Laweta - Prawo jazdy - Kategorie
Moderator: Marcin-Kraków
B+E wystarczy
wineta konieczna
tacho - jesli przewóz na potrzeby wlasne (umowa sprzedazy/użyczenia/pożyczenia auta na lawecie) to wtedy do 7.5 tony DMC bez tacho da rade, temat generalnie mocno trudny, ale wychodzi sie z przepisu o tym ze cie nie dotyczy ustawa o transporcie drogowym
wineta konieczna
tacho - jesli przewóz na potrzeby wlasne (umowa sprzedazy/użyczenia/pożyczenia auta na lawecie) to wtedy do 7.5 tony DMC bez tacho da rade, temat generalnie mocno trudny, ale wychodzi sie z przepisu o tym ze cie nie dotyczy ustawa o transporcie drogowym
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
@Krzysiek, ja mam jeszcze takie pytanie, bo Ty biegły w tym temacie jesteś.
Samochód o DMC 2990kg (Vivaro) i przyczepa o DMC 1000kg.
Kategoria B nie wystarcza, trzeba B+E.
Czy jest możliwość zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przyczepy na DMC 750kg po uprzedniej wizycie u jakiegoś rzeczoznawcy czy coś w tym stylu?
Druga sprawa.. Rzecz, która mnie mocno dziwi: Vivaro ma DMC przyczepy z hamulcem 2000kg (o1), natomiast w rubryce DMC przyczepy bez hamulca ma wpisane --- (o2). Czy to normalne czy jakiś błąd?
Samochód o DMC 2990kg (Vivaro) i przyczepa o DMC 1000kg.
Kategoria B nie wystarcza, trzeba B+E.
Czy jest możliwość zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przyczepy na DMC 750kg po uprzedniej wizycie u jakiegoś rzeczoznawcy czy coś w tym stylu?
Druga sprawa.. Rzecz, która mnie mocno dziwi: Vivaro ma DMC przyczepy z hamulcem 2000kg (o1), natomiast w rubryce DMC przyczepy bez hamulca ma wpisane --- (o2). Czy to normalne czy jakiś błąd?
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Ja tak mialem u siebie jak rendza rejestrowalem. O1 (bez hamulca) wpisali mi 750 a O2 (z hamulcem) ---.. Wiec powiedzialem pani ze jest blad i od razu mi dopisala w Uwagach ze O2 = 2500.. Zreszta tak mialem w briefie zapisane ale komputery urzedu tego jakby niewidzialy..
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu
2" + 265/75R16.. W końcu

biegły jak biegły, tak jakos przyszłoTomaszRT pisze:@Krzysiek, ja mam jeszcze takie pytanie, bo Ty biegły w tym temacie jesteś.
Samochód o DMC 2990kg (Vivaro) i przyczepa o DMC 1000kg.
Kategoria B nie wystarcza, trzeba B+E.
Czy jest możliwość zmiany zapisu w dowodzie rejestracyjnym przyczepy na DMC 750kg po uprzedniej wizycie u jakiegoś rzeczoznawcy czy coś w tym stylu?
Druga sprawa.. Rzecz, która mnie mocno dziwi: Vivaro ma DMC przyczepy z hamulcem 2000kg (o1), natomiast w rubryce DMC przyczepy bez hamulca ma wpisane --- (o2). Czy to normalne czy jakiś błąd?
tak jak napisales potrzebne B+E
zmiana DMC na mniejszą... generalnie trzeba by udowodnić ze zaszły jakies zmiany konstrukcyjne zeby taką zmiane wpisać, kiedys sie to dawało napewno zrobic ale jak teraz, nie wydaje mi sie zeby sie udało, jesli mnie pamiec nie myli - kiedys szedłes na BT dawali ci kwit ze zaszły zmiany i z tym jechales do WK, obecnie - najpierw do WK papier ze zaszły zmiany i chcesz skierowanie na BT, potem z tym skierowaniem na BT, stamtąd papier i do WK, problematyczne moze byc udowodnienie co sie zmieniło, byc moze będą domagali sie opinii rzeczoznawcy itd itp :/ najlepiej było by chyba zadzwonić do jakiejś firmy ktora produkuje przyczepki - moze tej ktorą ty masz to będą chetniejsi do pomocy - i wytłumaczyc w czym problem, oni przy pierwszej rejestracji ci wpisują takie dane jakie potrzebujesz


co do rubryk o1 i o2 - róznie tam wpisują, generalnie bez hamulca to zazwyczaj <= 750 kilo są, to bodajże wychodził z przepisów o warunkach dla przyczepek ze >750 juz ma mieć najazdowy, ale tego juz nie pamietam dokladine
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Dokladnie tak jak mowisz.. 750 bez hamulca, wiecej z hamucem.Krecik pisze:co do rubryk o1 i o2 - róznie tam wpisują, generalnie bez hamulca to zazwyczaj <= 750 kilo są, to bodajże wychodził z przepisów o warunkach dla przyczepek ze >750 juz ma mieć najazdowy, ale tego juz nie pamietam dokladine
RRC 3.9 EFI Vogue SE Black.
2" + 265/75R16.. W końcu
2" + 265/75R16.. W końcu

Doprecyzuję sprawę.
Posiadamy przyczepę zwykłą, taką do przewozu ładunków. Jednoosiowa, z hamulcem najazdowym, masa własna 320kg, DMC 1000kg.
Poprzez montaż odpowiednich podpór chcemy ją przystosować do przewozu niewielkiego jachtu.
Będzie ona ciągana Cherokeem XJ lub Oplem Vivaro. Z XJem nie ma problemu bo wtedy zestaw mieści się DMC 3500kg. Gorzej z Vivaro jak przedstawiłem powyżej. Na robienie kategorii E do B nie bardzo ani ja ni kumpel mamy czas. I dlatego myślałem, żeby rozwiązać ten problem poprzez zmianę DMC przyczepy.
Posiadamy przyczepę zwykłą, taką do przewozu ładunków. Jednoosiowa, z hamulcem najazdowym, masa własna 320kg, DMC 1000kg.
Poprzez montaż odpowiednich podpór chcemy ją przystosować do przewozu niewielkiego jachtu.
Będzie ona ciągana Cherokeem XJ lub Oplem Vivaro. Z XJem nie ma problemu bo wtedy zestaw mieści się DMC 3500kg. Gorzej z Vivaro jak przedstawiłem powyżej. Na robienie kategorii E do B nie bardzo ani ja ni kumpel mamy czas. I dlatego myślałem, żeby rozwiązać ten problem poprzez zmianę DMC przyczepy.
'częściej patrzę się na wschód, chyba tam patrzę od zawsze...'
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
ja bym sie tym nie stresował
jak bedziesz holował 750 kilo to nikt na to nie zwróci uwagi
a jak bedziesz holował 2 tony DMC to uparty policjant i tak ci zakaże dalszej jazdy
nasze wpisy w dowodach rejestracyjnych są sprzeczne z wpisami w warunkach technicznych o przyczepach i holowaniu, tak to smiesznie wyglada... przy hamulcu najazdowym oczywiscie, ale raczej nie masz tam instalacji pneumatycznej ani hydraulicznej do przyczepy
no chyba ze vivaro ma 2600 kilogramów masy wlasnej
ale chyba nie ma
jak bedziesz holował 750 kilo to nikt na to nie zwróci uwagi
a jak bedziesz holował 2 tony DMC to uparty policjant i tak ci zakaże dalszej jazdy

nasze wpisy w dowodach rejestracyjnych są sprzeczne z wpisami w warunkach technicznych o przyczepach i holowaniu, tak to smiesznie wyglada... przy hamulcu najazdowym oczywiscie, ale raczej nie masz tam instalacji pneumatycznej ani hydraulicznej do przyczepy
no chyba ze vivaro ma 2600 kilogramów masy wlasnej

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
TomaszRT pisze:2660kg chyba, jeśli dobrze mi świtaKrecik pisze:no chyba ze vivaro ma 2600 kilogramów masy wlasnejale chyba nie ma
Ma coś około 1800kg jak dobrze pamiętam
nie nie, 2660 to ma DMC, a 1800 to wlasnej

a zeby full zgodnie z przepisami polskimi holować przyczepe 2000 kilogramów DMC to powinien mieć 2600 kilogramów masy wlasnej wlasnie

chodzi o to ze jesli przyczepa jest z hamulcem najazdowym to jej DMC nie powinno przekraczać 70% masy wlasnej pojazdu holującego
po szczegóły odesle do tego rozporządzenia z warunkami technicznymi, byl juz chyba w tym wątku poruszany temat i cytaty odpowiednie wrzucane.
Taki nasz polski bezsens
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
jesli ci sie koła będą opierać o nadkola a zderzak tylny ciągnął po ziemi to sporaTomaszRT pisze:Właśnie tak jeszcze odnośnie zwracania uwagi..Krecik pisze:jak bedziesz holował 750 kilo to nikt na to nie zwróci uwagi
Jaka jest szansa, że podczas kontroli drogowej zważą mi przyczepę z ładunkiem?

ale jak jeżdze naście lat po naszych drogach ważyli mnie tylko raz i to zestawem 40t , lawety nigdy
mało wag jest przy drogach ogólnie

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Krecik doradż mam parola longa w rubryce O1ma wpisane3500kg rubryka G to2320 w rubryce O2 to750 kg chce ciagnąć lawete jaką o jakim DMCKrecik pisze:a, i jeszcze jedno, gdyby sie okazało ze wyjdzie razem >3.5 tony, to poza tym ze posadzisz za kierownice kolege z kategorią B+E (conajmniej, moze byc też C+E) nie zapomnijcie kupić winetki
bo do tego akurat lubią sie przyczepić a to potem 3000 kosztuje.
winetka na każdej poczcie w okolicy, około 5-6zł/dzień
ale za to autostrady za free

SIARRA
i tak przy tej toy wszystko co ma > 750kg potrzebuje B+E 
przy parchu longu będzie podobnie
DMC parcha to około 2.9 tony, wiec w 3.5 tony DMC miescisz sie tylko z przyczepką lekką do 750 kilo /bo ona jest wyjątkiem kiedy mozesz te 3.5 tony przy B przekroczyć/
cokolwiek co ma więcej niż 750 kilo bedzie wymagało już B+E

przy parchu longu będzie podobnie
DMC parcha to około 2.9 tony, wiec w 3.5 tony DMC miescisz sie tylko z przyczepką lekką do 750 kilo /bo ona jest wyjątkiem kiedy mozesz te 3.5 tony przy B przekroczyć/
cokolwiek co ma więcej niż 750 kilo bedzie wymagało już B+E
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
- kpeugeot
-
- Posty: 5559
- Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Lublin/Wrocław
- Kontaktowanie:
kreciku a jeśli lecę zestwaem z lawetą do francji mam B+E
to kupuje winiete w każdym kraju osobno czy też polska winieta oboiwazuje wszedzie
pyt.2 dlaczego nie mogę jadąc osobówką kupić winiety z tego co pamiętam koszt na 1 dzień to około 9 zł a jedna bramka na higwayu kosztuje więcej
to kupuje winiete w każdym kraju osobno czy też polska winieta oboiwazuje wszedzie
pyt.2 dlaczego nie mogę jadąc osobówką kupić winiety z tego co pamiętam koszt na 1 dzień to około 9 zł a jedna bramka na higwayu kosztuje więcej
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!
kupujesz w każdym kraju który tego wymagakpeugeot pisze:kreciku a jeśli lecę zestwaem z lawetą do francji mam B+E
to kupuje winiete w każdym kraju osobno czy też polska winieta oboiwazuje wszedzie
czyli polska tak
niemcy nie (tam winnetou > 12 ton)
a dalej to nie pamietam
Kupić możeszpyt.2 dlaczego nie mogę jadąc osobówką kupić winiety z tego co pamiętam koszt na 1 dzień to około 9 zł a jedna bramka na higwayu kosztuje więcej

a jeśli masz przyczepkę odpowiednio dużą to jest szansa na przekonanie Pani w okienku na autobahnie żeby ci te winetke uznała za ważną. Tak z laweta za osobowym jeździłem i działało.
zasadniczo winetka to marny interes dla Państwa

Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
tak, bo wychodzi taniejBalu-Balu pisze:A czemu Polska tak? W ustawie pisze, że winiety kupuje "podmiot" a nie obywatel czy jakoś takpolska tak![]()

oczywiscie mozesz sie uprzeć i walnąć autostradą na każdej brameczce po 30 zyla /razem prawie stówka pęka/ albo darować sobie to co w ustawie napisali, potraktować się podmiotowo i kupić winnetu za 9 złotych i pomykać bahną za free

no i odpada ci tłumaczenie sie w razie kontroli że nie jesteś podmiotem tylko obywatelem, i tak dalej i tak dalej
Krzysiek
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
Życie jest piękne - jeśli dobrze wybierzesz środki antydepresyjne...
no i odpada ci tłumaczenie sie w razie kontroli że nie jesteś podmiotem tylko obywatelem, i tak dalej i tak dalej
To teraz My jesteśmy wielbłądem czy policja






walić w dupsko
Mówię co myślę, robię co mówię, już nie jem co lubię.
"nullo retentus impedimento"
"nullo retentus impedimento"
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość