Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Moderator: Albert_N
Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Mam wyciek z reduktora w okolicy tylnego uszczelniacza. Czy ktoś dysponuje wiedzą co do jego wymiarów lub/i źródeł nabycia drogą kupna? Zauważyłem też niewielki, jak na razie, wyciek z mostu w okolicy kuli zwrotnicy. Czy do naprawy wystarczy kupić to http://www.sklep4x4.pl/sklep/produkt/117/11682.html czy też przy demontażu coś się niszczy?
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Ten uszczelniacz z linku ma za zadanie głównie powstrzymać syf przed dostaniem się do środka. Teoretycznie za niem nie powinno być w ogóle oleju. Na 99% padł Ci uszczelniacz półosi (koszt paru pln) i to właśnie on puszcza olej z mostu do wnętrza kuli. Ten z Twojego linku pewnie jeszcze całkiem nieźle trzyma (stąd wyciek nie jest wielki) i pewnie nie trzeba go będzie wymieniać.
Pozdrawiam
Kacper
Kacper
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
forum rulez. Dzieki za zwrotnice. Powiedzcie co z reduktorem.
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
w reduktorze też uszczelniacz... jakie siedzi w jamniku nie mam pojęcia, trza wymienić, przy okazji sprawdzić luz na łożysku.
Suzuki Samurai - samurai.org.pl
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Jeżeli jeżdziłes po wodzie bez zrobionych odpowietrzeń mostów lub stałeś dłużej w wodzie to jest taka mozliwość że masz wodę w mostach i ona wypycha Ci olej przez uszczelniacz.
Suzuki Grand Vitara / Suzuki Jimny
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
http://magia-modelarstwa.blogspot.com/
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Olej przez uszczelniacz wypycha ciśnienie słupa wody gdy stoimy w zanurzeniu, a nie sama woda. Inna sprawa że jak już raz poleci to lecieć będzie...
Jimny M16A
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Żuk A161H 4C90 + Eaton TS5-21
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Uszczelniacz reduktora kupiony w serwisie
40pln to nie dużo ale za kawłek "gumy" brać tyle to grzech.

Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
One tyle kosztuja w serwisie, ale tez fakt, ze dobry uszczelniasz (nie taki jak do pralki) bedzie kosztowal podobnie.
Taki do pralki bedzei kosztowal 5zl.
I jeszcze co do lozysk zwrotnic, ja wkladam chinskie za 8zl sztuka. Jak na razie 20 tys wytrzymaly, ale naprawde dostaja ostro w dupe..
Taki do pralki bedzei kosztowal 5zl.
I jeszcze co do lozysk zwrotnic, ja wkladam chinskie za 8zl sztuka. Jak na razie 20 tys wytrzymaly, ale naprawde dostaja ostro w dupe..
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
a ja testowałem:
chińskie
polskie FŁT
timkeny
koyo
i coś tam jeszcze...
i zawsze najdłużej wytrzymywały.... japońskie nachi...
może to przypadek a może nie.... kto to wie
chińskie
polskie FŁT
timkeny
koyo
i coś tam jeszcze...
i zawsze najdłużej wytrzymywały.... japońskie nachi...
może to przypadek a może nie.... kto to wie

Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
A ile Ci wytrzymywaly?
Vitara 30''
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Jimny DDIS
GV 2.0 HDI A/T
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
W samuraiu ymieniam 2 razy do roku albo jak padna. Czyli np jak pęknie bieżnia albo ruda atakuje.
W cywilnym jimnym oryginalne padło po 82tys. Wsadzilem nachi, teraz na coś koko 130tys i jest ok.
A inne, szczególnie chińskie potrafiły łapać luz już po weekendzie w terenie... i die było co regulować...
W cywilnym jimnym oryginalne padło po 82tys. Wsadzilem nachi, teraz na coś koko 130tys i jest ok.
A inne, szczególnie chińskie potrafiły łapać luz już po weekendzie w terenie... i die było co regulować...

-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
całe mosty takie byłyby mistrz 

Sj 413 89' [S]pecial werszyn
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
prawie całeRadziO413 pisze:całe mosty takie byłyby mistrz
http://www.youtube.com/watch?v=7Ic8HTgx ... ature=plcp
kwestia czasu i opony będą z kwasu
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
bling bling
w murzyńskiej dzielnicy bez wstydu można bujać 


Sj 413 89' [S]pecial werszyn
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Łeee... zwykły filcyk zamiast zgarniacza z atłasu obszywanego gronostajemPatryk 160 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=ray0VC8x ... e=youtu.be
promocja była dzisiaj w biedronce

Amatorszczyzna po prostu

Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Kostuch pisze:Łeee... zwykły filcyk zamiast zgarniacza z atłasu obszywanego gronostajemPatryk 160 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=ray0VC8x ... e=youtu.be
promocja była dzisiaj w biedronce![]()
Amatorszczyzna po prostu

mówiłem koledze że tak nie przystoi
ale się uparł
to cóż poradzę

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
- miodzio_1985
- Posty: 353
- Rejestracja: czw paź 28, 2010 2:15 pm
- Lokalizacja: Oborniki Śląskie k/Wrocławia
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
już nie mogę się doczekać, kiedy zobaczę na żywoPatryk 160 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=ray0VC8x ... e=youtu.be
promocja była dzisiaj w biedronce

on-road: Lancia Lybra SW
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
off-road: Samurai 1,3i Cabrio '94 (album)
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Swietna robota wyznawco hiszpanaPatryk 160 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=ray0VC8x ... e=youtu.be
promocja była dzisiaj w biedronce

wczoraj wlasnie poskladalem moj most po regeneracji kul...
Niestety nie tak koszerną metoda jak Twoja ale nie kazdy ma takie dojscia i chopla na punkcie chromowania

tak poza konkursem -czy kule powinny chodzic zupelnie na sucho czy lepiej posmarowac po regeneracji-celem lepszego uszczelnienia/uslizgu czy tylko za jego pomocą wciągnie syf do smaru z przegubu?
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
daro 16v pisze:Swietna robota wyznawco hiszpanaPatryk 160 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=ray0VC8x ... e=youtu.be
promocja była dzisiaj w biedronce![]()
wczoraj wlasnie poskladalem moj most po regeneracji kul...
Niestety nie tak koszerną metoda jak Twoja ale nie kazdy ma takie dojscia i chopla na punkcie chromowania
tak poza konkursem -czy kule powinny chodzic zupelnie na sucho czy lepiej posmarowac po regeneracji-celem lepszego uszczelnienia/uslizgu czy tylko za jego pomocą wciągnie syf do smaru z przegubu?

ja sie zabije nooooooooooo
hiszpan to lipa
a na kulach nie jest chromowanie
chromowanie liczy się w mikronach
a na tych kulach jest 2-3mm
masz już ciepło
wysyłam do Ciebie :
http://www.youtube.com/watch?v=CNrHll1czQk

hiszpan = k260
SUPERPATROL NAJLEPSZE AUTO NA ŚWIECIE = K160
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
Przez wiekszosc trwania filmiku myslalem ze KOKOS ma takie lachane a nie chce kogos wpierniczycPatryk 160 pisze:daro 16v pisze:Swietna robota wyznawco hiszpanaPatryk 160 pisze:http://www.youtube.com/watch?v=ray0VC8x ... e=youtu.be
promocja była dzisiaj w biedronce![]()
wczoraj wlasnie poskladalem moj most po regeneracji kul...
Niestety nie tak koszerną metoda jak Twoja ale nie kazdy ma takie dojscia i chopla na punkcie chromowania
tak poza konkursem -czy kule powinny chodzic zupelnie na sucho czy lepiej posmarowac po regeneracji-celem lepszego uszczelnienia/uslizgu czy tylko za jego pomocą wciągnie syf do smaru z przegubu?
![]()
ja sie zabije nooooooooooo
hiszpan to lipa
a na kulach nie jest chromowanie
chromowanie liczy się w mikronach
a na tych kulach jest 2-3mm
masz już ciepło
wysyłam do Ciebie :
http://www.youtube.com/watch?v=CNrHll1czQk
![]()
hiszpan = k260
SUPERPATROL NAJLEPSZE AUTO NA ŚWIECIE = K160

Lepiej powiedz jak z kulami lepiej zeby chodzily na sucho czy przesmarowac je ?Auto uzywam tylko do upalania i boje sie ze po pierwszym wiezdzie w syf nastapi zmiana miesc -smaru z przegubu na gline..
Co do parcha wiem jak ewoluowal resorak w Twoim ulubiencu bo od kilku lat sledze w dziale nissana regularna wojne miedzy ortodoksami Gr a K

http://www.youtube.com/watch?v=bWt6MIOt ... ture=plcp- jak dla mnie w wielkim skrocie to chromowanie ,ale wiem ze chciales sie pochwalic ze masz lepiej


Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
uszczelniacz nie może na kuli pracować całkiem na suchodaro 16v pisze:......
ale nie może też być za dużo tego smaru
jednym słowem trzeba wiedzieć jak mu dogodzić
pomiędzy wargami powinno być trochę smaru
normalnie w czasie pracy uszczelniacz nabiera sobie z zapasu przegubowego
ale nie wiem cożeś tam u siebie dał i jak to się zachowuje
na sucho zara sie zniszczy uszczelniacz i ta farba do kibli

Uploaded with ImageShack.us

a jak będzie za dużo smaru to nazlepia się to z piachem i też lipa
trzeba wypośrodkować , z wyczuciem,jak to w życiu .

Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
No to troche rozjasniles mi sprawe,choc widze ze idealnego rozwiazania nie ma..
Kule mam wypelnione smarem ktory dostaje sie razem z oslonami przegubów,a jest to bodajze duwsiarczek molibdenu a nie grafitowy jak wiekoszsc mysli sadzac po kolorze.Tak czy siak wala mi sie tych tubek zylion po warsztacie to wpakowalem 4 opakowania zeby bylo dobrze.Posmaruje delikatnie kule jak radzisz ,zobaczymy co bedzie po kilku wyjazdach w kulach wewnatrz..
Fotka tej slynnej "emalii wannowej?" czyzby to byla taka sama "maść na piegi " jak slynna ookkretówka?
Ja moje piaskowalem -na to epoksyd-szpachlowanie-i znow epoksyd.Robie duzo prac blacharsko -lakierniczych przy uzyciu epoksydu i powiem ze jestem zadowolony z jego efektow jesli chodzi o izolacje i powstrzymywanie rudej
Kule mam wypelnione smarem ktory dostaje sie razem z oslonami przegubów,a jest to bodajze duwsiarczek molibdenu a nie grafitowy jak wiekoszsc mysli sadzac po kolorze.Tak czy siak wala mi sie tych tubek zylion po warsztacie to wpakowalem 4 opakowania zeby bylo dobrze.Posmaruje delikatnie kule jak radzisz ,zobaczymy co bedzie po kilku wyjazdach w kulach wewnatrz..
Fotka tej slynnej "emalii wannowej?" czyzby to byla taka sama "maść na piegi " jak slynna ookkretówka?

Ja moje piaskowalem -na to epoksyd-szpachlowanie-i znow epoksyd.Robie duzo prac blacharsko -lakierniczych przy uzyciu epoksydu i powiem ze jestem zadowolony z jego efektow jesli chodzi o izolacje i powstrzymywanie rudej
Suzuki Li80
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
Suzuki Sj413
Suzuki Sv650S Za powyższe brednie nie biorę pieniędzy i odpowiedzialności
-
-
- Posty: 7370
- Rejestracja: ndz lis 23, 2008 9:31 pm
- Lokalizacja: ściernisko
Re: Jimny wyciek z kuli zwrotnicy i z reduktora
uszczelniacz jest dwuwargowy
jest tak skonstruowany że powinno być POMIĘDZY TYMI WARGAMI
jakaś pewna,niewielka ilość smaru
i to tak pracuje że nie dopuszcza do tego że będzie sucho
ale nie dopuszcza też do tego że kula jest upaćkana smarem ( bo to zgubne też)
wszystko rozbija się o mycie tych elementów
twierdzę że pryskanie tam karczerem może spowodowac wybranie zapasu smaru z pomiędzy warg ( jak to brzmi
)
i wtedy może to przez jakiś czas zapracować na sucho
w ekstremalnym przypadku podwinie uszczelniacz i go przyszczypi
tak ja to wszystko se myśle
( zaznaczam że czasem mi mówią że za dużo myślę i że mam z deklem coś chyba )
jest tak skonstruowany że powinno być POMIĘDZY TYMI WARGAMI
jakaś pewna,niewielka ilość smaru
i to tak pracuje że nie dopuszcza do tego że będzie sucho
ale nie dopuszcza też do tego że kula jest upaćkana smarem ( bo to zgubne też)
wszystko rozbija się o mycie tych elementów
twierdzę że pryskanie tam karczerem może spowodowac wybranie zapasu smaru z pomiędzy warg ( jak to brzmi

i wtedy może to przez jakiś czas zapracować na sucho

w ekstremalnym przypadku podwinie uszczelniacz i go przyszczypi
tak ja to wszystko se myśle
( zaznaczam że czasem mi mówią że za dużo myślę i że mam z deklem coś chyba )
Ten kto wolny nad swym losem nie płacze
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Lepsze Polskie gówno w polu,niźli fiołki w Neapolu
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości