Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: c64cIub » sob maja 13, 2017 11:05 am

Tam gdzie samochód się "poci" olejem, nie ma problemu z odkręceniem czterdziestoletnich śrub a blachy i rama zdrowe jak nowe. Przypomniano mi niedawno o sposobie "z wojska" czyli zafajdać wszystko jak leci smarem podwoziowym (wapniowy) lub działowym (zagęszczany węglowodorami), a do wyczyszczonych i perfekt wysuszonych profili ramy, mieszankę podwoziowego z odrobiną oleju pełzającego. Praktykował ktoś takie zabezpieczenie? Chodzi o to na ile starcza jedno zapaćkanie smarem. Bo olej to wiadomo, na bieżąco uzupełniany, więc po kilku zimach nie uświadczysz grama rdzy. Ale mar jest tylko nałożony i liczymy na jego odporność na spłukanie. Na stojących "pomnikach" się sprawdza doskonale, ale miał ktoś zapaćkany smarem pojazd niebędący pomnikiem?

Druga sprawa to dodatki do smaru (czy wręcz równoważne składniki takiej maści), które się gdzieś tam w opowieściach przewijają - smoła i inne bitumiczne, kalafonia i ciepło, olej pełzający, proszki cynku i amelinium.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: piotr-stihl » sob maja 13, 2017 7:35 pm

wyjedź do Niemiec i postój na parkingu w ciepłe dni , raczej szybko zmienisz zdanie co lepsze
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Misiek Cypr
 
 
Posty: 13258
Rejestracja: wt sie 21, 2007 4:06 pm
Lokalizacja: Gdynia

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: Misiek Cypr » sob maja 13, 2017 7:42 pm

On nie pojedzie do Niemiec. Ale zima trzeba powtarzac zabieg co 200km
Obecnie park maszyn nie zawiera 4x4
513549044

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: piotr-stihl » sob maja 13, 2017 7:57 pm

tzn powiedzmy co drugi dzień
poroniony pomysł

lepiej szarą maścią , to pewniejsze
VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Pająku
Posty: 1566
Rejestracja: pn lut 18, 2008 7:31 pm
Lokalizacja: Wieleń
Kontaktowanie:

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: Pająku » sob maja 13, 2017 7:59 pm

Smar nie jest "eko",teraz się robi łojem.Poszukaj na YT -konserwacja Vitary łojem,czy jakoś tak. :)21
U nas na forumie też ten film gdzieś był.
L200 DI-D, Forester
http://www.ryby-raczkowski.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: Zbowid » ndz maja 14, 2017 6:59 am

Taniej będzie walnąć wszystko lakierem do paznokci !! Można też szlaczki walnąć i różne wzorki. Tu masz całą serię rozwiązań:
https://www.youtube.com/watch?v=hmxPfjHpUxQ
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: c64cIub » ndz maja 14, 2017 10:24 pm

Gość od BMW chyba coś zezarl niezdrowego. Łojem w profile, znany sposób, na film o Vitarce trafiłem, ale ten pacjent jakoś tak dziwnie to wykonywał, ciekaw jestem jak wyglądają teraz zakamarki tego auta. Wypaćkać spód auta łojem, to by mnie potem przy jakiejś naprawie szlag trafił. Rama Łajzy jest fabrycznie pomalowana glejtą ołowianą i do dzisiaj nie ma praktycznie oznak korozji z wierzchu (wewnątrz gorzej, ale nie ma tragedii). Mosty też potraktowałbym glejtą i byłoby na wieki, ale budę już nie, bo za często przerabiam pojazdy a spawanie tak zakonserwowane go wozu "nie jest najzdrowsze".

Golfa mam fabrycznie zapaćkanego w profilach jakimś białym specyfikiem, takie coś pomiędzy łojem a parafiną. Auto ma lekko licząc 30 lat i profili od środka Rudolf nie bierze. Ino nikt nie wie co to, poza tym to było kładzione na nową blachę.

Piotrze, co to jest szara maść?

Glutonina z Bolla "do podwozi", baranek? Dziękuję. Jeden samochód prawie tym załatwiłem. Samonośna osobówka, więc jakbyśmy w w porę się nie zorientowali, i to by go kumpel musiał zezlomowac. Jak wyschło to popękało jak pustynia na upale, ochrona żadna albo wręcz ujemna.

Te bitumiczne, które dzisiaj sprzedają, są jakieś lewe. Adhezji tyle jakbym kremem Nivea pracował. Przynajmniej te, które trafiłem. Mam jeszcze puszkę bitumika podwoziowego z lat 90, trzeba to rozgrzewać do nakładania, klei się idealnie, nie wysycha, śmierdzi jak kaka demona, ale skuteczne. W razie uszkodzenia powłoki wystarczy rozgrzać palnikiem/opalarką i samo się zasklepia. Ale mało tego mam i używam do motocykli. Sprzedawcy zgodnie twierdzą, że takich dobrych rzeczy już nie dostane.

Stąd poszukiwanie pomysłu po prostu skutecznego, najlepiej porównywalnie z tym bitumicznym co go mam resztkę.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

piotr-stihl
Posty: 1748
Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
Lokalizacja: Pabianice

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: piotr-stihl » pn maja 15, 2017 6:45 am

VITARA 2.0 V6-24v. sprzedana
mitsubishi L200 2.5 TDI sprzedane

obecnie nissan navara 2.5 tdi

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: Zbowid » pn maja 15, 2017 7:45 pm

Nie wolno w EU stosować bitumów... tak samo jak mini, chociaż była dobra. Na eternit też nikt nie narzekał
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

c64cIub
Posty: 391
Rejestracja: pn gru 05, 2016 10:52 am

Re: Smarem podwoziowym/działowym go od spodu

Post autor: c64cIub » pn maja 15, 2017 9:27 pm

Wiem. Ale może ktoś zna sensowny zamiennik. Skuteczność przede wszystkim. Tak samo jak z halonami, ołowiowymi stopami lutowniczymi itd.
Spawanie MAG/TIG, przeróbki pojazdów, akcesoria "na miarę", ślusarstwo, elektryka itp.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość