Jimny - proste auto do przekładki z anglika

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
cordoba_2004

Jimny - proste auto do przekładki z anglika

Post autor: cordoba_2004 » pt wrz 28, 2012 7:35 am

Pozwoliłem sobie przekopiować fragment ciekawej wypowiedzi z innego forum.

"2003 Jimny 1.3 JLX DOHC (made in japan:coolSmile). Jimny jest bardzo prostym samochodem do przekładki. Nigdy tego nie robiłem i nie jestem mechanikiem ani elektrykiem, razem z kolegą w kilkanaście godzin daliśmy radę Wink

Pedały: Tu problem gdyż, w Jimnym miejsca na pompę hamulcową itp. są symetrycznie zrobione, to jest różnica w wysokości, także pedałów nie da się przełożyć na lewą stronę. Używki z "europejczyka" są praktycznie nieosiągalne a nówki makabrycznie drogie. Ja przełożyłem pedał sprzęgła i hamulca lecz trzeba je było na imadle przy pomocy młotka trochę powyginać w kształt litery "S", ponieważ w europejskiej wersji mocowania kolumny kierowniczej i pompy hamulcowej są usytuowane niżej niż w wersji japońskiej (angielskiej), i co za tym idzie pedały po przekładce przy naciskaniu wbijałyby się w podłogę. Można je też obciąć i po skróceniu zespawać ze sobą, ja jednak wolałem wygiąć je we wspomniany powyżej kształt "S".

Pedał gazu. Tu zakupiłem za niecałe 50zł z allegro, używany pedał gazu z Vitary '96r. Pasują mocowania linki gazu Wink Także na imadle trzeba było go troszkę wyprofilować jak pedały hamulca i sprzęgła.

Linki: Niestety linka od gazu jest za krótka. Kupiłem nową od poloneza za kilkanaście zł i jest OK. Linka sprzęgła pozostała oryginalna, jest wystarczająco długa.

Przewody hamulcowe: Tu idealnie spasowały dużo tańsze przewody wraz z końcówkami od Daewoo Matiz Tongue

Przekładnia kierownicza (maglownica) trzeba zakupić wersję europejską! I przedłużyć drążek łączący kierownicę z maglownicą o 3 cm, taka jest różnica w odległości otworów mocowań przekładni miedzy wersją angielską a europejską.