Mat, półmat, połysk czy różnią się wytrzymałością?

oraz piaskowanie i zabezpieczenie antykorozyjne

Moderator: Zbowid

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Mat, półmat, połysk czy różnią się wytrzymałością?

Post autor: oblesnik » czw mar 20, 2008 11:10 pm

Jestem na etapie remontu blacharki. :-?

Kupiłem już farbę i w zależności od ilości utwardzacza można uzyskać kolor matowy, półmatowy lub połysk. Najmniej utwardzacza 1:5 idzie do matu i w zwiąku z tym pytanie: :roll:

czy jesli jest mniejsza ilość utwardzacza to własciwości mechaniczne powłoki (odporność na ścieranie itp) będą gorsze niż np w połysku gdzie używa się go dużo więcej ??
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw mar 20, 2008 11:18 pm

I sam sobie odpowiedziałeś :)20
Utwardzacz = twardość powłoki
:)21
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
tomek 79
 
 
Posty: 5764
Rejestracja: sob gru 01, 2007 6:46 pm
Lokalizacja: Przemysl

Re: Mat, półmat, połysk czy różnią się wytrzymałością?

Post autor: tomek 79 » czw mar 20, 2008 11:37 pm

oblesnik pisze:Jestem na etapie remontu blacharki. :-?

Kupiłem już farbę i w zależności od ilości utwardzacza można uzyskać kolor matowy, półmatowy lub połysk.
jakas nowa teoria ?? ??

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: oblesnik » czw mar 20, 2008 11:38 pm

Tak by na logikę wygladało, ale chciałbym potwierdzenia odfachowca, że moje domysły sa słuszne.
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

Awatar użytkownika
oblesnik
Posty: 676
Rejestracja: pt gru 30, 2005 7:18 pm
Lokalizacja: Jaworzno

Re: Mat, półmat, połysk czy różnią się wytrzymałością?

Post autor: oblesnik » czw mar 20, 2008 11:39 pm

tomek 79 pisze:
oblesnik pisze:Jestem na etapie remontu blacharki. :-?

Kupiłem już farbę i w zależności od ilości utwardzacza można uzyskać kolor matowy, półmatowy lub połysk.
jakas nowa teoria ?? ??
jak teoria?
Samurai - seria :wink: - na serio :)25

Pacierza i piwa nie odmawiam!

klucz13
 
 
Posty: 18974
Rejestracja: śr cze 25, 2003 11:36 pm
Lokalizacja: Wielka Lipa
Kontaktowanie:

Post autor: klucz13 » czw mar 20, 2008 11:39 pm

Tiunerzy wprowadzili jakiś taki wynalazek ale to tylko na demo car
Zacznij ludzi traktować tak samo jak oni ciebie a od razu poczują się obrażeni i dostaną ataku furii

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » śr maja 21, 2008 10:51 pm

Wydaje mi sie ze im bardziej matowy lakier tym niestety bedzie widac bardziej kazda ryske :))
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » czw maja 22, 2008 12:57 pm

MarcinuS pisze:Wydaje mi sie ze im bardziej matowy lakier tym niestety bedzie widac bardziej kazda ryske :))
Dokładnie odwrotnie :wink:
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11906
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » czw maja 22, 2008 2:59 pm

Nie należy uogólniać. To jest ściśle zależne od rodzaju farby !! Podaj nazwę albo sprawdź w karcie technicznej. Przy"normalnych" farbach ilość utwardzacza jest stała w porównaniu z połyskiem/matem a zmienia się zawartość...co wpływa na wygląd (połysk lub inne ).
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
MarcinuS
Posty: 385
Rejestracja: pn maja 28, 2007 6:53 pm
Lokalizacja: Łódź

Post autor: MarcinuS » czw maja 22, 2008 4:34 pm

Elwood pisze:
MarcinuS pisze:Wydaje mi sie ze im bardziej matowy lakier tym niestety bedzie widac bardziej kazda ryske :))
Dokładnie odwrotnie :wink:
Moze zalezy od lakieru. Kumpel mial zielony mat i kazda prawie ryse bylo widac a u mnie w oryginalnym duzo mniej :))
Patrol GR Y60 :)21
OME 2'', Tabor 9K by Warn, BFG A/T

Awatar użytkownika
krolik
 
 
Posty: 294
Rejestracja: ndz paź 09, 2005 4:36 pm
Lokalizacja: JAROCIN

Post autor: krolik » pt maja 23, 2008 7:54 pm

a to żeby uzyskać mat to nie daje się pasty matującej?

Awatar użytkownika
konrad1983nr1
Posty: 495
Rejestracja: sob wrz 08, 2007 11:56 am
Lokalizacja: KIELCE/Siedlce
Kontaktowanie:

Post autor: konrad1983nr1 » pt maja 23, 2008 8:23 pm

[/quote]a to żeby uzyskać mat to nie daje się pasty matującej?[quote]

a co byś zrobił żeby uzyskać półmat?? pólpaste matującą :wink: czy paste półmatującą? :)23
UAZ 469B 1980rok, silnik Żuk 2,1L LPG- był
SUZUKI GV II 2006 rok, 2.0 benzin- jest

Awatar użytkownika
Elwood
 
 
Posty: 1374
Rejestracja: śr lis 22, 2006 10:27 am
Lokalizacja: z wykopalisk...
Kontaktowanie:

Post autor: Elwood » śr maja 28, 2008 9:49 pm

Zbowid pisze:Nie należy uogólniać. To jest ściśle zależne od rodzaju farby !! Podaj nazwę albo sprawdź w karcie technicznej. Przy"normalnych" farbach ilość utwardzacza jest stała w porównaniu z połyskiem/matem a zmienia się zawartość...co wpływa na wygląd (połysk lub inne ).
Dokładnie tak. Szersze spektrum to gównolit.
The Bluesmobile
"...nauczyć się być w świecie, oglądać go, odkrywać, zwyczajnie, nim zniknie..."

ODPOWIEDZ

Wróć do „Farby i lakiery”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość