oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne
Moderator: Zbowid
-
oblesnik

- Posty: 676
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: oblesnik » czw mar 20, 2008 11:10 pm
Jestem na etapie remontu blacharki.
Kupiłem już farbę i w zależności od ilości utwardzacza można uzyskać kolor matowy, półmatowy lub połysk. Najmniej utwardzacza 1:5 idzie do matu i w zwiąku z tym pytanie:
czy jesli jest mniejsza ilość utwardzacza to własciwości mechaniczne powłoki (odporność na ścieranie itp) będą gorsze niż np w połysku gdzie używa się go dużo więcej

Samurai - seria
- na serio
Pacierza i piwa nie odmawiam!
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » czw mar 20, 2008 11:18 pm
I sam sobie odpowiedziałeś
Utwardzacz = twardość powłoki

Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
tomek 79
-

- Posty: 5764
- Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
- Lokalizacja: Przemysl
Post
autor: tomek 79 » czw mar 20, 2008 11:37 pm
oblesnik pisze:Jestem na etapie remontu blacharki. :-?
Kupiłem już farbę i w zależności od ilości utwardzacza można uzyskać kolor matowy, półmatowy lub połysk.
jakas nowa teoria ?? ??
-
oblesnik

- Posty: 676
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: oblesnik » czw mar 20, 2008 11:38 pm
Tak by na logikę wygladało, ale chciałbym potwierdzenia odfachowca, że moje domysły sa słuszne.
Samurai - seria
- na serio
Pacierza i piwa nie odmawiam!
-
oblesnik

- Posty: 676
- Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
- Lokalizacja: Jaworzno
Post
autor: oblesnik » czw mar 20, 2008 11:39 pm
tomek 79 pisze:oblesnik pisze:Jestem na etapie remontu blacharki.
Kupiłem już farbę i w zależności od ilości utwardzacza można uzyskać kolor matowy, półmatowy lub połysk.
jakas nowa teoria

jak teoria?
Samurai - seria
- na serio
Pacierza i piwa nie odmawiam!
-
klucz13
-

- Posty: 18974
- Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
- Lokalizacja: Wielka Lipa
-
Kontaktowanie:
Post
autor: klucz13 » czw mar 20, 2008 11:39 pm
Tiunerzy wprowadzili jakiś taki wynalazek ale to tylko na demo car
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » śr maja 21, 2008 10:51 pm
Wydaje mi sie ze im bardziej matowy lakier tym niestety bedzie widac bardziej kazda ryske

)
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
Elwood
-

- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Elwood » czw maja 22, 2008 12:57 pm
MarcinuS pisze:Wydaje mi sie ze im bardziej matowy lakier tym niestety bedzie widac bardziej kazda ryske

)
Dokładnie odwrotnie

The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
-
Zbowid
-

- Posty: 11906
- Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
- Lokalizacja: Bystrzejowice
Post
autor: Zbowid » czw maja 22, 2008 2:59 pm
Nie należy uogólniać. To jest ściśle zależne od rodzaju farby

Podaj nazwę albo sprawdź w karcie technicznej. Przy"normalnych" farbach ilość utwardzacza jest stała w porównaniu z połyskiem/matem a zmienia się zawartość...co wpływa na wygląd (połysk lub inne ).
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. 
-
MarcinuS

- Posty: 385
- Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
- Lokalizacja: Łódź
Post
autor: MarcinuS » czw maja 22, 2008 4:34 pm
Elwood pisze:MarcinuS pisze:Wydaje mi sie ze im bardziej matowy lakier tym niestety bedzie widac bardziej kazda ryske

)
Dokładnie odwrotnie

Moze zalezy od lakieru. Kumpel mial zielony mat i kazda prawie ryse bylo widac a u mnie w oryginalnym duzo mniej

)
Patrol GR Y60

OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T
-
krolik
-

- Posty: 294
- Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
- Lokalizacja: JAROCIN
Post
autor: krolik » pt maja 23, 2008 7:54 pm
a to żeby uzyskać mat to nie daje się pasty matującej?
-
konrad1983nr1

- Posty: 495
- Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
- Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
-
Kontaktowanie:
Post
autor: konrad1983nr1 » pt maja 23, 2008 8:23 pm
[/quote]a to żeby uzyskać mat to nie daje się pasty matującej?[quote]
a co byś zrobił żeby uzyskać półmat?? pólpaste matującą

czy paste półmatującą?

UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest
-
Elwood
-

- Posty: 1374
- Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
- Lokalizacja: z wykopalisk...
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Elwood » śr maja 28, 2008 9:49 pm
Zbowid pisze:Nie należy uogólniać. To jest ściśle zależne od rodzaju farby

Podaj nazwę albo sprawdź w karcie technicznej. Przy"normalnych" farbach ilość utwardzacza jest stała w porównaniu z połyskiem/matem a zmienia się zawartość...co wpływa na wygląd (połysk lub inne ).
Dokładnie tak. Szersze spektrum to gównolit.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość