Jimny lift
Moderator: Albert_N
- woolfgard1
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am
Jimny lift
Z uwagi na fakt, iż na forum można znaleźć tylko porady aby Jimnego liftować na firmowych "zestawach" a brak jest opisu jak to zrobić na "zamiennikach" (co jest ważne przy cenie np. ome ok. 2400zł) zamieszczam poniżej opis liftu:
Uwaga opisany przeze mnie lift został wykonany w Jimnym po face liftingu. Auto przygotowane zostało do lajtowej jazdy w terenie a nie do upalania w hardkorze!!!! Dlatego, też wszystkich "rasowych" upalaczy proszę o wstrzymanie się od komentarzy, że nie będzie robiło w "błocie po klamki".
1. Części/ceny:
- podkładki pod sprężyny 4cm (koszt od 150 do 200zł za komplet - allegro)
- tylne amortyzatory od Vitary (koszt od 170 do 300zł za komplet)
- tylne amortyzatory od Mercedesa Vito (koszt od 170 do 300zł za komplet)
- opony BFG MT KM2 215/75/15 (koszt za sztukę od 380zł do 535zł - komplet zakupiony w necie za 1500zł)
2. Przednie zawieszenie:
- zdejmujemy sprężyny, mocujemy podkładki 4cm, zakładamy sprężyny.
- zakładamy amortyzatory od Vitary. Z uwagi na fakt, iż amortyzatory od Vitary są szersze należy poszerzyć (rozklepać) mocowania amortyzatorów na moście.
- zdejmujemy z fabrycznych mocowań przewody hamulcowe i podciśnieniowe.
Uwaga: lift 4cm pozwala na używanie fabrycznych przewodów hamulcowych. Przy lifcie o 5cm fabryczne przewody grożą zerwaniem (koszt przedłużonych przewodów 350zł za trzy sztuki).
3. Tylne zawieszenie:
- zdejmujemy sprężyny, mocujemy podkładki 4cm, zakładamy sprężyny.
- zakładamy amortyzatory od Vito. Tu tak jak powyżej amortyzatory są szersze niż fabryczne dlatego też należy górną część amortyzatora delikatnie przyszlifować (nie rozgrzewając nadmiernie gumy) a jego mocowanie do ramy poszerzyć.
- przy podkładkach 4cm przewody hamulcowe na tylnym moście pozostają na swoich miejscach.
4. Koła:
- założone koła to BFG MT KM2 215/75/15. Koła o tym rozmiarze są max jakie mieszczą się we wnękach o nic nie obcierając i nie obciążając za bardzo układu napędowego.
- koła te jednocześnie powodują, iż sztywniejsze amortyzatory zaczynają lepiej pracować.
Tak jak pisałem auto jest przeznaczone do lekkiego terenu, lecz nie ze względu na brak możliwości terenowych a z powodu, że nie ma założonych osłon i szkoda mi blach, lakieru, półosi i dyfrów (na razie).
Wszystkie modyfikacje, pomiary i przeróbki zostały przeprowadzone u naszego forumowego kolegi SZEJKA.
Uwaga opisany przeze mnie lift został wykonany w Jimnym po face liftingu. Auto przygotowane zostało do lajtowej jazdy w terenie a nie do upalania w hardkorze!!!! Dlatego, też wszystkich "rasowych" upalaczy proszę o wstrzymanie się od komentarzy, że nie będzie robiło w "błocie po klamki".
1. Części/ceny:
- podkładki pod sprężyny 4cm (koszt od 150 do 200zł za komplet - allegro)
- tylne amortyzatory od Vitary (koszt od 170 do 300zł za komplet)
- tylne amortyzatory od Mercedesa Vito (koszt od 170 do 300zł za komplet)
- opony BFG MT KM2 215/75/15 (koszt za sztukę od 380zł do 535zł - komplet zakupiony w necie za 1500zł)
2. Przednie zawieszenie:
- zdejmujemy sprężyny, mocujemy podkładki 4cm, zakładamy sprężyny.
- zakładamy amortyzatory od Vitary. Z uwagi na fakt, iż amortyzatory od Vitary są szersze należy poszerzyć (rozklepać) mocowania amortyzatorów na moście.
- zdejmujemy z fabrycznych mocowań przewody hamulcowe i podciśnieniowe.
Uwaga: lift 4cm pozwala na używanie fabrycznych przewodów hamulcowych. Przy lifcie o 5cm fabryczne przewody grożą zerwaniem (koszt przedłużonych przewodów 350zł za trzy sztuki).
3. Tylne zawieszenie:
- zdejmujemy sprężyny, mocujemy podkładki 4cm, zakładamy sprężyny.
- zakładamy amortyzatory od Vito. Tu tak jak powyżej amortyzatory są szersze niż fabryczne dlatego też należy górną część amortyzatora delikatnie przyszlifować (nie rozgrzewając nadmiernie gumy) a jego mocowanie do ramy poszerzyć.
- przy podkładkach 4cm przewody hamulcowe na tylnym moście pozostają na swoich miejscach.
4. Koła:
- założone koła to BFG MT KM2 215/75/15. Koła o tym rozmiarze są max jakie mieszczą się we wnękach o nic nie obcierając i nie obciążając za bardzo układu napędowego.
- koła te jednocześnie powodują, iż sztywniejsze amortyzatory zaczynają lepiej pracować.
Tak jak pisałem auto jest przeznaczone do lekkiego terenu, lecz nie ze względu na brak możliwości terenowych a z powodu, że nie ma założonych osłon i szkoda mi blach, lakieru, półosi i dyfrów (na razie).
Wszystkie modyfikacje, pomiary i przeróbki zostały przeprowadzone u naszego forumowego kolegi SZEJKA.
Jimny. www.myspace.com/deadspacepl
Re: Jimny lift
Wrzuć jakąś fotkę...poproszę 

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
- woolfgard1
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am
Re: Jimny lift
W niedzielę będę miał trochę czasu to zrobię i wrzucę.sciba pisze:Wrzuć jakąś fotkę...poproszę
Jimny. www.myspace.com/deadspacepl
Re: Jimny lift
Pamiętasz może wymiary tych amorków od vito? Znaczy długość ściśnięty/rozciągnięty.
- woolfgard1
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am
Re: Jimny lift
Niestety nie. Amortyzatory były dobierane metodą prób i błędów. Punktem wyjścia było to aby były dłuższe od fabrycznych o grubość podkładki pod sprężynę tak aby uniknąć wyskoczenia sprężyny lub dobijania amortyzatora.
Jimny. www.myspace.com/deadspacepl
Re: Jimny lift
tak btw - masz juz przekladnie ze wspomaganiem?sciba pisze:Wrzuć jakąś fotkę...poproszę
Re: Jimny lift
nie denerwuj mnie ;p
Mam coś namierzone tylko moneta wysoka i od nowego po liftingu...w programie do czesci suzuki ta przkładnia ma inny numer
ale jak uzbieram fundusze to się chyba zdecyduje w końcu 
Mam coś namierzone tylko moneta wysoka i od nowego po liftingu...w programie do czesci suzuki ta przkładnia ma inny numer


Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: Jimny lift
odbieraj telefon
albo napisz kiedy mogę zadzwonić

albo napisz kiedy mogę zadzwonić
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
- woolfgard1
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am
Re: Jimny lift
Dzwońsciba pisze:odbieraj telefon![]()
albo napisz kiedy mogę zadzwonić

zapomniałem oddzwonić

Re: Jimny lift
Jutro zadzwonię...bo już po dobranocce 
śpij dobrze

śpij dobrze

Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "
Re: Jimny lift
Witam. Podepnę się pod wątek by nie zakładać nowego, chciałbym się poradzić w pewnej kwestii. Włożyłem do jamnika sprezyny OME, na przod te o niższym dodatkowym obciążeniu i auto trochę dziwnie stoi, przód jest dużo niżej niż tył a spodziewałem się raczej, że będzie zadarty do góry, to normalne w tych sprężynach? Sprzedawca zapewniał mnie też, że tylne sprężyny do aut z kierownicą oryginalnie montowaną po "naszej" stronie są równe a te niesymetryczne są do angoli i na rynek japoński, tyle tylko, że tylna lewa wydaje się być ciut za krótka(ew prawa za długa) i ma tendencje do wyłażenia z dolnego gniazda na większych wybojach
Czyżbym został wyprowadzony w pole?? Z zupełnie innej beczki, przy okazji; silnik(1.3 82KM) generalnie chodzi ładnie, nie ma falowania obrotów czy czegoś takiego ale po zdjęciu nogi z gazu czasami obroty spadają do krytycznego poziomu, pare razy zdarzyło się, że zgasł w najmniej odpowiednim momencie, jakie powiny być obroty minimalne po nagrzaniu silnika? Pozdr.
Jarek

Jarek
- blizzard
- Posty: 466
- Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
- Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
- Kontaktowanie:
Re: Jimny lift
U mnie też do dołu, ale ja mam ARB + wyciągarkę.
Obroty ok.800
Obroty ok.800
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI
KLUB SUZUKI
- woolfgard1
- jestem tu nowy...
- Posty: 20
- Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am
Re: Jimny lift
Pytanie co znaczy "dużo? Generalnie przód auta zawsze będzie trochę niżej niż tył, silnik swoje waży. Dlatego w przypadku wyciągarek montujesz wzmacniane sprężyny. Sprzedawca powinien ci doradzić jakie sprężyny do jakiego obciążenia - w końcu płyta, wyciągarka i ewentualny stalowy zderzak "trochę" ważą. W twoim przypadku najlepiej jak byś zamieścił zdjęcie auta z boku. Dopiero wtedy można coś napisać. Co do sprężyn na tył to doradzam reklamację u sprzedawcy. Jeśli mówił ci, że niesymetryczne sprężyny są do aut przeznaczonych na rynek "lewostronny" a sprzedał ci je do auta przeznaczonego na nasz rynek to zrobił cię w @#$$#. A tak poza konkursem to nawet w wersji angielskiej są niesymetryczne sprężyny??? Że auto ma niesymetryczny rozkład masy czy co?Jarek77 pisze:Witam. Podepnę się pod wątek by nie zakładać nowego, chciałbym się poradzić w pewnej kwestii. Włożyłem do jamnika sprezyny OME, na przod te o niższym dodatkowym obciążeniu i auto trochę dziwnie stoi, przód jest dużo niżej niż tył a spodziewałem się raczej, że będzie zadarty do góry, to normalne w tych sprężynach? Sprzedawca zapewniał mnie też, że tylne sprężyny do aut z kierownicą oryginalnie montowaną po "naszej" stronie są równe a te niesymetryczne są do angoli i na rynek japoński, tyle tylko, że tylna lewa wydaje się być ciut za krótka(ew prawa za długa) i ma tendencje do wyłażenia z dolnego gniazda na większych wybojachCzyżbym został wyprowadzony w pole?? Z zupełnie innej beczki, przy okazji; silnik(1.3 82KM) generalnie chodzi ładnie, nie ma falowania obrotów czy czegoś takiego ale po zdjęciu nogi z gazu czasami obroty spadają do krytycznego poziomu, pare razy zdarzyło się, że zgasł w najmniej odpowiednim momencie, jakie powiny być obroty minimalne po nagrzaniu silnika? Pozdr.
Jarek
Jimny. www.myspace.com/deadspacepl
Re: Jimny lift
Teraz już wszystko jasne, to prawdopodobnie wina tylnych sprężyn. By zniwelować różnicę wysokości włożyłem podkładki ok 1,5 cm grubości na przód. Przednie sprężyny w OME już są przewidziane pod lekkie dociążenie a mam zderzak oryginał. Mimo wszystko zostawię to co jest, tylko włożę jeszcze jedną podkładkę na tył i skończy się na dodatkowym 1.5cm liftu.
- woolfgard
- Posty: 353
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
- Kontaktowanie:
Re: Jimny lift
Daj zdjęcie auta (znalazłem stare hasłaJarek77 pisze:Teraz już wszystko jasne, to prawdopodobnie wina tylnych sprężyn. By zniwelować różnicę wysokości włożyłem podkładki ok 1,5 cm grubości na przód. Przednie sprężyny w OME już są przewidziane pod lekkie dociążenie a mam zderzak oryginał. Mimo wszystko zostawię to co jest, tylko włożę jeszcze jedną podkładkę na tył i skończy się na dodatkowym 1.5cm liftu.

deadspace.bandcamp.com
Re: Jimny lift
a ja mam pytanko na boku - kojarzy ktoś wymiary tulejek tylnego zawiasu?
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość