rejestracja samochodu z niemiec - informacje
: śr maja 30, 2007 10:13 am
Jako, że jestem świeżo po, to może napiszę, się może komuś przyda...
Ja miałem trochę większe problemy, bo kupiłem niemiecki samochód w Polsce, bez jakichkolwiek opłat, bez tablic i "bezpośrednio od Niemca", więc było trochę kombinowania w moim urzędzie celnym, gdzie trzeba podać w jaki sposób auto dotarło do kraju i podać nr rejestracyjny wwozowy lub lawety...
ale od początku:
1. Pierwsze kroki kierujemy do Stacji Kontroli Pojazdów (oczywiście z samochodem
) gdzie albo:
a) przechodzimy pierwszą kontrolę pojazdu (169 zł)
b) odczytujemy nr nadwozia (u mnie 49 zł)
2. Z papierami od diagnosty idziemy do swojego Urzędu Celnego, gdzie wypełniamy druk AKC-U oraz oświadczenie w którym między innymi podaję się datę przywiezienia pojazdu do kraju (ma się 5 dni od tej daty, aby zapłacić akcyzę). Oba te dokumenty wraz z kopią dokumentu zakupu, briefu, dowodu rejestracyjnego, papieru od diagnosty oraz potwierdzeniem przelewu 17 zł na konto Urzędu Miasta, w którym Urząd Celny ma siedzibę (w przypadku Oddziałów Celnych na konto Miasta, w którym ma siedzibę urząd, którego oddział odwiedzacie, w tytule przelewu musi być napisane: ZAŚWIADCZENIE AKC-U i nazwisko osoby składającej dokumenty) składamy u miłej/niemiłej* Pani/Pana* (*niepotrzebne skreślić). Później (ok. 30 minut później) udajemy się do kasy i wpłacamy wyliczoną na druku AKC-U kwotę (3,1% dla samochodów do 2000cm3 i 13,6% dla samochodów pow. 2000cm3, kwota wyliczona od ceny w złotych po kursie NBP obowiązującym w dniu zawarcia umowy zaokrąglona do pełnych złotych). Jak już wszystko jest zapłacone, to otrzymamy zaświadczenie o wpłaceniu akcyzy.
3. Udajemy się do tłumacza przysięgłego, gdzie tłumaczymy brief, dowód rejestracyjny i umowę, jeśli jest po niemiecku, jeśli jest dwujęzyczna, to najlepiej wcześniej zapytać się w wydziale komunikacji, czy potrzebują potwierdzenia przez tłumacza zgodności wersji polskiej z niemiecką (koszty w zależności od czasu i miejsca, ale w okolicach 150 zł).
4. Idziemy do urzędu skarbowego z wypełnionym drukiem VAT-24 uiszczamy opłatę skarbową 160 zł, składamy druk, kopię umowy zakupu i potwierdzenia zapłaty akcyzy. Potem czekamy na wydanie decyzji (do 7 dni).
5. Przedostatnim krokiem jest Wydział Komunikacji, gdzie z wnioskiem o rejestrację składamy oryginały i tłumaczenia: briefu, dowodu rejestracyjnego i dokumentu zakupu, zaświadczenia: z Urzędu Celnego, Urzędu Skarbowego i Okręgowej Stacji Kontroli, potwierdzenie wpłaty Opłaty Recyklingowej (500 zł na konto: NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ, UL. KONSTRUKTORSKA 3A, 02-673 WARSZAWA, nr konta 65113010620000010995200014, w tytule przelewu wpisujemy: OPŁATA RECYKLINGOWA, marka i model samochodu, NR VIN), uiszczamy opłatę 247 zł w urzędzie miasta i mamy zarejestrowany samochód (na razie tymaczasowo). Nie trzeba być osobiście, można kogoś upoważnić, jednak trzeba zapłacić za to 17 zł na konto Urzędu Miasta, którego siedzibą jest wydział (przy Referatach Zamiejscowych urzędu też wydziału, a nie referatu)
6. Ostatnią rzeczą do załatwienia jest OC, które musi być zawarte w dniu rejestracji.
7. Po miesiącu trzeba wymienić dowód tymczasowy na dowód stały, ale o tym w następnym odcinku (tzn. za miesiąc
)
Mam nadzieje, że sie przyda
Ja miałem trochę większe problemy, bo kupiłem niemiecki samochód w Polsce, bez jakichkolwiek opłat, bez tablic i "bezpośrednio od Niemca", więc było trochę kombinowania w moim urzędzie celnym, gdzie trzeba podać w jaki sposób auto dotarło do kraju i podać nr rejestracyjny wwozowy lub lawety...
ale od początku:
1. Pierwsze kroki kierujemy do Stacji Kontroli Pojazdów (oczywiście z samochodem

a) przechodzimy pierwszą kontrolę pojazdu (169 zł)
b) odczytujemy nr nadwozia (u mnie 49 zł)
2. Z papierami od diagnosty idziemy do swojego Urzędu Celnego, gdzie wypełniamy druk AKC-U oraz oświadczenie w którym między innymi podaję się datę przywiezienia pojazdu do kraju (ma się 5 dni od tej daty, aby zapłacić akcyzę). Oba te dokumenty wraz z kopią dokumentu zakupu, briefu, dowodu rejestracyjnego, papieru od diagnosty oraz potwierdzeniem przelewu 17 zł na konto Urzędu Miasta, w którym Urząd Celny ma siedzibę (w przypadku Oddziałów Celnych na konto Miasta, w którym ma siedzibę urząd, którego oddział odwiedzacie, w tytule przelewu musi być napisane: ZAŚWIADCZENIE AKC-U i nazwisko osoby składającej dokumenty) składamy u miłej/niemiłej* Pani/Pana* (*niepotrzebne skreślić). Później (ok. 30 minut później) udajemy się do kasy i wpłacamy wyliczoną na druku AKC-U kwotę (3,1% dla samochodów do 2000cm3 i 13,6% dla samochodów pow. 2000cm3, kwota wyliczona od ceny w złotych po kursie NBP obowiązującym w dniu zawarcia umowy zaokrąglona do pełnych złotych). Jak już wszystko jest zapłacone, to otrzymamy zaświadczenie o wpłaceniu akcyzy.
3. Udajemy się do tłumacza przysięgłego, gdzie tłumaczymy brief, dowód rejestracyjny i umowę, jeśli jest po niemiecku, jeśli jest dwujęzyczna, to najlepiej wcześniej zapytać się w wydziale komunikacji, czy potrzebują potwierdzenia przez tłumacza zgodności wersji polskiej z niemiecką (koszty w zależności od czasu i miejsca, ale w okolicach 150 zł).
4. Idziemy do urzędu skarbowego z wypełnionym drukiem VAT-24 uiszczamy opłatę skarbową 160 zł, składamy druk, kopię umowy zakupu i potwierdzenia zapłaty akcyzy. Potem czekamy na wydanie decyzji (do 7 dni).
5. Przedostatnim krokiem jest Wydział Komunikacji, gdzie z wnioskiem o rejestrację składamy oryginały i tłumaczenia: briefu, dowodu rejestracyjnego i dokumentu zakupu, zaświadczenia: z Urzędu Celnego, Urzędu Skarbowego i Okręgowej Stacji Kontroli, potwierdzenie wpłaty Opłaty Recyklingowej (500 zł na konto: NARODOWY FUNDUSZ OCHRONY ŚRODOWISKA I GOSPODARKI WODNEJ, UL. KONSTRUKTORSKA 3A, 02-673 WARSZAWA, nr konta 65113010620000010995200014, w tytule przelewu wpisujemy: OPŁATA RECYKLINGOWA, marka i model samochodu, NR VIN), uiszczamy opłatę 247 zł w urzędzie miasta i mamy zarejestrowany samochód (na razie tymaczasowo). Nie trzeba być osobiście, można kogoś upoważnić, jednak trzeba zapłacić za to 17 zł na konto Urzędu Miasta, którego siedzibą jest wydział (przy Referatach Zamiejscowych urzędu też wydziału, a nie referatu)
6. Ostatnią rzeczą do załatwienia jest OC, które musi być zawarte w dniu rejestracji.
7. Po miesiącu trzeba wymienić dowód tymczasowy na dowód stały, ale o tym w następnym odcinku (tzn. za miesiąc

Mam nadzieje, że sie przyda
