SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Moderator: Albert_N
SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Witam,
Co może być przyczyną szarpania na asfalcie pow. 50. Chodzi wszystko, kierownica, lewarek biegów. W terenie jest ok. Dzieje sie tak we wszystkich pozycjach 4H i 2H.
ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć?
Pozdrawiam
Dawid
Co może być przyczyną szarpania na asfalcie pow. 50. Chodzi wszystko, kierownica, lewarek biegów. W terenie jest ok. Dzieje sie tak we wszystkich pozycjach 4H i 2H.
ma ktoś jakiś pomysł od czego zacząć?
Pozdrawiam
Dawid
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Szarpie lewo/prawo przód/tył po skosie czy jak?
Przy tych informacjach to nawet z fusów ciężko wywróżyć
Przy tych informacjach to nawet z fusów ciężko wywróżyć
Szukam drugiej połówki... (może być 0,7l
)

Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Powodów może być kilkanaście -obstawiam krzywą felgę.
Czasem zawias - ogólnie Dziadek
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
na tyle, zapietym przodzie (tylko sprzegielka) czy caly czas?
Nie jeżdżę w błocie bo można się zakopać
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
zbieram schematy i smieci na chomikuj.pl/offroad4x4
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
EFEKT TAKI, JAK JAZDA PO PASACH , JADAC PROSTO KIEROWNICA CHODZI GORA DÓŁ, JAK NA SPRZECIE WIBRACYJNYM STACJI KONTROLI. NIE MA ZNACZENIA, CZY ZAPIĘTE SPRZEGIELKA, CZY 4H i 2H. Tylko na asfalcie. Pierwsza wersja to poducha pod silnikiem. CO do felgi, to sprawdzilem , ale to nie ten rodzaj, to rodzaj rwania na poziomie, czy kierownica i skrzynie nie wyskoczy przez dach.
- Marcel1989
-
- Posty: 195
- Rejestracja: ndz mar 16, 2008 6:30 pm
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Dla śwętego spokoju sprawdz czy w rantach felg nie masz śniegu/błota, u mnie to zawsze było przyczyną 'telepania'
Samurai 1,3i
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
PTO + 4,16 + Silverstone 31"
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Mroczny pisze:wał
Chyba niestety tak, ale nic nie wyje? jak to naprawić? Myślisz, że ma luzy, czy łożysko? Jak to sprawdzić?
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
wykręć wały i popatrz na krzyżaki, wielokliny
albo spróbuj przesmarować na aucie i zobacz czy coś sie zmienia
albo spróbuj przesmarować na aucie i zobacz czy coś sie zmienia
- ostrokolowo
- Posty: 597
- Rejestracja: śr lip 15, 2009 11:33 am
- Lokalizacja: była Łódź jest Rzeszów
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Jak wejdziesz pod samca i będziesz mógł poruszać wałem (w miejscu łączenia się jego dwóch części poprzez wieloklin) góra dół to znaczy, że masz wał do roboty.
Podobnie można sprawdzić krzyżaki. złap za mocowanie krzyżaka od strony mostu i spróbuj poruszać mocowaniem od strony wału.
Ale moim zdaniem jak wał by był wywalony to by powodował wibracje. U mnie przedni wał ma taki luz na wieloklinie że wał "wisi" ale przy 4x4 powoduje to mocną wibracje a nie szarpanie.
Niech ktoś jedzie obok ciebie i sprawdź czy nie masz efektu jak na poniższym filmiku (ale to raczej się dzieje po liftowaniu auta na zawieszeniu)
http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY
Podobnie można sprawdzić krzyżaki. złap za mocowanie krzyżaka od strony mostu i spróbuj poruszać mocowaniem od strony wału.
Ale moim zdaniem jak wał by był wywalony to by powodował wibracje. U mnie przedni wał ma taki luz na wieloklinie że wał "wisi" ale przy 4x4 powoduje to mocną wibracje a nie szarpanie.
Niech ktoś jedzie obok ciebie i sprawdź czy nie masz efektu jak na poniższym filmiku (ale to raczej się dzieje po liftowaniu auta na zawieszeniu)
http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY
Jest Vitara 
'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik

'90 1.6 8v 235/75/15 +4'' Radzik
Re: SJ 410 trzęsie pow. 50 km / h
Dzięki za pomoc. Takiego rock and roll a to jeszcze nie mam, ale ten filmik dal mi do myslenia. Zacząłem sprawdzać luzy na kierownicy i widze, ze mam przeskoki na krzyzaku w gornej czesci ukladu. Kolejna sprawa to praktyczny brak tulej w przednich resorach. Mozna palec wsadzić. No i ktoś mówił aby sprawdzić poduszki pod silnikiem. Aura syberyjska więc jezdze sporadycznie, na wiosnę zacznę grzebać.ostrokolowo pisze:Jak wejdziesz pod samca i będziesz mógł poruszać wałem (w miejscu łączenia się jego dwóch części poprzez wieloklin) góra dół to znaczy, że masz wał do roboty.
Podobnie można sprawdzić krzyżaki. złap za mocowanie krzyżaka od strony mostu i spróbuj poruszać mocowaniem od strony wału.
Ale moim zdaniem jak wał by był wywalony to by powodował wibracje. U mnie przedni wał ma taki luz na wieloklinie że wał "wisi" ale przy 4x4 powoduje to mocną wibracje a nie szarpanie.
Niech ktoś jedzie obok ciebie i sprawdź czy nie masz efektu jak na poniższym filmiku (ale to raczej się dzieje po liftowaniu auta na zawieszeniu)
http://www.youtube.com/watch?v=vwiv23dLhMY
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość