Strona 1 z 1

Problem z silnikiem 1.6 8V

: śr lut 23, 2011 11:53 pm
autor: saamurai
Silnik jak w temacie zamontowany w samurai. W zasadzie odkąd posiadam mojego samuraia z tym silnikiem zawsze mam problem z uciekającą wodą i grzaniem się silnika. Zimą silnik się nie grzeje, ale latem co mnie bardzo dziwi silnik grzeje się jak stoi sobie zapalony. Wsiadam do auta zaczynam jechać i temperatura wraca do normy (mniej niż połowa na wskaźniku). Nawet przy ostrym pałowaniu nie przekracza połowy. Woda ucieka mi przez zbiorniczek wyrównawczy. Obstawiam na uszkodzoną uszczelkę głowicy, ale ciśnienie na cylindrach mierzyłem i jest w miarę równe ( wszystkie mieściły się w granicach 12, .. ) . Wypatrywałem również pęcherzyków powietrza w chłodnicy czy się nie pojawiają i nie było .. Oczywiście obserwowałem to na zimnym silniku jak się nagrzewał. Zrobiłem już :
1. zmieniony termostat żadnej poprawy
2. wisko rozkręcone nasmarowane mazidłem wg. receptury forumowej i bez zmian
3. korek chłodnicy nowy i bez zmian
Teraz silnik się nie grzeje a wody ubywa .. ( dużo, po krótkim jeżdzeniu może 50 km albo nawet mniej około 0,5 do 1L
Pytanie mam czy jeszcze coś mogę sprawdzić co może powodować taki wzrost ciśnienia w układzie chłodniczym przed wymianą uszczelki. Czy raczej spodziewać się pękniejtej głowicy, bloku ??
Zapomniałem jeszcze dodać, że pompa wody jest ok bo dziś wymontowana.

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 9:02 am
autor: gruszek
Skoro masz szczelne cylindry to może ucieka do oleju?? Ale to z pewnością byś zauważył...
A może gdzieś na bloku jest pęknięcie i wycieka?
Wyciągnąłbym termostat i sprawdził w gorącej wodzie jak sie zachowuje. ktoś opisywał nowe termostaty które wariowały...

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 9:45 am
autor: saamurai
Woda ucieka przez zbiorniczek wyrównawczy. Tylko czemu tak wzrasta ciśnienie w układzie chłodniczym skoro typowych objawów uszczelki głowicy brak ?

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 11:47 am
autor: gruszek
Prawdopodobnie zator w wężu wodnym, bądź w króćcu spowodował zmniejszenie przekroju=zwiększenie oporów przepływu i masz zwiększone Ciśnienie.
Albo chłodnica zapchana...

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 12:01 pm
autor: CooL
A może woda ucieka ci przez broki ? U mnie tak było, ze woda uciekała, tylko jak jeździłem w terenie. Po mieście nic, no i z którymś razem zaczęło po prostu ciec z broka i już było wiadomo. Proponuje obejrzeć broki.

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 5:12 pm
autor: saamurai
Gruszek jak sprawdzić króćce, które ?? Płyn był czysty jak nowy. Wczoraj spuszczałem go przed wymontowaniem pompy. W chłodnicy też czysto.
CooL co to są broki ?? Pierwszy raz to słyszę i nie wiem za bardzo na co patrzeć.

właściwie to miałem już iść wywalać głowicę, no ale jeszcze poczekam na podpowiedzi :)

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 5:42 pm
autor: Browning
Broki to takie metalowe (blaszane :o ) kapsle w bloku silnika... Nie wiem jak to inaczej opisać :)21

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 6:37 pm
autor: saamurai
Zaślepki znaczy się :D znalazłem w google jak to wygląda dziękuje za podpowiedz :)

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 7:00 pm
autor: gruszek
Króćce? organoleptycznie...
pościągać węże sprawdzić drożności...

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: czw lut 24, 2011 9:56 pm
autor: saamurai
No i się wyjaśniło ... Jeszcze przed ostatnią przejażdzką dolewałem troszkę oleju i było czyściutko pod pokrywą i korek też był czysty. Objawy jak pisałem były od początku jak nabyłem sukę, Ale zacząłem dziś grzebać a pod korkiem biała maź, pod pokrywą również wszystko w maźi. Tak więc wszystko jasne główka zdjęta. Za podpowiedzi dziękuję.

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: ndz lut 27, 2011 12:47 am
autor: Sesil
pod korkiem zawszed bedziesz miał biało poniewaz przez odme idzie wilgotne powietrze z dolotu powietrza ,kazdy to ma tylko nikt nie zauwaza wazne abys nie miał białego w misce na klawiaturze moze byc ,no ale wiadomo nie za wiele.

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: ndz lut 27, 2011 10:49 am
autor: RadziO413
Sesil pisze:pod korkiem zawszed bedziesz miał biało poniewaz przez odme idzie wilgotne powietrze z dolotu powietrza ,kazdy to ma tylko nikt nie zauwaza wazne abys nie miał białego w misce na klawiaturze moze byc ,no ale wiadomo nie za wiele.
Racja ,a ja wyczytałem że samochody robiące krótkie trasy tak mają że niby woda z oleju paruje. :wink:

Re: Problem z silnikiem 1.6 8V

: ndz lut 27, 2011 11:38 am
autor: saamurai
Racja, troszkę może być i było. Teraz się zrobiło tego za dużo.. W pokrywie klawiatury też było i to dużo. Pozatym poprzedni właściciel musiał już zmieniać uszczelkę. Głowica za lekko się odkręciła uszczelka nie byłą nawet sklejona z głowicą czy blokiem. Jednak jeszcze zastanawiam się nad sprawdzeniem płaszcza wodnego w głowicy. Jak pisałem nie było długo typowych objawów uszczelki więc obawiam się pęknięcia głowicy.