warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: selim » pn lis 01, 2010 8:46 pm

Czytam...czytam kolego Zbowid ....ale to nudne jak ch....
zasadniczo- zachciało mi się auto wyciszyć
no i wyskoczyła jedna dziurka ,druga dziurka ..k.....a następna
całe auto rozebrane w drobny mak.....fertan się skończył - chciałem kupić następny
a tu czytam taki nius :roll:
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Zbowid » pn lis 01, 2010 9:26 pm

To nie nius...fertan to produkt oparty na winylach...takie badziewie słowem. Świat poszedł do przodu jakiś czas temu i są nowe, lepsze rozwiązania ( znaczy się zawsze były ale teraz są osiągalne ). Nic złego się nie stało jak zastosowałeś fertan...rama Ci nie zgnije szybciej :)21 on nie przyśpiesza procesu, tyle że go hamuje w bardzo małym stopniu. Lepszy jednak ten specyfik jak "nic"...
Ale to nie wątek o tym, więc kończę.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: selim » pt lis 05, 2010 7:40 pm

Wyniki ciekawego testu we wrześniowym nr. Oldtimer Markt

Zabezpieczenia antykorozyjne profili zamkniętych


Rok temu Oltimer Markt przystąpił do przetestowania 28 preparatów antykorozyjnych do profili zamkniętych ,występujących na niemieckim rynku. Procedurę testową zlecono Akademii Pojazdów w Schweinfurcie.Opracowano i wykonano do tego celu specjalne pięcioczęściowe elementy blaszane ,długości 45 cm, podobne do progów samochodowych.Trzy części blachy karoseryjnej połączono ze sobą zgrzewając. Powstały przez to dwa profile zamknięte z przegrodą z trzema sporymi otworami.Przed zgrzaniem, blachy odtłuszczono. Gotowe elementy polakierowano z zewnątrz. Następnie trafiły one na osiem miesięcy na dach Akademii, gdzie narażone były na oddziaływanie deszczu, śniegu i słońca.Po przez to, podobnie jak u naszych oldtimerów, pojawiła sie rdza.Następnie ,profile z obu stron zakryto deklami a dostęp do wnętrza możliwy był tylko po przez 10 milimetrowe otwory.

Do dalszej obróbki progów skonstruowano stelaż, który zapewniał jednakową możliwość rozpylenia preparatów. Użyto do tego lancy z możliwością rozpylania w promieniu 360 ° .o dyszach odpowiednich dla rozgrzanych smarów,wosków i olejów (pod ciśnieniem zalecanym przez ich producentów).Przy nanoszeniu warstw ochronnych obecni byli przedstawiciele wytwórców .Operacje przeprowadzono 4 lipca gdy temperatura otoczenia wynosiła 28 °C. Wszystkie progi testowe dokładnie zważono, po zabezpieczeniu i miesiąc później. Rożnicę wagi pomiędzy pustymi progami i po obróbce były bardzo duże. dla poszczególnia produktów ,od 4 do 586 gramów .
Produkty posiadały bardzo rożna konsystencje i składy chemiczne .Występowały one pod rożnymi postaciami : wosk, mieszanka oleju i wosku, olej, smar na bazie mineralnej,farba z utwardzaczem,żywica z woskiem,środki wiążące się ze rdzą. Większość z testowanych środków jest dostępna handlu i można je zastosować samemu Trzy z nich są tylko dostępne łącznie z usługą ,wykonana przez specjalistyczna firmę , co możne kosztować od 250 do 2000 Euro za pojazd.Przy ocenie produktów brano również pod uwagę szkodliwość dla zdrowia i środowiska. Wnętrze profili co cztery miesiące opryskiwano 100 mililitrami roztworu soli (takiej jak stosują drogowcy), w proporcji 1 kilo na 20 litrów.Dokładność przeprowadzenia testu spowodowana jest wielką wagą tej operacji .Musimy mieć tą świadomość, że raz zastosowany środek już nigdy nie da się usunąć. W końcu chodzi o zabezpieczenie obiektu historycznego w oryginalnym stanie lub po paruset godzinnej restauracji.W trakcie leżakowania na dachu akademii, prócz opryskiwania dokonano jeszcze dwukrotnie kąpieli w roztworze soli.
Przy wydaniu werdyktu końcowego zastosowano trzy główne kryteria oceny: 1- jak skutecznie dany środek zabezpieczył wąski profil progu dostępny tylko przez trzy otwory blachy środkowej; 2- powstały ? w bezpośrednio opryskanej komorze głównej ogniska korozji ;3- jak sprawdził się dany produkt na powierzchni nie zardzewiałych dekli zakrywających profil obustronnie. Kryteria te pozwalają ocenić zdolności penetracyjne w skomplikowanych profilach ,których w samonośnych konstrukcjach karoserii nie brakuje.


Zwycięzcą został specyfik pod nazwa:
TimeMax ,który zapewne nie będzie dla nas zbyt interesujący ze względu na dostępność..Można go tylko zastosować po przez zlecenie firmie z Hamburga usługi. Nie mniej jednak jako zwycięzcy testu choćby w celu poznawczym ,trzeba poświecić mu parę słów.
Cena : - Koszt usługi w zależności od auta 1400 do 2000 €
Produkt : nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia - nie wielka
masa zawartości w progu - 586 gram
technologia zastosowania - trzy różnej lepkości smary (po oględzinach wnętrza endoskopem ) zostają napylone po podgrzaniu do wnętrza profilu.Odbywa to sie w kabinie lakiernicze przy dość wysokiej temperaturze.Rezultat końcowy-Profil główny całkowicie
pokryty,profil wąski trudno dostępny w 70%,na deklach bocznych bardo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz.

Miejsce 2
Mike Sanders Korozionsschutzfett
Cena -puszka 750 gram 11 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-nie wielka
masa zawartości w progu-320 gram
technologia zastosowania. - Smar podgrzany do temperatury 120°C rozpylamy podgrzanym pistoletem
Rezultat końcowy. - Profil główny całkowicie pokryty,profil wąski trudno dostępny w 50 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Wymaga zastosowania gruntu.Bardo dobre własności penetracyjne. Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki . Ewentualnymi szczelinami wypływa na zewnątrz

Miejsce 3
Siegafett dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt usługi w zależności od auta 450 do 1200 €
Produkt-dwu składnikowy smar na bazie oleju mineralnego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-nie wielka
masa zawartości w progu-93 gram

echnologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie zdecydowanie mniejsza od poprzedników,ilość smaru
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty,profil wąski trudno dostępny w 40 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Wymaga zastosowania gruntu.Dobre własności penetracyjne.Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki .

Miejsce 4
UBF 2000 dostępny jako kompleksowa usługa
Cena -Koszt uslugi w zaleznosci od auta 450 do 1200 €
Produkt :- nie rozpuszczony smar
Szkodliwość dla zdrowia i otoczenia-żadna
masa zawartości w progu -142 gramy
technologia zastosowania-Po oględzinach wnętrza endoskopem ,rozpyla sie smar
Rezultat końcowy - Profil główny całkowicie pokryty,profil wąski trudno dostępny w 20 %,na deklach bocznych niezbyt dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Wymaga zastosowania gruntu.Dobre własności penetracyjne.
Produkt przy wysokiej temperaturze spływa uzupełniając powstałe ubytki

Miejsce 5
Hammerite Waxoyl
Cena -puszka 2,5 litrowa 30 € z ręczną pompką -
Produkt :- rozpuszczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia- unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu-26 gram
technologia zastosowania-Rozcieńczony benzyna wosk rozpyla sie zespolonym z puszka pistoletem pod ciśnieniem wytworzonym ręczną pompką-
Rezultat końcowy :Tłusta maź pokryła skutecznie komorę główna,profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo, na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.Zaleta jest możliwość wykonania operacji przy pomocy prostego pistoletu bez użycia kompresora.

Miejsce 6
Dinitrol/Dinol usługa kompleksowa
Cena Koszt usługi w zależności od auta 250 do 1000 €
Produkt rozpuszczone woski różnej konsystencji
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 46 gram
technologia zastosowania- Firma należny bo pionierów zabezpieczeń antykorozyjnych profili zamkniętych.Na podstawie archiwalnych rysunków poglądowych ukazujących profile zamknięte , przystępuje się do operacji rozpylenia preparatów. Rezultat końcowy komora główna bardzo dokładnie pokryta cienka warstwa,żadnych ognisk korozji, profil wski trudno dostępny pokryty szczątkowo,dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 7
Fluid Film Liquid A/liquid AR
Cena 13,50€ za litrowa puszkę
Produkt:- nie rozcieńczony produkt na bazie lanoliny (wosk uzyskany z wełny owczej)
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 212gram
technologia zastosowania dwuskładnikowy preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny pokryty szczątkowo 5%, dwuskładnikowy produkt posiada nie zbyt dobre własności penetracyjne, , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni.

Miejsce 8
Technolit Holraumwachs
Cena 12,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 44 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil waski trudno dostepny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie.Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.

Miejsce 9
Holts Holraumversiegelung
Cena 8,10€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie.Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.


Miejsce 10
Akemi Holraumversiegelung
Cena 7,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk koloru bezowego
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 32 gramy
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,żadnych ognisk korozji, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych bardzo dobra przyczepność do gładkich powierzchni i dobre zabezpieczenie.Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Produkt dobry cenowo.

Miejsce 11
Würth Holraumwachs
Cena 13,60€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 51 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna bardzo dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka jest dokładnie wyschnięta i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 12
Berner Holraumkonservierung
Cena 8,70€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 48 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna dokładnie pokryta ,ale powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni ale występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Słabe zdolności penetracyjne.

Miejsce 13
Prosol Holraumkonservierer
Cena 8,54€ za litrowa puszkę
Produkt:- rozcieńczony wosk
szkodliwość dla zdrowia i otoczenia unikać kontaktu ze skora,szkodliwy dla otoczenia
masa zawartości w progu 38 gram
technologia zastosowania preparat daje sie rozpylać w temperaturze pokojowej. Rezultat końcowy :komora główna nie dokładnie pokryta , powstały ogniska korozji !!, profil wąski trudno dostępny nie pokryty , na deklach bocznych dobra przyczepność do gładkich powierzchni nie występują ogniska korozji .Powłoka lepka i nie staje sie płynna przy podwyższonej temperaturze i nie wycieka.Słabe zdolności penetracyjne.

Myślę ze pozostałe produkty nawet nie zasługują na dokładne opisy bo w zbyt małym stopniu spełniły ,oczekiwane przez ich zastosowanie wymagania.
Ale w razie zainteresowania którymś z produktów służę dodatkowymi informacjami .
Radze zaopatrzyć sie w numer 9/2009 Oltimer Markt.Zdjęcia tam zamieszczone są bardzo wymowne i pozwalają w pełni zgłębić temat.Z testu wynika ze wybór środka zabezpieczającego w dość znacznym stopniu zależny jest od struktury i stanu powierzchni blachy .W większości przypadków prawdopodobnie najlepszym wyjściem było by zastosowanie co najmniej dwóch produktów.Jeden na rdze i drugi na goły metal.Na pewno bardzo ważne jest zdiagnozowanie stanu profili (np. endoskopem) .Niekiedy możliwe jest to poprzez otwory technologiczne .

Pozostałe produkty :

14 Liqui Moly Holraumversiegelung
15 3M 08919
16 Teroson Terotex HV 400
17 Ovatrol Öl i CIP
18 Makra HK 400
19 Fertan NT 10 (mimo ze oparty na nowoczesnej nano technologi i bardzo drogi , już drugi raz uzyskał bardzo negatywna ocenę OM )
20 Histori Classic Seilfett Fluid
21 Brunox IX 100
22 Eurolub 001641
23 Presto Holraumkonservierung
24 Autospezialschutz 2000
25 Oxyblock Sichercheits Roststopper
26 Carsystem KS 200
27 Elakson K 60 ML
28 Ballistol USTA Werkstatt-Öl



-Miejsce 5
Hammerite Waxoyl :)21
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Zbowid » pt lis 05, 2010 9:43 pm

Było już opisywane...

Powstaje tylko jeden problem. Badano kształtowniki z nowej blachy, bez rdzy...o ile się nie mylę. Żaden old timer nie pełza w błocie w zmieniających się pH :)21
Polecam artykuł...dla spokojności sumienia.
Sanders robi również dobre produkty - w innych czasopismach on wygrał :)21.
I pamiętajmy - najważniejsze jest to czego nie widać. Badanie endoskopem to inaczej ocena wizualna. Tak samo cudnie wyglada "baranek" pokryty jakąś emalią - pod spodem dzieją się cuda. Każdy rozsądny technik czy technolog znający się na farbach wie, że wiarygodnym jest dopiero tzw. test "pull off" - czyli badanie przyczepności...no niestety, ale wszystkie woski wymiękają...."zwykły epoksyd" ma większą przyczepność... a co za tym idzie trwałość i odpornośc.
Pomijając wszystkie inne kwestie 85% skuteczności powłoki to PRZYGOTOWANIE PODŁOŻA i bez tego wszystko wydaje się jedynie odnosić skutek podobny do tego, "...jak kadzidło umarłemu!"

Selim mimo wszystko szacun za wklepywanie tekstu :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
selim
 
 
Posty: 4788
Rejestracja: pn paź 24, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Sląsk

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: selim » pt lis 05, 2010 10:16 pm

nie wkurwiaj mnie :)21

powierzchnia skorodowana -oczyszczona z luźnej rdzy - posmarowana fertanem - na to: minia - na to: farba cynkowo coś tam ...pytanie - ile to wytrzyma ?

pierwszy i ostatni raz to robię - to jest robota dla niewolnika
gg4987422
LR D2 -skurwiel
Rakieta - resorak nie-do-zajechania

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Zbowid » sob lis 06, 2010 9:37 am

Po kolei. Fertan to środek na spoiwie winylowym - kleiste, ciagliwe....jego zadanie to "aktywowanie" powierzchni i utworzenie na niej soli, w postaci mikrokryształów, których przestrzenna forma ma zastąpić przygotowanie podłoże ( chropowatość). Fertan kotwi się na tych kryształach, tak jak farba na nierówności... Jest to trick, a nie właściwy sposób ( coś w rodzaju druciarstwa w farbiarstwie :)23 ). Powłoka jest bardzo cienka i jest mostkiem sczepnym dla kolejnych powłok - sam w sobie nie stanowi zabezpieczenia!!

Jezeli chcesz użyć minii to lepiej już użyj samej i daj na to jakiś alkid i może akryl nawierzchniowy.
Musi być zgodność powłok...jeżeli alkid na podkład to równiez alkid na nawierzchnię, chyba, że jest to coś zmodyfikowanego i możesz użyć innej nawierzchniowej - patrz karty techniczne.
I pamiętaj, że alkidy ( w tym minia ) to powłoki cienkowarstwowe i należało by położyć minimum 2, 3 warstwy.
A jak szukasz innych rozwiązań to spójrz na początek tego działu :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Peecet
 
 
Posty: 205
Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Wawa/Józefosław

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Peecet » pt lis 02, 2012 12:17 pm

noxudol
http://www.cortini.pl/rust_eater___zjad ... odukt.html

to samo co fertan rozumiem.
Ktoś stosował? Jakiś komentarz?
-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Zbowid » sob lis 03, 2012 7:12 am

To nie jest to samo co fertan... ten pierwszy produkt służy jako "podkład" a Rust ... jak odrdzewiacz :)
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: kmiecio » wt lis 06, 2012 8:42 am

ja wykonuję tego typu usługi, ale to kawałek od wawy i zabawa kosztowna...
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
Peecet
 
 
Posty: 205
Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Wawa/Józefosław

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Peecet » wt lis 06, 2012 9:31 am

Zbowid pisze:To nie jest to samo co fertan... ten pierwszy produkt służy jako "podkład" a Rust ... jak odrdzewiacz :)
napisz prosze w jaka jest różnica między faratanem a odrdzewiaczem nuxodol.
btw, czy w/w nuxodol do odpowiednik http://fertan.pl/category/odrdzewianie/?

feratan z epoksydem sie gryzie (czytałem w innym watku) a z takim odrdzewiaczem się również gryzie?
-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Zbowid » wt lis 06, 2012 2:03 pm

Każda chemia się gryzie... Musisz ją "zobojętniać" lub stosować środki/farbę zalecaną, która akceptuje taki stan chemiczny... Niestety, ale pojęcie Karty Technicznej Produktu ( ang.PDS ) jest przez niektórych traktowane pobieżnie... Na zasadzie: Róbta, róbta, a my Wam tam, nie bójta sie! :)21

Ja bym był ostrożny z takim odrdzewiaczem... Zważ, że piszą wyraźnie o zmyciu później powierzchni wodą i wysuszeniu ( w domyśla ma być wolna od zanieczyszczeń - a co z przygotowaniem podłoża? - ano ma być takie jakie przewiduje producent farby podkładowej... i czar pryska :)23 - to po uj odrdzewiacz? Dla leniwych musi...)...
To trochę utrudnia proces zabezpieczenia. Ale jak babcie uważa :)23 Klient nasz Pan !!
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Peecet
 
 
Posty: 205
Rejestracja: wt lip 26, 2005 10:59 pm
Lokalizacja: Wawa/Józefosław

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Peecet » wt lis 06, 2012 4:14 pm

pisałem w skrócie... zgadzam sie z tym, ze najlepsze jest przygotowanie powierzchni - tzn oczyszczenie do gołej stali, odtłuszczenie, podkłady, farby nawierzchniowe itp.. to jest bezdyskusyjne, jak sie zostawi syf to i tak wyjdzie na wierzch, no moze ciut później, albo preziej na drugą stronę blachy - tu sie nie spieram

poprostu chce zrozumiec jak dzialaja różne środki "na rdzę" - czy różnie czy tak samo.

bo czasem widze w dali profilu :) z latarką przy oku, że ruda atakuje no i czymś bym to polał, a potem zalał wprowadzając jakąś sondę :)21

i tyle

a ruda jak ruda i tak wyjdzie, możemy tylko spowolnic jej odtworzenie i wydłużyć wiek GRata
-----------------------------------------
Patrol GR Y61 2,8

Awatar użytkownika
Anceps
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 51
Rejestracja: pt paź 05, 2012 4:00 pm
Lokalizacja: Małopolska

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Anceps » pn kwie 15, 2013 8:28 pm

eassa pisze:serwus
może zna ktoś jakiś wart polecenia i sptawdzony warsztat w okolicach do około 100 km od stolicy który solidnie wykona operację odrdzewienia ramy i karoserii w parchu, szuklam ludków którzy dobrze doczyszczą (piaskowo) żelazne cieslko mojej maszyny po czym je zabezpieczą dobrymi środkami troche poczytałem na forum więc już chyba wiem czego chce.Operacja wiąze się z odzieleniem ramy od budy więc fajnie by było zeby ktoś z ludków miał kumacje w temacie mechaniki pozdrawiam
Odświeżając temat - szukam sprawdzonego warsztatu w Małopolsce wykonującego konserwację ramy i podwozia (bez rozdzielania budy od ramy).

Proszę o namiary - dobrych warsztatów jak również ostrzeżeń gdzie nie warto zajeżdżać.

Awatar użytkownika
kmiecio
Posty: 340
Rejestracja: sob gru 10, 2005 1:26 pm
Lokalizacja: świdnik

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: kmiecio » czw lis 28, 2013 10:01 am

Zbowid pisze:Każda chemia się gryzie... Musisz ją "zobojętniać" lub stosować środki/farbę zalecaną, która akceptuje taki stan chemiczny... Niestety, ale pojęcie Karty Technicznej Produktu ( ang.PDS ) jest przez niektórych traktowane pobieżnie... Na zasadzie: Róbta, róbta, a my Wam tam, nie bójta sie! :)21

Ja bym był ostrożny z takim odrdzewiaczem... Zważ, że piszą wyraźnie o zmyciu później powierzchni wodą i wysuszeniu ( w domyśla ma być wolna od zanieczyszczeń - a co z przygotowaniem podłoża? - ano ma być takie jakie przewiduje producent farby podkładowej... i czar pryska :)23 - to po uj odrdzewiacz? Dla leniwych musi...)...
To trochę utrudnia proces zabezpieczenia. Ale jak babcie uważa :)23 Klient nasz Pan !!

a ja sobie korzystam z rost killera z loctite ponieważ fajnie wiąże rdze. W chwili gdy ręcznie jakiś por nie chce się doczyścić smaruje tym wodnym roztworem, czekam aż zwiążę a na końcu szlifuję to gołej blechy, pięknie to schodzi razem z rdzą, następnie matowanie i tak dalej...
FJ40
LJ70
LR seria III
T3 syncro

Awatar użytkownika
Wowos
 
 
Posty: 6938
Rejestracja: ndz wrz 21, 2008 11:57 am
Lokalizacja: Gdańsk / Nowy Sącz
Kontaktowanie:

Re: warsztat od zabezpieczenia antykorozxyjnego

Post autor: Wowos » czw lis 28, 2013 10:10 am

Anceps pisze:
eassa pisze:serwus
może zna ktoś jakiś wart polecenia i sptawdzony warsztat w okolicach do około 100 km od stolicy który solidnie wykona operację odrdzewienia ramy i karoserii w parchu, szuklam ludków którzy dobrze doczyszczą (piaskowo) żelazne cieslko mojej maszyny po czym je zabezpieczą dobrymi środkami troche poczytałem na forum więc już chyba wiem czego chce.Operacja wiąze się z odzieleniem ramy od budy więc fajnie by było zeby ktoś z ludków miał kumacje w temacie mechaniki pozdrawiam
Odświeżając temat - szukam sprawdzonego warsztatu w Małopolsce wykonującego konserwację ramy i podwozia (bez rozdzielania budy od ramy).

Proszę o namiary - dobrych warsztatów jak również ostrzeżeń gdzie nie warto zajeżdżać.
Ja wiem, kto w sądeckim robi. A przynajmniej u nas w parchu robił :)21
y60 autobus, czerwony.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości