Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Analityk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Sulęcin

Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Analityk » sob lis 26, 2011 3:20 pm

Ktoś zmieniał może silnik w jamniku na 1.6? Koledze silnik wyciągnął kopyta i nie che go już ratować chce żeby mu wstawić coś innego. Zastanawiam się czy 1.6 by nie podszedł? Jeśli ktoś coś kombinował w tym temacie proszę o podpowiedzi.

Awatar użytkownika
kacper_
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 55
Rejestracja: pt wrz 11, 2009 5:22 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: kacper_ » sob lis 26, 2011 3:55 pm

Ze słyszenia wiem, że podchodzi bez problemu 1.6 ze swifta sport (jak pamiętam to coś około 120KM).
Pozdrawiam
Kacper

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: sciba » sob lis 26, 2011 5:33 pm

Tez się przymierzam do takiego manewru. Jeśli ktoś popełnił taka podmiankę, to milo będzie jakby nam o tym opowiedział :)21
1,6 8v czy 1,6 16v, a moze któraś z nowszych jednostek np 1,5 liana ??
pzdr
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Analityk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Sulęcin

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Analityk » sob lis 26, 2011 6:02 pm

sprawdzałem według autodaty silnik z baleno powinien być taki sam jest nawet ten sam rozrząd, cewki te same, nie wiem tylko czy pasuje na skrzynie biegów i czy podejdą łapy od jamnika 1.3

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: daro 16v » sob lis 26, 2011 7:40 pm

czyli nie masz odpowiedzi na zadane przez siebie pytania bo to lapy i dzwon sa najwazniejsze do przekladki..cewki i rozrzad to sprawa zupelnie poboczna w tej kwestii
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
viperecki
Posty: 1749
Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
Lokalizacja: JURA Podzamcze

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: viperecki » sob lis 26, 2011 7:42 pm

ja bym pogadał z Margodem on wsadzał takie cuda do swojej suczy
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu ;)5.12 w mostach itp itd

Awatar użytkownika
daro 16v
 
 
Posty: 844
Rejestracja: czw sie 16, 2007 9:21 am
Lokalizacja: slask

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: daro 16v » sob lis 26, 2011 8:06 pm

viperecki pisze:ja bym pogadał z Margodem on wsadzał takie cuda do swojej suczy
Stang rowniez jak mnie pamiec nie myli..a na pewno zakupil taki silnik ale nie wiem czy w go wrzucil
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności

Awatar użytkownika
Analityk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Sulęcin

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Analityk » sob lis 26, 2011 9:04 pm


Awatar użytkownika
mari
 
 
Posty: 252
Rejestracja: pn gru 01, 2008 11:32 pm
Lokalizacja: Wielkopolska

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: mari » ndz lis 27, 2011 12:42 am

Cos tam trzy po trzy pamietam z angielskiego - wiec z grobsza przetlumaczylem ale odpowiedzialnosci za to nie biore. Mam poprostu 20 minut bo czekam do polnocy zeby dawke antybiotyku wziasc. Acha - nie mam polskiej trzcionki.

The write up below is for putting a Baleno Engine into a Jimny. But with the comments below it should be clear about fitting the Vit / Grand Vit 1.6 engine as well.

Opis tyczy sie wlozenia silnika od Baleno do Jimny. Kommentarz pod spodem dotyczy czy tez moze byc uzyty do przelozenia silnika od Vitary 16V albo Grand Vitary 16V.

You can use the Vitara 1.6 16v, Grand Vitara 1.6 16v or the Baleno 1.6 16v engines. It's best to go for the distributor less engine like the Jimny is - 2 coils on the cam cover. I used the Baleno engine as it was all I could find at the time.

Mozesz uzyc jednego z trzech wyzej wymienionych silnikow - Vitara 1.6 16V, Grand Vitara 1.6 16V albo Baleno 1.6 16V.

If you use the Vitara / Grand Vitara there is a very good chance you wont need to swap the sump / mod the pickup pipe like I had to as the Baleno has the sump pot at the front not the back. Just look at the engine you buy and you'll be able to work out if it'll fit.
Also if using the Vitara / Grand Vitara engine you shouldn't need to replace the waterpump inlet pipe and the use the blanking plate on the cylinder head like you do with the Baleno engine as they should already be there.

Jesli uzyjesz silnika od Vitary albo Grand Vitary istnieje duze prawdopodobienstwo ze nie bedziesz musial przerabiac smoka I miski olejowej gdyz ssanie znajduje sie z tylu silnika. Spojrz na silnik jaki kupujesz I bedziesz wiedzial. Baleno ma ssanie z przodu silnika wiec trzeba przerobic miske I smoka.

OK from the bottom up Baleno 1.6 into a Jimny....
Sump:
I used the Jimny Sump and modded the Jimny Pickup pipe. The pickup pipe where it goes into the oil pump is wider on the 1.6, so I cut the end of the baleno pipe 1" down from where it goes into the pump, did the same thing with the Jimny Pipe and and welded the Jimny pickup to the baleno pump inlet pipe.
Also remember you need to drill and 6mm tap No. 4 main bearing cap with a blind hole for the mounting of the pickup pipe as well.
If your Jimny is a hard top then there's a good chance it doesn't have a crank sensor. Mine didn't. So you may will also have to address the issue that the baleno engine might have had. This could leave a hole that goes directly into the sump below the timing belt pulley.
Conversely if it's a soft top you may need the crank sensor so you'll need to make sure the baleno engine does have one!
Solution: Belzona!

Tutaj koles opisuje jak to wziol miske olejowa I smoka od jimny I dosztukowal to do baleno. Czyli sprawa znana prz wszystkich przerobkach silnikow z 1.3 na 1.6. Dodatkwowo pisze o czujniku polozenia walu – musisz uwazac czy w 1.6 on jest czy go nie ma gdyz baleno potzrebuje taki czujnik do pracy.

Flywheel / Clutch:
Jimny one - Put a new clutch in while you're there.

Kolo zamachowe / sprzeglo – uzywasz oryginalow Jimny

Bell housing:
Either re-drill the block or buy an adapter plate. Same as the SJ conversion write up on here.
Note: If buying an adapter plate buy one that has the full ring around the bottom of the bellhousing. Every adapter plate I have seen was for an SJ and didn't accommodate for revised clutch cable on the Jimny. So we simply cut that bit of the plate out so that the clutch cable entry mount fitted snugly. You will also need to drill the top 2 gearbox bolt holes out to 12mm from 10mm so you'll need the bellhousing bolts from the Baleno as well if you can pinch them.
Also the countersunk bolts to mount the plate... They'll probably be 1.25mm pitch thread. The Jimny box is 1mm pitch. Most just graunch the bolts in. I re-threaded them to 1mm.

Dzwon skrzyni biegow od Jimny I zakladasz flansze przejsciowa – mozesz miec nastepujace problem:
- 2 gorne dziury na sruby od skrzyni biegow bedzie trzeba rozwiercic do 12mm z 10mm
- Skok gwintu przy srubach jimny jest 1mm – trzeba sprawdzic


Starter motor.
The Jimny "fat" starter will not fit. You can either grind the block a bit OR get get the Skinny bosch starter fitted to some vitaras. I use the skinny starter.

Wiekszy rozrusznik od jimniego nie pasuje – albo rezasz swoj albo kupujesz boscha od vitary ktory ma byc wezszy

Engine Mounts:
Driver's side engine mount will be about 30mm as the engine mount castings on the block are set about 30mm back from the G13BB ones. I went completely freestyle on this and made made my own mount from 6mm steel plate. I have read of people redrilling the bottom of the mount to accommodate for this move backwards so it's a case of have a look and decide how you want to proceed. Passenger side is a bolt on replacement.

Od strony pasazera jest roznica w montowaniu poduszki silnika – 30 mm glebiej jest silnik – bedziesz musial zrobic nowe mocowanie (z tego co pamietam bylo zdjecie w watku o silniku 1.6 jak ktos takie mocowanko zrobil z profila 30mm)
Tutaj : http://www.forum4x4.pl/viewtopic.php?f= ... &start=125


Water pump inlet pipe.
Remove the Baleno one and chuck it! It's no use whatsoever.
Use the jimny one. You will need to make up a small flat bar mounting bracket to fit it to the block as the 1.6 engine the castings are about 30mm towards the back of the block. When you see it you'll understand. I also found the jimny pipe was a loose fit into the hole so I fitted a slightly oversized o-ring.

Wchodzaca rura od chlodzenia woda bedzie musiala byc minimalnie dorezana bo mocowanie silnika jest o te 30mm rozne – jak zaczniesz to zobaczysz co I jak ale pasuje prawie jak ulal ta z jimny

Baleno Thermostat on rear of the head:
Remove it and put on the blanking plate on from the back of the Jimny head.

Thermostat z Baleno z tylu glowicy – masz wsadzic plytke zaslepiajaca z tylu glowicy jimnego

Camshaft. If you have a Hardtop Jimny then it probably wont have a crank sensor. If it doesn't and the Baleno engine does then please pull the cam sensor off the back of the cam on the baleno engine. if you are lucky there'll be 11 pickup lugs on the end of the cam. if there's 2 then you need to use the jimny cam - I had to use the Jimny cam it just doesn't rev as hard (6000 + rpm) as the baleno.

Tutaj jest znowu o tym czujniku polozenia walu – masz go miec w silniku baleno – jak nie to bedzie fruwal po 6000 obrotow

Inlet manifold / Injectors. Use the Jimny manifold in it's entirety apart from you NEED the green injectors from the Baleno. It'll run on the orange jimny ones but it runs like a bag of poo! Also no need to change the ECU. The standard Jimny one works very well.

System zailajacy paliwem masz uzyc z jimny ale jakies zielone wtryski z baleno – chyba zemasz jakies pomaranczowe z jimny to bedzie smigal ale to jest jak kupa g…a

Exhaust Manifold.
Use the Jimny one complete with sensor but you'll need to put a dent in the exhaust pipe to make it clear the bottom of the block where the old gearbox bolt holes were.

Kolektor wydechowy masz uzyc z jimniego I go dorezac czyli puknac z lekka na dole bloku silnika

I know the above may seem a bit daunting, but it is worth it.
You could always go down the 16V Grand Vitara 1.6 engine route and save yourself the ******* about with the sumps / pickup pipes and crank sensors as that should all fit nicely.

Niektore z opisow brzmia strasznie ale warto w to wbijac.
Chyba ze jestes cienias to wtedy wkladasz silnik od vitary I odchodza problemy ze smokiem, miska I czujnikiem polozenia walu.


Cos tam jeszcze z angola pamietam :)21
U 93 - Prawie oryginał :) Joanna Brodzik Edition :)

Awatar użytkownika
sciba
Posty: 2325
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:03 am
Lokalizacja: Człuchów/Poznań

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: sciba » pn lis 28, 2011 7:37 pm

a co z resztą osprzętu ??
Stare eskimoskie powiedzanie - " pamietaj, nigdy nie jedz żółtego śniegu "

Awatar użytkownika
Analityk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Sulęcin

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Analityk » pn gru 12, 2011 8:18 pm

Wszystko na to wskazuje że silnik z baleno nie podejdzie na skrzynie od jamnika trzeba zastosować płytę. Zastanawiam się nad opcją rozwiertu bloku jamnika pod tłoki od silnika 1.6. Teraz pytanie do znawców może ktoś się zagłębiał w budowę tych silników lub posiada dane jaki jest skok tłoka w 1.3 a jaki w 1.6. Pytanie 2 czy głowica od 1.6 podejdzie na blok od 1.3? Może ktoś ma dojście do jakiegoś katalogu z uszczelkami pod głowice. Co myślicie o takiej przeróbce?

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: lukassos » wt gru 13, 2011 11:27 am

Wg katalogu IC średnica w silniku 1,3 to 75,5 mm a w silniku 1,6 76mm. Zdjęcia jednej i drugiej po kształcie są takie same. Najlepiej organoleptycznie stwierdzić przymierzając obydwie uszczelki.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Kostuch » wt gru 13, 2011 12:41 pm

Analityk pisze:Wszystko na to wskazuje że silnik z baleno nie podejdzie na skrzynie od jamnika trzeba zastosować płytę. Zastanawiam się nad opcją rozwiertu bloku jamnika pod tłoki od silnika 1.6. Teraz pytanie do znawców może ktoś się zagłębiał w budowę tych silników lub posiada dane jaki jest skok tłoka w 1.3 a jaki w 1.6. Pytanie 2 czy głowica od 1.6 podejdzie na blok od 1.3? Może ktoś ma dojście do jakiegoś katalogu z uszczelkami pod głowice. Co myślicie o takiej przeróbce?
Bez sensu :)3
Komputer i osprzęt dobrane są pod konkretne parametry silnika.
Wsadzanie na oślep gadżetów z jednego do drugiego przyniesie więcej szkody niż pożytku.
Flansza kosztuje max 200zł, a ty chcesz rozkładać silniki na atomy :)3

Katalog uszczelek:
http://www.reinz.de/root/eng/aftermarke ... G_HTML.php#
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
lukassos
 
 
Posty: 835
Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
Lokalizacja: Kalisz

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: lukassos » wt gru 13, 2011 4:29 pm


Awatar użytkownika
Analityk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 68
Rejestracja: ndz kwie 16, 2006 10:24 am
Lokalizacja: Sulęcin

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Analityk » wt gru 13, 2011 5:31 pm

Kostuch pisze:
Analityk pisze:Wszystko na to wskazuje że silnik z baleno nie podejdzie na skrzynie od jamnika trzeba zastosować płytę. Zastanawiam się nad opcją rozwiertu bloku jamnika pod tłoki od silnika 1.6. Teraz pytanie do znawców może ktoś się zagłębiał w budowę tych silników lub posiada dane jaki jest skok tłoka w 1.3 a jaki w 1.6. Pytanie 2 czy głowica od 1.6 podejdzie na blok od 1.3? Może ktoś ma dojście do jakiegoś katalogu z uszczelkami pod głowice. Co myślicie o takiej przeróbce?
Bez sensu :)3
Komputer i osprzęt dobrane są pod konkretne parametry silnika.
Wsadzanie na oślep gadżetów z jednego do drugiego przyniesie więcej szkody niż pożytku.
Flansza kosztuje max 200zł, a ty chcesz rozkładać silniki na atomy :)3

Katalog uszczelek:
http://www.reinz.de/root/eng/aftermarke ... G_HTML.php#
Tylko po rozwiercie bloku otrzymujemy idealne gładzie, czego nie można powiedzieć o silniku z przebiegiem xx.... bo wiadomo kupujesz silnik i nie wiadomo co dokładnie kupisz, bo nikt Ci nie zdejmie głowicy.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Jimny 1.3 zmiana silnika na 1.6 balneo

Post autor: Kostuch » śr gru 14, 2011 11:15 am

Analityk pisze: Tylko po rozwiercie bloku otrzymujemy idealne gładzie, czego nie można powiedzieć o silniku z przebiegiem xx.... bo wiadomo kupujesz silnik i nie wiadomo co dokładnie kupisz, bo nikt Ci nie zdejmie głowicy.
Rozwiercaj.
Nikt ci nie zabroni budować pomnik wg własnego pomysłu...
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość