Ładowanie - problem z regulatorem napięcia?

Lj, Samurai, Vitara, Jimny

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

Ładowanie - problem z regulatorem napięcia?

Post autor: Wildrover » czw lut 20, 2014 7:55 pm

Czy wie ktoś jak sprawdzić czy zewnętrzny regulator napięcia w SJ410 jest sprawny?
Borykamy się z problemem braku ładowania akumulatora. Wymieniłem cześć kabli, wymieniłem alternator i akumulator na nowe (40Ah), ruszałem kabelkami, sprawdziłem czy podłączenie masy jest tam gdzie trza, czy nie ma gdzieś zwarcia. Przewertowałem setkę stron w internetach. Jeszcze nie zacząłem wypruwać wiązek kabli z karoserii...
Napięcie na jałowym biegu jest jakieś 12,2 V, jak docisnę trochę gazu to podchodzi do 12,9 V czyli za mało. Lampka ładowania świeci w czasie pracy silnika.

Zastanawiam się czy nie padł regulator napięcia (w SJ410 jest zewnętrzny).
Co ciekawe mam do dyspozycji drugi, nowszy regulator (nie wiem czy sprawny). http://motoneo.pl/img/11/max/0_190_005_073.jpg Z nim też nie ma ładowania, przy czym w jego przypadku kontrolka ładowania nie świeci wcale (ani na włączonym, ani na wyłączonym silniku).

Jak sprawdzić, czy problem tkwi w regulatorze, czy na zewnątrz?
Gniazdo regulatora wygląda tak:
Obrazek

Może ktoś ma inny pomysł

Autko:
Suzuki SJ410, 1985r., silnik 1.0, gaźnik
SJ410 1985 rok - niezmotany

Awatar użytkownika
Wildrover
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 23
Rejestracja: pn gru 03, 2007 3:14 pm
Lokalizacja: Wrocław

Re: Ładowanie - problem z regulatorem napięcia?

Post autor: Wildrover » pt lut 21, 2014 3:06 pm

Odpaliłem dziś autko. Na początek na ssaniu.
Na jałowym 12,5 V, jak solidnie dociągnąłem ssanie to doszło do 15,4 V. Mierzone na akumulatorze.
Kontrolki nie zgasły.

Za kilka minut odpaliłem ponownie, tym razem już bez ssania. Mierzyłem na alternatorze i tak jak wcześniej na akumulatorze. Wskazania były takie same przy obu pomiarach.
Na jałowym 12,2 V, po solidnym dociśnięciu gazu 13 V. Kontrolki świecą. Na wyłączonym silniku aku pokazuje 12,4 V.
____________________________________________________________________________________________________
Sprawa rozwiązana.
Stary regulator napięcia jest mechaniczny. Pomiędzy styki blaszek dostał się jakiś paproch.
Ładowanie jest, kontrolki zachowują się prawidłowo.
Lekcja elektromechaniki samochodowej za 350 zł (wymiana alternatora 180, wymiana regulatora napięcia 130, koszty wysyłki) :).
SJ410 1985 rok - niezmotany

ODPOWIEDZ

Wróć do „Suzuki”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości