alusy w terenie
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Jak dla mnie dużą zaletą felgi aluminiowej jest współczynnik tarcia na styku guma - alu. Znacznie większy, niż dla lakierów proszkowych stosowanych w stalowych fegach. Warunek - alu nie może być lakierowane. Pozwala to na jazdę z naprawdę niskim ciśnieniem, i opona nie spada. U mnie, dla opon 33", najniższe jak do tej pory zmierzone ciśnienie urzytkowe to 0,1 bara.
Felgi aluminiowe klasy HD trudniej uszkodzić niż stalowe (piszę o wygięciach, a nie odrapaniach), natomiast uszkodzone znacznie trudniej naprawić, o ile wogóle się da.
Natomiast lżejsze od stalowych to one nie są, przynajmniej jakoś istotnie. Stop jest lżejszy (o połowę mniejwięcej), ale ścianki znacznie grubsze.
Felgi aluminiowe klasy HD trudniej uszkodzić niż stalowe (piszę o wygięciach, a nie odrapaniach), natomiast uszkodzone znacznie trudniej naprawić, o ile wogóle się da.
Natomiast lżejsze od stalowych to one nie są, przynajmniej jakoś istotnie. Stop jest lżejszy (o połowę mniejwięcej), ale ścianki znacznie grubsze.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość