jak zmatowić farbę ??

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz maja 29, 2005 8:34 pm

Pasta OK ale gdyby ktoś chciał prawdziwy mat wojskowy zgodny z wymogami NATO to niech da po prostu cynk pomogę.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » pn maja 30, 2005 10:49 am

Zbowid pisze:Panowie aż sie słuchać znaczy czytać nie chce o tych waszych wynalazkach :o
Nie lepiej zaopatrzeć sie po prostu w farbe typu mat lub półmat? przeciez to jest dostepne, sam mogę nawet pomóc...

Czy wy zdajecie sobie sprawę jak na łańcuchy polimerów wpływa wasz talk i co się dzieje z farbą ( powłoką) później?
Ludzie skoro do samochodów z silnikami "na ropę" nie lejecie benzyny ani octu to po jaki grzyb stosujecie takie "szamańskie" cuda?

Mąki se dodajcie to bedziecie mieli super powłokę i tanio!

Brrr :evil: , czytac straszno a niby uczeni i pismienni.....
tak wszystko się zgadza tylko proponowałbym przeczytać pierwszy post: jest farba i gość chce ją zmatowić kropka
jasne jest że to wpłynie na farbę ale czy to farba jest w samochodzie najważniejsza?

Awatar użytkownika
bazooka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn mar 07, 2005 2:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bazooka » pn maja 30, 2005 11:59 am

mara pisze: ale czy to farba jest w samochodzie najważniejsza?
Co Ty piszesz wogóle - jak juz kładę farbe nowa to po to żeby była zaj..sta a nie sparchawiła się po tygodniu
:o :o :o :o

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn maja 30, 2005 1:35 pm

Skoro farba sie nie liczy to po co malować :lol:

A mówiąc poważnie tu nie chodzi o to, że ktoś ma problem z istniejącą farbą - mnie chodzi o podejście do tematu. Dodawanie talku to tak jak zapakowanie banana ze skurką do skrzyni w syfie i od razu bracie cicho pracuje i nie ma luzów :-? :wink:
A co będzie jak ktos później to kupi od nas? A odpowiedzialność?
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » pn maja 30, 2005 1:40 pm

bazooka pisze: .........
Co Ty piszesz wogóle - jak juz kładę farbe nowa to po to żeby była zaj..sta a nie sparchawiła się po tygodniu
:o :o :o :o
sprecyzuj co znaczy zaj..sta i sparchawiła
pierwszy raz używałem farby z talkiem jakieś 20 25 lat temu malowałem wtedy rower, często tłukłem sie nim po lasach nie stwierdziłem różnic miedzy zwykłą farbą a tą talkowaną a więc jeżeli jest osłabienie to niewielkie, jeżeli dowalisz bez umiaru to ci się zrobi pasta a nie farba, czegoś takiego też próbowałem, bezpośrednio po malowaniu jest wyraźnie słabsza łatwo ją zdrapać
istnieją materiały nazywane kompozytami a powstają przez połączenie conajmniej dwu różnych materiałów na poziomie makroskopowym, np. laminaty na bazie włókien szklanych, weglowych, aramidowych i żywic syntetycznych też należą do kompozytów

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » pn maja 30, 2005 2:02 pm

Zbowid pisze:Skoro farba sie nie liczy to po co malować :lol:

A mówiąc poważnie tu nie chodzi o to, że ktoś ma problem z istniejącą farbą - mnie chodzi o podejście do tematu. Dodawanie talku to tak jak zapakowanie banana ze skurką do skrzyni w syfie i od razu bracie cicho pracuje i nie ma luzów :-? :wink:
A co będzie jak ktos później to kupi od nas? A odpowiedzialność?
zgadzam się można smarem zabezpieczyć albo olejem, tylko trochę się lepić będzie :wink:

a poważnie, jak w poprzednim poście pierwszy raz użyłem tego sposobu wiele lat temu także jest przetestowany i nie będzie to świadome czy nieświadome podkładanie świni, nie przeczę że powłoka może być słabsza nie zauważyłem tego a niewielkich różnic zauważyć gołym często sie nie da, trzeba by specjalne badania przeprowadzić
są teraz farby i środki które napewno dadzą lepszą tzn wytrzymalszą i szczelniejszą powłokę

Awatar użytkownika
bazooka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn mar 07, 2005 2:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bazooka » pn maja 30, 2005 2:03 pm

mara pisze:sprecyzuj co znaczy zaj..sta i sparchawiła
Zaj..ista farba to znaczy taka która została dobrze połozona, nie jest farbą starą przeterminowaną, odporna na uderzenia, nie łuszczy sie, nie marszczy tudzież nie zmienia swych własciwości. Nie wiem jak zachowa sie taka farba po dodaniu do niej talku.
Czy malowałes ten rower nitro z talkiem ?? (ja mam farbe nitro)

Awatar użytkownika
Nahen
 
 
Posty: 4743
Rejestracja: pn wrz 20, 2004 10:43 am
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Nahen » pn maja 30, 2005 11:57 pm

Co do farby nitro i talku: Malowałem takimi kombinacjami różnej maści modele: pływajace i latajace i wszystko zależy od rozsądku. Odpowiednie ilości próba na kawałku powierzchni i jazda. Deski windsurfingowe tyż się tym malowało z >wierchu< coby sie nogi nie ślizgały jak na lodowisku potem robiło sie na tym powłokę antypoślizgową i farby matowione talkiem trzymały że hoho. Skoro z modelu latającego z prędkościami dochodzacymi do 200-240 km/h w czasie lotu nie odpadały płaty farby to chyba było ok ;) Skoro masz farbę i chcesz jej użyć to innej metody nie ma: troche farby trochę talku kawałek przygotowanej blachy (np. maska syfa od strony silnika) i malujesz, jak wyjdzie zobaczysz jak nie spodoba się to farbę na śmietnik albo ożenić i kupić gotową matową.
mam Trooperka 2,6i i 3.0 DTi (problemy "nowego" się skończyły zobaczymy na jak długo ;) )

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » wt maja 31, 2005 1:10 pm

bazooka pisze:
mara pisze:sprecyzuj co znaczy zaj..sta i sparchawiła
Zaj..ista farba to znaczy taka która została dobrze połozona, nie jest farbą starą przeterminowaną, odporna na uderzenia, nie łuszczy sie, nie marszczy tudzież nie zmienia swych własciwości. Nie wiem jak zachowa sie taka farba po dodaniu do niej talku.
Czy malowałes ten rower nitro z talkiem ?? (ja mam farbe nitro)
ok, czy nie będzie schodziła zależy od samej farby (przeterminowanie albo np przemrożenie) i przygotowania powierzchni - zmatowienie, odpylenie i odtłuszczenie
malowałem tym co było pod ręką, a dawniej to tylko olejna, ftalowa lub nitro, ale co jest najśmieszniejsze malowałem między innymi farbą załatwianą na lewo od sąsiadów a wtedy po sąsiedzku miałem posterunek milicji :lol:
jak masz nitro musisz uważać z czym mieszasz nie można np, nitro mieszać z olejną (jeżeli nie wiesz)
talk jest minerałem i nie bedzie reagował hemicznie z farbą także pod tym względem możesz sypać śmiało tylko nie przesadz z ilością
zerknij do "mały poranik mechanika" tam znajdziesz "talk minerał... stosowany do produkcji ... jako napełniacz lakierów i składnik mas szpachlowych..." w tej książce możesz też znaleźć podstawowe informacje między innymi o farbach
nie do końca w związku ale może jako ciekawostka, facet który pracował w straży jako kierowca opowiadał jak robili konserwcje podwozia, zaraz po pomalowaniu podwozia jak farba była jeszcze mokra jechali tym samochodem na jakąś polną drogę tam gdzie się dobrze kurzyło, kurz sie przylepiał i tworzył cos w rodzaju warstwy pancerza, ponoć był to super sposób - żaden piach się tego nie imał

Awatar użytkownika
bazooka
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 33
Rejestracja: pn mar 07, 2005 2:27 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: bazooka » śr cze 01, 2005 8:09 am

mara pisze:zaraz po pomalowaniu podwozia jak farba była jeszcze mokra jechali tym samochodem na jakąś polną drogę tam gdzie się dobrze kurzyło, kurz sie przylepiał i tworzył cos w rodzaju warstwy pancerza
Tak wiem sam tak robiłem - IVAT, potem biteks tam gdzie najwiecej kamienie biją po podwoziu i na drogę szutrową koło domu - POLECAM tworzy sie pancerz elegancki.
Ale jaki to ma związek z talkiem z którym mam wymieszać farbę ?

Zresztą już to raczej w moim przypadku nieważne - wczoraj pomalowaliśmy sprzęta - nitro ciemny khaki - ostatnia warstwa prawie taką "mgłą" - mało farby duzo powietrza - i może nie jest to mat ale nie błyszczy się jak psu jaja :) :) :)

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » pt cze 03, 2005 2:08 pm

bazooka pisze:
Tak wiem sam tak robiłem - IVAT, potem biteks tam gdzie najwiecej kamienie biją po podwoziu i na drogę szutrową koło domu - POLECAM tworzy sie pancerz elegancki.
Ale jaki to ma związek z talkiem z którym mam wymieszać farbę ?

Zresztą już to raczej w moim przypadku nieważne - wczoraj pomalowaliśmy sprzęta - nitro ciemny khaki - ostatnia warstwa prawie taką "mgłą" - mało farby duzo powietrza - i może nie jest to mat ale nie błyszczy się jak psu jaja :) :) :)
widzę że na ten drugi sposób się zdecydowałeś
tak jakoś mi się przypomniało jako ciekawostka, aczkolwiek po niejakim zastanowieniu da się zauważyć pewne podobieństwa do/na farbę idzie materiał który jest minerałem w postaci drobnych ziarenek, nie reaguje z farbą tworzy z nią coś w rodzaju, a właściwie dokładnie, kompozyt
po takim konserwowaniu podwozia powierzcnia farby była błyszcząca czy matowa?

Awatar użytkownika
traper-zk
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 6
Rejestracja: pn cze 06, 2005 7:59 pm
Lokalizacja: Kalisz
Kontaktowanie:

Post autor: traper-zk » śr cze 08, 2005 6:27 pm

Napewno sypie sie talk techniczny rozrobiony w nitro !! !! !! Robiłem to przy malowaniu motocykla. Wyłąda to tak ::
- na 1 l farby dodajemy:
-- 20 g talku rozmieszanego w 50 ml nitro

taka proporcja dała mi mat !! ALE moja farba to była mieszanka zawierająca 1/3 farby matowej (na 3 l farby był wlany 1 l matu orginalnego) więc jeżeli masz farbę w 100% połysk to dodaj pare gram więcej talku.

Miłej zabawy !!!!!!
UAZ 469 B - PEUGEOT 2,3 D
Suzuki Samurai 1,3

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » wt sie 02, 2005 5:12 pm

"Lakier matowy? jak sobie z tym poradzić, 3M 6/2003"
"AUTOMOBILISTA"
tak na przyszłość

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » wt sie 02, 2005 8:24 pm

mara pisze:"Lakier matowy? jak sobie z tym poradzić, 3M 6/2003"
"AUTOMOBILISTA"
tak na przyszłość

Nie czytałem tego numeru"Automobilisty". Może podałbyś jakieś szczegóły tutaj ?? ?? ??
Władek - Kraków

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » sob sie 06, 2005 11:07 pm

niestety, ja też nie :(
znalazłem spis treści szwendając się po necie

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » sob lis 12, 2005 8:38 pm

do zmatowienia farby potrzebny jest srodek ,ktory dostaniecie w kazdej mieszalni lakierow samochodowych, jest to srodek do matowienia lakierow np. na listwach mercedes 124

inny sposob to talk, sypiecie 200g/l ale nadaje sie do samochodow ,ktore juz nigdy nie ujza profesjonalnego lakiernika :D

Awatar użytkownika
+MaRciN+
 
 
Posty: 1175
Rejestracja: sob kwie 03, 2004 10:01 pm
Lokalizacja: Rzeszów
Kontaktowanie:

Post autor: +MaRciN+ » ndz lis 13, 2005 1:06 am

a tam srodki :D papier scierny i do roboty :D
Jeep WK 4.7 v8

JONY B
Posty: 577
Rejestracja: czw wrz 15, 2005 12:46 pm

Post autor: JONY B » ndz lis 13, 2005 6:43 pm

papier nic nie daje ,mat jest ale brzydki, pozatym ,,,,, a z reszta po co ////
nie chce mi sie gadac

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn lis 14, 2005 6:09 pm

JONY B pisze: nie chce mi sie gadac

Eeee, nie bądź żyła, powiedz coś... Czekamy !!


:wink:

A na poważnie - ten zmatowiacz do farby dostępny w każdym warsztacie lakierniczym to jakoś się nazywa? Poza tym - do każdej farby? Do nitro w szczególności?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn lis 14, 2005 6:12 pm

Władek pisze:
JONY B pisze: nie chce mi sie gadac

Eeee, nie bądź żyła, powiedz coś... Czekamy !!


:wink:

A na poważnie - ten zmatowiacz do farby dostępny w każdym warsztacie lakierniczym to jakoś się nazywa? Poza tym - do każdej farby? Do nitro w szczególności?
Talk...
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn lis 14, 2005 6:33 pm

Jerry pisze: Talk...

Talk to do przesypywania klejnotów służy... :wink: Mnie idzie o profesjonalne składniki czy też dodatki.
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn lis 14, 2005 6:35 pm

A myslisz ze w wojsku jak to robili ??
Preparatem specjalistycznym ??
Poza tym po co rzezbic ...
http://www.rajdy4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=20304
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn lis 14, 2005 6:58 pm

Zbowid pisze:Pasta OK ale gdyby ktoś chciał prawdziwy mat wojskowy zgodny z wymogami NATO to niech da po prostu cynk pomogę.

Ale to nie jest nitro!? Czy jest nitro?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
Raga
 
 
Posty: 103
Rejestracja: wt paź 18, 2005 8:49 pm
Lokalizacja: Podbeskidzie

Post autor: Raga » pn lis 14, 2005 7:33 pm

A ja po przeczytaniu dalej nie rozumiem... dlaczego nie kupić u byle alkiernika lakier akrylowy "bazę" w macie? I odcieni zielonym będziecie mieli do wyboru, i jest to gotowa farba, i lakiernik może to później "tykać" i można grubo nałożyć. No same plusy. Na samochód typu patrol powinno starczyć chyba litr. Nie wiem dokładnie.
.:Rocky 2,8 TDI:.
Rakietowy kwiat japońskiej myśli technicznej GOTOWY!!! 503-167-653 Radek

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » pn lis 14, 2005 7:36 pm

Problem w tym, jeśli auto już jest wymalowane farbą nitro. Zresztą co ja się przed orkiestrę pcham! Zbowid! Mam rację?
Władek - Kraków

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości