Czym piaskować

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Czym piaskować

Post autor: Khadd » pn lut 04, 2008 3:11 pm

Ponieważ nadszedł czas generalnego remontu mojej rakiety chcę przy okazji wypiaskować blachy.
Ale czym piaskować - piaskiem, korundem zwykłym czy szlachetnym i jaka ziarnistość no i przy okazji ile tego będzie potrzebne - 50kg czy odrazu załatwić 0,5 tony (na jedno max 2 auta)

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » pn lut 04, 2008 4:00 pm

Powiedz gdzie będziesz piaskować ? u siebie w garażu czy w zakładzie gdzie piaskują.Zapewne w zakładzie jakimś, czyli będą mieli własne ścierniwo. Takim którym na co dzień piaskują Jak dla mnie nie ma sensu dokładać i kupować korundu ,Zapłacisz tyle ile trzeba za piaskowanie .ale przed zabiegiem poinformuj jaka normę "chropowatości" chcesz uzyskać ,czyli wymaganą przez producenta podkładu.
syncro.pl

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » pn lut 04, 2008 6:40 pm

piaskować będę sam - miejsce mam, sprzęt też jest tyle że brak materiału

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lut 04, 2008 7:04 pm

Piasek, korund, szlaka pomiedziowa i inne. Najtańszy piasek - napisz do @Zgenty to Ci podpowie wszystko
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » pn lut 04, 2008 7:12 pm

Elektrokorund szlachetny: stosowany do wymagających procesów oczyszczania jako niemetaliczne ścierniwo w obróbce strumieniowej. Elektrokorund szlachetny jest scierniwem wielokrotnego użytku, stosowanym do oczyszczania stali nierdzewnej, aluminium, metali nieżelaznych oraz do matowania szkła.
Twardoś: Mohs 9
Kształt ziarna: ostrokrawędziowy
Dostępne granulacje: standard FEPA (od 0,053 do 2,8 mm)
Zastosowanie: chropowacenie powierzchni przed nakładaniem powłok ochronnych, usuwanie sttarych powłok ochronnych, matowanie szkła.

Elektrokorund zwykły: stosowany do wymagających procesów oczyszczania jako niemetaliczne ścierniwo w obróbce strumieniowej. Elektrokorund zwykły jest scierniwem wielokrotnego użytku, stosowanym do oczyszczania stali nierdzewnej, aluminium,stali zwykłej, metali nieżelaznych oraz do matowania szkła.
Twardoś: Mohs 9
Kształt ziarna: ostrokrawędziowy
Dostępne granulacje: standard FEPA (od 0,053 do 2,8 mm)
Zastosowanie: chropowacenie powierzchni przed nakładaniem powłok ochronnych, usuwanie sttarych powłok ochronnych, matowanie szkła.


Wynika z tego ze musisz zastosować zwykły korund lub piasek . Z tego ci sie orientuje to piaskiem piaskuje sie wolniej. A co do ilości to trudno powiedzieć , zależy od ilości powłok lakierniczych im więcej tego tym więcej ścierniwa.

Pytam z ciekawości :) jaki masz kompresor ?
syncro.pl

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » pn lut 04, 2008 8:19 pm

Ingersoll-Rand wydajność 5,5m3 na min ciśnienie jak dobrze pamiętam do 11 barów
Używamy go w firmie do kreta - przeciski pod przeszkodami - tory, drogi itp.

Awatar użytkownika
punxbrygade
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 36
Rejestracja: czw sty 24, 2008 5:06 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: punxbrygade » pn lut 04, 2008 10:11 pm

Taki kompresor da rade. O boziu 5500 litrów na minute :) Pozazdrościć takiego kompresorka :)
syncro.pl

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » pn lut 04, 2008 11:41 pm

Ingersoll to zajefajny sprzęt i raczej nie do domowego użytku :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

leszek torbicki

Post autor: leszek torbicki » pn lut 04, 2008 11:54 pm

a do piaskowania też masz taki profesional , czy pistolet z allegro

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » wt lut 05, 2008 12:30 pm

pistolet dysze ma z węglika ale jaki typ nie wiem

vetrieska
Posty: 306
Rejestracja: ndz gru 25, 2005 8:23 pm
Lokalizacja: Stąporków
Kontaktowanie:

Post autor: vetrieska » śr lut 06, 2008 1:58 pm

Do takiego kompresora to trzeba APR-600, cisnieniowej piaskarki z 120 l zbiornikiem i wezem grubosci reki. Dysza fi8 z hartowanej stali starcza wtedy na 6-8 godzin. Auto w 3 godziny max. sie opiaskuje, tylko bez tony suchego piasku nie ma sensu zaczynac. Zwykly z rzeki, byle ostry i idzie jak zloto. TYlko uwaga na cienkie blachy !! Moze odksztalcic i to nieodwracalnie.
SJ 413 '87 mota sie co nieco :D

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » śr lut 06, 2008 3:58 pm

vetrieska pisze:Do takiego kompresora to trzeba APR-600, cisnieniowej piaskarki z 120 l zbiornikiem i wezem grubosci reki. Dysza fi8 z hartowanej stali starcza wtedy na 6-8 godzin. Auto w 3 godziny max. sie opiaskuje, tylko bez tony suchego piasku nie ma sensu zaczynac. Zwykly z rzeki, byle ostry i idzie jak zloto. TYlko uwaga na cienkie blachy !! Moze odksztalcic i to nieodwracalnie.
Jak już mówimy o antykorozji to piasek z rzeki z wtrąceniami wapiennymi można sobie darować, ale jest opcaj fachmana i można wypiaskować nawet solą :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Bosman
Posty: 513
Rejestracja: pn sty 30, 2006 12:34 am
Lokalizacja: Borne Sulinowo

Post autor: Bosman » śr lut 06, 2008 5:21 pm

Widziałem kiedyś w jakimś programie TV że piaskowano sodą.Zachwalano że to ekologiczne i bardziej przyjazne fizycznemu.
Ciekawi mnie jak to wygląda cenowo i czy w Polsce ktoś taką metodę sosuje.

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » śr lut 06, 2008 7:02 pm

Zbowid pisze:
vetrieska pisze:Do takiego kompresora to trzeba APR-600, cisnieniowej piaskarki z 120 l zbiornikiem i wezem grubosci reki. Dysza fi8 z hartowanej stali starcza wtedy na 6-8 godzin. Auto w 3 godziny max. sie opiaskuje, tylko bez tony suchego piasku nie ma sensu zaczynac. Zwykly z rzeki, byle ostry i idzie jak zloto. TYlko uwaga na cienkie blachy !! Moze odksztalcic i to nieodwracalnie.
Jak już mówimy o antykorozji to piasek z rzeki z wtrąceniami wapiennymi można sobie darować, ale jest opcaj fachmana i można wypiaskować nawet solą :)21
Można też piaskować kamieniami z nerek lub woreczka żółciowego :)21
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » śr lut 06, 2008 7:47 pm

... i grochem :)21 jak stwardnieje :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
Ptak
Posty: 1612
Rejestracja: ndz mar 18, 2007 6:01 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Ptak » czw lut 07, 2008 8:46 am

Zbowid pisze:... i grochem :)21 jak stwardnieje :)23
grochem to o ścianę - to tak jak się do kogoś gada :wink:
LR Disco 300
LR SIII reanimacja
Chodój łópiesz

Awatar użytkownika
Kaktus
Posty: 689
Rejestracja: ndz lip 14, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Chełm

Post autor: Kaktus » pn lut 11, 2008 9:21 pm

A o co chodzi z mielonymi łupinami orzecha włoskiego zna ktoś szczegóły podobno było na Amerykański Hot-Rod ale przegapiłem kolega się podniecał bo blach nie wygina i ładnie idzie ?? ?? ??

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » ndz lut 17, 2008 8:21 pm

co do skorupek to 100% prawda - widziałem ( na hot rod) i rzeczywiście jest skuteczne - pytanie tylko skąd wziąć skrupki ??

natomiast co od samego piaskowania to załatwiłem ścierniwo robione ze szlaki pomiedziowej - coś koło 120zł za tone
gradacja 0,4-3,2 troszkę za grube - powierzchnia jest dość chropowata ale może przez to lepiej będzie chwytał podkład
testowałem też za radą kolegów piach rzeczny płukany - lakier chcodzi wolniej i nie radzi sobie na z naklejkami (grubymi) za to powierzchnia po piaskowaniu jest znacznie gładsza

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz lut 17, 2008 9:17 pm

Bo akurat tutaj jest taka kwestia, że szlaki używa się głównie w przemysłowych zastosowaniach gdzie istotne jest rozwinięcie Rz na poziomie 75-100. Piachem tego nie zrobisz, bo możesz jedynie 30-50 mikro uzyskać...ale tobie więcej nie trzeba. Uważaj na piasek rzeczny bo ma wtrącenia wapienne - kreda - a do niej nie przyczepia się żadna powłoka.
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » śr lut 20, 2008 8:27 pm

Tu też troszkę było o piaskowaniu i nie tylko
:)21

http://www.forum4x4.pl/forum/viewtopic.php?t=32934

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw lut 21, 2008 12:31 am

Wiesz Tomek jak to jest - opcja "szukaj" to tylko jedna z opcji :)23
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Khadd
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 73
Rejestracja: ndz kwie 15, 2007 11:38 am
Lokalizacja: wlkp.

Post autor: Khadd » czw lut 21, 2008 1:03 pm

wiem wiem było - proście a będzie wam dane szukajcie a znajdziecie ...
ale nie znalazłem :oops:
ale dzięki za linka przeczytałem i nie mam już pytań :)2

zgenty
 
 
Posty: 297
Rejestracja: pt lut 17, 2006 11:03 am
Lokalizacja: Rybienko Leśne

Post autor: zgenty » pt lut 22, 2008 8:41 am

@Khadd koniecznie zdaj relacje z robót.
Pozdrawiam.
:)21

Awatar użytkownika
JA'JACEK
 
 
Posty: 2876
Rejestracja: śr lip 17, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Mazury

Post autor: JA'JACEK » ndz mar 02, 2008 3:13 am

Szukałem w różnych tematach o piaskowaniu, ale nie znalazłem nic na co trzeba
zwrócić szczególną uwagę przy piaskowaniu ramy. (GAZ)
Człowiek który się podjął wypiaskowania, jak sam się przyznał nie ma
zbyt dużego doświadczenia w pracy przy samochodowych ramach.
Przynajmniej uczciwie postawił sprawę.
Ponieważ będę przy tym obecny, chciałbym dopilnować aby było wszystko jak należy.
Sam też nie mam żadnego doświadczenia, więc proszę o jakieś wskazówki.
Piaskowane będzie piaskiem.

Jeszcze jedno, gdyby okoliczności sprawiły że będzie potrzebna przerwa
technologiczna, to można całą ramę owinąć tą przezroczystą folią do pakowania ?
Wiem że będę miał niewiele czasu na zabezpieczenie oczyszczonej powłoki
zanim dobiorą się do niej chrząszcze blachojady, ale muszę ją przewieść z jednego
warsztatu do drugiego.
JA'JACEK
GAZ 69M 1967r.

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » ndz mar 02, 2008 11:11 am

Zwróć uwagę na wszystkie łączenie, spawy, i "dołączone" elementy typu wsporniki, wręgi itp.itd. Normalnie masz jakieś 3-4 godziny od wypiaskowania do malowania - "później" masz już naloty rudej, na początku niewidoczne ale są :)21
Folię bym odradzał, lepiej jakaś plandeka czy cóś - folia jest nieprzepuszczalna i mogą wystąpić wykroplenia ( "rosa"). Ale jak to mówią jest to teoria - pan Jasio powie Cie - nie ma co się martwić - Będzie Pan zadowolony :)23 :)21
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość