samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: franc_ek » ndz lut 02, 2014 7:15 pm

Hejka

Popełniliśmy nową wyprawówkę na bazie Samiego longa. I niby wszystko jest ok ale coś mocy mało :cry:
Na redim jest ok ale na szosowych przy 3,5 obrotów ledwo 93 km/h. Czy ktos ma jakieś pomysły jak go wzmocnić
( intercooler, dawka, pompa ??? ) a może zapodać 2.0 hdi ?
Pacjent : Sami long waga z wyposażeniem 1600 kg
silnik 1.9 td psa
mosty toyka 70 ( przełożenia o środkowej wartości - nie pamiętam jakie ale na szybszych nie miał mocy w terenie a na wolniejszych przy 3,5 obrotów toczył się 80 km/h )
Reduktor 4:16
skrzynia standard
opony BFG 33/12,5/15 mt

Zależy mi na takim dobraniu jednostki napędowej albo modyfikacjach 1.9td coby przy max 3 obrotów toczył się 110 km/h i nie palił przy tym jak smok.
Wiem tak to tylko w Erze ale może ktoś coś podobnego dłubał ?
Generalnie autko mi bardzo pasuje bo waga lekka, zwrotność i spokojowo jadą i śpią 3 osoby ( mam dachówkę) ale muszę dostosować go do długich przelotów.
Obrazek
Pozdrówka
Franc

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40590
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Mroczny » ndz lut 02, 2014 7:36 pm

ja bym dał to 2.0 hdi i szybkie mosty

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Salata123 » ndz lut 02, 2014 7:41 pm

Mocniejszy motor! Taniej niż przerabiać istniejący.

przypomnij sobie jakie masz przełożenia mostów.

ps. pamiętaj, że dużo niutonometrów zabija szybko reduktor samuraia :( Wiem, że to nie ma być extrem ale łatwo się zapomnieć nawet na szutrówce :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5557
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: kpeugeot » ndz lut 02, 2014 8:09 pm

zmień opony na 33x10,5 - toyotowe mosty wolą taką oponę, wrzuć szybszą skrzynię biegów
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: franc_ek » ndz lut 02, 2014 8:13 pm

A jak ze skrzynią od tego motoru ? Trzeba by szybszą od oryginalnej- może od benzyny podejdzie ?
Własnie tak kombinuję, żeby nie było za dużo niutków ale żeby się toczył 100 km/h przy 2600-3000 obrotów.
Ktoś coś wie o specyfice 2.0 hdi ?
@kpeugeot - mosty mają cztery satelity ( zmieniliśmy na te od 90-tki) więc 12,5 obleci. Waga niska poza tym to i ukręcić trudniej. Pytanie brzmi tylko jaką skrzynię ???

Generalnie autko gotowe tylko te obroty mnie niepokoją :-?

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Salata123 » ndz lut 02, 2014 8:43 pm

Słuchaj:

mam taką tabelkę z przełożeniami od toyoty:

Kod: Zaznacz cały

Toyota
Land Cruiser
LJ70 2.5D 1994 – 4.875,
LJ73 2.5D 1994 – 4.875,
HZJ 75 4.2D 2001 – 4.11
HZJ 78 4.2D 2000 – 4.3
HDJ80 4.2D 1994 – 3.70 (3.07 ?)
HDJ 100 4.2D 1999 - 4.1
90 3.0D 2000 - 4.3
J120 krotki 4.0B 2007 – 3.73
J120 dlugi 4.0B 2004 – 4.3
J120 dlugi 3.0D 2010 – 3.91
J120 3.0D 2002 man. – 4.1 autom. – 4.3
J120 4.0B 2002 autom. – 3.909
200 (V8) 4.6D, 2008 – 3.909
200 (V8) 4.5D, 4.7B, 5.7B 2007 – 3.909
J6 manual 3.70
J6 automat 4.11
FJ 4.0B 2006 autom. – 3.727, man. – 3.909
4-Runner
3.0B 1994 – 4.34
Hilux
3.0D 2006 – 3.909
2.5D 2005 – 3.909
2.5D 2000 – 4.556
Najszybsze przełożenie to 3.7, i na tym przełożeniu z seryjną skrzynią biegów gdzie 5 bieg to 0.795 a szosowe w reduktorze (4.16) to 1.59 przy 3 tyś obrotów na kołach 33 cale osiągniesz 100km/h

oczywiście nie biorąc pod uwagę momentu obrotowego silnika, ukształtowania terenu, siły oraz kierunku wiatru itp. Więc jak chcesz mieć 3 tyś obr o 110 to mosty muszą być jeszcze szybsze niż 3.7 albo skrzynia szybsza... tylko ciekawe jaka? :)21

ps. na 35 miał byś 107km/h przy 3tyś obr :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5557
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: kpeugeot » ndz lut 02, 2014 8:58 pm

miąłem peugeota 405 - z niego masz chyba silnik albo z czegoś podobnego i pamiętam że skrzynia od diesla 1,9 pasowała do silnika benzynowego 1,9 SRI lub GRI, SRI i MI16 miały najszybsze skrzynie, ale szczegóły przełożeń poszczególnych skrzyń to na jakimś innym forum trzeba poszukać

ale wg mnie to ty masz chyba skrzynię od suzuki

a i te silniki występowały też w polonezach truckach więc stamtąd też można poszukać skrzyni
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
harakiri
 
 
Posty: 1013
Rejestracja: pt wrz 03, 2004 11:42 pm
Lokalizacja: Radom

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: harakiri » ndz lut 02, 2014 9:22 pm

Silnik diesla w Srajtku pochodzi z Renault. Turbina symboliczna. Należałoby poszukać w necie kto robił swap i na co. Tu swap z bensyny na diesla z Poloneza http://www.4x4suzukisamurai.pl/forum/in ... 706#msg706

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: franc_ek » ndz lut 02, 2014 10:01 pm

@sałat

3;7 wkładałem i na szosowych jest tak jak piszesz ale wtedy na reduktorze jest kupa. Nie ma siły ten silniczek.
Koncepcja 2.0 hdi odpada ( wtryski, dwumasy i inny szmelc - dziękuję )

Mam przełożenia cos koło 4;6 - kombinujemy z szybszą skrzynią. To jedyne rozwiązanie. Kół 35 calowych nie chce zakładać bo waga raz, niewygoda przy wsiadaniu to dwa i zużywanie łożysk to trzy. Poza tym Suza zrobi się wysoka i będzie wywrotna.

Jest jeszcze opcja na skrzynię od Jimnika diesla tylko jakie ona ma przełożenia na poszczególnych biegach ? Bo szperam po forach i nic wyszperać nie mogę :cry:

Dzięki za każdą poradę

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Salata123 » ndz lut 02, 2014 10:10 pm

W takim wypadku proponuję zmienić reduktor na 4.9:1 albo 5.14:1

Szosowe też będą odrobinę wolniejsze (niestety)

ps. w ostateczności nawet 6.50:1

Wszystko zależy jak wolno chcesz mieć w terenie :)21
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
Salata123
 
 
Posty: 4423
Rejestracja: sob lut 12, 2005 3:41 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Salata123 » ndz lut 02, 2014 10:40 pm

Tak jako ciekawostka: samuraie i jimny jak były w ropie miały mosty 3.4* :)21

*bywały też takie w benzynowych samuraiach
Suzuki SJ 410
GG: 1101137
www.wawa4x4.pl

Awatar użytkownika
apede
 
 
Posty: 3873
Rejestracja: ndz maja 15, 2005 10:23 pm
Lokalizacja: miasto 9 zajezdni
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: apede » ndz lut 02, 2014 10:52 pm

No karwa bywały, z G13BB fabrycznym :(
loppujen lopuksi suzuki neliveto
https://www.flickr.com/photos/apede22
Bareja wieszczem narodowym...

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Drako » pn lut 03, 2014 9:09 am

ten long byl oryginalnie z tym 1,9 czy przerabiales go z benzyniaka ?

Jezeli byl oryginalnie to silnika jako takiego bym nie zmienial. Ten silnik daje duzo mozliwosci tuningu , wiec mozna pokombinowac np. z inna turbina itd. Masz motor , ktory pracuje z reszta auta od lat wiec kazda zmiana motoru spowouje "jakies choroby wieku dzieciecego" ( a to wibracje, a to jakis niedocisniety kabelek itd... ) W wyprawoweczce jednak lepiej

Co do szybkosci to tak naprawde jedyna droga jest zmiana skrzyni.
Zmiana przelozen w mostach , czy w reduktorze to duzo wieksze koszty .


Przy okazji :

Jezeli mozesz to opisz szerzej to autko.
Zostawiles resory przy nowych mostach ? Zmieniales przekladnie ?

Kiedys bylem z Miskiem w Rumuni jego "kozunia" - jechalismy w 3 , nawet przez chwile nie poczulismy "dyskonfortu" malego auta. Kozunia miala jeszcze plandeke itd.
fajne to bylo autko, twoj projekt tez wydaje sie fajny.

Od jakiegos czasu chodzi mi po glowie taki projekt - taki pojazd posredni pomiedzy przeprawowka a "wyprawowka". Taka zabawka na paro dniowe wyjazdy w mocniejszy teren ( ale nie extrem ). Budzetowo jest to mocno uzasadnione.

Awatar użytkownika
yahoo33
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 97
Rejestracja: pt lip 29, 2011 1:43 pm

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: yahoo33 » pn lut 03, 2014 9:38 am

Jeśli to iryginalny silnik w Sami 1.9 TD można podmienic pompe.

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=1 ... ht=dawid77

Temat przerabiany przez kilku kolegów.
Suzuki Samurai 1.6 Spring, blokada, i inne pierdółki.
Mitsubishi L300 2.4i 4wd LSD.

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: franc_ek » pn lut 03, 2014 11:45 am

Wszystko w zespole napędowym to oryginał, pompa podmieniona :wink: Jeżeli chodzi o wyciśnięcie mocy z tego silniczka to zostaje tylko intercooler i większa turbina. Bardziej zależy mi jednak na zmniejszeniu obrotów bo moc akurat jest wystarczająca.
Ponawiam pytanie czy ktoś coś wie nt. przełożeń a skrzyni od jimny diesel ?
@ drako - budżetowo takie auto wychodzi jak każde inne ( ze 3-4 dychy trzeba władować ) więc nie jest to tak po taniości.
Ja akurat zapodałem mosty od Toyki, przerobiliśmy zawias na springi, dołożyłem mechanika, elektryka, dwie blokady, kompresor, namiot dachowy, zabudowę tyłu i takie tam inne przydaśki terenowe.
Autko w terenie jak na gabaryty daje radę świetnie ( jest lekkie, dość zwrotne -jak patrol long) ma fajny moment i na podjazdach i w błocie robi ok. Teraz trzeba poprawić te obroty ( zostaje właściwie tylko wariant skrzynia albo podnieść moc i szybsze przełożenia - tutaj się trochę boję bo bez skazy dla żywotnosci silnika można to robić tylko do 30%)
Krótki opis:
Samurai Long z 2001 roku- hard top. Rama lekko skrócona i troszeczkę powzmacniania,
mosty Toyka Lj70 z przełożeniami czterosatelitowymi od 90-tki + blokady toyota tył, przód zapinane ciśnieniowo na zaworkach Waltera + kompresor zawieszenia od mesia ML + zbiornik z wyprowadzeniem na zewnątrz ( można podłączyć pneumat),
motor - psa 1.9 td + zmieniona pompa, dołożona mozliwość ręcznego wyłączania wiatraka.
skrzynia- oryginał,
reduktor samurai - 4:16 ( calmini),
zawiecha- sprężyny od Musso + 200 kg + amortyzatory Armada extrem z dodatkowymi zbiornikami. Hamulce tarczowe tył, przód od Toyki,
koła: alu felgi + 33/12,5/15 BFG MT KM1 + zapas,
klatka zewnętrzna, na której zamocowany jest namiot Jamesa Barrouda, dwie skrzynki wojskowe na części, łopata, trapy i hi-lift + roleta boczna,
Dorobiony tylny pałąk, na którym wisi koło zapasowe i kanister,
Środek: Deska bez zmian, przednie fotele też ( są bardzo wygodne) Zostały również oryginalne tylne siedzenia, na które po złożeniu zachodzi rozkładane łóżko, pod nim dwie szuflady w jednej miejsce na na lodówkę sprężarkową a w drugiej na szpej. Kuchenka i butla na tylnych drzwiach, pod nią siekiera i maczeta, dodatkowa półka po sufitem, w którą wchodzą praktycznie wszystkie ciuchy dla 2 osób, siatki na tylnych oknach i pod sufitem, konsola dachowa + cb. Wyciszone całe wnętrze i boczki hardtopa specjalną pianką. Dodatkowo zamontowane webasto z możliwością grzania namiotu i przetwornica 220V. Dodatkowe gniazda zapalniczki z tyłu. Metromierz, lampka pilota + inne schowki. ( Wsadzę jeszcze podłokietnik ),
Pto ( robota własna i jest to sprawdzony model Piotrka z Piastowa- cała warszawka go ujeżdża) + malutki rosyjski mechanik samochamowny z jakiegoś wojskowego ustrojstwa- dość szybki :) + tylnia winda escape 11000 lbs. Liny 12 mm *50 m przód Viking i 8mm* 30mm dyneema tył,
Zbiornik z aluminum mieszczący 110 l paliwa + osłony drążków przód. Spalanie ok. 9-10l/on 100km więc zasięg jest konkretny ( potrzebuję w zasadzie tylko 20l kanistra na ew. zapas)
Oswietlenie - standard na żarówki H4 + dołożone 2 * led bar przód i 2 * led bar tył + listwy diodowe pod roletą i nad kuchnią.
Zostało jeszcze rozkminienie prysznica ( będzie na zasadzie podgrzewacza i wiaderka :) ) oraz patetnty na podgrzewanie paliwa. Pracujemy również nad lekkim zadaszeniem tyłu. Będą wysuwane z klatki pałąki z poprzeczką i nakładana na to kabinka z jakiegoś goretexowego badziewia pełniąca jednoczesnie funkcję kabinki prysznicowej.

Po testach : v max 120 km/h ale to przy 4200 obrotów !!
spalanie: 9-10l/100 km
teren: rewelacja
Komfort jazdy: radio słychać :wink: jak jest rozkręcone do połowy. W 3 osoby spokojowo. W 4 to już hardcore ale się da.
Waga z pełnym zbiornikiem i całym tym szmelcem 1589 kg. Z ludźmi i szpejem powinno zamknąć się w 1800 kg.
Dlaczego Suza ? - Bo lubię to auto ( sentyment z rajdówki) i po 10 latach w hdj 80 i Parchu czasami chcę zobaczyć nieco więcej niż nenufary, w które te kloce zawsze się zapadały :)21 :)21

Pozdrówka
Franc

Awatar użytkownika
Drako
 
 
Posty: 5017
Rejestracja: ndz kwie 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Gliwice
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Drako » pn lut 03, 2014 10:29 pm

super projekt :)2

terenowo ten long pewnie wciaga nosem wszystkie "klasyczne" wyprawowki.

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Szarbia » wt lut 04, 2014 3:34 pm

Fajny projekcik. Kiedys o takim longu myslalem ale na mostach geli.
Gdzie pomiescil sie ten zbiornik 110l?
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Szarbia
 
 
Posty: 3626
Rejestracja: sob gru 27, 2003 4:08 pm
Lokalizacja: Powiat Wolomin
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Szarbia » wt lut 04, 2014 3:38 pm

Salata123 pisze:Słuchaj:

mam taką tabelkę z przełożeniami od toyoty:
Ty masz? :)21
Pozdr. Michal

www.szarbia.com

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Tatuś » wt lut 04, 2014 4:03 pm

Załóż silnik benzynowy i obroty ~3500 będą w sam raz.
Drugie rozwiązanie to mocniejszy silnik i szybsze przełożenia w mostach. (z tym że to jest droższe rozwiązanie)
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: N2O » wt lut 04, 2014 4:55 pm

Z 1,9TD PSA spokojnie wyciągniesz 90KM i to raczej bezawaryjnie(wariaci wyciągają z tych silników po 200 kucy do zabawy).
Trzeba celować tak aby na ostatnim biegu przy 3-3,5 tyś obr/min było około 120km/h.
Intercooler trochę podniesie sprawność silnika.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
franc_ek
 
 
Posty: 1119
Rejestracja: czw gru 10, 2009 1:38 pm
Lokalizacja: Warszawa z dziada pradziada
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: franc_ek » wt lut 04, 2014 5:54 pm

@Tatuś - nie chcę benzyny ze względu na wodę i zasięg - choć pewno można by jakoś temu zaradzić. Jeżeli już to ze swifta albo baleno trzeba by wsadzać ???

@N20 intercooler i turbina to już większa rzeźba a poza tym jak będę zdobywał pieczątki ( pamiętasz Tatuś w Obwodzie) to zaraz to sobie wszystko rozdupce elegancko i zostanie mi wolny ssak :roll:

Doczytaliśmy też, że ten motor wsadzany do Samiego ma 68KM a nie 90KM, pompa lucasa podnosi moc ale nadal trzeba przyśpieszyć skrzynię. Opcja skrzyni od Poldemara trucka benzyny wchodzi w grę. Jimny diesel ma prawie takie same przełożenia na 5-tce.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: N2O » wt lut 04, 2014 6:06 pm

Myślę że temat skrzyni nie jest taki prosty jak się wydaje i nie jest to plug&play.
Obawiam się, że tylko zmiana przełożeń w mostach wchodzi w grę w tym przypadku(bo reduktorem też tu raczej nic nie wywalczysz).
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Tatuś
Posty: 681
Rejestracja: sob paź 01, 2005 12:21 pm
Lokalizacja: Kraków

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Tatuś » wt lut 04, 2014 7:16 pm

franc_ek pisze:
Jeżeli już to ze swifta albo baleno trzeba by wsadzać ???
Jak już to Baleno,ale pomyśl nad vitarą 2.0 tylko nie V6!
130 koni
SKYTROL-RB25DET,37'',2xdiff lock,Warn+Superwinch

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: N2O » wt lut 04, 2014 7:23 pm

To 2,0 to też nie jest taka rewelacja, lubią np cewki padać.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Mieciu1
 
 
Posty: 1176
Rejestracja: sob kwie 25, 2009 4:19 pm
Lokalizacja: Miastko
Kontaktowanie:

Re: samurai 1.9td na 33 jak wam to jeździ ?

Post autor: Mieciu1 » wt lut 04, 2014 7:31 pm

Nie jest tak źle. U mnie jedna padła a samochód ma 225 tys. na liczniku z czego ja zrobiłem 80 parę.
Zdjęcia , zdjęcia , zdjęcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości