Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Moderator: Albert_N
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Witam
Jako, że z początkiem kwietnia koniecznie muszę coś zrobić z zawieszeniem w mojej GV 2.5V6 99r. zwracam się z prośbą o pomoc. Generalnie w temacie mechaniki samochodów jestem laikiem interesuje mnie tylko praktyczne wykorzystanie udoskonaleń. Jako, że na codzien pracuję w lesie ważne jest dlamnie aby zawieszenie było trwałe i długo wytrzymało jazdy po korzeniach i dziurach.
Mój plan jest następujący
Zestaw liftu Iron man taki jak tu. Chyba jest to najkożystniejsza cenowo oferta? Czy jes on dużo gorszy od np OME, któy kosztuję ponad 4 tys?
http://www.janpol4x4.pl/produkt/?id=537 ... 00_z%C5%82
No i wymiana wszystkich gum z zawieszenia na takie np polibusze:
http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 77029.html
Czy potrzebne są jeszcze jakieś inne części? Co waro jeszcze przy okazji remontu zrobić? Jeśli taki zestaw będzie kosztował ok 3000 tys to ile będzie trzeba zapłącić za robocizne? Czy zrobi to każdy mechanik czy musi być specjalista od 4x4?
Może zna ktoś dobry warsztat w okolicy Poznania lub Kostrzyna nad Odrą gdzie coś takiego zrobię.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
pozdrawiam
Sławek
Jako, że z początkiem kwietnia koniecznie muszę coś zrobić z zawieszeniem w mojej GV 2.5V6 99r. zwracam się z prośbą o pomoc. Generalnie w temacie mechaniki samochodów jestem laikiem interesuje mnie tylko praktyczne wykorzystanie udoskonaleń. Jako, że na codzien pracuję w lesie ważne jest dlamnie aby zawieszenie było trwałe i długo wytrzymało jazdy po korzeniach i dziurach.
Mój plan jest następujący
Zestaw liftu Iron man taki jak tu. Chyba jest to najkożystniejsza cenowo oferta? Czy jes on dużo gorszy od np OME, któy kosztuję ponad 4 tys?
http://www.janpol4x4.pl/produkt/?id=537 ... 00_z%C5%82
No i wymiana wszystkich gum z zawieszenia na takie np polibusze:
http://allegro.pl/polibusze-suzuki-gran ... 77029.html
Czy potrzebne są jeszcze jakieś inne części? Co waro jeszcze przy okazji remontu zrobić? Jeśli taki zestaw będzie kosztował ok 3000 tys to ile będzie trzeba zapłącić za robocizne? Czy zrobi to każdy mechanik czy musi być specjalista od 4x4?
Może zna ktoś dobry warsztat w okolicy Poznania lub Kostrzyna nad Odrą gdzie coś takiego zrobię.
Z góry dziękuję za wszelkie podpowiedzi
pozdrawiam
Sławek
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Ironman ma bardzo skrajne opinie, jedni chwalą (szczególnie z początku
) a inni nie bardzo.
OME jest wykonane lepiej i lepiej wytrzymuje długie przebiegi i do tego ma więcej lepszych opinii.
Co do polibuszy to sam będę zakładał ale dopiero pod koniec roku jak wrócę do Polski więc nie mam się jak wypowiedzieć.
Z założeniem sprężyn i amorów nie powinno być problemów ale już z polibuszami bywa różnie w warsztatach
.
Przy takim lifcie nic więcej nie trzeba chociaż czasem mogą się przydać śruby mimośrodowe to korekcji "tatry".Sprawdź od razu stan przewodów hamulcowych.
Sam jeżdzę na Lovellsie i w sumie mogę polecić ale nie przedłużone amory przednie są sporym minusem tego zestawu niestety.

OME jest wykonane lepiej i lepiej wytrzymuje długie przebiegi i do tego ma więcej lepszych opinii.
Co do polibuszy to sam będę zakładał ale dopiero pod koniec roku jak wrócę do Polski więc nie mam się jak wypowiedzieć.
Z założeniem sprężyn i amorów nie powinno być problemów ale już z polibuszami bywa różnie w warsztatach

Przy takim lifcie nic więcej nie trzeba chociaż czasem mogą się przydać śruby mimośrodowe to korekcji "tatry".Sprawdź od razu stan przewodów hamulcowych.
Sam jeżdzę na Lovellsie i w sumie mogę polecić ale nie przedłużone amory przednie są sporym minusem tego zestawu niestety.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Mieciu
No tak tylko OME http://www.expedycja.pl/sklep/1281,zest ... 005-+30mm/
kosztują prawie 5 tys
Mam nadzieję, że iron man będzie lepszy(trwalszy) od seryjnego zawieszenia i wniesie coś poza liftem do GV.
Pozdrawiam
No tak tylko OME http://www.expedycja.pl/sklep/1281,zest ... 005-+30mm/
kosztują prawie 5 tys

Mam nadzieję, że iron man będzie lepszy(trwalszy) od seryjnego zawieszenia i wniesie coś poza liftem do GV.
Pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Mieciu co to jest korekcja "tatry"?
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Po podniesieniu przednie kółka mogą wyglądać tak \ / a przy ekstremalnym podnoszeniu / \ a te śruby są do korekcji do | | .
Nie namawiam do OME bo sam go nie kupiłem właśnie z powodu ceny.
Co do Ironmana i tego czy będzie bardziej trwały niż fabryka tego nie wiem ale kupiłem Lovellsa bo gwarancja jest większa niż w Ironmanie.
Możesz też kupić jakieś dobre fabryczne sprężyny i amory i podnieść na podkładkach plus dystans na amor (na tył przesunięcie mocowania) i też posłuży ale koszt w sumie będzie podobny.
Nie namawiam do OME bo sam go nie kupiłem właśnie z powodu ceny.
Co do Ironmana i tego czy będzie bardziej trwały niż fabryka tego nie wiem ale kupiłem Lovellsa bo gwarancja jest większa niż w Ironmanie.
Możesz też kupić jakieś dobre fabryczne sprężyny i amory i podnieść na podkładkach plus dystans na amor (na tył przesunięcie mocowania) i też posłuży ale koszt w sumie będzie podobny.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Dzięki, a ile wyniósł Cię zestaw Lovells? i ile liftuje przód i tył?
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Przyznam szczerze że nie pamiętam ile ale zakupiłem u @Zibiego z forum (wyszło trochę drożej niż Ironman) a co do tego ile liftu dało to też nie dam rady podać danych bom miał wcześniej już podniesione auto na podkładakach więc różnic dużych nie było .
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
To może poprosiłbym jeszcze o namiary na kolegę @Zibiego z forum.
Dziękuję i pozdrawiam
Dziękuję i pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Wysłałem Ci PW ale coś na razie nie dochodzi więc http://www.forum4x4.pl/memberlist.php?m ... ile&u=2223
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Dostałem dziękuję bardzo
Za zestaw lovells wychodzi 3 tys jakieś 600 zł więcej niż ironman ciekawe czy warto?
Za zestaw lovells wychodzi 3 tys jakieś 600 zł więcej niż ironman ciekawe czy warto?
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Za komplet Dobinsons zapłacisz dokładnie 2480 zł
Adrenalina uzależnia
MTM Profi
MTM Profi
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Jak dla mnie to nie ma sensu podnoszenie samochodu o 35mm takim dużym kosztem.
Kupiłbym dedykowane amory Dobinsons i sprężyny od w124 300D obcięte o 2 zwoje na przód
sprężyny od focusa kombi 1 gen na tył plus amory omega kombi a lub b ewentualnie też dobinsons
do tego śruby mimośrodowe na przód żeby ustawić pochylenie kąta kół
zbieżność
i większe koła (225/75r16)
z czasem pomyślałbym o obniżeniu mocowania panharda i może przedniego mostu
Raz a dobrze i cieszyć się autem
Kupiłbym dedykowane amory Dobinsons i sprężyny od w124 300D obcięte o 2 zwoje na przód
sprężyny od focusa kombi 1 gen na tył plus amory omega kombi a lub b ewentualnie też dobinsons
do tego śruby mimośrodowe na przód żeby ustawić pochylenie kąta kół
zbieżność
i większe koła (225/75r16)
z czasem pomyślałbym o obniżeniu mocowania panharda i może przedniego mostu
Raz a dobrze i cieszyć się autem

Plaskata Vitarka V6 z 32" simexem 

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
A ktoś taki zestaw do GV już zakładał ?
Zdrapek i poharatka
-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Chyba będę pierwszy? Jutro odstawiam auto. Zdecydowałem się na Dobinsons zamiast ironmana są praktyczne w tej samej cenie. Oprócz tego zestaw polibuszy i nowe wahacze ( grant vitara nie ma rozbieralnych i jak pojawi się luz na sworzniach trzeba wymieniać całość). Dodatkowo wymienię łącznik stabilizatora i końcówki drążków. W przyszłości AT BFgoodrich albo Continentala cross contact.
Zdam relacje jak działa.
Pozdrawiam
Zdam relacje jak działa.
Pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
czekamy na focie:)
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Też czekam, co z tego wyjdzie
Jak dozbieram, to kupuję springi z mesia na przód, bo od te Ironmana z 416 siedzą...

Jak dozbieram, to kupuję springi z mesia na przód, bo od te Ironmana z 416 siedzą...
Futrzak->Vitka '89->Vitka'95 -> GV2000->
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia
Vitka'95 1,6 16V + 0,5T jakiegoś badziewia

Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Slawek1983 pisze:Chyba będę pierwszy? Jutro odstawiam auto. Zdecydowałem się na Dobinsons zamiast ironmana są praktyczne w tej samej cenie. Oprócz tego zestaw polibuszy i nowe wahacze ( grant vitara nie ma rozbieralnych i jak pojawi się luz na sworzniach trzeba wymieniać całość). Dodatkowo wymienię łącznik stabilizatora i końcówki drążków. W przyszłości AT BFgoodrich albo Continentala cross contact.
Zdam relacje jak działa.
Pozdrawiam
Jeżeli masz zamiar kupić wahacze te tanie z allegro (~300zł) to lepiej przepij tą kasę. Albo jak jednak kupisz to pilnuj gumek na sworzniach.

- Niedzwiadz
-
- Posty: 137
- Rejestracja: pn gru 21, 2009 10:06 pm
- Lokalizacja: Warszawa, Polska
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
A nie lepiej regenerować? Zapłaci się tyle co za g.nianą chińszczyznę a efekt powinien być jednak lepszy
Vitara była, jest Forester
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej
Wlewam w swoje oczy kufel piwa i cała Polska wygląda inaczej
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Nie wszędzie są tacy fachowcy co regenerują żeliwne wahacze.
A tak w ogóle to ktoś już mógłby skopiować wahacze calmini do GV.

A tak w ogóle to ktoś już mógłby skopiować wahacze calmini do GV.

-
- jestem tu nowy...
- Posty: 78
- Rejestracja: wt lis 30, 2010 10:43 am
- Lokalizacja: Oborniki
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Witam po dłuższej przerwie. Wahacze kupiłem (a w zasadzie mechanik kupił) nowe jeszcze dokładnie nie wiem jakie bo nie miałem nawet czasu sprawdzić. Mówił, że kosztowały cos ponad 600zł szt.
Generalnie wstawiono nowe zawieszenie sprężyny plus amory Dobinsons + 2'' zestaw polibuszy i wspomniane wcześniej wahacze. Jak będę miał chwile to postaram się zmierzyć ile "urósł" jak na szybko mierzyłem ( pewnie na krzywym podłożu) to od progu bocznego do ziemi było cos ze 37 cm. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to przejechałem kilka km po asfalcie ( w terenie jeszcze nie sprawdziłem) i pierwsze co się daje odczuć to jest sztywniej, zdecydowanie sztywniej. Wcześniej GV na dziurach podskakiwała jak piłeczka ( co przy większej prędkości mogło skończyć kontaktem podwozia z podłożem. Teraz jedzie się bardziej jak np jeepem XJ lub pajero I. Całość z robotą kosztowała 5500zł. Jak będę dysponował chwilą czasu napiszę cos więcej i wrzucę fotki jak to wyszło.
Aha jak ktoś jeździ GV to od razu zauważy że moja jest wyższa.
Pozdrawiam
Generalnie wstawiono nowe zawieszenie sprężyny plus amory Dobinsons + 2'' zestaw polibuszy i wspomniane wcześniej wahacze. Jak będę miał chwile to postaram się zmierzyć ile "urósł" jak na szybko mierzyłem ( pewnie na krzywym podłożu) to od progu bocznego do ziemi było cos ze 37 cm. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to przejechałem kilka km po asfalcie ( w terenie jeszcze nie sprawdziłem) i pierwsze co się daje odczuć to jest sztywniej, zdecydowanie sztywniej. Wcześniej GV na dziurach podskakiwała jak piłeczka ( co przy większej prędkości mogło skończyć kontaktem podwozia z podłożem. Teraz jedzie się bardziej jak np jeepem XJ lub pajero I. Całość z robotą kosztowała 5500zł. Jak będę dysponował chwilą czasu napiszę cos więcej i wrzucę fotki jak to wyszło.
Aha jak ktoś jeździ GV to od razu zauważy że moja jest wyższa.
Pozdrawiam
SJ 413 88 niemotany
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys
Grand Vitara 99 2.5 V6 seria, stan dziewiczy z oryginalnym przebiegiem 165tys

- woolfgard
- Posty: 353
- Rejestracja: wt kwie 25, 2006 1:41 pm
- Lokalizacja: Nieporęt k/W-wy
- Kontaktowanie:
Re: Grand Vitara udoskonalenie zawieszenia
Slawek1983 pisze:Witam po dłuższej przerwie. Wahacze kupiłem (a w zasadzie mechanik kupił) nowe jeszcze dokładnie nie wiem jakie bo nie miałem nawet czasu sprawdzić. Mówił, że kosztowały cos ponad 600zł szt.
Generalnie wstawiono nowe zawieszenie sprężyny plus amory Dobinsons + 2'' zestaw polibuszy i wspomniane wcześniej wahacze. Jak będę miał chwile to postaram się zmierzyć ile "urósł" jak na szybko mierzyłem ( pewnie na krzywym podłożu) to od progu bocznego do ziemi było cos ze 37 cm. Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy to przejechałem kilka km po asfalcie ( w terenie jeszcze nie sprawdziłem) i pierwsze co się daje odczuć to jest sztywniej, zdecydowanie sztywniej. Wcześniej GV na dziurach podskakiwała jak piłeczka ( co przy większej prędkości mogło skończyć kontaktem podwozia z podłożem. Teraz jedzie się bardziej jak np jeepem XJ lub pajero I. Całość z robotą kosztowała 5500zł. Jak będę dysponował chwilą czasu napiszę cos więcej i wrzucę fotki jak to wyszło.
Aha jak ktoś jeździ GV to od razu zauważy że moja jest wyższa.
Pozdrawiam
Z doświadczenia polecam Ci obniżyć przedni dyfer. Na ebay masz do tego dłuższe mocowania. Inaczej naprężenia spowodowane wchodzeniem pod większym kątem do dyfra półosiek będą powodowały jego pękanie.
A ha moja GV miała 235/75/16, lift zawieszenia 5cm i budy ok 7cm (dokładnie już nie pamiętam).
deadspace.bandcamp.com
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości