Jimny - proste auto do przekładki z anglika
Moderator: Albert_N
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Jimny - proste auto do przekładki z anglika
Pozwoliłem sobie przekopiować fragment ciekawej wypowiedzi z innego forum.
"2003 Jimny 1.3 JLX DOHC (made in japan:coolSmile). Jimny jest bardzo prostym samochodem do przekładki. Nigdy tego nie robiłem i nie jestem mechanikiem ani elektrykiem, razem z kolegą w kilkanaście godzin daliśmy radę Wink
Pedały: Tu problem gdyż, w Jimnym miejsca na pompę hamulcową itp. są symetrycznie zrobione, to jest różnica w wysokości, także pedałów nie da się przełożyć na lewą stronę. Używki z "europejczyka" są praktycznie nieosiągalne a nówki makabrycznie drogie. Ja przełożyłem pedał sprzęgła i hamulca lecz trzeba je było na imadle przy pomocy młotka trochę powyginać w kształt litery "S", ponieważ w europejskiej wersji mocowania kolumny kierowniczej i pompy hamulcowej są usytuowane niżej niż w wersji japońskiej (angielskiej), i co za tym idzie pedały po przekładce przy naciskaniu wbijałyby się w podłogę. Można je też obciąć i po skróceniu zespawać ze sobą, ja jednak wolałem wygiąć je we wspomniany powyżej kształt "S".
Pedał gazu. Tu zakupiłem za niecałe 50zł z allegro, używany pedał gazu z Vitary '96r. Pasują mocowania linki gazu Wink Także na imadle trzeba było go troszkę wyprofilować jak pedały hamulca i sprzęgła.
Linki: Niestety linka od gazu jest za krótka. Kupiłem nową od poloneza za kilkanaście zł i jest OK. Linka sprzęgła pozostała oryginalna, jest wystarczająco długa.
Przewody hamulcowe: Tu idealnie spasowały dużo tańsze przewody wraz z końcówkami od Daewoo Matiz Tongue
Przekładnia kierownicza (maglownica) trzeba zakupić wersję europejską! I przedłużyć drążek łączący kierownicę z maglownicą o 3 cm, taka jest różnica w odległości otworów mocowań przekładni miedzy wersją angielską a europejską.
Wycieraczki: Cięgna a właściwie jedno z nich trzeba przedłużyć o kilka cm (to była najbardziej czasochłonna robota przy przekładce Teeth ) Ramiona wycieraczek trzeba kupić z europejczyka ale rodzaj dowolny byle tańszy Smile
Wiązka elektryczna: Kupiłem europejską ale okazało się że żadna wtyczka do komputera nie pasuje (inny kształt gniazd) Więc sam przerobiłem angielską przedłużając co niektóre kable. Dla ułatwienia zadania komputer dalej pozostał po lewej stronie a główne bezpieczniki po prawej. Jest dość miejsca i nie trzeba kombinować aby jedno z drugim przekładać z lewej strony na prawą, jest to zbędne.
Linka otwierania maski: Oryginalnie Jimny ma wajchę schowaną w schowku pasażera. Ja nie bawiłem się z tym i pozostawiłem ją tam gdzie była, czyli obecnie pod kolumną kierowniczą Wink
Linka klapki wlewu paliwa: Pozostawiłem ją tam gdzie była, Jimny jest tak mały że nie ma problemu siedząc za kierownicą, sięgnąć wajchę po stronie pasażera. Nie trzeba przekładać Smile
Chłodnica: Obszedłem się bez kosztów. Nie kupowałem z europejczyka wraz z obudową. Przymocowałem ją do pasa przedniego bez daremnej obudowy Smile
Nagrzewnica: Trzeba kupić europejską, po lekkim zabiegu podchodzi bez problemu.
Licznik: Wystarczy japoński, na elektronicznym wyświetlaczu dystansu całkowitego pokazuje Mile, ale cyferblat prędkościomierza ma skalę i w KM jak i w Milach Wink
To na razie tyle, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytanka to śmiało zadawać w tym temacie. Chętnie odpowiem. Mam nadzieję że choć jednej osobie kiedyś przydadzą się te informacje. Dodam iż całkowity koszt zakupu Jimnego JLX pierwsza rejestracja 2004r, wraz z kosztem przekładki, ubezpieczenia i opłatami wyszło 10900zł podczas gdy rynkowo kosztuje od 24tys w górę. Mój kosztował w PL 7000zł i miał 53000km przebiegu. "
"2003 Jimny 1.3 JLX DOHC (made in japan:coolSmile). Jimny jest bardzo prostym samochodem do przekładki. Nigdy tego nie robiłem i nie jestem mechanikiem ani elektrykiem, razem z kolegą w kilkanaście godzin daliśmy radę Wink
Pedały: Tu problem gdyż, w Jimnym miejsca na pompę hamulcową itp. są symetrycznie zrobione, to jest różnica w wysokości, także pedałów nie da się przełożyć na lewą stronę. Używki z "europejczyka" są praktycznie nieosiągalne a nówki makabrycznie drogie. Ja przełożyłem pedał sprzęgła i hamulca lecz trzeba je było na imadle przy pomocy młotka trochę powyginać w kształt litery "S", ponieważ w europejskiej wersji mocowania kolumny kierowniczej i pompy hamulcowej są usytuowane niżej niż w wersji japońskiej (angielskiej), i co za tym idzie pedały po przekładce przy naciskaniu wbijałyby się w podłogę. Można je też obciąć i po skróceniu zespawać ze sobą, ja jednak wolałem wygiąć je we wspomniany powyżej kształt "S".
Pedał gazu. Tu zakupiłem za niecałe 50zł z allegro, używany pedał gazu z Vitary '96r. Pasują mocowania linki gazu Wink Także na imadle trzeba było go troszkę wyprofilować jak pedały hamulca i sprzęgła.
Linki: Niestety linka od gazu jest za krótka. Kupiłem nową od poloneza za kilkanaście zł i jest OK. Linka sprzęgła pozostała oryginalna, jest wystarczająco długa.
Przewody hamulcowe: Tu idealnie spasowały dużo tańsze przewody wraz z końcówkami od Daewoo Matiz Tongue
Przekładnia kierownicza (maglownica) trzeba zakupić wersję europejską! I przedłużyć drążek łączący kierownicę z maglownicą o 3 cm, taka jest różnica w odległości otworów mocowań przekładni miedzy wersją angielską a europejską.
Wycieraczki: Cięgna a właściwie jedno z nich trzeba przedłużyć o kilka cm (to była najbardziej czasochłonna robota przy przekładce Teeth ) Ramiona wycieraczek trzeba kupić z europejczyka ale rodzaj dowolny byle tańszy Smile
Wiązka elektryczna: Kupiłem europejską ale okazało się że żadna wtyczka do komputera nie pasuje (inny kształt gniazd) Więc sam przerobiłem angielską przedłużając co niektóre kable. Dla ułatwienia zadania komputer dalej pozostał po lewej stronie a główne bezpieczniki po prawej. Jest dość miejsca i nie trzeba kombinować aby jedno z drugim przekładać z lewej strony na prawą, jest to zbędne.
Linka otwierania maski: Oryginalnie Jimny ma wajchę schowaną w schowku pasażera. Ja nie bawiłem się z tym i pozostawiłem ją tam gdzie była, czyli obecnie pod kolumną kierowniczą Wink
Linka klapki wlewu paliwa: Pozostawiłem ją tam gdzie była, Jimny jest tak mały że nie ma problemu siedząc za kierownicą, sięgnąć wajchę po stronie pasażera. Nie trzeba przekładać Smile
Chłodnica: Obszedłem się bez kosztów. Nie kupowałem z europejczyka wraz z obudową. Przymocowałem ją do pasa przedniego bez daremnej obudowy Smile
Nagrzewnica: Trzeba kupić europejską, po lekkim zabiegu podchodzi bez problemu.
Licznik: Wystarczy japoński, na elektronicznym wyświetlaczu dystansu całkowitego pokazuje Mile, ale cyferblat prędkościomierza ma skalę i w KM jak i w Milach Wink
To na razie tyle, jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytanka to śmiało zadawać w tym temacie. Chętnie odpowiem. Mam nadzieję że choć jednej osobie kiedyś przydadzą się te informacje. Dodam iż całkowity koszt zakupu Jimnego JLX pierwsza rejestracja 2004r, wraz z kosztem przekładki, ubezpieczenia i opłatami wyszło 10900zł podczas gdy rynkowo kosztuje od 24tys w górę. Mój kosztował w PL 7000zł i miał 53000km przebiegu. "
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Jimny - proste auto do przekładki z anglika
no tak....rozumie ze za 3900zł auto ubezpieczył,opłacił,zarejestrował.....kupił nagrzewnice,kolumne kierownicza,deske...a najwiecej zrobił przy użyciu młotka....zapomniał dodac ze przedni most też "zrobił"przy pomocy młotka z kawałka rury od starej wanny....a dziury w scianie grodziowej zapchał szmatą bo mu na buty chlapało....
Ramzesowi mózg przez nos wyciągneli ale kto powiedział ze nadawał się on jeszcze do użytku....
Ramzesowi mózg przez nos wyciągneli ale kto powiedział ze nadawał się on jeszcze do użytku....
PATROL
SAMURAI
GEKON
SAMURAI
GEKON
- acidrain84
-
- Posty: 182
- Rejestracja: sob mar 27, 2010 8:54 pm
- Lokalizacja: Bytom
Re: Jimny - proste auto do przekładki z anglika
A nie mrugają temu miszczowi nieco za często z naprzeciwka?
Jakoś nie doczytałem /może to w innym poście/, żeby zmienił coś w reflektorach. A tak mi świta, że one chyba nie tę stronę doświetlają intensywniej.
Jakoś nie doczytałem /może to w innym poście/, żeby zmienił coś w reflektorach. A tak mi świta, że one chyba nie tę stronę doświetlają intensywniej.

Cynizm i sarkazm mam w zakresie standardowych usług. Drobne złośliwości dla stałych klientów gratis.
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Jimny - proste auto do przekładki z anglika
jeśli to przeróbka do lakalnego off roadu to podarował sobie pewnie drobiazgi
a przeglądy wszyscy wiem jak gdzieniegdzie wyglądają
a przeglądy wszyscy wiem jak gdzieniegdzie wyglądają
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
- cordoba_2004
-
- Posty: 3166
- Rejestracja: ndz cze 03, 2007 12:30 pm
- Lokalizacja: Radłów Tarnów
Re: Jimny - proste auto do przekładki z anglika
obecnie ceny części do przeróbki jimniego to około 5 000 zł robocizna też +- 3 500
Widziałem przerabianego jimny w trakcie operacji wszystko można by ogarnąć ale żę układ kierowniczy
może przerobić laik mhm ........
Widziałem przerabianego jimny w trakcie operacji wszystko można by ogarnąć ale żę układ kierowniczy
może przerobić laik mhm ........
Jest GV i jimny - Głodówka zbawia duszę i leczy ciało
Re: Jimny - proste auto do przekładki z anglika
cordoba, ale że co ma na celu założenie tego wątku i pierwszy post ? Hę ?
Praca na warsztacie jest zdrowa. Spaceruje się w poszukiwaniu narzędzi które przed chwilą tu były...
Re: Jimny - proste auto do przekładki z anglika
Masakra
Podstawowym narzędziem młotek i imadło
Niech zgadnę, że i szlifierki kątowej nie zabrakło.
Reflektory, lusterka ...


Niech zgadnę, że i szlifierki kątowej nie zabrakło.
Reflektory, lusterka ...
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości