grand vitara xl7

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

tundrik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:14 am
Lokalizacja: Beskid Niski

grand vitara xl7

Post autor: tundrik » pt wrz 20, 2013 2:05 pm

Witam,
niedawno wymieniłem swojego jimny na większy i bardziej komfortowy pojazd - suzuki grand vitara xl-7 z 2004 roku, 2,0 diesel. Chciałbym trochę usprawnić w terenie ten autobus. Myślę o delikatnym, w miarę niskobudżetowym lifcie zawieszenia - powiedzmy 1,5 - 2 ". No i pojawia się kilka pytań:
1. Czy podkładki pod sprężyny z normalnej grand vitary 1 podejdą do XL -7.
2. Jakie amortyzatory trzeba byłoby dać przy podkładkach przód 3 cm, tył 5 cm? Z wymiarów wynika, że na tył od poloneza powinny być OK. ale czy ktoś to przerabiał. Nie jest to za kiepski amor do takiego ciężkiego auta?
3. Rozważam też włożenie podkładek pod sprężyny i zamiana amortyzatorów na IRONMAN lub Lovells. Ma ktoś doświadczenie jak się na tym jeździ. Chodzi mi o komfort na dziurawych drogach. Bo jak będzie za twardo to mnie kobieta z domu wygoni :wink:
4. Czy ma ktoś namiary na jakieś osłony silnika do XL7 ale w wersji diesla. Wszystko co jest w sklepach internetowych jest do benzyny 2,7. Być może nadadzą się osłony dieslowych wersji zwykłej grand vitary 1. Ktoś ma w tym rozeznanie? W sklepach nie wiedzą czy będzie OK. A może ktoś z forumowiczów robi takie rzeczy?
damian

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: grand vitara xl7

Post autor: suzi4WD » pt wrz 20, 2013 3:03 pm

tundrik pisze:Chciałbym trochę usprawnić w terenie ten autobus. Myślę o delikatnym, w miarę niskobudżetowym lifcie zawieszenia - powiedzmy 1,5 - 2 ".
Mam takie auto od paru lat.
Wiem co potrafi.
Opony odpowiednie kup i nie psuj go.
Będzie usprawnione.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

tundrik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:14 am
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: grand vitara xl7

Post autor: tundrik » pt wrz 20, 2013 8:14 pm

No właśnie cały zabieg liftu miałby głównie służyć założeniu ATeków 225/75 R16. Z tego co czytam, to do seryjnej wersji nie wejdą bez ocierania nadkoli. Chyba, że się mylę...
damian

kozioU
 
 
Posty: 2785
Rejestracja: pt mar 03, 2006 3:56 pm
Lokalizacja: Białystok

Re: grand vitara xl7

Post autor: kozioU » pt wrz 20, 2013 9:36 pm

Lift nie zaszkodzi na pewno. Rzeźbienie w zawiasie jest fajne jak się to lubi. Ciągle coś nie pasuje, wyciągasz, zmieniasz, testujesz, wydajesz kasę i tak bez końca. Moim zdaniem warto się szarpnąć na markowy zestaw sprężyny i amorki. Raz kupisz zamontujesz i zapomnisz o temacie. Np. Dobinsons, Lovells, OME.

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: grand vitara xl7

Post autor: suzi4WD » sob wrz 21, 2013 8:50 am

Ja mam rozmiar seryjny i geolandery, ten zestaw spełnia moje wymagania.
To nie jest auto na wyjeby.
To jest luksusowa taksówka 4x4 ze sporymi możliwościami terenowymi.
Jak komuś mało to znaczy że złe auto wybrał.
W dodatku z tym silnikiem.

Ori osłona plastikowa mocowana jest na 4 śruby, w to miejsce daje się jakieś homemade z blachy na płaskownikach i jest git.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

tundrik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:14 am
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: grand vitara xl7

Post autor: tundrik » sob wrz 21, 2013 7:50 pm

Suzi4wd, a jaki masz dokładnie rozmiar tych geolanderów?
Faktem jest, ze autko jest bardzo komfortowe i tego na pewno nie chciałbym psuć. Kupiłem go w końcu z myślą o zastosowaniu rodzinnym. Z racji swojego fachu potrzebuje czasami po polnych drogach pomykać, co w górach oznacza często głębokie koleiny. Mam tez zamiar pojeździć trochę dalej, powiedzmy interesują mnie jakieś szutrówki Krymu, może jeszcze ciut dalej. Poprzednio miałem jimnego i w terenie robił jak trzeba, ale na dalsze wyjazdy z rodziną to była porażka tymbarskiej, że lubiło trzepać kierownicą przy 70 km/h
damian

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: grand vitara xl7

Post autor: suzi4WD » sob wrz 21, 2013 7:56 pm

235/60/16 całoroczne
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

tundrik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:14 am
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: grand vitara xl7

Post autor: tundrik » sob wrz 21, 2013 9:11 pm

rozumiem, że masz ATeki G012. Jak na tych oponach sprawuje się to auto zimą? (też o nich myślę)
damian

Awatar użytkownika
suzi4WD
 
 
Posty: 6773
Rejestracja: pt cze 15, 2012 6:20 pm
Lokalizacja: mazowieckie

Re: grand vitara xl7

Post autor: suzi4WD » sob wrz 21, 2013 9:26 pm

Robi.
Pcha śnieg do wysokości maski.
Hamuje (z absem).

Są na pewno auta lepsze.
Ja jestem biedny.
:wink:
... transporter GV XL7 2.0HDI 6,68l/100km nurza się w zieloność i jak łódka brodzi ...

Awatar użytkownika
marirus
 
 
Posty: 136
Rejestracja: czw lip 08, 2010 5:24 pm
Lokalizacja: Szczawa, małopolskie

Re: grand vitara xl7

Post autor: marirus » pn wrz 23, 2013 3:20 pm

tundrik pisze:No właśnie cały zabieg liftu miałby głównie służyć założeniu ATeków 225/75 R16. Z tego co czytam, to do seryjnej wersji nie wejdą bez ocierania nadkoli. Chyba, że się mylę...
Ano się mylisz bo do GV I XL7 29" tj 225/75 R16 i 235/70 R16 wchodzą bez liftu i ocierania, felga ET 5 i ET 0
GV II 2.0

tundrik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:14 am
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: grand vitara xl7

Post autor: tundrik » pn wrz 23, 2013 8:09 pm

no to cieszy mnie to. Dzięki za info. A jaka w ogóle stalowa felga podejdzie, do XL7. Czy trzeba dystansy zakładać, bo coś tam z zaciskami hamulców jest problem?
damian

Awatar użytkownika
marirus
 
 
Posty: 136
Rejestracja: czw lip 08, 2010 5:24 pm
Lokalizacja: Szczawa, małopolskie

Re: grand vitara xl7

Post autor: marirus » wt wrz 24, 2013 10:08 am

Z zaciskami to jest tak że mocno wystają poza płaszczyznę mocowania felga/piasta co powoduje że w większości felg niededykowanych, zwłaszcza stalówek trzeba stosować dystansy kół. Stalówki oryginalne(ET5) z GVI bez problemów i kombinowania, do trójkątów/kółek to już trzeba dystansy kół minimum 6,5mm(te trzeba indywidualnie przymierzyć). No i im większe odsadzenie plus większe koło to trzeba się liczyć z obcieraniem opony o tylną część nadkoli lub ich weryfikację.
GV II 2.0

Awatar użytkownika
ORI
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn maja 24, 2010 9:43 pm
Lokalizacja: Krakuff

Re: grand vitara xl7

Post autor: ORI » ndz lis 03, 2013 4:27 pm

Podkładki 3,5 i 4,5cm do zwykłej pasują. Amortyzator od Poldka dałem ale z dystansem, bo seryjne w XL7 są dłuższe. Na przód też dystans. Na razie jeżdżę na seryjnych alu i 235/60/16 - zbieram na inne
2003' XL7 V6

tundrik
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 17
Rejestracja: pn sty 15, 2007 11:14 am
Lokalizacja: Beskid Niski

Re: grand vitara xl7

Post autor: tundrik » pt lis 08, 2013 7:17 pm

A może kolega napisać jak się zachowuje na tych amortyzatorach poldkowych. Jakie są różnice pod względem twardości? Jak autko się zachowuje na ostrzejszych łukach?
damian

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 4 gości