dystanse
Moderator: Albert_N
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Zależy jakie odsadzenie felgi ma być i jakich felg używasz.
Dystanse ze stopu alu to w zasadze tylko do felg alu możnaby zastosować i to cienkie, tzn. montaż na oryginalne otwory w piaście i dłuższe szpilki.
Jak fela stalowa lub większe odsadzenie wymagające gwintowania dystansów, to tylko stal wchodzi w grę, i nie gównolit tylko któraś gatunkowa, ulepszona tak do 35 HRC.
Może być dosyć popukarny gatunek 40H
I ocynkować galwanicznie coby nie rdzewiało za szybko.
A masz wogóle dostęp do maszyn numerycznych żeby się w takie żeczy bawić?
Dystanse ze stopu alu to w zasadze tylko do felg alu możnaby zastosować i to cienkie, tzn. montaż na oryginalne otwory w piaście i dłuższe szpilki.
Jak fela stalowa lub większe odsadzenie wymagające gwintowania dystansów, to tylko stal wchodzi w grę, i nie gównolit tylko któraś gatunkowa, ulepszona tak do 35 HRC.
Może być dosyć popukarny gatunek 40H
I ocynkować galwanicznie coby nie rdzewiało za szybko.
A masz wogóle dostęp do maszyn numerycznych żeby się w takie żeczy bawić?
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
- krzysiek-gdansk
- Posty: 596
- Rejestracja: śr kwie 28, 2004 8:55 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
-
-
- Posty: 16166
- Rejestracja: pt lut 22, 2008 9:53 pm
- Lokalizacja: w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
W dystansach gwintowanych musi być odpowiedna ich grubość, żeby gwint trzymał, chyba że będzie wersja z osadzonymi szpilkami, wtedy mogą być trochę cieńsze.
Tak wogóle to osobiście nie bardzo rozumiem sens stosowania dystansów.
Podejżewam, że o cenę felg się tu rozchodzi.
Ale weźcie pod uwagę, że mocowanie koła do piasty to raczej odpowiedzialne miejsce, w razie zerwania konsekwencje mogą być poważne. Jeżeli to ma być jakaś amatorska robota (wytoczenie na fuchę gdzieś tam z niewiadomo czego i potem ręczne wiercenie i gwintowanie...) to stanowczo odradzam. Niedokładności wykonania rozstawu otworów będzie powodować nierównomierne naprężanie szpilek, i może doprowadzić do ich zerwania, że o trudnościach w wyważeniu kół nie wspomnę.
W takim wypadku lepiej kupić coś dedykowanego z atestem.
Ale jak ktoś ma dostęp do sprzętu i wie jak się do tego zabrać, a do tego ma jakieś nietypowe zapotrzebowanie - to czemu nie?
ps. Zlecenie czegoś takiego w profesjonalnej ślusarni jest raczej nieopłacalne. Roboczogodzina frezarki numerycznej zaczyna się od 150 pln, a na taki detal (1) trzebaby poświęcić ok. godziny właśnie. Plus toczenie wcześniej i programowanie.
Tak wogóle to osobiście nie bardzo rozumiem sens stosowania dystansów.
Podejżewam, że o cenę felg się tu rozchodzi.
Ale weźcie pod uwagę, że mocowanie koła do piasty to raczej odpowiedzialne miejsce, w razie zerwania konsekwencje mogą być poważne. Jeżeli to ma być jakaś amatorska robota (wytoczenie na fuchę gdzieś tam z niewiadomo czego i potem ręczne wiercenie i gwintowanie...) to stanowczo odradzam. Niedokładności wykonania rozstawu otworów będzie powodować nierównomierne naprężanie szpilek, i może doprowadzić do ich zerwania, że o trudnościach w wyważeniu kół nie wspomnę.
W takim wypadku lepiej kupić coś dedykowanego z atestem.
Ale jak ktoś ma dostęp do sprzętu i wie jak się do tego zabrać, a do tego ma jakieś nietypowe zapotrzebowanie - to czemu nie?
ps. Zlecenie czegoś takiego w profesjonalnej ślusarni jest raczej nieopłacalne. Roboczogodzina frezarki numerycznej zaczyna się od 150 pln, a na taki detal (1) trzebaby poświęcić ok. godziny właśnie. Plus toczenie wcześniej i programowanie.
w sprawach technicznych - rokfor32@wp.pl
Witam.
Samochód to uaz , i po założeniu na orginalną fabrycznie nową felge opon 31x10,5x15 , z tyłu mam ok 1 cm do resora , więc myślałem że lepiej zastosować dystanse niż obracać felgi , ale z tego co radzicie to chyba je poodwracam , zwłaszcza że te felgi nie są zgrzewane w środku obręczy tylko spawane na zewnątrz.
pzdr
Mariusz
Samochód to uaz , i po założeniu na orginalną fabrycznie nową felge opon 31x10,5x15 , z tyłu mam ok 1 cm do resora , więc myślałem że lepiej zastosować dystanse niż obracać felgi , ale z tego co radzicie to chyba je poodwracam , zwłaszcza że te felgi nie są zgrzewane w środku obręczy tylko spawane na zewnątrz.
pzdr
Mariusz
W tej sytuacji rób z felgami.maniak99 pisze:Witam.
Samochód to uaz , i po założeniu na orginalną fabrycznie nową felge opon 31x10,5x15 , z tyłu mam ok 1 cm do resora , więc myślałem że lepiej zastosować dystanse niż obracać felgi , ale z tego co radzicie to chyba je poodwracam , zwłaszcza że te felgi nie są zgrzewane w środku obręczy tylko spawane na zewnątrz.
Będzie lżej na piaście i taniej i żadne dystanse nie będą Ci potrzebne.
Może i trochę wolniej ale zawsze do celu.
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
SUPER Y61 3.0 DIT SUPER
Re: dystanse
aluminiowe dystanse do terenu. zmielisz chłopaku...
jeśli już zakładać - to stalowe. Aluminiowe są za miekkie, wyrabiają się. niedowiarkom dostarczę urobione w terenie aluminiowe. A najlepiej to felgami dobrać -odpowiednim ET, bo to zawsze jeden punkt łączenia mniej, i o jeden teoretycznie słaby punkt mniej.
to z praktyki smutnej bo naprawić się w polu łatwo nie da takiej straty jak śruby od piasty pourywane a dystans ma już mocno jajowate otwory
jeśli już zakładać - to stalowe. Aluminiowe są za miekkie, wyrabiają się. niedowiarkom dostarczę urobione w terenie aluminiowe. A najlepiej to felgami dobrać -odpowiednim ET, bo to zawsze jeden punkt łączenia mniej, i o jeden teoretycznie słaby punkt mniej.
to z praktyki smutnej bo naprawić się w polu łatwo nie da takiej straty jak śruby od piasty pourywane a dystans ma już mocno jajowate otwory
mojjeep.blox.pl
Re: dystanse
pigkiller pisze:aluminiowe dystanse do terenu. zmielisz chłopaku...
jeśli już zakładać - to stalowe. Aluminiowe są za miekkie, wyrabiają się. niedowiarkom dostarczę urobione w terenie aluminiowe. A najlepiej to felgami dobrać -odpowiednim ET, bo to zawsze jeden punkt łączenia mniej, i o jeden teoretycznie słaby punkt mniej.
to z praktyki smutnej bo naprawić się w polu łatwo nie da takiej straty jak śruby od piasty pourywane a dystans ma już mocno jajowate otwory



Re: dystanse
wystarczy jeździćpigkiller pisze:albo letko upalać


Re: dystanse
Napiałeś to Florowi ?pigkiller pisze:albo letko upalać


Jakby co to ja też mam na wranglu od długiego czasu dystanse alu 3 cm , ale może faktycznie jakoś delikatnie jeżdżę

Xtreme Off Road Team
692 490 694
692 490 694
Re: dystanse
m.wilk pisze: ale może faktycznie jakoś delikatnie jeżdżę



Re: dystanse
obaj jeździcie lajtowo. jak to w ADVm.wilk pisze:Napiałeś to Florowi ?![]()
![]()
Jakby co to ja też mam na wranglu od długiego czasu dystanse alu 3 cm , ale może faktycznie jakoś delikatnie jeżdżę

Re: dystanse
Karson - co to , rzucasz rękawicę

Flor - w tym roku jesze R-play - kryzys panie ...


Flor - w tym roku jesze R-play - kryzys panie ...
Xtreme Off Road Team
692 490 694
692 490 694
Re: dystanse
nie śmiałbymm.wilk pisze:Karson - co to , rzucasz rękawicę![]()
![]()


Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość