LWB - turysta
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
wspominając stare dobre czasy , to jest to chyba jeden z lepszych starodawnych motorów do zabudowy.
trzyseta jedna , dwa mechaniki
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Poszukaj bo było.
Ja wkładałem omegę 2,0 ze skrzynią w samuraja.
do omegi musisz mieć z vektry 2,0 miskę, smoka, pochwę bagnetu. Tunel w samuraju musisz przerobić, nagrzewnica wchodzi na styk.
wały/mosty/krzyzaki nie będziesz wiedział które szybciej urwiesz.
Nas to bawiło bo w planach były mosty K260 i sprężyny. Auto na kostce startowało paląc 4 gumy 33/12,5 BFG.
Zestaw cięższy na moje oko 50-70 kg od oryginału.
Ja wkładałem omegę 2,0 ze skrzynią w samuraja.
do omegi musisz mieć z vektry 2,0 miskę, smoka, pochwę bagnetu. Tunel w samuraju musisz przerobić, nagrzewnica wchodzi na styk.
wały/mosty/krzyzaki nie będziesz wiedział które szybciej urwiesz.
Nas to bawiło bo w planach były mosty K260 i sprężyny. Auto na kostce startowało paląc 4 gumy 33/12,5 BFG.
Zestaw cięższy na moje oko 50-70 kg od oryginału.
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
A z silnikiem od BMW jest więcej motatnia niż z Opla? i czy trzeba przerabiać tunel?
- Misiek Cypr
-
- Posty: 13258
- Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
M40 od BMW motania pewnie tyle samo, tylko ze ma pasek, ktory w BMW mistrzem trwalosci nie jest. We blocie, pewnie jeszcze szybciej poleci.
M44 od BMW ma 16 zaworow w systemie Vanos. ladnie sie zbiera i chyba ma lancuch.
Opel ma pasek, ale glowica jest bezkolizyjna.
M44 od BMW ma 16 zaworow w systemie Vanos. ladnie sie zbiera i chyba ma lancuch.
Opel ma pasek, ale glowica jest bezkolizyjna.
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044
513549044
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
hej miałem ten silnik 2.0 w suzuce poszukaj moich postów trochę to opisałem ale dzisiaj już wiem że nie włożył bym go już do samuraia bo jest zbyt ciężki najlepiej od razu zmień bebechy w mostach i wały na mocniejsze bo nigdy nie będziesz wiedział co ukręcisz albo mosty mocniejsze
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
No to się narobiło. Reasumując chyba nie ma złotej metody na silnik, tylko trzeba motać to co się ma i walczyć ze stosunkiem mocy do masy pojazdu w sumie im więcej koni i mniejsza masa to tym lepiej ale ważne jeszcze jest to aby zmota funkcjonowała a nie się rozsypała na pierwszej hopie.
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Zawsze możesz jeszcze nad Swiftem GTi pomysleć 

Galloper LWB - turysta
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Też to miałem i fakt oryginał mosty padły zaraz po resorach od mocnego startu
generalnie mało pali i w samcu jedynki nie używałem i skrzynia jest wolniejsza od samuraia ale wagę ma to fakt.

Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Ja zastanowiłbym się nad jakąś lekką 16 zaworową wysokoobrotową japonią, ponad 100-110 koni.
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Teraz moda jest na Jimny. Ale czemu nie iść w sprawdzoną, lekką i niezawodną konstrukcję typu Vitara/Baleno 1.6 16V. Swoje 100 KM ma (no prawie), lekkie, a moment obrotowy nie miażdży innych podzespołów. A odpycha się całkiem sprawnie:pilmar pisze:Ja zastanowiłbym się nad jakąś lekką 16 zaworową wysokoobrotową japonią, ponad 100-110 koni.
http://www.youtube.com/watch?v=Q7cShq9dLKc
Myślę, że jak kierownik zasiadający za kierownicą tego bolidu z filmu z taką agresją atakowałby OESy Samurajem z silnikiem Opla, to daleko by nie zajechał. Ale co ja tam wiem...
pzdr, W
Muscel '69 2,9 EFI; było Suzuki Samurai '90 1,3 GTi;
http://www.pultusk4x4.org
http://www.pultusk4x4.org
Re: Silnik 2.0 od Opla Omegi w Samuraju
Czyli dużo jest za tym , aby jednak wstawić lżejszy silnik ,ale mocą dorównujący silnikowi opla , ewentualnie dochodzi jaszcze sprawa zmiany przełożeń.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości