Jimny lift

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
woolfgard1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am

Jimny lift

Post autor: woolfgard1 » pt maja 13, 2011 7:18 am

Z uwagi na fakt, iż na forum można znaleźć tylko porady aby Jimnego liftować na firmowych "zestawach" a brak jest opisu jak to zrobić na "zamiennikach" (co jest ważne przy cenie np. ome ok. 2400zł) zamieszczam poniżej opis liftu:

Uwaga opisany przeze mnie lift został wykonany w Jimnym po face liftingu. Auto przygotowane zostało do lajtowej jazdy w terenie a nie do upalania w hardkorze!!!! Dlatego, też wszystkich "rasowych" upalaczy proszę o wstrzymanie się od komentarzy, że nie będzie robiło w "błocie po klamki".

1. Części/ceny:
- podkładki pod sprężyny 4cm (koszt od 150 do 200zł za komplet - allegro)
- tylne amortyzatory od Vitary (koszt od 170 do 300zł za komplet)
- tylne amortyzatory od Mercedesa Vito (koszt od 170 do 300zł za komplet)
- opony BFG MT KM2 215/75/15 (koszt za sztukę od 380zł do 535zł - komplet zakupiony w necie za 1500zł)

2. Przednie zawieszenie:
- zdejmujemy sprężyny, mocujemy podkładki 4cm, zakładamy sprężyny.
- zakładamy amortyzatory od Vitary. Z uwagi na fakt, iż amortyzatory od Vitary są szersze należy poszerzyć (rozklepać) mocowania amortyzatorów na moście.
- zdejmujemy z fabrycznych mocowań przewody hamulcowe i podciśnieniowe.

Uwaga: lift 4cm pozwala na używanie fabrycznych przewodów hamulcowych. Przy lifcie o 5cm fabryczne przewody grożą zerwaniem (koszt przedłużonych przewodów 350zł za trzy sztuki).

3. Tylne zawieszenie:
- zdejmujemy sprężyny, mocujemy podkładki 4cm, zakładamy sprężyny.
- zakładamy amortyzatory od Vito. Tu tak jak powyżej amortyzatory są szersze niż fabryczne dlatego też należy górną część amortyzatora delikatnie przyszlifować (nie rozgrzewając nadmiernie gumy) a jego mocowanie do ramy poszerzyć.
- przy podkładkach 4cm przewody hamulcowe na tylnym moście pozostają na swoich miejscach.

4. Koła:
- założone koła to BFG MT KM2 215/75/15. Koła o tym rozmiarze są max jakie mieszczą się we wnękach o nic nie obcierając i nie obciążając za bardzo układu napędowego.
- koła te jednocześnie powodują, iż sztywniejsze amortyzatory zaczynają lepiej pracować.

Tak jak pisałem auto jest przeznaczone do lekkiego terenu, lecz nie ze względu na brak możliwości terenowych a z powodu, że nie ma założonych osłon i szkoda mi blach, lakieru, półosi i dyfrów (na razie).

Wszystkie modyfikacje, pomiary i przeróbki zostały przeprowadzone u naszego forumowego kolegi SZEJKA.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny lift

Post autor: sciba » pt maja 13, 2011 10:18 am

Wrzuć jakąś fotkę...poproszę :lol:
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
woolfgard1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am

Re: Jimny lift

Post autor: woolfgard1 » pt maja 13, 2011 10:24 am

sciba pisze:Wrzuć jakąś fotkę...poproszę :lol:
W niedzielę będę miał trochę czasu to zrobię i wrzucę.

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: Jimny lift

Post autor: kozioU » pt maja 13, 2011 10:35 am

Pamiętasz może wymiary tych amorków od vito? Znaczy długość ściśnięty/rozciągnięty.

Awatar użytkownika
woolfgard1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am

Re: Jimny lift

Post autor: woolfgard1 » pt maja 13, 2011 10:55 am

Niestety nie. Amortyzatory były dobierane metodą prób i błędów. Punktem wyjścia było to aby były dłuższe od fabrycznych o grubość podkładki pod sprężynę tak aby uniknąć wyskoczenia sprężyny lub dobijania amortyzatora.

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny lift

Post autor: Salata123 » pt maja 13, 2011 12:13 pm

sciba pisze:Wrzuć jakąś fotkę...poproszę :lol:
tak btw - masz juz przekladnie ze wspomaganiem?
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny lift

Post autor: sciba » pt maja 13, 2011 12:22 pm

nie denerwuj mnie ;p
Mam coś namierzone tylko moneta wysoka i od nowego po liftingu...w programie do czesci suzuki ta przkładnia ma inny numer :roll: ale jak uzbieram fundusze to się chyba zdecyduje w końcu :)16
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny lift

Post autor: Salata123 » pt maja 13, 2011 12:45 pm

pytam bo mam... :roll: :)21

(o ile jeszcze jest :)21 )
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny lift

Post autor: sciba » pt maja 13, 2011 2:52 pm

odbieraj telefon :)21
albo napisz kiedy mogę zadzwonić
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
woolfgard1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am

Re: Jimny lift

Post autor: woolfgard1 » pt maja 13, 2011 9:06 pm

Dwie foty zrobione "na szybko":

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny lift

Post autor: Salata123 » pn maja 16, 2011 12:37 am

sciba pisze:odbieraj telefon :)21
albo napisz kiedy mogę zadzwonić
Dzwoń :)21

zapomniałem oddzwonić :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny lift

Post autor: sciba » pn maja 16, 2011 10:11 pm

Jutro zadzwonię...bo już po dobranocce :)21
śpij dobrze :)23
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Jimny lift

Post autor: Jarek77 » pt maja 20, 2011 3:34 pm

Witam. Podepnę się pod wątek by nie zakładać nowego, chciałbym się poradzić w pewnej kwestii. Włożyłem do jamnika sprezyny OME, na przod te o niższym dodatkowym obciążeniu i auto trochę dziwnie stoi, przód jest dużo niżej niż tył a spodziewałem się raczej, że będzie zadarty do góry, to normalne w tych sprężynach? Sprzedawca zapewniał mnie też, że tylne sprężyny do aut z kierownicą oryginalnie montowaną po "naszej" stronie są równe a te niesymetryczne są do angoli i na rynek japoński, tyle tylko, że tylna lewa wydaje się być ciut za krótka(ew prawa za długa) i ma tendencje do wyłażenia z dolnego gniazda na większych wybojach :-? Czyżbym został wyprowadzony w pole?? Z zupełnie innej beczki, przy okazji; silnik(1.3 82KM) generalnie chodzi ładnie, nie ma falowania obrotów czy czegoś takiego ale po zdjęciu nogi z gazu czasami obroty spadają do krytycznego poziomu, pare razy zdarzyło się, że zgasł w najmniej odpowiednim momencie, jakie powiny być obroty minimalne po nagrzaniu silnika? Pozdr.
Jarek

Awatar użytkownika
blizzard
Posty: 466
Rejestracja: śr lis 01, 2006 11:16 pm
Lokalizacja: Pruszków/Konstancin
Kontaktowanie:

Re: Jimny lift

Post autor: blizzard » pt maja 20, 2011 9:40 pm

U mnie też do dołu, ale ja mam ARB + wyciągarkę.

Obroty ok.800
był Jimny, jest KZJ95
KLUB SUZUKI

Awatar użytkownika
woolfgard1
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 20
Rejestracja: sob paź 23, 2010 12:11 am

Re: Jimny lift

Post autor: woolfgard1 » sob maja 21, 2011 6:44 am

Jarek77 pisze:Witam. Podepnę się pod wątek by nie zakładać nowego, chciałbym się poradzić w pewnej kwestii. Włożyłem do jamnika sprezyny OME, na przod te o niższym dodatkowym obciążeniu i auto trochę dziwnie stoi, przód jest dużo niżej niż tył a spodziewałem się raczej, że będzie zadarty do góry, to normalne w tych sprężynach? Sprzedawca zapewniał mnie też, że tylne sprężyny do aut z kierownicą oryginalnie montowaną po "naszej" stronie są równe a te niesymetryczne są do angoli i na rynek japoński, tyle tylko, że tylna lewa wydaje się być ciut za krótka(ew prawa za długa) i ma tendencje do wyłażenia z dolnego gniazda na większych wybojach :-? Czyżbym został wyprowadzony w pole?? Z zupełnie innej beczki, przy okazji; silnik(1.3 82KM) generalnie chodzi ładnie, nie ma falowania obrotów czy czegoś takiego ale po zdjęciu nogi z gazu czasami obroty spadają do krytycznego poziomu, pare razy zdarzyło się, że zgasł w najmniej odpowiednim momencie, jakie powiny być obroty minimalne po nagrzaniu silnika? Pozdr.
Jarek
Pytanie co znaczy "dużo? Generalnie przód auta zawsze będzie trochę niżej niż tył, silnik swoje waży. Dlatego w przypadku wyciągarek montujesz wzmacniane sprężyny. Sprzedawca powinien ci doradzić jakie sprężyny do jakiego obciążenia - w końcu płyta, wyciągarka i ewentualny stalowy zderzak "trochę" ważą. W twoim przypadku najlepiej jak byś zamieścił zdjęcie auta z boku. Dopiero wtedy można coś napisać. Co do sprężyn na tył to doradzam reklamację u sprzedawcy. Jeśli mówił ci, że niesymetryczne sprężyny są do aut przeznaczonych na rynek "lewostronny" a sprzedał ci je do auta przeznaczonego na nasz rynek to zrobił cię w @#$$#. A tak poza konkursem to nawet w wersji angielskiej są niesymetryczne sprężyny??? Że auto ma niesymetryczny rozkład masy czy co?

Jarek77
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 74
Rejestracja: pn sie 17, 2009 5:56 am
Lokalizacja: lubuskie

Re: Jimny lift

Post autor: Jarek77 » sob maja 21, 2011 11:17 am

Teraz już wszystko jasne, to prawdopodobnie wina tylnych sprężyn. By zniwelować różnicę wysokości włożyłem podkładki ok 1,5 cm grubości na przód. Przednie sprężyny w OME już są przewidziane pod lekkie dociążenie a mam zderzak oryginał. Mimo wszystko zostawię to co jest, tylko włożę jeszcze jedną podkładkę na tył i skończy się na dodatkowym 1.5cm liftu.

Awatar użytkownika
woolfgard
Posty: 353
Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
Kontaktowanie:

Re: Jimny lift

Post autor: woolfgard » pn maja 23, 2011 10:14 pm

Jarek77 pisze:Teraz już wszystko jasne, to prawdopodobnie wina tylnych sprężyn. By zniwelować różnicę wysokości włożyłem podkładki ok 1,5 cm grubości na przód. Przednie sprężyny w OME już są przewidziane pod lekkie dociążenie a mam zderzak oryginał. Mimo wszystko zostawię to co jest, tylko włożę jeszcze jedną podkładkę na tył i skończy się na dodatkowym 1.5cm liftu.
Daj zdjęcie auta (znalazłem stare hasła :)21 )
deadspace.bandcamp.com

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40595
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Jimny lift

Post autor: Mroczny » wt maja 24, 2011 6:06 am

a ja mam pytanko na boku - kojarzy ktoś wymiary tulejek tylnego zawiasu?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość