Lj, Samurai, Vitara, Jimny
Moderator: Albert_N
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz mar 25, 2012 5:16 pm
Panowie coś mi się tłukło na wyjebach więc postanowiłem dzisiaj obadać co to może być no i sprawa wygląda tak:
przy czymś takim:
dzieje się tak:
jak widać wał wspiera się o tą poprzeczkę spinającą ramę... trza coś z tym zrobić bo wał sobie rozyebia jak tak dalej będzie...
Co począć ? myślałem co by wyciąć kawałek i wstawić tam blachę pod skosem ? tylko się zastanawiam czy takim cięciem i spawaniem nie osłabię tego profilu ?
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz mar 25, 2012 7:17 pm
slavok pisze:
Co począć ? myślałem co by wyciąć kawałek i wstawić tam blachę pod skosem ? tylko się zastanawiam czy takim cięciem i spawaniem nie osłabię tego profilu ?
Ja mam przeciętą i złączoną niżej. Zastanawiam się jak długo wytrzyma
Można podnieść reduktor (trzeba dać wyższą poduszkę).
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
viperecki

- Posty: 1749
- Rejestracja: ndz lut 17, 2008 4:38 pm
- Lokalizacja: JURA Podzamcze
Post
autor: viperecki » ndz mar 25, 2012 8:17 pm
ćwiczyłem temat i najprościej przespawać poprzeczę w ramie jest minus bo zaczyna wystawać z lewej strony , myślałem też nad skonstruowaniem czegoś w rodzaju oczka w poprzeczce przez które przechodziłby wał ale.... brak chęci i czasu
Samurai 91R. 31" booger 5.5t t-max calmini 4.16, na springu

5.12 w mostach itp itd
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz mar 25, 2012 10:45 pm
Odwagi Młody Człowieku!
Wyskub belkę ile trzeba /a myślę ze niewiele/,wstaw "łuskę",a jak ocenisz,że osłabiłeś,to dołóż z drugiej strony

Przyznaj,ze raczej chciałeś pokazać swą zayebistą furkę

Aaaaa...i można ograniczyć skok mostu w dół.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz mar 25, 2012 10:51 pm
widzisz po to też go na tym drzewie powiesiłem co by sobie ocenić ile skok ograniczyć

no nic będziem cieli...
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz mar 25, 2012 10:58 pm
Może powinieneś odkrecić wała na jednym koncu,potem podwiesić furkę i obadać ile mniej wiecej wyrezać.
Szkoda by było tracić skok z tak banalnego powodu jakim jest ocieranie wału

.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz mar 25, 2012 11:06 pm
zaczyna się wspierać przy końcowym zakresie pracy amortyzatorów, więc tak jak piszesz dużo mu nie trzeba, w tym miejscu góra 2cm niżej belka czyli akurat tyle ile wynosi wysokość tego przetłoczenia, tak jak piszesz wytnę to wpiździec i zrobię z blachy łuskę, tymczasem muszę jeszcze ustrugać wahacze i a-wahacz na tył

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Kostuch
-

- Posty: 7393
- Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
- Lokalizacja: wawa
Post
autor: Kostuch » ndz mar 25, 2012 11:35 pm
@slavok,
Ja bym się powoli zaczął martwić o kąty na krzyżakach
Przy dużych kątach, żywotność przegubu kardana drastycznie maleje.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » ndz mar 25, 2012 11:39 pm
wiem cóż poradzić, żyje z tym, jak się rozleci to zaadoptuje patrolowy wał, większy krzyżak to i większa wytrzymałość na taką prace.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
vandall1
-

- Posty: 10415
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 1:26 am
- Lokalizacja: Gdynia
Post
autor: vandall1 » ndz mar 25, 2012 11:43 pm
Ważne żeby nie blokował.Taki "stan jazdy" na ogół trwa krótko i na małej prędkości.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
-
lukassos
-

- Posty: 835
- Rejestracja: wt sty 18, 2011 11:52 pm
- Lokalizacja: Kalisz
Post
autor: lukassos » pn mar 26, 2012 12:31 pm
Kiedyś w Gelendzie skracałem ramę z przodu, żeby nic się z wymiarami nie pozmieniało najpierw częściowo dospawałem nową poprzeczkę i dopiero wtedy wycinałem starą. Nie wiem czy masz tam miejsce na wiercenie, ja wstawiłem rurę grubościenną i dziury w ramie zrobiłem otwornicą.
-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » wt mar 27, 2012 12:18 pm
slavok pisze:wiem cóż poradzić, żyje z tym, jak się rozleci to zaadoptuje patrolowy wał, większy krzyżak to i większa wytrzymałość na taką prace.
A nie uratuje cię dystans do wału na reduktorze i trochę most do przodu?
Ewentualnie auto na zawieszeniu w dół. O ile się koła pomieszczą.
Bartek
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » wt mar 27, 2012 12:42 pm
most już jest do przodu o 12cm wysunięty, nie chce mi się tego znów przerabiać

zawias w dół tak i pójdzie ale jak zrobię z tyłem czego nie chce mi się robić

Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » wt mar 27, 2012 12:52 pm
slavok pisze:most już jest do przodu o 12cm wysunięty, nie chce mi się tego znów przerabiać

To sprawdź ile masz miejsca na wieloklinie. Może sie uda dystans choć 1cm bo może być zbawienny.
slavok pisze: zawias w dół tak i pójdzie ale jak zrobię z tyłem czego nie chce mi się robić

Leń

Bartek
-
gruszek

- Posty: 353
- Rejestracja: ndz lis 08, 2009 2:53 am
- Lokalizacja: Legionowo
Post
autor: gruszek » wt mar 27, 2012 12:54 pm
A tak?

Suzuki Samurai & BMW & Opel & Ford in progress...
_____________________________________
-
slavok
-

- Posty: 4611
- Rejestracja: sob lis 29, 2008 3:49 pm
- Lokalizacja: KWA
Post
autor: slavok » wt mar 27, 2012 12:59 pm
@Bartex oj tam leń, weny do tego po prostu nie mam, po rurki muszę jechać aż 30km

co zastosowałeś u siebie na tulejki wahaczy ? mi pozostały polibusze z resorow myślę co by z tego tuleje porobić
@gruszek tak ograniczniki w postaci linek czy tam pasów będą, ale ten wał to się wspiera w zakresie pracy amorków więc spięcie tego pasami na tyle by nie waliło = jakieś tam ograniczenie pracy zwieszenia.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
-
Bartex
-

- Posty: 887
- Rejestracja: czw sie 18, 2005 8:52 pm
- Lokalizacja: KR
Post
autor: Bartex » wt mar 27, 2012 1:09 pm
slavok pisze:@Bartex oj tam leń, weny do tego po prostu nie mam, po rurki muszę jechać aż 30km

co zastosowałeś u siebie na tulejki wahaczy ? mi pozostały polibusze z resorow myślę co by z tego tuleje porobić
W połowie drogi po rurki (zakładając że do KR) masz miejsce gdzie można zobaczyć dotknąć i pomierzyć. Tyl mi wyszedł więc polecam kopiowanie.
Polibusze nadają się w sierżancie po stronie ramy i w wahaczu przy moście natomiast te na szpilce podczas wykrzyżu opuszczają miejsce instalacji ze świstem w locie pokonując nawet 100m

tam polecam gumę z amortyzatorów od tira

.
Bartek
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości