Lekki i mocny silnik do samuraja
Moderator: Albert_N
Lekki i mocny silnik do samuraja
Robimy zmotę, wszystko w chwili obecnej jest pozdejmowane z ramy i zastanawiamy się z kumplem nad wyborem silnika. Rama samuraj, silnik (już były) 1,3 na gaźniku. Co byście wpakowali w miejsce tego silnika? Bierzemy pod uwagę:
Opcja 1
1.3 z samuraja na wtrysku + chiptuning albo turbo. Pytanie ile mocy wyjdzie z chiptuningu? Jak kłopotliwe będzie zainstalowanie turbo?
Opcja 2
1.3 z jimiego na wtrysku + chiptuning albo turbo. Kwestia analogiczna jak wyżej, do tego pytanie - który z tych dwóch silników byłby lepszy (bardziej podatny na tuning itd.)?
Opcja 3
2.0 J20A 16v z Vitary. Tu jednak gorsza jest cena, sam motor wydaje się być nieco egzotyczny (w sensie, że mało tego jest) i pewnie będzie w cholerę przeróbek.
Opcja 4
Jakaś beema? Swift? Wszelakie inne propozycje.
Nasze kryteria to:
Moc - w granicach 110 - 130 koni
Żywotność - do 10 rajdów w sezonie, po sezonie słupek silnika na złom
Waga - jak najmniejsza, stąd oscylujemy w takich śmiesznych pojemnościach
Charakterystyka pracy - coś a'la szlifierka kątowa
Mamy skrzynię ze starego samuraja, jest sprawna i w przypadku opcji 1 można by ją wykorzystać. Byłby to jakiś plus.
Generalnie silnik ma być lekki, mocny (coś ok. 100 koni z litra) i bez większego motania wkładalny na ramę samuraja i podłączalny do reszty.
Jakieś propozycje?
Opcja 1
1.3 z samuraja na wtrysku + chiptuning albo turbo. Pytanie ile mocy wyjdzie z chiptuningu? Jak kłopotliwe będzie zainstalowanie turbo?
Opcja 2
1.3 z jimiego na wtrysku + chiptuning albo turbo. Kwestia analogiczna jak wyżej, do tego pytanie - który z tych dwóch silników byłby lepszy (bardziej podatny na tuning itd.)?
Opcja 3
2.0 J20A 16v z Vitary. Tu jednak gorsza jest cena, sam motor wydaje się być nieco egzotyczny (w sensie, że mało tego jest) i pewnie będzie w cholerę przeróbek.
Opcja 4
Jakaś beema? Swift? Wszelakie inne propozycje.
Nasze kryteria to:
Moc - w granicach 110 - 130 koni
Żywotność - do 10 rajdów w sezonie, po sezonie słupek silnika na złom
Waga - jak najmniejsza, stąd oscylujemy w takich śmiesznych pojemnościach
Charakterystyka pracy - coś a'la szlifierka kątowa
Mamy skrzynię ze starego samuraja, jest sprawna i w przypadku opcji 1 można by ją wykorzystać. Byłby to jakiś plus.
Generalnie silnik ma być lekki, mocny (coś ok. 100 koni z litra) i bez większego motania wkładalny na ramę samuraja i podłączalny do reszty.
Jakieś propozycje?
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
ze słifta dosc popularny cos ponad 100 kucy z 1.3,i motania nie wiele 

Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
1.8is BMW Możesz wpaść obejrzeć.
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Jeżeli 2.0 z vitary jest "za drogi", to zastanawianie się nad chiptuningiem i turbo jest zupełnie bez sensu.
Obawiam się, że będzie miała miejsce akademicka dyskusja.
Obawiam się, że będzie miała miejsce akademicka dyskusja.
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Nic nowegoKostuch pisze:.........Obawiam się, że będzie miała miejsce akademicka dyskusja.

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Teoretycznie powinien pasować 1.5 od ignisa sporta, seryjnie ponad 110 koni i kręci wysoko.
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...
- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
to moze silnik rotacyjny z jakiejs starszej mazdy. mocy sporo i waga tez nie powinna byc wysoka. jest sporo suzuk w stanach z takimi motorami
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Skoro tak, to byłbym za pulsacyjnym a la V1ostrokolowo pisze:to moze silnik rotacyjny.................

KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
2.0 z Vitary kosztuje 5 tysięcy złotych. Sporo trochę, stąd pytanie o koszt i spodziewane efekty turbo. Nie mam zielonego pojęcia, ile takie coś może kosztować, stąd zadaję pytanie. Eksperymentował ktoś z uturbianiem tych silników? Albo z chiptuningiem?
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
http://suzuki.info.pl/forum/viewtopic.p ... &start=180
Tutaj sobie pooglądaj
ale Szumi jeszcze go nie dotarł i trzeba trochę poczekać na wyniki.
Co do silnika to 5 tys. złotych to chyba raczej przesada .Można wyszukać sporo taniej
Tutaj sobie pooglądaj

Co do silnika to 5 tys. złotych to chyba raczej przesada .Można wyszukać sporo taniej

Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
witam kolesie wsadzają silniki z vitary 1,6 16v i są wystarczające naprawde fajnie dają rade w każdym terenie koleś miał w samuraju 1,3 od jimmiego i wiecznie brakowało mu mocy od vitary raz ze nie niest zabujczo drogi mało przeróbek i dostępny. Co do silnika miałem okazje jeżdzić tym 2,0 16v i mnie nie powalił nie czuł bym takiej potrzeby go wkładania, raz że jest drogi a dwa dup..... nie urywa.
krótka vitara 2,0 v6
krótka vitara 2,0 v6
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
opel 2,0 8V po 97 roku z modułem, 115 kM, moment od dołu, bezkolizyjny, tani, wszystkie paski można przerobić na klinowe, daje spokojnie radę z reduktorem Samuraia
https://get.google.com/albumarchive/113 ... 1315771582
PSZCZOŁA zmota
PSZCZOŁA zmota
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Wagowo podobny do is-a ale na pasku rozrządu-wada elementy podatne na uszkodzenia. Dość słaby w górnym zakresie obrotowym. Tego bez mega motania nie zmodyfikujesz do 130-140 KMAdas pisze:opel 2,0 8V po 97 roku z modułem, 115 kM, moment od dołu, bezkolizyjny, tani, wszystkie paski można przerobić na klinowe, daje spokojnie radę z reduktorem Samuraia
BMW M42/M44 144/147 KM wsadzasz ze skrzynią Gtrag. Podpinasz to do reduktora dziwne ale ten reduktor to wytrzymuje.Masz sprawdzony wysokoobrotowy silnik. Moc z zapasem.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
mocy fakt duzo
przy normalnej skrzyni i reduktorze samiego + przelozenia 5,125 robi extra w terenie - ale na trasie wolniutko - 3,5 obr /70 km /h
przy normalnej skrzyni i reduktorze samiego + przelozenia 5,125 robi extra w terenie - ale na trasie wolniutko - 3,5 obr /70 km /h
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
A jak wyglada spalanie na silniku z BMW?
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Dużo ... ale to nie śmiga w BMW. W zmocie nikt kto takie coś montuje nie liczy na ekonomię układu.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
niema zle
56 km + 1 godzina w terenie = 10 litrow
nastepny tydzien
od 10-14 w terenie ( bez dojazdu) = wlane 9 litrow
jesli omnie chodzi rewelacyjnie
56 km + 1 godzina w terenie = 10 litrow
nastepny tydzien
od 10-14 w terenie ( bez dojazdu) = wlane 9 litrow
jesli omnie chodzi rewelacyjnie
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Wow ładnie Ci to pali.
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
łoj tam łoj tam 

BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
W sumie samurajowski silnik też wcale tak mało nie spala ale z BMW przyniesie o wiele więcej radości z wykorzystanych ,,kucyków"
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
no ciekawe co piszesz... bo akurat momentu to te silniki nie mają wcale...Adas pisze:opel 2,0 8V po 97 roku z modułem, 115 kM, moment od dołu, bezkolizyjny, tani, wszystkie paski można przerobić na klinowe, daje spokojnie radę z reduktorem Samuraia
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
- vandall_jr
-
- Posty: 3044
- Rejestracja: sob mar 24, 2012 11:52 pm
- Lokalizacja: 3city
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
moment:
opel :170 przy 2600 obr/min
bmw:172 N•m przy 4600
moc:
opel:85/115 przy 5200 obr/min.
bmw:136 KM (100 kW) przy 6000
opel :170 przy 2600 obr/min
bmw:172 N•m przy 4600
moc:
opel:85/115 przy 5200 obr/min.
bmw:136 KM (100 kW) przy 6000
BUDUJEMY PROTOTYPY -Senior/Junior-517-80-83-86
www blaszczyk4x4.PL
www blaszczyk4x4.PL
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
Znaczy bumę trzeba kręcić
KASZTANIARZ- SENIOR
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
BUDUJEMY PROTOTYPY
tel 798215618 /GG2385761/
blaszczyk4x4.pl
Re: Lekki i mocny silnik do samuraja
To jednak vandall_jr dowiódł że Opel ma moment



Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości