Laweta - Prawo jazdy - Kategorie

Moderator: Marcin-Kraków

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 25, 2008 10:23 am

B+E wystarczy
wineta konieczna

tacho - jesli przewóz na potrzeby wlasne (umowa sprzedazy/użyczenia/pożyczenia auta na lawecie) to wtedy do 7.5 tony DMC bez tacho da rade, temat generalnie mocno trudny, ale wychodzi sie z przepisu o tym ze cie nie dotyczy ustawa o transporcie drogowym
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 10:31 am

@Krzysiek, ja mam jeszcze takie pytanie, bo Ty biegły w tym temacie jesteś.

Samochód o DMC 2990kg (Vivaro) i przyczepa o DMC 1000kg.

Kategoria B nie wystarcza, trzeba B+E.

Czy jest możliwość zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przyczepy na DMC 750kg po uprzedniej wizycie u jakiegoś rzeczoznawcy czy coś w tym stylu?

Druga sprawa.. Rzecz, która mnie mocno dziwi: Vivaro ma DMC przyczepy z hamulcem 2000kg (o1), natomiast w rubryce DMC przyczepy bez hamulca ma wpisane --- (o2). Czy to normalne czy jakiś błąd?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » pn lut 25, 2008 10:36 am

Ja tak mialem u siebie jak rendza rejestrowalem. O1 (bez hamulca) wpisali mi 750 a O2 (z hamulcem) ---.. Wiec powiedzialem pani ze jest blad i od razu mi dopisala w Uwagach ze O2 = 2500.. Zreszta tak mialem w briefie zapisane ale komputery urzedu tego jakby niewidzialy..
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 25, 2008 10:37 am

TomaszRT pisze:@Krzysiek, ja mam jeszcze takie pytanie, bo Ty biegły w tym temacie jesteś.

Samochód o DMC 2990kg (Vivaro) i przyczepa o DMC 1000kg.

Kategoria B nie wystarcza, trzeba B+E.

Czy jest możliwość zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przyczepy na DMC 750kg po uprzedniej wizycie u jakiegoś rzeczoznawcy czy coś w tym stylu?

Druga sprawa.. Rzecz, która mnie mocno dziwi: Vivaro ma DMC przyczepy z hamulcem 2000kg (o1), natomiast w rubryce DMC przyczepy bez hamulca ma wpisane --- (o2). Czy to normalne czy jakiś błąd?
biegły jak biegły, tak jakos przyszło

tak jak napisales potrzebne B+E
zmiana DMC na mniejszą... generalnie trzeba by udowodnić ze zaszły jakies zmiany konstrukcyjne zeby taką zmiane wpisać, kiedys sie to dawało napewno zrobic ale jak teraz, nie wydaje mi sie zeby sie udało, jesli mnie pamiec nie myli - kiedys szedłes na BT dawali ci kwit ze zaszły zmiany i z tym jechales do WK, obecnie - najpierw do WK papier ze zaszły zmiany i chcesz skierowanie na BT, potem z tym skierowaniem na BT, stamtąd papier i do WK, problematyczne moze byc udowodnienie co sie zmieniło, byc moze będą domagali sie opinii rzeczoznawcy itd itp :/ najlepiej było by chyba zadzwonić do jakiejś firmy ktora produkuje przyczepki - moze tej ktorą ty masz to będą chetniejsi do pomocy - i wytłumaczyc w czym problem, oni przy pierwszej rejestracji ci wpisują takie dane jakie potrzebujesz :) kiedys miałem lawete jednoosiową o ładownosci 721 kilogramów i dmc bodajze 1090kg, zeby mi sie cienias rajdowy miescił i mógł byc ciągnięty przez każdą praktycznie osobówke na kategorii B :)



co do rubryk o1 i o2 - róznie tam wpisują, generalnie bez hamulca to zazwyczaj <= 750 kilo są, to bodajże wychodził z przepisów o warunkach dla przyczepek ze >750 juz ma mieć najazdowy, ale tego juz nie pamietam dokladine
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » pn lut 25, 2008 10:39 am

Krecik pisze:co do rubryk o1 i o2 - róznie tam wpisują, generalnie bez hamulca to zazwyczaj <= 750 kilo są, to bodajże wychodził z przepisów o warunkach dla przyczepek ze >750 juz ma mieć najazdowy, ale tego juz nie pamietam dokladine
Dokladnie tak jak mowisz.. 750 bez hamulca, wiecej z hamucem.
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 10:45 am

Doprecyzuję sprawę.

Posiadamy przyczepę zwykłą, taką do przewozu ładunków. Jednoosiowa, z hamulcem najazdowym, masa własna 320kg, DMC 1000kg.

Poprzez montaż odpowiednich podpór chcemy ją przystosować do przewozu niewielkiego jachtu.

Będzie ona ciągana Cherokeem XJ lub Oplem Vivaro. Z XJem nie ma problemu bo wtedy zestaw mieści się DMC 3500kg. Gorzej z Vivaro jak przedstawiłem powyżej. Na robienie kategorii E do B nie bardzo ani ja ni kumpel mamy czas. I dlatego myślałem, żeby rozwiązać ten problem poprzez zmianę DMC przyczepy.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
krzysiek-gdansk
Posty: 596
Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysiek-gdansk » pn lut 25, 2008 10:52 am

A czy nigdzie na jachcie nie ma tabliczki ile wazy?
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu :)21

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 25, 2008 10:52 am

no to widze tu promyk nadzieji ze sie uda...

bo zmieniasz przeznaczenie - z 'towarowej' na 'podjachtową'

kto wie, moze by wyszło
dzwoń na jakąś okręgową stacje - niekoniecznie najbliższą ;)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 10:58 am

krzysiek-gdansk pisze:A czy nigdzie na jachcie nie ma tabliczki ile wazy?
Nie ma.

...

Skoro jest nadzieja, to przy okazji zapytam na jakiejś stacji kontroli pojazdów. Dzięki za pomoc. :)2
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 11:01 am

A skoro to Vivaro ma w dowodzie wpisane tylko DMC przyczepy z hamulcem (2000kg) a w rubryce odnośnie przyczepy bez hamulca nie ma nic, to czy przy pomocy pana diagnosty/rzeczoznawcy można to zmienić na te 750kg ?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 25, 2008 11:05 am

ja bym sie tym nie stresował


jak bedziesz holował 750 kilo to nikt na to nie zwróci uwagi
a jak bedziesz holował 2 tony DMC to uparty policjant i tak ci zakaże dalszej jazdy :)

nasze wpisy w dowodach rejestracyjnych są sprzeczne z wpisami w warunkach technicznych o przyczepach i holowaniu, tak to smiesznie wyglada... przy hamulcu najazdowym oczywiscie, ale raczej nie masz tam instalacji pneumatycznej ani hydraulicznej do przyczepy

no chyba ze vivaro ma 2600 kilogramów masy wlasnej ;) ale chyba nie ma
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 11:11 am

Krecik pisze:no chyba ze vivaro ma 2600 kilogramów masy wlasnej ;) ale chyba nie ma
2660kg chyba, jeśli dobrze mi świta :)21

Ma coś około 1800kg jak dobrze pamiętam ;)
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 25, 2008 11:14 am

TomaszRT pisze:
Krecik pisze:no chyba ze vivaro ma 2600 kilogramów masy wlasnej ;) ale chyba nie ma
2660kg chyba, jeśli dobrze mi świta :)21

Ma coś około 1800kg jak dobrze pamiętam ;)

nie nie, 2660 to ma DMC, a 1800 to wlasnej :)

a zeby full zgodnie z przepisami polskimi holować przyczepe 2000 kilogramów DMC to powinien mieć 2600 kilogramów masy wlasnej wlasnie :) czyli na pusto


chodzi o to ze jesli przyczepa jest z hamulcem najazdowym to jej DMC nie powinno przekraczać 70% masy wlasnej pojazdu holującego

po szczegóły odesle do tego rozporządzenia z warunkami technicznymi, byl juz chyba w tym wątku poruszany temat i cytaty odpowiednie wrzucane.
Taki nasz polski bezsens
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 11:21 am

Krecik pisze:jak bedziesz holował 750 kilo to nikt na to nie zwróci uwagi
Właśnie tak jeszcze odnośnie zwracania uwagi..

Jaka jest szansa, że podczas kontroli drogowej zważą mi przyczepę z ładunkiem?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lut 25, 2008 11:24 am

TomaszRT pisze:
Krecik pisze:jak bedziesz holował 750 kilo to nikt na to nie zwróci uwagi
Właśnie tak jeszcze odnośnie zwracania uwagi..

Jaka jest szansa, że podczas kontroli drogowej zważą mi przyczepę z ładunkiem?
jesli ci sie koła będą opierać o nadkola a zderzak tylny ciągnął po ziemi to spora ;)


ale jak jeżdze naście lat po naszych drogach ważyli mnie tylko raz i to zestawem 40t , lawety nigdy

mało wag jest przy drogach ogólnie :) i trzeba raczej mocno im podpaść albo jak wspomnialem wygladac z daleka na przeciążonego zeby im sie chciało
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
TomaszRT
 
 
Posty: 5971
Rejestracja: pt lis 17, 2006 9:08 am
Lokalizacja: Rzeszów/Wyspa

Post autor: TomaszRT » pn lut 25, 2008 11:29 am

Czyli wniosek z tego taki, że bardziej się przejmować tym, żeby w papierach mieć wszystko w porządku, niż tym, że rzeczywista masa całkowita przyczepa+ładunek przekracza o 100kg DMC.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'

Awatar użytkownika
Siarra
 
 
Posty: 1179
Rejestracja: ndz maja 22, 2005 9:21 am
Lokalizacja: POLSKA POŁUDNIOWA

Post autor: Siarra » pn lip 07, 2008 9:26 am

Krecik pisze:a, i jeszcze jedno, gdyby sie okazało ze wyjdzie razem >3.5 tony, to poza tym ze posadzisz za kierownice kolege z kategorią B+E (conajmniej, moze byc też C+E) nie zapomnijcie kupić winetki

bo do tego akurat lubią sie przyczepić a to potem 3000 kosztuje.


winetka na każdej poczcie w okolicy, około 5-6zł/dzień
ale za to autostrady za free ;)
Krecik doradż mam parola longa w rubryce O1ma wpisane3500kg rubryka G to2320 w rubryce O2 to750 kg chce ciagnąć lawete jaką o jakim DMC ??
SIARRA

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » pn lip 07, 2008 9:35 am

podobnie mam w Toyocie LC100

jeżdze pod 3.4 tony
kontroli kilka było
nie czepiali sie :)
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Siarra
 
 
Posty: 1179
Rejestracja: ndz maja 22, 2005 9:21 am
Lokalizacja: POLSKA POŁUDNIOWA

Post autor: Siarra » czw lip 10, 2008 9:24 am

Krecik pisze:podobnie mam w Toyocie LC100

jeżdze pod 3.4 tony
kontroli kilka było
nie czepiali sie :)
a prawko jakie ??
SIARRA

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lip 10, 2008 9:28 am

i tak przy tej toy wszystko co ma > 750kg potrzebuje B+E :)

przy parchu longu będzie podobnie

DMC parcha to około 2.9 tony, wiec w 3.5 tony DMC miescisz sie tylko z przyczepką lekką do 750 kilo /bo ona jest wyjątkiem kiedy mozesz te 3.5 tony przy B przekroczyć/

cokolwiek co ma więcej niż 750 kilo bedzie wymagało już B+E
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5559
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » czw lip 10, 2008 9:47 am

kreciku a jeśli lecę zestwaem z lawetą do francji mam B+E

to kupuje winiete w każdym kraju osobno czy też polska winieta oboiwazuje wszedzie

pyt.2 dlaczego nie mogę jadąc osobówką kupić winiety z tego co pamiętam koszt na 1 dzień to około 9 zł a jedna bramka na higwayu kosztuje więcej
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lip 10, 2008 9:50 am

kpeugeot pisze:kreciku a jeśli lecę zestwaem z lawetą do francji mam B+E

to kupuje winiete w każdym kraju osobno czy też polska winieta oboiwazuje wszedzie
kupujesz w każdym kraju który tego wymaga

czyli polska tak
niemcy nie (tam winnetou > 12 ton)
a dalej to nie pamietam
pyt.2 dlaczego nie mogę jadąc osobówką kupić winiety z tego co pamiętam koszt na 1 dzień to około 9 zł a jedna bramka na higwayu kosztuje więcej
Kupić możesz :)
a jeśli masz przyczepkę odpowiednio dużą to jest szansa na przekonanie Pani w okienku na autobahnie żeby ci te winetke uznała za ważną. Tak z laweta za osobowym jeździłem i działało.

zasadniczo winetka to marny interes dla Państwa :( ale co zrobic, zgodzili sie refundować te autostrady to teraz każdy kombinuje jak może.
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw lip 10, 2008 11:03 am

polska tak
A czemu Polska tak? W ustawie pisze, że winiety kupuje "podmiot" a nie obywatel czy jakoś tak ?? ??
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

Awatar użytkownika
Krecik
 
 
Posty: 3597
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Krecik » czw lip 10, 2008 11:07 am

Balu-Balu pisze:
polska tak
A czemu Polska tak? W ustawie pisze, że winiety kupuje "podmiot" a nie obywatel czy jakoś tak ?? ??
tak, bo wychodzi taniej ;)

oczywiscie mozesz sie uprzeć i walnąć autostradą na każdej brameczce po 30 zyla /razem prawie stówka pęka/ albo darować sobie to co w ustawie napisali, potraktować się podmiotowo i kupić winnetu za 9 złotych i pomykać bahną za free :) wybór nalezy tylko do Ciebie



no i odpada ci tłumaczenie sie w razie kontroli że nie jesteś podmiotem tylko obywatelem, i tak dalej i tak dalej
Krzysiek

Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...

Awatar użytkownika
Balu-Balu
 
 
Posty: 5312
Rejestracja: czw mar 15, 2007 9:56 am
Lokalizacja: GWE
Kontaktowanie:

Post autor: Balu-Balu » czw lip 10, 2008 11:40 am

no i odpada ci tłumaczenie sie w razie kontroli że nie jesteś podmiotem tylko obywatelem, i tak dalej i tak dalej

To teraz My jesteśmy wielbłądem czy policja ?? ?? Jak się będziemy dawać to policja będzie nas "dupczyć" * Ja rozumie, że jeśli chodzi o autostrady to ok, jest w tym jakiś interes. Ale żeby winietę na zwykły przejazd kupować ?? ?? Kto jadąc kempingiem powyżej 750 kg. kupował, lub był proszony o pokazanie takiej winiety ?? ??


walić w dupsko
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"

ODPOWIEDZ

Wróć do „Przepisy”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość