mat
Moderator: Zbowid
mat
No więc przygotowuję samochód który ma byc pomalowany w czarny mat.
Narazie namierzyłem jedną specjalną farbę - chcą 350 zeta baj litr
Malować będę w komorze lakierniczej - pistoletem de villbis.
Proszę o nastepujące informacje :
- jaka firma produkuje najlepsze matowe lakiery samochodowe
- jakie ceny
- co wchodzi w zestaw - lakier , utwardzacz itd
- czy technika malowania jak w normalnych lakierach samochodowych
- ile warstw
- jak kryje lakier matowy - mniej czy więcej warstw należy połozyć w porównaniu do standardowych lakierów.
- inne uwagi
dzięki
Narazie namierzyłem jedną specjalną farbę - chcą 350 zeta baj litr
Malować będę w komorze lakierniczej - pistoletem de villbis.
Proszę o nastepujące informacje :
- jaka firma produkuje najlepsze matowe lakiery samochodowe
- jakie ceny
- co wchodzi w zestaw - lakier , utwardzacz itd
- czy technika malowania jak w normalnych lakierach samochodowych
- ile warstw
- jak kryje lakier matowy - mniej czy więcej warstw należy połozyć w porównaniu do standardowych lakierów.
- inne uwagi
dzięki
8 matizów i mały wacek
www.szary-racing.pl
www.szary-racing.pl
- pawel----b
- Posty: 323
- Rejestracja: czw gru 28, 2006 5:21 pm
- Lokalizacja: warszawa
Re: mat
szary pisze:No więc przygotowuję samochód który ma byc pomalowany w czarny mat.
Narazie namierzyłem jedną specjalną farbę - chcą 350 zeta baj litr
Malować będę w komorze lakierniczej - pistoletem de villbis.
Proszę o nastepujące informacje :
- jaka firma produkuje najlepsze matowe lakiery samochodowe
- jakie ceny
- co wchodzi w zestaw - lakier , utwardzacz itd
- czy technika malowania jak w normalnych lakierach samochodowych
- ile warstw
- jak kryje lakier matowy - mniej czy więcej warstw należy połozyć w porównaniu do standardowych lakierów.
- inne uwagi
dzięki
farba akrylowa ,do kupienia w Sikensie
ceny normalne
w zestawie lakier,utwardzacz i to "coś "
technika malowania normalna, " kryje" normalnie

LJ 70
- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
Święte słowa, nie ma to jak akryl, wracam z wypadu do domku, mycie syfa a potem polerka i ryski znikająPawog2 pisze:farby matowe lub półmatowe, a nawet półpołysk(który de facto też jest matowy) są bardzo niepraktyczne dla samochodu który ma jeździć w terenie. Otóż każde jedno drapnięcie jakiejś nawet niegrubej delikatnej łodyżki widać na tym lakierze. Ogólnie nie polecam

Jak napisał Mag69 ,lakier akrylowy z dodatkiem matującym w ilości wg. życzenia klienta+ utwardzacz kupisz tam gdzie wszystkie lakiery samochodowe. Kryje dobrze ale przy dużym dodatku "matowacza" trzeba równomiernie nakładać bo mogą wyjść smugi. Każda ryska jest widoczna i nie do usunięcia - to też fakt.
dobre pany ja wlasnie jestem w trakcie malowania swojej padaczki na czarny pol mat(polecil lakiernik 55zl/1l)nie chialem inwestowac w niewiadomo co bo itak popsuje jak zanm siebie gdzies w terenie hehe.ogolnie to pierwsze moje praktyki w temacie wiec spytam bo jak narazie idzie mi niezle pffff oby tak dalej
pomalowalem pake juz na kolor finalny i zastanawiam sie czy pociagnac to pasta polerska
czy zostawiac tak jak jest?? czy jaka inna technike zastosowac?? dzieki za info


nissan d21 2,4+LPG ale sie kula 

"ZIMNY LUT" bardzo dobra farba i odporna na wiekszosc czynników takich jak kwasy ługi i inne badziewia także na korniki do nabycia w specjalistycznych sklepach u nas w firmie daje dobrze rade w cieżkich warunkach-polecam
Trzeźwe spojrzenie na świat powoduje,że natychmiast muszę sięgnąć po szklankę wódki
-
- Posty: 761
- Rejestracja: czw sie 23, 2007 12:37 pm
- Lokalizacja: Inowrocław
- Kontaktowanie:
JA maluje czarnym matem za sprayu, najpierw matuje, potem kłade podkład ze sprayu, potem dwie warstwy czarnego matu również ze sprayu, po takim zabiegu nic sie nie odkleja ani nie łuszczy, a co najlepsze, gdzies uderzysz, to tylko odklepiesz i położysz spowrotem lakier i nie widac nic ( jeśli to dobrze zrobisz)Pawog2 pisze:farby matowe lub półmatowe, a nawet półpołysk(który de facto też jest matowy) są bardzo niepraktyczne dla samochodu który ma jeździć w terenie. Otóż każde jedno drapnięcie jakiejś nawet niegrubej delikatnej łodyżki widać na tym lakierze. Ogólnie nie polecam

Suzuki Samurai 1.3 Springi, simex, wolne mosty
Czyli moje potwory i spółka

Czyli moje potwory i spółka


- Pawog2
-
- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Ale ja nigdy nie twierdziłem, że mat tylko dlatego, że to mat, odkleja się czy też łuszczy, pisałem "chyba dosyć wyraźnie", że widać każde jedno zadrapanie na takim lakierze, nie mówię tu o zdrapanej warstwie lakieru lecz o widocznym zadrapaniu lakieru. Co prawda nie ma to większego znaczenia dla kogoś kto auto przeznaczył do destrukcyjnej jazdy w terenie ale dla kogoś kto lubi jak jego auto wygląda ładnie i matem pomalował wyłącznie dla efektu wizualnego, a jest takich osób wiele wśród nas. Chyba temat jak i czytelnicy wyczerpani...K260 Inowrocław pisze:JA maluje czarnym matem za sprayu, najpierw matuje, potem kłade podkład ze sprayu, potem dwie warstwy czarnego matu również ze sprayu, po takim zabiegu nic sie nie odkleja ani nie łuszczy, a co najlepsze, gdzies uderzysz, to tylko odklepiesz i położysz spowrotem lakier i nie widac nic ( jeśli to dobrze zrobisz)Pawog2 pisze:farby matowe lub półmatowe, a nawet półpołysk(który de facto też jest matowy) są bardzo niepraktyczne dla samochodu który ma jeździć w terenie. Otóż każde jedno drapnięcie jakiejś nawet niegrubej delikatnej łodyżki widać na tym lakierze. Ogólnie nie polecam

Rysy widać w większości na tych lakierach które są "matowane" talkiem - czyli w sposób domowy. Jeżeli mat jest z produkcji i wynika z charakterystyki farby to żadne rysy nie powstają - patrz na przykład na lakiery na pojazdach wojskowych i inne.
Te rysy to nic innego jak "odsłonięcie" talku - który z zasady jest biały. Na skalę przemysłową barwniki używane do lakierów matowych nie są białe
.
Te rysy to nic innego jak "odsłonięcie" talku - który z zasady jest biały. Na skalę przemysłową barwniki używane do lakierów matowych nie są białe

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

- Pawog2
-
- Posty: 203
- Rejestracja: ndz mar 05, 2006 1:37 pm
- Lokalizacja: Warszawa-Mysiadło czasem Kamieńczyk
Nie chcę się spierać ale np. Fiaty Ducato jakie posiada w tej chwili WP są malowane fabrycznie zielonym półpołyskiem na którym widać każdą rysę... Tak samo blado wypadają lakiery na nawet najnowszych STAR-MAN.Zbowid pisze:patrz na przykład na lakiery na pojazdach wojskowych i inne.
Grand Cherokee ZJ 5.2, lift 4", 32x115x15 BFG AT, i niebawem wyciągarka. 668-158-413 - Paweł
No to jest fakt ale on ma się nijak do "matu". Matem są robione np Celux dla potrzeb wojska i tam nie ma rys - to tylko przykład. A ceny farb są różne i niektóre firmy oszczędzają na farbach i dlatego widać ryski...ale to chyba fajnie, przynajmniej wiadomo, że gościu ma las pod ręką
Są również farby które pochłaniają promieniowanie podczerwone czy jakieś tam - też robione w Polsce i te są matowe i nie ma tam rysek - no chyba, że spadnie drzewo i porysuje
. Żartuję.



Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości