Strona 1 z 1
Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 12:44 pm
autor: ostrokolowo
Witam,
Czy ktoś z Was przerabiał w ten sposób tylne zawieszenie w Samcu?
Rozwiązanie podobne do wieszaków rewolwerowych tyle, że zapewnia większy skok koła w dół.
W stanach takie rozwiązania stosują równolegle ze SPOA i nie montują dodatkowo żadnych reakcji (panhard i anti wrap).
Co sądzicie czy ze względu na niskie koszta modyfikacji warto iść w tą stronę? Plus przeróbki taki, że można ja w każdej chwili cofnąć.
Poniżej kilka zdjęć:

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 12:56 pm
autor: N2O
W naszych warunkach do błota bez sensu.

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 1:07 pm
autor: ostrokolowo
A co ma błoto do tego rozwiązania? Większy wykrzyż w błocie tez czasem pomaga

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 1:08 pm
autor: chomik.
to rozwiązanie, ala dyliżans, nie wygląda zbyt solidnie, ale widać, że wykrzyż robi

swoją drogą, widzę, że amerykanie stosują wiele nietypowych rozwiązań. Kiedyś w monster garage widziałem jak kilka razy przerabiali zawieszenie, ucinając resor tak, że robił jako wahacz (czyli był tylko od mocowania przy ramie do mocowania mostu) i dawali poduszki pneumatyczne, żeby była regulacja wysokości, ale wydaje mi się, że zamiast owych poduszek, można by było dać zwykłe sprężyny i dodać panharda dla stabilności i coś takiego też by dawało niezły wykrzyż, no i komfort jazdy na sprężynach zamiast resorów

. Spotkał się ktoś z was może z takim rozwiązaniem ?
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 1:14 pm
autor: ostrokolowo
chomik. pisze:to rozwiązanie, ala dyliżans, nie wygląda zbyt solidnie, ale widać, że wykrzyż robi

swoją drogą, widzę, że amerykanie stosują wiele nietypowych rozwiązań. Kiedyś w monster garage widziałem jak kilka razy przerabiali zawieszenie, ucinając resor tak, że robił jako wahacz (czyli był tylko od mocowania przy ramie do mocowania mostu) i dawali poduszki pneumatyczne, żeby była regulacja wysokości, ale wydaje mi się, że zamiast owych poduszek, można by było dać zwykłe sprężyny i dodać panharda dla stabilności i coś takiego też by dawało niezły wykrzyż, no i komfort jazdy na sprężynach zamiast resorów

. Spotkał się ktoś z was może z takim rozwiązaniem ?
Poszukaj w google pod hasłem 1/4 elliptical suspension

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 1:24 pm
autor: chomik.
widzisz, tylko że mi chodzi, żeby połówka resora robiła jako wahacz przy okazji podatny na zginanie i żeby była normalna sprężyna.
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 2:17 pm
autor: Seba350
chomik. pisze:widzisz, tylko że mi chodzi, żeby połówka resora robiła jako wahacz przy okazji podatny na zginanie i żeby była normalna sprężyna.
Nie wiem czy panhard potrzebny ale gorny wachacz jakis na pewno w tym rozwiazaniu musialby byc - jakby sierzanta wstawic to i panhard zbedny na pewno
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 2:45 pm
autor: chomik.
chodziłoby mi o coś takiego (nie jest to rzeczywiste zdjęcie tylko nieudolnie przerobione przeze mnie w picasie wiec się nie śmiać

)

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 9:08 pm
autor: Karol L
Znam takich ktorym konkret resor sie esuje i sprawia klopoty a to byloby 2x gorsze. Moim zdaniem slepy zaulek ewolucji. Jak 1/4 elipsy to 4-link/sierzant, a wtedy to juz lepiej coil/air bag.
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: pn lut 13, 2012 9:31 pm
autor: chomik.
W roli sprostowania, ja nie planuję tak przerabiać zawieszenia, bo jak już zużyję do końca resory i będę wrzucał sprężyny to zrobię to na sierżancie i wahaczach, ale zastanawiałem się bardziej nad tym czy to co robili w monster garage ma jakąś rację bytu i czy może ktoś próbował stosować takie rozwiązania.
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 7:44 am
autor: ostrokolowo
Karol L pisze:Znam takich ktorym konkret resor sie esuje i sprawia klopoty a to byloby 2x gorsze. Moim zdaniem slepy zaulek ewolucji. Jak 1/4 elipsy to 4-link/sierzant, a wtedy to juz lepiej coil/air bag.
Z 1/4 elipsy się zgodzę bo resor robi wtedy tylko i wyłącznie jako medium sprężynujące natomiast w przypadku 3/4 elipsy rozwiązanie ma chyba sens. Skoro ludzie montują wieszaki do nieba i nie stosują do tego żadnych drążków prowadzących to i w tym przypadku powinno dać radę. Jeżeli tylko połówka resora zostanie solidnie zamocowana to sztywność powinna zostać podobna.
Co więcej w momencie wjeżdżania na asfalt połówkę górną można spiąć do ramy i powracamy wtedy do seryjnego rozwiązania.
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 9:04 am
autor: qwai
Skoro ludzie montują wieszaki do nieba i nie stosują do tego żadnych drążków prowadzących to i w tym przypadku powinno dać radę. Jeżeli tylko połówka resora zostanie solidnie zamocowana to sztywność powinna zostać podobna..
Na drugim zdjęciu widać że koleś ma dodatkowy wahacz na środku mostu. Bez niego most by mu się obracał z 90'

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 9:22 am
autor: Zibi
To wszystko robi podczas jazdy po terenie który widzisz czyli podjazdy, zjazdy, górki i kamienie. Ale w błocie w którym masz przeszkody których nie widzisz nie robi. Po pierwszym dobrym strzale wszystko do wymiany.
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 11:37 am
autor: Rafo17
Ja teraz zakładam 1/4 i w połowie podparta poduszką powietrzną do regulacji na trawersach.
Zobaczymy co wyjdzie
Wykorzystanie resora jako wahacza moim zdaniem jest głupie bo przy cofaniu może go zgiąć .
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 1:25 pm
autor: qwai
Mi się wydaje, że wahacz z definicji ma być sztywny i trzymać most pod określonym kontem itp. Resor ma być elastyczny więc
Wszystkie te pomysły są jakąś totalną prowizorką -- czemu nie zrobić od razu tak jak powinno być

dobry resor lub sprężyny + wahacze
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 2:21 pm
autor: KSikorski
Mi się wydaje że w USA panuje jakiś resorowy fetysz

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 2:34 pm
autor: N2O
A u nas sprężynowy.

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 2:55 pm
autor: Rafo17
Ja robię tak bo nie miałem pomysłu jak połączyć poduszkę ze sprężyną aby mieć regulacja.
A poza tym każdy chce mieć coś oryginalnego

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 2:56 pm
autor: Kostuch
Ktoś musi pójść pod prąd i zrobić zawieszenie na drążkach skrętnych.

Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 2:59 pm
autor: Rafo17
Albo na gumkach recepturkach
I jeszcze jeden plus jaki ja widzę to możliwość regulacji twardości po przez dołożenie lub odjęcie piór a w springu już tylko wymiana.
Re: Samurai zawieszenie eliptyczne 3/4 (buggy-leaf)
: wt lut 14, 2012 7:37 pm
autor: qwai
Kostuch pisze:Ktoś musi pójść pod prąd i zrobić zawieszenie na drążkach skrętnych.

Masz łeb, w R19 miałem belkę skrętną i jak by tam wahacz przedłużyć metrową rurką
a belka tylko na 4 śruby mocowana. Pytanie jak przód przerobić
