Czym piaskować
Moderator: Zbowid
Czym piaskować
Ponieważ nadszedł czas generalnego remontu mojej rakiety chcę przy okazji wypiaskować blachy.
Ale czym piaskować - piaskiem, korundem zwykłym czy szlachetnym i jaka ziarnistość no i przy okazji ile tego będzie potrzebne - 50kg czy odrazu załatwić 0,5 tony (na jedno max 2 auta)
Ale czym piaskować - piaskiem, korundem zwykłym czy szlachetnym i jaka ziarnistość no i przy okazji ile tego będzie potrzebne - 50kg czy odrazu załatwić 0,5 tony (na jedno max 2 auta)
- punxbrygade
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Powiedz gdzie będziesz piaskować ? u siebie w garażu czy w zakładzie gdzie piaskują.Zapewne w zakładzie jakimś, czyli będą mieli własne ścierniwo. Takim którym na co dzień piaskują Jak dla mnie nie ma sensu dokładać i kupować korundu ,Zapłacisz tyle ile trzeba za piaskowanie .ale przed zabiegiem poinformuj jaka normę "chropowatości" chcesz uzyskać ,czyli wymaganą przez producenta podkładu.
syncro.pl
- punxbrygade
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Elektrokorund szlachetny: stosowany do wymagających procesów oczyszczania jako niemetaliczne ścierniwo w obróbce strumieniowej. Elektrokorund szlachetny jest scierniwem wielokrotnego użytku, stosowanym do oczyszczania stali nierdzewnej, aluminium, metali nieżelaznych oraz do matowania szkła.
Twardoś: Mohs 9
Kształt ziarna: ostrokrawędziowy
Dostępne granulacje: standard FEPA (od 0,053 do 2,8 mm)
Zastosowanie: chropowacenie powierzchni przed nakładaniem powłok ochronnych, usuwanie sttarych powłok ochronnych, matowanie szkła.
Elektrokorund zwykły: stosowany do wymagających procesów oczyszczania jako niemetaliczne ścierniwo w obróbce strumieniowej. Elektrokorund zwykły jest scierniwem wielokrotnego użytku, stosowanym do oczyszczania stali nierdzewnej, aluminium,stali zwykłej, metali nieżelaznych oraz do matowania szkła.
Twardoś: Mohs 9
Kształt ziarna: ostrokrawędziowy
Dostępne granulacje: standard FEPA (od 0,053 do 2,8 mm)
Zastosowanie: chropowacenie powierzchni przed nakładaniem powłok ochronnych, usuwanie sttarych powłok ochronnych, matowanie szkła.
Wynika z tego ze musisz zastosować zwykły korund lub piasek . Z tego ci sie orientuje to piaskiem piaskuje sie wolniej. A co do ilości to trudno powiedzieć , zależy od ilości powłok lakierniczych im więcej tego tym więcej ścierniwa.
Pytam z ciekawości
jaki masz kompresor ?
Twardoś: Mohs 9
Kształt ziarna: ostrokrawędziowy
Dostępne granulacje: standard FEPA (od 0,053 do 2,8 mm)
Zastosowanie: chropowacenie powierzchni przed nakładaniem powłok ochronnych, usuwanie sttarych powłok ochronnych, matowanie szkła.
Elektrokorund zwykły: stosowany do wymagających procesów oczyszczania jako niemetaliczne ścierniwo w obróbce strumieniowej. Elektrokorund zwykły jest scierniwem wielokrotnego użytku, stosowanym do oczyszczania stali nierdzewnej, aluminium,stali zwykłej, metali nieżelaznych oraz do matowania szkła.
Twardoś: Mohs 9
Kształt ziarna: ostrokrawędziowy
Dostępne granulacje: standard FEPA (od 0,053 do 2,8 mm)
Zastosowanie: chropowacenie powierzchni przed nakładaniem powłok ochronnych, usuwanie sttarych powłok ochronnych, matowanie szkła.
Wynika z tego ze musisz zastosować zwykły korund lub piasek . Z tego ci sie orientuje to piaskiem piaskuje sie wolniej. A co do ilości to trudno powiedzieć , zależy od ilości powłok lakierniczych im więcej tego tym więcej ścierniwa.
Pytam z ciekawości

syncro.pl
- punxbrygade
- jestem tu nowy...
- Posty: 36
- Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontaktowanie:
Do takiego kompresora to trzeba APR-600, cisnieniowej piaskarki z 120 l zbiornikiem i wezem grubosci reki. Dysza fi8 z hartowanej stali starcza wtedy na 6-8 godzin. Auto w 3 godziny max. sie opiaskuje, tylko bez tony suchego piasku nie ma sensu zaczynac. Zwykly z rzeki, byle ostry i idzie jak zloto. TYlko uwaga na cienkie blachy
Moze odksztalcic i to nieodwracalnie.

SJ 413 '87 mota sie co nieco 

Jak już mówimy o antykorozji to piasek z rzeki z wtrąceniami wapiennymi można sobie darować, ale jest opcaj fachmana i można wypiaskować nawet soląvetrieska pisze:Do takiego kompresora to trzeba APR-600, cisnieniowej piaskarki z 120 l zbiornikiem i wezem grubosci reki. Dysza fi8 z hartowanej stali starcza wtedy na 6-8 godzin. Auto w 3 godziny max. sie opiaskuje, tylko bez tony suchego piasku nie ma sensu zaczynac. Zwykly z rzeki, byle ostry i idzie jak zloto. TYlko uwaga na cienkie blachyMoze odksztalcic i to nieodwracalnie.

Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Można też piaskować kamieniami z nerek lub woreczka żółciowegoZbowid pisze:Jak już mówimy o antykorozji to piasek z rzeki z wtrąceniami wapiennymi można sobie darować, ale jest opcaj fachmana i można wypiaskować nawet soląvetrieska pisze:Do takiego kompresora to trzeba APR-600, cisnieniowej piaskarki z 120 l zbiornikiem i wezem grubosci reki. Dysza fi8 z hartowanej stali starcza wtedy na 6-8 godzin. Auto w 3 godziny max. sie opiaskuje, tylko bez tony suchego piasku nie ma sensu zaczynac. Zwykly z rzeki, byle ostry i idzie jak zloto. TYlko uwaga na cienkie blachyMoze odksztalcic i to nieodwracalnie.

LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz
co do skorupek to 100% prawda - widziałem ( na hot rod) i rzeczywiście jest skuteczne - pytanie tylko skąd wziąć skrupki
natomiast co od samego piaskowania to załatwiłem ścierniwo robione ze szlaki pomiedziowej - coś koło 120zł za tone
gradacja 0,4-3,2 troszkę za grube - powierzchnia jest dość chropowata ale może przez to lepiej będzie chwytał podkład
testowałem też za radą kolegów piach rzeczny płukany - lakier chcodzi wolniej i nie radzi sobie na z naklejkami (grubymi) za to powierzchnia po piaskowaniu jest znacznie gładsza

natomiast co od samego piaskowania to załatwiłem ścierniwo robione ze szlaki pomiedziowej - coś koło 120zł za tone
gradacja 0,4-3,2 troszkę za grube - powierzchnia jest dość chropowata ale może przez to lepiej będzie chwytał podkład
testowałem też za radą kolegów piach rzeczny płukany - lakier chcodzi wolniej i nie radzi sobie na z naklejkami (grubymi) za to powierzchnia po piaskowaniu jest znacznie gładsza
Bo akurat tutaj jest taka kwestia, że szlaki używa się głównie w przemysłowych zastosowaniach gdzie istotne jest rozwinięcie Rz na poziomie 75-100. Piachem tego nie zrobisz, bo możesz jedynie 30-50 mikro uzyskać...ale tobie więcej nie trzeba. Uważaj na piasek rzeczny bo ma wtrącenia wapienne - kreda - a do niej nie przyczepia się żadna powłoka.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Szukałem w różnych tematach o piaskowaniu, ale nie znalazłem nic na co trzeba
zwrócić szczególną uwagę przy piaskowaniu ramy. (GAZ)
Człowiek który się podjął wypiaskowania, jak sam się przyznał nie ma
zbyt dużego doświadczenia w pracy przy samochodowych ramach.
Przynajmniej uczciwie postawił sprawę.
Ponieważ będę przy tym obecny, chciałbym dopilnować aby było wszystko jak należy.
Sam też nie mam żadnego doświadczenia, więc proszę o jakieś wskazówki.
Piaskowane będzie piaskiem.
Jeszcze jedno, gdyby okoliczności sprawiły że będzie potrzebna przerwa
technologiczna, to można całą ramę owinąć tą przezroczystą folią do pakowania ?
Wiem że będę miał niewiele czasu na zabezpieczenie oczyszczonej powłoki
zanim dobiorą się do niej chrząszcze blachojady, ale muszę ją przewieść z jednego
warsztatu do drugiego.
zwrócić szczególną uwagę przy piaskowaniu ramy. (GAZ)
Człowiek który się podjął wypiaskowania, jak sam się przyznał nie ma
zbyt dużego doświadczenia w pracy przy samochodowych ramach.
Przynajmniej uczciwie postawił sprawę.
Ponieważ będę przy tym obecny, chciałbym dopilnować aby było wszystko jak należy.
Sam też nie mam żadnego doświadczenia, więc proszę o jakieś wskazówki.
Piaskowane będzie piaskiem.
Jeszcze jedno, gdyby okoliczności sprawiły że będzie potrzebna przerwa
technologiczna, to można całą ramę owinąć tą przezroczystą folią do pakowania ?
Wiem że będę miał niewiele czasu na zabezpieczenie oczyszczonej powłoki
zanim dobiorą się do niej chrząszcze blachojady, ale muszę ją przewieść z jednego
warsztatu do drugiego.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.
GAZ 69M 1967r.
Zwróć uwagę na wszystkie łączenie, spawy, i "dołączone" elementy typu wsporniki, wręgi itp.itd. Normalnie masz jakieś 3-4 godziny od wypiaskowania do malowania - "później" masz już naloty rudej, na początku niewidoczne ale są
Folię bym odradzał, lepiej jakaś plandeka czy cóś - folia jest nieprzepuszczalna i mogą wystąpić wykroplenia ( "rosa"). Ale jak to mówią jest to teoria - pan Jasio powie Cie - nie ma co się martwić - Będzie Pan zadowolony


Folię bym odradzał, lepiej jakaś plandeka czy cóś - folia jest nieprzepuszczalna i mogą wystąpić wykroplenia ( "rosa"). Ale jak to mówią jest to teoria - pan Jasio powie Cie - nie ma co się martwić - Będzie Pan zadowolony


Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli.

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość