Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
Moldzio
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm
Post
autor: Moldzio » sob sty 15, 2011 1:03 pm
Koledzy myślałem że będę sam remontował samochód od podstaw lecz niestety z braku wolnego czasu i troszkę problemów nie dam rady. Może znacie jakies firmy co remontują samochody chodzi mi o blacharkę +zawieszenie. Chodzi mi o firmy specjalizujące sie w samochodach 4x4. Chodzi mi o firmy z Okolic śląska. Nazwa, miejscowość gdzie sie znajduje, czy polecacie , której firmy odradzacie. i jakie koszta + - co i za co wam robili

. Oczywiście informacje co do cen proszę o przesyłanie na PW .
Zastanawiam sie nad nowym zawieszeniem i zanim go oddam gdziekolwiek chciałbym wiedziec jaki jest koszt przerobienie samochodu na sprężyny. też orientacyjnie. Cześći robocizna itp.
i takie małe jeszcze pytanko. W jakim programie robicie Avarty do swoich profili bo mi za h... nie chce to wyjść.
Dziekuje

Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80

-
ramzes
-

- Posty: 5834
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: *Wawa*
Post
autor: ramzes » sob sty 15, 2011 1:06 pm
zeby zrobić auto tak jak masz w myślach pomnóż cene zakupu x2. PRosta matematyka.
era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
Moldzio
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm
Post
autor: Moldzio » sob sty 15, 2011 1:18 pm
Cena zakupu razy 2 mówisz. No to 6000

Hmm.... nie koniecznie musi być na sprężynie. Ogólnie potrzebuje do porównacie co gdzie za ile a później padnie decyzja:-)
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80

-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » sob sty 15, 2011 2:46 pm
6 tysięcy na bidę to ci powiedzą za zmotanie springa w jakimkolwiek warsztacie motającym 4x4
blacharka myślę, że tak z 3 tysie.
Niestety jak się nie robi samemu to skarbone trzeba mieć naprawdę sporą...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
ramzes
-

- Posty: 5834
- Rejestracja: sob wrz 24, 2005 1:54 pm
- Lokalizacja: *Wawa*
Post
autor: ramzes » sob sty 15, 2011 2:53 pm
zawsze mógł kupić już zmotanego .
na każde motanie czy to samurai;a czy patrola trzeba przeznaczyć min. 5-6 tysi na podstawowe wydatki
a z reguły jest tak że zabawa zaczyna sie w granicy 10 kpln ( zawieszenie , opony , przełożenia , zderzaki itp )
wiec myśl ze : kupie za 3 kpln i dołoże 2 jest słaba

era Hdi
BYŁ-> Samurai, Y60 ..
-
czarny bielsko
-

- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czarny bielsko » sob sty 15, 2011 3:44 pm
blacharka w zaleznosci od tego jak bardzo sami jest zgnity moze kosztowac od 1500 do 3500 (sama robocizna), a do tego trzeba jeszcze doliczyc cene materialow tj jak arkusz lub wiecej blachy i reszte coby auto wyczyscic, przygotowac do spawania, zaspawac i zagruntowac. Potem trzeba pomalowac auto i tutaj cenowo to wychodzi kolo 2500 za cale auto. Do tego jeszcze trzeba zakonserwowac podwozie zeby ruda nie chwycila zbyt szybko. Czyli przywrocenie auta do wygladu serii kosztuje mniej wiecej tyle co kupno samiego w cenie mniej wiecej 6kzl. A reszta kasy to juz motanie. I tu uwaga: ile kasy bys nie mial i tak wszystko pojdzie w bloto

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
-
Michał4x4
-

- Posty: 1214
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Post
autor: Michał4x4 » sob sty 15, 2011 5:06 pm
ramzes pisze:zeby zrobić auto tak jak masz w myślach pomnóż cene zakupu x2. PRosta matematyka.
Ja niestety musiałem pomnożyć x7

Dzika Koza
-
kingston
-

- Posty: 274
- Rejestracja: czw lut 07, 2008 6:27 pm
- Lokalizacja: Bielsko-Biała
Post
autor: kingston » sob sty 15, 2011 5:31 pm
Michał4x4 pisze:ramzes pisze:zeby zrobić auto tak jak masz w myślach pomnóż cene zakupu x2. PRosta matematyka.
Ja niestety musiałem pomnożyć x7

Ale 2 tysiaki

1.6 16V Vitara
1.3 8V Samurai
2.8 TD-6 Patrol
1.3 16V Jimny 2004 jest
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » sob sty 15, 2011 7:25 pm
wcale nie trzeba strasznie motać bo mnożyć wartość

2xARB ~5000zł
wzmacniane półośki ~1500zł
oponki MT ~1400-2000zł
wyciągara chinol ~1500zł
4.16 w reduktorze ~1500zł
świeże resorki ~1200-1500zł
i tego nawet nie widać hehe
ale na takiego wojownika nie ma mocnych no pasuje jeszcze wzmocnić mosty i mieć resztę w dobrym stanie hehe
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Michał4x4
-

- Posty: 1214
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Post
autor: Michał4x4 » ndz sty 16, 2011 6:13 pm
kingston pisze:Michał4x4 pisze:ramzes pisze:zeby zrobić auto tak jak masz w myślach pomnóż cene zakupu x2. PRosta matematyka.
Ja niestety musiałem pomnożyć x7

Ale 2 tysiaki

Dwa tysiaki to przed dwucyfrówkę

Dzika Koza
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » ndz sty 16, 2011 6:38 pm
slavok pisze:wcale nie trzeba strasznie motać bo mnożyć wartość

2xARB ~5000zł
wzmacniane półośki ~1500zł
oponki MT ~1400-2000zł
wyciągara chinol ~1500zł
4.16 w reduktorze ~1500zł
świeże resorki ~1200-1500zł
i tego nawet nie widać hehe
ale na takiego wojownika nie ma mocnych no pasuje jeszcze wzmocnić mosty i mieć resztę w dobrym stanie hehe
To ceny chyba sprzed kilku lat albo bez vatu. W tych cenach co podajesz tego nie kupisz ( no może z wyjątkiem wyciągarki). A tak na poważnie jeśli nie przeraża cię wyprawa do Wadowic to jest tu ze dwóch fajnych blacharzy co ci to zrobią za niewielkie pieniądze.
-
Michał4x4
-

- Posty: 1214
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Rembertów
Post
autor: Michał4x4 » ndz sty 16, 2011 7:46 pm
Zibi pisze:slavok pisze:wcale nie trzeba strasznie motać bo mnożyć wartość

2xARB ~5000zł
wzmacniane półośki ~1500zł
oponki MT ~1400-2000zł
wyciągara chinol ~1500zł
4.16 w reduktorze ~1500zł
świeże resorki ~1200-1500zł
i tego nawet nie widać hehe

ale na takiego wojownika nie ma mocnych no pasuje jeszcze wzmocnić mosty i mieć resztę w dobrym stanie hehe
To ceny chyba sprzed kilku lat albo bez vatu. W tych cenach co podajesz tego nie kupisz ( no może z wyjątkiem wyciągarki). A tak na poważnie jeśli nie przeraża cię wyprawa do Wadowic to jest tu ze dwóch fajnych blacharzy co ci to zrobią za niewielkie pieniądze.
To pewnie ceny za wielkiej wody

Dzika Koza
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz sty 16, 2011 10:58 pm
Zibi pisze:slavok pisze:wcale nie trzeba strasznie motać bo mnożyć wartość

2xARB ~5000zł
wzmacniane półośki ~1500zł
oponki MT ~1400-2000zł
wyciągara chinol ~1500zł
4.16 w reduktorze ~1500zł
świeże resorki ~1200-1500zł
i tego nawet nie widać hehe
ale na takiego wojownika nie ma mocnych no pasuje jeszcze wzmocnić mosty i mieć resztę w dobrym stanie hehe
To ceny chyba sprzed kilku lat albo bez vatu. W tych cenach co podajesz tego nie kupisz ( no może z wyjątkiem wyciągarki). A tak na poważnie jeśli nie przeraża cię wyprawa do Wadowic to jest tu ze dwóch fajnych blacharzy co ci to zrobią za niewielkie pieniądze.
na upartego w takich cenach da się to poznajdywać, aczkolwiek racja, jakieś 2 tysie pasuje doliczyć do tej wyliczanki

ale 4,16, resorki i MTeki w takich cenach idze znaleźć

na arbeki no 6tysi + kompresor hehe, ale zawsze można polecieć w chinole i za 5500 skompletować wszystko. Półośki na jedną oś za te 1500
gdzie w Wadowicach są jacyś blacharze który potrafią coś zrobić w normalnych pieniądzach, bo szczerze mówiąc to nie bardzo kojarzę...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Moldzio
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm
Post
autor: Moldzio » pn sty 17, 2011 12:03 am
No własnie co to za blacharze i mniej wiecej ile co i jak ?;-)
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80

-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » pn sty 17, 2011 12:38 am
Ja na przodzie mam wzmacniane półosie (26 frezów) przystosowane do seryjnych przegubów (wzmacnia się pierścieniami spidertraxa). Jedna półoś kosztuje... 400zł brutto. Się nie ukręca.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
sebastian2357

- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Post
autor: sebastian2357 » pn sty 17, 2011 10:30 am
Czy się nie ukręca to się jeszcze zobaczy

TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » pn sty 17, 2011 11:45 am
KSikorski pisze:Ja na przodzie mam wzmacniane półosie (26 frezów) przystosowane do seryjnych przegubów (wzmacnia się pierścieniami spidertraxa). Jedna półoś kosztuje... 400zł brutto. Się nie ukręca.
Zacznij jeździć w terenie
Apropos ceny półosi, to na jesieni w TrailTough mieli promocję - komplet na przód z przegubami HD wyszedł cirka 1350zł (legal z cłem i innymi złodziejskimi opłatami).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
KSikorski

- Posty: 2020
- Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
- Lokalizacja: Kielno
Post
autor: KSikorski » pn sty 17, 2011 1:27 pm
Kostuch pisze:
Zacznij jeździć w terenie
Poprzedniemu właścicielowi się nie ukręcało na 31 calach

Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
-
Moldzio
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm
Post
autor: Moldzio » śr sty 19, 2011 11:50 pm
Przygotowanie auta do malowania już mam załatwione. To dla mnie najtrudniejsza sprawa. Malować bede sam z pomocą ojca.
Teraz pytanie:
Kto używa resorów od MAZURA? Czy one na prawdę są takie twarde jak mówią? Jeśli ktoś ma prosze kilka fotek waszych samochodów na @. Waham sie miedzy Mazurowymi a OME. Z tym ze na od Mazura auto stoi wyżej. I wydaje mi sie że trwalsze po opiniach czytanych na forum. Proszę tylko aby ten kto jeździł na jego resorach wypowiedział sie na ich temat.
Na same resory jestem wydać + - 1500zł. Chyba że ma ktoś jeszcze jakaś alternatywę co by były dobre i auto wysoko stało?
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80

-
Stanley16
-

- Posty: 185
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 10:09 pm
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: Stanley16 » czw sty 20, 2011 10:37 am
Witam
W jakim celu Twój samurai miałby stać wysoko? Myślę, że to bez sensu, gdyż stracisz na stabilności pojazdu, więc nie polecam

Na Twoim miejscu zostawiłbym te 1500zł dozbierał i zlecił komuś zrobienie sprężyn dopiero wtedy samurai jedzie, takie jest moje zdanie, bo jak kupisz te resory to się wiele nie zmieni i będziesz chcieć więcej a tu następne koszta

Off-Road to taki sport, że ile byś nie miał i ile byś nie wsadził to zawsze będzie za mało

-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » czw sty 20, 2011 10:57 am
Pierwsze słyszę, że samurai dopiero jedzie na sprężynach,... ciekawych rzeczy można się na tym forum dowiedzieć.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Stanley16
-

- Posty: 185
- Rejestracja: ndz lis 09, 2008 10:09 pm
- Lokalizacja: Chełm
Post
autor: Stanley16 » czw sty 20, 2011 11:29 am
Jedzie lepiej, wygodniej nie dyskryminuje tych co jeżdżą na resorach spokojnie

-
czarny bielsko
-

- Posty: 10703
- Rejestracja: ndz lut 08, 2004 12:56 pm
- Lokalizacja: Kraków
-
Kontaktowanie:
Post
autor: czarny bielsko » czw sty 20, 2011 6:44 pm
alez my jestesmy spokojni i nie czujemy sie dyskryminowani

Jest Navara D40 lekko dłubnięta...
Samurai - był
Terrano II - było
Pajero - było
-
Zibi
-

- Posty: 17616
- Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
- Lokalizacja: Wadowice
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Zibi » czw sty 20, 2011 7:17 pm
Zawsze zamiast resorów mozesz wstawić odpowiedniej grubości katownik to bedzie stał wysoko.
Resor ma pracować a nie utrzymywać wysoko samochód
-
Moldzio
- jestem tu nowy...

- Posty: 55
- Rejestracja: ndz sie 01, 2010 1:50 pm
Post
autor: Moldzio » czw sty 20, 2011 9:02 pm
Ale chyba są resory które trzymają wysoko samochód i pracują! Mam dość odkopywania samochodu tylko dlatego że juz sie lekko powiesił na ramie z boku na nadwoziu. Hmm... stąd moje pytania. Ogólnie tka mało ludzi posiada zawieszenie MAZURA czy po prostu nikomu sie pisać nie chce.
Sj 413 prawie seria(w trakcie mozolnie trwających przeróbek)opony:kopia Sahary 195/80

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość