Strona 1 z 9
Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 7:37 pm
autor: Placek^
Przymierzam się powoli do wymiany osi w Jimnym na mocniejsze i ze szperania w necie wynika, że często montowane są z LJ70 lub rzadziej z Patrola Y60/Y61.
Takie moje spostrzeżenia z zestawienia jednych i drugich:
LJ70
+ lżejsze
+ większe przełożenie (4,88)
- brak blokady
- wyższa cena
- mniejsza ilość / większa cena części zamiennych na rynku
Y60/Y61
+ blokada tyłu w standardzie
+ niższa cena
+ większa ilość / większa cena części zamiennych na rynku
- cięższe
- mniejsze przełożenie (4,625)
Wydaje mi się, że częściej na zachodzie instaluje się mosty z Toyoty, bo jest ich tam więcej, bo więcej tych samochodów tam jeździło. U nas chyba większy sens będzie miało zamontowanie mostów z parcha, głównie przez lepszy dostęp do części zamiennych.
Jak w ogóle będzie taka zabawka robiła? Ostatnio widziałem samca na mostach z patrola i z piecem 1.8 bmw i jeździł bardzo dobrze.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 7:50 pm
autor: N2O
Do przedniego mostu Y60/Y61 po taniości włożysz LSD od terrano, a na tyle blokada zazwyczaj w standardzie.
Niektórzy stosują jeszcze patent typu przód od toytoy'a, a tył z blokadą od "mituwisi".

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 9:18 pm
autor: KSikorski
Zastanów się nad stosunkiem masy resorowanej do masy nieresorowanej. Jak już to toyota.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 9:35 pm
autor: Placek^
KSikorski pisze:Zastanów się nad stosunkiem masy resorowanej do masy nieresorowanej. Jak już to toyota.
To nie będzie jeździło po czarnym. Tylko dojazdówki.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 10:18 pm
autor: KSikorski
Wbrew pozorom w terenie to też może mieć znaczenie.
Ja bym szedł w toyotę.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 10:39 pm
autor: vandall_jr
Toy toy-robi robotę. W suzuki masy przy tak małym samochodzie mają mega znaczenie. Patrol nie ten sort
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: ndz maja 05, 2013 11:09 pm
autor: Placek^
A jaki dokładnie wpływ ma masa nieresorowana na jazdę w terenie? Chodzi tylko o komfort na wyjebach? No bo masa pojazdu sama w sobie to oczywista oczywistość.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 7:08 am
autor: vandall_jr
Jak Cie taka masa wystrzeli w powietrze to Ci tego ani spring ani amor nie przetrzyma. Jak mówi senior mosty będą rządzić Twoim autem i to jest spora wada dużej masy nieresorowanej. Raczej każdy rozumie iż nie masz zamiaru astona z tego zrobić
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 11:17 am
autor: harakiri
A mosty od Rocky? Wydają się podobne do Lj70. Ceny przyjazne.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 11:30 am
autor: NuVo
Chyba za szybkie przełożenia mają mosty od Rockiego (3,9)

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 11:39 am
autor: Placek^
NuVo pisze:Chyba za szybkie przełożenia mają mosty od Rockiego (3,9)

To takie same jak w Jimnym, czyli przy większych kołach bez zmiany reduktora na samurajowy sie nie obedzie. No i Rocky ma fabrycznie koła 29", czyli mogą być problemy z wytrzymałością jak się założy 33-35".
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 11:51 am
autor: harakiri
Rocky 4.32 zdaje się.
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 12:24 pm
autor: Placek^
harakiri pisze:Rocky 4.32 zdaje się.
Zależy jaka wersja.
http://szarbia.com/index.php?p=art_deta ... t2=0&id=55
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 12:43 pm
autor: kamilrocky
rocky odradzam przednie przeguby nie wytrzymuja 33 z bieznikiem simexa
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 1:41 pm
autor: Kwadrat
Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:23 pm
autor: Placek^
Samurai i Vitara mają takie same przełożenia?
A co z mostami z Patrola K160 i K260? Nadaje się toto?
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:36 pm
autor: Kostuch
Kwadrat pisze:Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara

Nie wytrzyma.
Właśnie zanotowałem pęknięty koszyk przegubu w hamerykańskich przednich fest-półosiach
Koła: łyse 31 cali z silnikiem <100KM nie katowane bezrozumnie...
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:38 pm
autor: Placek^
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:51 pm
autor: Kwadrat
Kostuch pisze:Kwadrat pisze:Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara

Nie wytrzyma.
Właśnie zanotowałem pęknięty koszyk przegubu w hamerykańskich przednich fest-półosiach
Koła: łyse 31 cali z silnikiem <100KM nie katowane bezrozumnie...
Na półosiach z TG ?

u nas 35 i to często na odcince i po roku nie ma śladu zużycia . A przegub na 33 frezy ?
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:53 pm
autor: Kwadrat
Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:55 pm
autor: Kwadrat
Placek^ pisze:Samurai i Vitara mają takie same przełożenia?
A co z mostami z Patrola K160 i K260? Nadaje się toto?
niektóre można zamieniać
A mosty z K160 i K260 to można w dobrej cenie na złomie opchnąć

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 2:57 pm
autor: Salata123
Nie ma rzeczy nie zniszczalnych, to samo tyczy sie mostów toyoty w suzuki...
Z patrolem w suzuki nie mam doświadczeń. Ale w patrolu strzelaja

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 3:02 pm
autor: Kwadrat
No i przy suzukowym rozwiązaniu masz jeszcze możliwość zmiany przełożeń:
5.125 lub 4.625 lub 4.300 lub 4.875 A to fajna opcja

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 3:07 pm
autor: Kostuch
Kwadrat pisze:Kostuch pisze:Kwadrat pisze:Mosty suzuki . Tył vitara , przód samurai na półosiach TG . Wytrzyma 35 cali i 120KM ewentualnie z przodu też tył vitara

Nie wytrzyma.
Właśnie zanotowałem pęknięty koszyk przegubu w hamerykańskich przednich fest-półosiach
Koła: łyse 31 cali z silnikiem <100KM nie katowane bezrozumnie...
Na półosiach z TG ?

u nas 35 i to często na odcince i po roku nie ma śladu zużycia . A przegub na 33 frezy ?
Nie. Na 26 frezowych. Jakoś nie widzę powodów aby 33 frezowe miały by więcej wytrzymać
Nie musisz cytować tabelki z momentami z ich strony, jakoś marketingową papką zalatuje.
ps.
Po co jeździć na odcince, skoro silnik nie ma tam ani maksimum mocy ani momentu?

Re: Jimny - mosty z LJ70 czy z Patrola?
: pn maja 06, 2013 3:31 pm
autor: Kwadrat
bo na pierwszych trzech biegach nie nadążasz zmieniać biegów
