Jimny a Samuraj

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

lente
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 17, 2004 3:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Jimny a Samuraj

Post autor: lente » śr sie 03, 2011 9:33 am

Witajcie,

mam pytanie: czy kilkuletni Jimny poradzi sobie w takim samym terenie,w jakim radzi sobie podwyzszony SJ410? Glowna trudnosc tego terenu to ok. 30 metrow glinista-kamienista droga pod gore, srednio-stromo bo w Beskidach, z glebokimi koleinami. Starenki Samuraj bez wiekszego problemu wjezdzal pod te gore na 4WD.

Czy glebokie, blotniste kaluze to dla Jimniego taki sam pikus jak dla Samca?

Czy ktos wie, jaki jest koszt podwyzszenia Jimniego o ok. 10 cm?

Czy Jimny z przebiegiem ok. 100 tys. km jezdzi po kamienistej drodze i po wybojach podobnie twardo jak stary Samuraj?

Czy jest jakis klub Jimniowcow w Krakowie lub okolicach?

Przymierzam sie do przesiadki z Samca 1.0 do Jimniego 1.3, ale nie chce wyladowac w delikatnym samochodziku, ktory bedzie sie bal kolein i podjazdu pod gore po mokrej trawie. W porownaniu z 20-letnim Samurajem kazdy Jimny wyglada na slabizne. Ale z kolei w testach pisza, ze Jimny w terenie radzi sobie nieźle - tylko co znaczy "nieźle"?

Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi.
festina lente

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: KSikorski » śr sie 03, 2011 9:55 am

Podwyższenie o 10 cm to samobójstwo... Standardowo nie robi się liftów większych niż 5 cm (2 cale). Powyżej tego tracisz kąty na zwrotnicach, wahaczach, wałach, trzeba zmieniać panhardy, wahacze lub stosować mimośrody. Są zestawy do liftu 2 cale,4 sprężyny i 4 amortyzatory. Ceny sprawdzisz w zakładowym sklepiku albo na allegro.
Zaryzykuję stwierdzenie że w takim terenie o którym piszesz jimny będzie sobie radził tak samo dobrze jak SJ410. Za to na pewno będzie bardziej komfortowo, większa moc też będzie miała swoje znaczenie.
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: lukassos » śr sie 03, 2011 11:33 am

Zacznij od zmiany opon na jakieś MTki i wtedy zobaczysz jak sobie daje radę. Pierwszą lepszą stroną Jimnego będzie większa moc, to na pewno przyda się nie tylko w terenie. Zderzaki niestety już nie będą tak dobrze znosić przeszkód. Jimny juz nie jest tak spartańsko wyposażony, i zawieszenie na sprężynach lepiej wybiera nierówności.
Niestety wpadłeś jak wiekszość na tym forum. Obojętnie jaki samochód to jest studnia bez dna. Założysz opony to zawieszenie będzie za niskie, podniesiesz i już z oryginalnym zderzakiem nie wygląda tak dobrze. Masz piękny zderzak z rurami a gdzie wyciągarka? Wyjazd w teren zweryfikuje czy juz należy zmieniać przełożenia i wytrzymalsze półosie.
Ogólnie ubaw po pachy :)

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Bartex » śr sie 03, 2011 12:31 pm

W zimie żona jamnikiem bez problemu daje rade pod górę szutrową drogą na średnich oponach BFG WinterCośtam ze standardowym jamnikowym rozmiarem. Nawet jak nie odśnieżą problemu nie było. Przesiadając się do jamnika zdziwisz się z paru "udoskonaleń" jakie wprowadził twórca w porównaniu do SJ-ta ale wszystko da się zrobić - nawet pneumatycznie (tfu!) zapinane sprzęgiełka :roll:
Bartek

Awatar użytkownika
szerokimost
Posty: 493
Rejestracja: pn paź 13, 2008 12:52 pm
Lokalizacja: Wawa/Łomianki

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: szerokimost » śr sie 03, 2011 1:11 pm

jamnik + MT-ki = wystarczy :D
Samiec

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: pavelk » śr sie 03, 2011 3:37 pm

Wg mnie jak założysz dobre oponki to da rade - zeby miec pewnosc ze nie powiesisz siena koleinach o ktorych piszesz zmierz wysokosc od ziemi do gruchy na moscie w swoim samcu i porownaj do danych jimniaka i bedziesz mial odpowiedz. Kup jimniaka ze starszymi zderzakami - wchodza troche wieksze opony. I na pewno nie jest tak twardo jak w SJ :wink:
Ja przesiadlem sie ze srajtka na jimniaka i jestem zadowolony - ale to zalezy do czego chce sie miec auto.
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
lukas 78
Posty: 1716
Rejestracja: ndz lis 23, 2008 12:36 pm
Lokalizacja: Szepietowo/Hamburg

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: lukas 78 » śr sie 03, 2011 5:37 pm

chyba ,że kupisz jamnika z napędem na 2 to będzie problem :)21
2,5 TDI od dziadka najlepsze na świecie

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: pavelk » czw sie 04, 2011 8:25 am

lukas 78 pisze:chyba ,że kupisz jamnika z napędem na 2 to będzie problem :)21
chyba nikt swiadomie by takiego nie kupil :wink:
chociaz jak ktos ma duzo samozaparcia to moze kupic anglika z napedem na tyl za grosze i przerabiac na "lewokierwnicowego" z napedem na 4 łapy :)21
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Michał4x4 » czw sie 04, 2011 4:56 pm

pavelk pisze:moze kupic anglika z napedem na tyl za grosze
Gdzie w Polsce taką ofertę można znaleźć?
Dzika Koza

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: pavelk » pn sie 08, 2011 8:08 am

trafilem kiedys na allegro jak mojego szukałem - jak nie u nas to za zachodnia granica bo oni tez angliki kupuja
kiedys byl watek o przerabianiu 2x4 na 4x4 ale nie pamietam na czym stanelo - moze ktos juz to robil i sie wypowie najpierw czy sie to oplaca bo moze jestem w bledzie?
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: sciba » pn sie 08, 2011 9:46 pm

Sam go założyłem o ile pamiętam :)9
nie opłaca się :)21
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Michał4x4
 
 
Posty: 1214
Rejestracja: ndz mar 05, 2006 8:36 pm
Lokalizacja: Warszawa-Rembertów

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Michał4x4 » wt sie 09, 2011 9:33 pm

pavelk pisze:trafilem kiedys na allegro jak mojego szukałem - jak nie u nas to za zachodnia granica bo oni tez angliki kupuja
kiedys byl watek o przerabianiu 2x4 na 4x4 ale nie pamietam na czym stanelo - moze ktos juz to robil i sie wypowie najpierw czy sie to oplaca bo moze jestem w bledzie?
Będę się rozglądał za takim albo za Vitarą 2WD.

Nie szukam do przeróbki tylko na przeszczep.
Dzika Koza

lente
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 3
Rejestracja: śr lis 17, 2004 3:56 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: lente » ndz sie 21, 2011 6:48 pm

Wielkie dzieki za wszystkie wasze rady i odpowiedzi. Jestem juz po przymiarce do Jimniego - troche w szoku, bo po Samcu Jimny jest jaka plastikowa zabaweczka. Sprzedajacy mowi, ze nie jezdzi nim po szosie szybiej niz 80 -90 na godzine, a na autostrade w ogole nie wjezdza. Auto ma pare lat, maly przebieg. Az mi sie nie chce wierzyc, ze Jimny nie rozplacze sie w koleinach pod górę albo w glebszej kaluży :-( Jest twardy mimo ze nie podniesiony, jakis taki delikatny jak z cienkiej blaszki zrobiony. A jednoczesnie sporo ludzi sie nim zachwyca i dzisiaj na parkingu w meiscie wysiadl z niego baaardzo duzy facet. Gdzie on sie tam zmiescil?

Zastanawiam sie nad Vitarą z reduktorem, jest mniej zabawkowa.

Pozdro

lente
festina lente

bst
Posty: 431
Rejestracja: wt gru 03, 2002 4:42 pm
Lokalizacja: Parole/Warszawa

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: bst » pn sie 22, 2011 9:41 am

Predkosc podrozna Jimny to 100-110km/h (na silniku 1.5 DDIS), poleci i szybciej ale po prostu jest niestabilny. No i obroty malo optymalne.
Jimny nie jest plastikowy, przy seryjnych kolach jest naprawde pancerny. Co prawda rama w Samuraiu i starej Vitarze zdaje sie byc bardziej pancerna ale tamte auta to nie ta epoka co jimny.

A seryjna zawiecha naprawde ladnie wybiera dziury.
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: sciba » pn sie 22, 2011 11:55 pm

Błądzisz kolego
Przy odrobinie rozsądku idzie się naprawdę bardzo fajnie pobawić w terenie jamniczkiem
a zawieszenie to przepaść w porównaniu do samuraia...prędkość podróżna po lasach to 60 km/h, bez obitych nerek i wybitych zębów :)2
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
kacper_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 5:22 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: kacper_ » wt sie 23, 2011 6:42 am

Podpisuję się pod scibą. Auto niepozorne, ale daje radę. Co do prędkości to kiedyś dobiłem do 90kmh, ale to już trochę hardcore.
Pozdrawiam
Kacper

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Bartex » wt sie 23, 2011 7:03 am

sciba pisze:Błądzisz kolego
Przy odrobinie rozsądku idzie się naprawdę bardzo fajnie pobawić w terenie jamniczkiem
a zawieszenie to przepaść w porównaniu do samuraia...prędkość podróżna po lasach to 60 km/h, bez obitych nerek i wybitych zębów :)2
Lente to koleżanka :)21

Warunki o których pisze faktycznie nie należą do łatwych. Jest to dojazd do domu około 3-4 km cały czas pod górę drogą utwardzoną a ostatnie 2km powyżej linii zabudowań (nikt nie odśnieża) i jeszcze przez potok a potem to już drogi niema ;)
Ja obstawiam że jamnik na najmniejszym BFG AT da rade :)2 a jesli nie to sąsiad zawsze ma traktor. Ewentualnie ekipa z Krakowa przyjedzie z odsieczą :)21
kacper_ pisze:Podpisuję się pod scibą. Auto niepozorne, ale daje radę. Co do prędkości to kiedyś dobiłem do 90kmh, ale to już trochę hardcore.
Jak moja żona mnie ostatnio wiozła to kątem oka widziałem 110km/h - fakt troche strach ale byłem po "lampce szampana" więc nie specjalnie mi to przeszkadzało :)21
Bartek

Awatar użytkownika
kacper_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 5:22 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: kacper_ » wt sie 23, 2011 8:58 am

Mi chodziło o prędkość w terenie.
Pozdrawiam
Kacper

Awatar użytkownika
Bartex
 
 
Posty: 887
Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
Lokalizacja: KR

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Bartex » wt sie 23, 2011 9:07 am

kacper_ pisze:Mi chodziło o prędkość w terenie.
to lepiej nie będe komentował
Bartek

Awatar użytkownika
misiu
Posty: 599
Rejestracja: śr lut 26, 2003 6:29 pm
Lokalizacja: Gąbin / Płock

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: misiu » wt sie 23, 2011 9:57 am

kacper_ pisze:Mi chodziło o prędkość w terenie.
:)2 dobre :lol:
suczę...robi się
gg: 1658948
plock4x4.pl

Awatar użytkownika
pavelk
Posty: 458
Rejestracja: śr lut 25, 2009 12:32 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: pavelk » wt sie 23, 2011 10:34 am

chyba bym sie nie odwazyl :)14

a po autostradzie oszczednie 80-90 lub bezpiecznie 100-110 lub spieszac sie 130 ale to juz znecanie sie nad tym autkiem
był: SJ500, 1988
jest: jimniak, 2001

Awatar użytkownika
PIOTRek NIVA
 
 
Posty: 185
Rejestracja: ndz mar 28, 2010 4:33 pm
Lokalizacja: sosnowiec / UK

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: PIOTRek NIVA » wt sie 23, 2011 1:02 pm

znam takich, którzy Jamnikiem z 2" liftem 130-140 z PL do UK w trzy osoby jechali.
Da się :)
Niva 1,6 '82
GV 1600 '03
MB W210 '01
to już historia
C4 Picasso '07
jeździ
Transit '02
dla chleba

Awatar użytkownika
Masmo
Posty: 2353
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 11:31 am
Lokalizacja: Gdynia

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Masmo » wt sie 23, 2011 2:01 pm

Jimniak jest dużo delikatniejszy od Samuraja i dużo bardziej cywilizowany. Do ciężkiego terenu seryjny Jimniak się nie nadaje. Od razu trzeba zakładać wymianę delikatnego przedniego mostu na samurajowy, bo seria jest cieniutka i nie ma zamiennników. Półoś można kupić tylko w ASO za 2200 !!
Urwałem przedni przegób na seryjnej zimówce w błocie po progi.
Jimniak jako tako jeździ po asfalcie. Po przyzwyczajniu do twardego i chybotliwego zawiasu można wyprzedzać wszystkich kapeluszników w plaskaczach. Regularnie utrzymuje prędkość 120 na krajówkach :)21 .
Do ciękiego terenu na MT-ekach auto będzie rwało regularnie przedni most.... :cry: . Sworznie przedniego mostu też nie są zbyt mocne. Przy przebiegu 160 kkm rozjechały się całkiem. Części tylko w ASO.
Była Vitara, Jimnik, Terrano II, Terracan, KIA Sportage Grand a teraz SS Kyron.

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: sciba » wt sie 23, 2011 9:45 pm

hmmm
histeryzujesz
1,5 roku upalam jamnika i jeszcze nic nie wybuchło z tego co mówisz...odpukać oczywiście...nie katuje może go jakoś wybitnie, ale czasem się bawimy zacnie w terenie :)2

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Jimny a Samuraj

Post autor: Salata123 » wt sie 23, 2011 10:01 pm

Masmo pisze:Jimniak jest dużo delikatniejszy od Samuraja i dużo bardziej cywilizowany.
Do ciężkiego terenu seryjny Jimniak się nie nadaje.
przesadzasz
Od razu trzeba zakładać wymianę delikatnego przedniego mostu na samurajowy, bo seria jest cieniutka i nie ma zamiennników. Półoś można kupić tylko w ASO za 2200 !!
Samuraia most w serii jest rzeczywiście mocniejszy od jimnego. Znacznie mocniejszy. Jeśli mowa o grubości, są takie same. półoś do samuraia też tylko aso... chyba że tjuningowe... ale i do jimnego takie są...
Urwałem przedni przegób na seryjnej zimówce w błocie po progi.
już któryś raz o tym czytam i nie mogę wyjść z podziwu dla Twoich zdolności destrukcyjnych :)21
Do ciękiego terenu na MT-ekach auto będzie rwało regularnie przedni most.... :cry: .
przesada
Sworznie przedniego mostu też nie są zbyt mocne.

takie same jak w samuraiu
Przy przebiegu 160 kkm rozjechały się całkiem. Części tylko w ASO.
160 to bardzo dobry wynik w brew pozorom :)21 i o jakich częściach piszesz, że tylko ASO? sworzniach jako sworzniach?



a teraz uwaga:

Jimny ma mocniejszą ramę od samuraia (ale gorzej zabezpieczoną, nawet można powiedzieć, że fatalnie)
Jimny ma mocniejszy most z tył, od samuraia
Jimny ma mocniejszą skrzynię biegów (poza SOHC) od samuraia
Jimny ma słabszy reduktor od samuraia
Jimny ma słabszy przedni dyfer od samuraia
Jimny ma słabsze przeguby i półosie (tylko przód)
Jimny ma mocniejsze silniki


reszta jest bardzo podobna często taka sama...
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości