Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: ostrokolowo » pn lut 13, 2012 12:44 pm

Witam,
Czy ktoś z Was przerabiał w ten sposób tylne zawieszenie w Samcu?
Rozwiązanie podobne do wieszaków rewolwerowych tyle, że zapewnia większy skok koła w dół.
W stanach takie rozwiązania stosują równolegle ze SPOA i nie montują dodatkowo żadnych reakcji (panhard i anti wrap).
Co sądzicie czy ze względu na niskie koszta modyfikacji warto iść w tą stronę? Plus przeróbki taki, że można ja w każdej chwili cofnąć.
Poniżej kilka zdjęć:

Obrazek

Obrazek
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: N2O » pn lut 13, 2012 12:56 pm

W naszych warunkach do błota bez sensu.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: ostrokolowo » pn lut 13, 2012 1:07 pm

A co ma błoto do tego rozwiązania? Większy wykrzyż w błocie tez czasem pomaga :)2
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: chomik. » pn lut 13, 2012 1:08 pm

to rozwiązanie, ala dyliżans, nie wygląda zbyt solidnie, ale widać, że wykrzyż robi :) swoją drogą, widzę, że amerykanie stosują wiele nietypowych rozwiązań. Kiedyś w monster garage widziałem jak kilka razy przerabiali zawieszenie, ucinając resor tak, że robił jako wahacz (czyli był tylko od mocowania przy ramie do mocowania mostu) i dawali poduszki pneumatyczne, żeby była regulacja wysokości, ale wydaje mi się, że zamiast owych poduszek, można by było dać zwykłe sprężyny i dodać panharda dla stabilności i coś takiego też by dawało niezły wykrzyż, no i komfort jazdy na sprężynach zamiast resorów :)21 . Spotkał się ktoś z was może z takim rozwiązaniem ?
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: ostrokolowo » pn lut 13, 2012 1:14 pm

chomik. pisze:to rozwiązanie, ala dyliżans, nie wygląda zbyt solidnie, ale widać, że wykrzyż robi :) swoją drogą, widzę, że amerykanie stosują wiele nietypowych rozwiązań. Kiedyś w monster garage widziałem jak kilka razy przerabiali zawieszenie, ucinając resor tak, że robił jako wahacz (czyli był tylko od mocowania przy ramie do mocowania mostu) i dawali poduszki pneumatyczne, żeby była regulacja wysokości, ale wydaje mi się, że zamiast owych poduszek, można by było dać zwykłe sprężyny i dodać panharda dla stabilności i coś takiego też by dawało niezły wykrzyż, no i komfort jazdy na sprężynach zamiast resorów :)21 . Spotkał się ktoś z was może z takim rozwiązaniem ?
Poszukaj w google pod hasłem 1/4 elliptical suspension

Obrazek

Obrazek
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: chomik. » pn lut 13, 2012 1:24 pm

widzisz, tylko że mi chodzi, żeby połówka resora robiła jako wahacz przy okazji podatny na zginanie i żeby była normalna sprężyna.
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Seba350
Posty: 430
Rejestracja: wt wrz 30, 2008 4:07 pm
Lokalizacja: Złotów
Kontaktowanie:

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Seba350 » pn lut 13, 2012 2:17 pm

chomik. pisze:widzisz, tylko że mi chodzi, żeby połówka resora robiła jako wahacz przy okazji podatny na zginanie i żeby była normalna sprężyna.
Nie wiem czy panhard potrzebny ale gorny wachacz jakis na pewno w tym rozwiazaniu musialby byc - jakby sierzanta wstawic to i panhard zbedny na pewno
Suzuki Samurai 1,8 - PARARAŃCZA - sprzedana
Suzuki Vitara Cabrio+2"
Escort Cabrio RS2000 i inne

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: chomik. » pn lut 13, 2012 2:45 pm

chodziłoby mi o coś takiego (nie jest to rzeczywiste zdjęcie tylko nieudolnie przerobione przeze mnie w picasie wiec się nie śmiać :)21 )

Obrazek
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
Karol L
Posty: 351
Rejestracja: śr lut 13, 2002 1:00 am
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Karol L » pn lut 13, 2012 9:08 pm

Znam takich ktorym konkret resor sie esuje i sprawia klopoty a to byloby 2x gorsze. Moim zdaniem slepy zaulek ewolucji. Jak 1/4 elipsy to 4-link/sierzant, a wtedy to juz lepiej coil/air bag.
Karol L
Samurai 1.6TD
Y61 2.8TD

Awatar użytkownika
chomik.
Posty: 341
Rejestracja: wt paź 18, 2011 12:10 pm
Lokalizacja: Dolnośląskie

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: chomik. » pn lut 13, 2012 9:31 pm

W roli sprostowania, ja nie planuję tak przerabiać zawieszenia, bo jak już zużyję do końca resory i będę wrzucał sprężyny to zrobię to na sierżancie i wahaczach, ale zastanawiałem się bardziej nad tym czy to co robili w monster garage ma jakąś rację bytu i czy może ktoś próbował stosować takie rozwiązania.
SJ413 z 86r. po kilku drobnych modyfikacjach... zwany Żółtasem
Pajero II 2,5 standard
sudetyoffroad.pl

Awatar użytkownika
ostrokolowo
Posty: 597
Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: ostrokolowo » wt lut 14, 2012 7:44 am

Karol L pisze:Znam takich ktorym konkret resor sie esuje i sprawia klopoty a to byloby 2x gorsze. Moim zdaniem slepy zaulek ewolucji. Jak 1/4 elipsy to 4-link/sierzant, a wtedy to juz lepiej coil/air bag.
Z 1/4 elipsy się zgodzę bo resor robi wtedy tylko i wyłącznie jako medium sprężynujące natomiast w przypadku 3/4 elipsy rozwiązanie ma chyba sens. Skoro ludzie montują wieszaki do nieba i nie stosują do tego żadnych drążków prowadzących to i w tym przypadku powinno dać radę. Jeżeli tylko połówka resora zostanie solidnie zamocowana to sztywność powinna zostać podobna.
Co więcej w momencie wjeżdżania na asfalt połówkę górną można spiąć do ramy i powracamy wtedy do seryjnego rozwiązania.
Jest Vitara :)21
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: qwai » wt lut 14, 2012 9:04 am

Skoro ludzie montują wieszaki do nieba i nie stosują do tego żadnych drążków prowadzących to i w tym przypadku powinno dać radę. Jeżeli tylko połówka resora zostanie solidnie zamocowana to sztywność powinna zostać podobna..
Na drugim zdjęciu widać że koleś ma dodatkowy wahacz na środku mostu. Bez niego most by mu się obracał z 90' :o
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
Zibi
 
 
Posty: 17616
Rejestracja: pt wrz 17, 2004 12:05 pm
Lokalizacja: Wadowice
Kontaktowanie:

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Zibi » wt lut 14, 2012 9:22 am

To wszystko robi podczas jazdy po terenie który widzisz czyli podjazdy, zjazdy, górki i kamienie. Ale w błocie w którym masz przeszkody których nie widzisz nie robi. Po pierwszym dobrym strzale wszystko do wymiany.

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Rafo17 » wt lut 14, 2012 11:37 am

Ja teraz zakładam 1/4 i w połowie podparta poduszką powietrzną do regulacji na trawersach.
Zobaczymy co wyjdzie :lol:
Wykorzystanie resora jako wahacza moim zdaniem jest głupie bo przy cofaniu może go zgiąć .

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: qwai » wt lut 14, 2012 1:25 pm

Mi się wydaje, że wahacz z definicji ma być sztywny i trzymać most pod określonym kontem itp. Resor ma być elastyczny więc :)3

Wszystkie te pomysły są jakąś totalną prowizorką -- czemu nie zrobić od razu tak jak powinno być ?? dobry resor lub sprężyny + wahacze
Fascynaci 4x4

Awatar użytkownika
KSikorski
Posty: 2020
Rejestracja: pn paź 27, 2008 2:07 pm
Lokalizacja: Kielno

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: KSikorski » wt lut 14, 2012 2:21 pm

Mi się wydaje że w USA panuje jakiś resorowy fetysz :-)
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: N2O » wt lut 14, 2012 2:34 pm

A u nas sprężynowy.
:lol:
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Rafo17 » wt lut 14, 2012 2:55 pm

Ja robię tak bo nie miałem pomysłu jak połączyć poduszkę ze sprężyną aby mieć regulacja.
A poza tym każdy chce mieć coś oryginalnego :)21

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Kostuch » wt lut 14, 2012 2:56 pm

Ktoś musi pójść pod prąd i zrobić zawieszenie na drążkach skrętnych. :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
Rafo17
 
 
Posty: 261
Rejestracja: pn maja 08, 2006 1:18 pm
Lokalizacja: Lubnica PZL

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: Rafo17 » wt lut 14, 2012 2:59 pm

Albo na gumkach recepturkach :lol:
I jeszcze jeden plus jaki ja widzę to możliwość regulacji twardości po przez dołożenie lub odjęcie piór a w springu już tylko wymiana.

Awatar użytkownika
qwai
Posty: 645
Rejestracja: pn lip 13, 2009 7:41 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)

Post autor: qwai » wt lut 14, 2012 7:37 pm

Kostuch pisze:Ktoś musi pójść pod prąd i zrobić zawieszenie na drążkach skrętnych. :)21
Masz łeb, w R19 miałem belkę skrętną i jak by tam wahacz przedłużyć metrową rurką :)21
a belka tylko na 4 śruby mocowana. Pytanie jak przód przerobić :wink:
Fascynaci 4x4

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość