Strona 1 z 2
koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 10:07 am
autor: mosze44
Panowie!
Szybkie pytanie, jaki rozmiar kół lepiej do samuraja ( już podniesiony, powycinany). Koła 30" czy 31". Chodzi o to czy przy 31" niczego jeszcze nie pourywam.
Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 10:19 am
autor: Salata123
za mało informacji.
ale jeśli nie masz zmienionych przełożeń to na 31 będzie słabo a do tego sprzęgło będziesz palił.
Więc kupuj 31 i zmień przełożenia jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 10:53 am
autor: mosze44
jedynie mam reduktor 1.0 - czy to wystarczy? czy zmieniać też przełożenia na vitarowskie?
Ale głównie chodzi mi o to jak maja się mosty do 31" - konkretnie czy nie pourywam/poukręcam półosi. Ktoś cos kiedys mi mówił na ten temat... Ale pamiec
Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 11:33 am
autor: morfi888
jeśli chodzi o 31 calowe opony to jest to max na seryjnych bebechach w mostach samuraiowskich, a pourywać i ukręcić można wszystko i na mniejszych kapciach, jeśli się uprzesz na 31 cali to warto zainwestować w vitarowskie przełożenia do mostów przynajmniej sprzęgła zaraz nie upalisz i będzie przyzwoicie jeździć.
Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 11:38 am
autor: gruszek
Ja miałem 31" w Samuraiu.
Podniesiony(lift mazura) , rozmiarowo wchodziły(trzeba było ranty w zakolach pozaginać).
Jeden zmielony przegub. Półosie wytrzymywały. Chyba tylko dlatego że jeżdżone z głową.
Sprzęgło- zmieliłem - zmieniłem na Poldka - chodziło do końca.
Ale brak mocy przy seryjnych przełożeniach jest nie do zniesienia

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 11:44 am
autor: mosze44
Ok w sumie wszystko jasne. Biore 30"

dzięęęęęęęęęęki Panowie
Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 12:50 pm
autor: yahoo33
Bierz 31, bo za chwilę będziesz zmieniał z 30 na 31''
Taki wyścig zbrojeń to już jest, będziesz miał motywację do zmiany przełożeń
Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 1:25 pm
autor: qwai
Bierz 31" bo za tydzień będziesz zmieniał

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 1:51 pm
autor: Salata123
Dokładnie
A w między czasie zmien przełożenia

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 3:06 pm
autor: Kostuch
Etam...
Jak dorośniecie, to do was dojdzie że liczy się technika a nie wielkość

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 3:51 pm
autor: Adam.Ż
ja tam 5 czy 6 lat temu zakupiłem 30" i są do dzisiaj

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 4:37 pm
autor: Salata123
Ja tam mam teraz 33 a miałem kilka rozmiarów... I wiem, ze najlepszą jest technika na 35

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 5:20 pm
autor: N2O
Do niektórych 35" to samurai jest za lekki - trzeba by jakieś podciśnienie zapodać w koła.

Re: koła 30 czy 31
: pt sie 23, 2013 7:02 pm
autor: Salata123
wiesz... niektóre AT 35 mają głębszy bieżnik niż nalewka simexa 29`
i są miękkie

Re: koła 30 czy 31
: wt wrz 17, 2013 3:32 pm
autor: Terenowiec
czytam o tych dywagacjach nt rozmiaru opon, ale nikt nie wspomina o szerokości. Czy pisząc o 30 calach myślicie o szer 9,5, a w przypadku 31 - 10,5, czy niestandardowym 30x9,5? Chodzą mi po głowie też jakieś większe oponki, chociaż kasy trochę brak, ale może jakaś okazja się trafi. Zastanawiam się tylko na jakie konkretnie powinienem zwracać uwagę biorąc pod uwagę, że półosiek pewnie długo jeszcze nie zmienię, przełożeń reduktora też nieprędko. No chyba, że taniej byłoby zmienić przełożenia mostów... Co byście brali, 30x9,5 , 30x10,5 czy 31x10,5?
Re: koła 30 czy 31
: wt wrz 17, 2013 4:55 pm
autor: N2O
Bez zmiany przełożeń żaden z tych rozmiarów nie ma sensu.
Re: koła 30 czy 31
: wt wrz 17, 2013 11:29 pm
autor: slavok
Terenowiec pisze:czytam o tych dywagacjach nt rozmiaru opon, ale nikt nie wspomina o szerokości. Czy pisząc o 30 calach myślicie o szer 9,5, a w przypadku 31 - 10,5, czy niestandardowym 30x9,5? Chodzą mi po głowie też jakieś większe oponki, chociaż kasy trochę brak, ale może jakaś okazja się trafi. Zastanawiam się tylko na jakie konkretnie powinienem zwracać uwagę biorąc pod uwagę, że półosiek pewnie długo jeszcze nie zmienię, przełożeń reduktora też nieprędko. No chyba, że taniej byłoby zmienić przełożenia mostów... Co byście brali, 30x9,5 , 30x10,5 czy 31x10,5?
33, 5.125 oraz spidertrax w mosty, 4.16 w reduktor, 1.6 pod maskę, fajnie uzupełnienie to 2x ARB
a tak na serio to rozsądną i najtańszą opcją jest 30 cali i 5.125 w mosty
Re: koła 30 czy 31
: śr wrz 18, 2013 11:50 pm
autor: Terenowiec
oj Slavok, Slavok, jak zacząłem czytać Twój post...

a jeszcze na koniec dobiłeś mnie tymi ARB

Siedzę znowu po nocy i szperam nt tych kół i przełożeń. Właściwie jakbym kupił większe kółka to bym miał mobilizację, żeby zmienić przełożenia mostów na wolniejsze (z tego co tam wyczytałem ,to pewnie w jakiś 800 pln bym się zmieścił). Mam okazje kupić ładne 31x10.5 w nienajgorszych pieniądzach, dlaczego będą gorsze od 30x9,5 (oczywiście wciąż mając na uwadze ograniczone fundusze)? Suczkę niby mam tylko w teren, ALE czasami musi służyć jako miejski środek lokomocji, więc chciałbym uniknąć problemów typu mega obcieranie o resory, ukręcające się półośki albo maksymana prędkość podróżna 60km/h
Re: koła 30 czy 31
: sob wrz 21, 2013 7:26 pm
autor: Terenowiec
no i kupiłem 31x10.5 bfg km2... Jak furę poskładamy, zaczynam się martwić przełożeniami :] Uznałem, że będę miał motywację do dalszych modów i nie będzie za mną chodzić myśł "a mogłem wziąc cal większe"
Re: koła 30 czy 31
: sob wrz 21, 2013 9:40 pm
autor: slavok
na KM2 to w takim błocie jak masz w avatarku to nie pojeździsz

Re: koła 30 czy 31
: pn wrz 23, 2013 10:18 am
autor: bigos
Terenowiec pisze:no i kupiłem 31x10.5 bfg km2... Jak furę poskładamy, zaczynam się martwić przełożeniami :] Uznałem, że będę miał motywację do dalszych modów i nie będzie za mną chodzić myśł "a mogłem wziąc cal większe"
Miłego zamotania
Wczoraj jeździłem prawie seryjnym samuraiem (215R15 MT i wyciągarka) i w pewnym momencie z właścicielem zaczęliśmy dyskutować nad motaniem

na przykładzie seryjnego samuraia i zmotanego samuraia ( calmini, 4,16, silnik od vitary, lock right, wyciągarka i kopie simexów 31')
Właściciele z tej samej miejscowości więc często razem jeździli w tym samym terenie. Seryjny z trudem ale często przejechał całość albo większość trasy, zmotany no cóż
4,16 powodowało że samochód nie mógł nabrać rozpędu, simexy w pewnych terenach zakopywały auto, silnik vitary 16v- straszna szlifierka. Modyfikacje trzeba robić z głową, inaczej sporo kasy utopione i tylko frustracja jest ogromna

Re: koła 30 czy 31
: pn wrz 23, 2013 10:57 am
autor: slavok
No tak to jest, mając 4.16 w reduktorze trzeba zapoznać się ze skrzynią biegów
Jak to było? Furka gwizda tylko kierowca p***a.

Re: koła 30 czy 31
: pn wrz 23, 2013 3:45 pm
autor: Adam.Ż
przy 4.16 w terenie norma to ruszanie z 2, jak potrzebny rozpęd to i z 3 sie startuje

Re: koła 30 czy 31
: śr wrz 25, 2013 11:02 pm
autor: Terenowiec
Chyba było tak jak w tej maksymie, o furze i kierowcy , którą przywołał Slavok:) Widziałem jak suzuka na 4,16 i na 30" jeździ - marzenie! Co lepiej zrobić, reduktor czy te przełożenia mostów? Jeszcze pytanie z innej bajki troszkę. Mam mały problem, bo opony są, buda samuraiowska jest, z tym, że obok ramy:) no i teraz czy ciąć błotniki czy liftować budę (wolałbym nie podnosić środka ciężkości) czy po prostu się zmieszczą te gumy bez niczego. Lift mazurowski - teoretycznie miało być 3'', a wygląda jak 5
Re: koła 30 czy 31
: czw wrz 26, 2013 9:17 am
autor: Salata123
Jeżeli nie wejdą, ciąć błotniki.
na twoim miejscu dał bym w mosty 4.3 a reduktor 4.16 (to opcja optymalna ale i najdroższa)
Jak opcja budżetowa to 5.125 w mosty.
średnia opcja 4.16 jak lubisz wolno... albo coś więcej - zależy jak lubisz. Najlepiej jak byś się przejechał czymś takim.