Dystanse - raz a dobrze i do końca...

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
cyber_human
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
Lokalizacja: Poznań West Side

Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: cyber_human » czw lut 10, 2011 11:05 pm

Psze Państwa...

Jest o dystansach przy okazji różnych tematów to tu, to tam... Ale chciałbym to zebrać i podsumować z Waszą pomocą.

Że chcę poszerzyć, to wiadomo...
Ale różni ludzie mi mówią, że nie dystansem, bo... i tu nikt nie potrafi wytłumaczyć dlaczego.

No to ja Was proszę, od początku do końca, jakie są wady...

Bo że ramię siły działającej na zawias wydłużamy, to wie każdy...
Chcę dać dystans na tył 20-25-30 mm na stronę - jeszcze muszę podjąć decyzję, a na przód 30 mm albo i nieco więcej. Zależy ile mi się uda wyliftować jeszcze to niezależne zawieszenie...

Z góry dziękuję za wyjaśnienia...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002

Awatar użytkownika
Mroczny
     
     
Posty: 40641
Rejestracja: ndz mar 27, 2005 12:55 am
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: Mroczny » czw lut 10, 2011 11:07 pm

to bałdzo proste - nawet w precyzyjnie wykonanym dystansie łatwiej o mikroprzesunięcie.. i będzie udarowo obciążać

rozwiązaniem idealnym byłoby zrobienie dystansu do felgi i piasty.. Ale przeważnie jest tak, ze ustalaniem położenia zajmuje się śruba-nakrętka. A to już słabe

Awatar użytkownika
Qbartx
Posty: 1672
Rejestracja: pt maja 18, 2007 7:13 pm
Lokalizacja: Konstancin

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: Qbartx » czw lut 10, 2011 11:09 pm

Przy obecnej ogolnodostepnosci odsadzonych felg nie ma po prostu sensu bawic sie w dystanse :)3
Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt

Awatar użytkownika
cyber_human
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
Lokalizacja: Poznań West Side

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: cyber_human » czw lut 10, 2011 11:16 pm

No i chyba temat rozwiązany...

Mój problem to nietypowa fabryczna felga: 5x 139,7 16" ET45 do opony 245/70R16.

A cel jest: 265/75R16 i ET20 lub ET15. Co do szerokości felgi pod tę oponę, to jeszcze się zastanawiam - szerokość też na wybór ET wpłynie...
Rozważam też 15", ale wtedy musiałbym zupełnie inną oponę. Najbardziej pasowałoby mi koło 31x10, ale to teoria...

No i nie chcę wywalać na felgę masy kasy - DOTZy za okolic 200-250 byłyby bardzo si... stąd myślałem o dystansach, ale info o ich działaniu udarowym w 6 sekund mnie wyleczyło...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: alfik » czw lut 10, 2011 11:34 pm

W sklepiku stalowe felgi mają podobną cenę do solidnych, niemieckich dystansów. Przynajmniej te dystanse do mojego auta mają centrowanie na pierścieniu, nie na śrubach. Jest inne "ale" i dotyczy zarówno dystansów, jak i zmienionego ET. Odsuwając koła na zewnątrz zmieniamy promień zataczania w stronę wartości dodatnich. Cytat: Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności. Promień zataczania ujemny działa w takiej sytuacji samokorygująco gdyż powoduje skręt koła w przeciwną stronę. Zbyt duża wartość promienia zataczania w którąkolwiek stronę powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach.

Ale przyznam, że kyron kolegi poszerzony o 30mm na stronę wygląda super i jeszcze nic się nie stało.

Pomyśl o oponach 235/85R16 - ten sam promień co 265/75 a może wejdą bez cudów. Felga 7 cali podchodzi pod oba te rozmiary.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
cyber_human
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
Lokalizacja: Poznań West Side

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: cyber_human » pt lut 11, 2011 12:10 am

Dystensy/felgi nie po to, że opona nie wejdzie, choć 265/75R16 wymaga rzeźby wewnątrz nadkola...
To raczej dlatego, ze już teraz można by poszerzyć bo wizualnie tak sobie, a chcę jeszcze trochę podliftować, to przód jeszcze bardziej się zejdzie...

Poza tym chcę DuraTrac - chyba nie ma 235/85R16... :(
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002

Awatar użytkownika
alfik
Posty: 1754
Rejestracja: czw lis 03, 2005 10:04 pm
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: alfik » pt lut 11, 2011 11:35 am

cyber_human pisze:Dystensy/felgi nie po to, że opona nie wejdzie, choć 265/75R16 wymaga rzeźby wewnątrz nadkola...
To raczej dlatego, ze już teraz można by poszerzyć bo wizualnie tak sobie, a chcę jeszcze trochę podliftować, to przód jeszcze bardziej się zejdzie...

Poza tym chcę DuraTrac - chyba nie ma 235/85R16... :(
Jesteś mi bliski duchem jako kierowca koreańca. Takie Duratracki są, w USA i sprawdzałem, że mają europejską homologację. U mnie ten rozmiar wchodzi bez żadnych cudów i duża opona wygląda ładnie, nawet jak nie wystaje. Do Sorento raczej 245/75, chyba, że będziesz bezwzględny dla blachy i plastiku. Weź pod uwagę pracę zawieszenia - to, jak się chowa koło w nadkolu. Z jednej strony bez dystansów może trzeć przy skręcie, ale z drugiej z dystansami szarpać krawędzie błotników, bo się ładnie nie schowa. Znajomy wrzucił do Kyrona BFG MT 265/75 i odsadził o 30mm i jest super, ale te opony są bardzo "okrągłe" - mają wąski bieżnik i ładnie się chowają - bardziej kwadratowa opona na pewno by się nie mieściła przy wykrzyżu.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru

Awatar użytkownika
cyber_human
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
Lokalizacja: Poznań West Side

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: cyber_human » pt lut 11, 2011 4:13 pm

No i w tym właśnie sęk, że trza by gumę i felgę (ET) lub dystanse dobierać do nadkola.
Teraz mam zimę 245/75R16 i chcę więcej - ale też i myślę nieco wyżej go wyliftować...

A i tak będzie coś innego, do czego jest szpej i ścieżki przetarte...

bo czego bym nie robił i tak nie zbliżę się nawet do tego, co bym chciał:

Obrazek

ale to już off-top...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002

Awatar użytkownika
sebastian2357
Posty: 697
Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
Lokalizacja: Warszawa

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: sebastian2357 » wt lut 15, 2011 11:21 am

Bardzo dobre porównanie :)2 :)21
TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem

Awatar użytkownika
cyber_human
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
Lokalizacja: Poznań West Side

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: cyber_human » wt lut 15, 2011 5:51 pm

Czy to fotomontaż, czy może mały człowiek??

Obrazek
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002

Awatar użytkownika
DamnIt!
 
 
Posty: 3268
Rejestracja: śr paź 29, 2008 11:09 pm
Lokalizacja: ok. Krakał

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: DamnIt! » wt lut 15, 2011 5:53 pm

Tak rośnie legenda bezdroży - Toyota Land Cruiser...

:)21
Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell

Awatar użytkownika
Raymund
 
 
Posty: 2699
Rejestracja: sob sty 31, 2009 10:16 pm
Lokalizacja: Oxford

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: Raymund » wt lut 15, 2011 6:56 pm

:)21 :)21 facet stoi pare metrow dalej niz toyka :)21

Awatar użytkownika
Patry
 
 
Posty: 979
Rejestracja: wt maja 16, 2006 5:24 pm
Lokalizacja: Łódź

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: Patry » czw maja 19, 2011 1:28 am

ale co by nie mówić, koło ma słuszne :)21
Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: Damian » sob cze 11, 2011 10:19 pm

ojtam

Islandia, tam 38 cali to standard do auta na zakupy...taki mus z powodu warunków
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
zagaj1
 
 
Posty: 2716
Rejestracja: pn sie 24, 2009 9:37 pm
Lokalizacja: Przasnysz / Olsztyn

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: zagaj1 » ndz cze 12, 2011 9:40 am

Co nie zmienia faktu, że takie koła wyglądają zajebiaszczo :)21
Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...! :)21

Awatar użytkownika
szymano199
 
 
Posty: 107
Rejestracja: śr cze 15, 2011 11:19 pm
Lokalizacja: Warszawa, Darłowo

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: szymano199 » pn cze 03, 2013 4:08 pm

Witam,

Skoro jest taki temat rozmowy to pozwolę sobie odświeżyć.

Myślę nad założeniem dystansów do Land Cruisera 120.
Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje? Czy jest to dużo większe obciążenie dla półosi i drążków?

Szymano

Sygma
 
 
Posty: 18549
Rejestracja: pt wrz 12, 2008 8:53 pm

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: Sygma » sob cze 08, 2013 8:37 am

szymano199 pisze:Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje?
najczęściej piasty

redzik
 
 
Posty: 8257
Rejestracja: pt lis 24, 2006 10:45 pm

Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...

Post autor: redzik » pt sie 02, 2013 8:39 pm

Sygma pisze:
szymano199 pisze:Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje?
najczęściej piasty
łożyska piast, a jak sa juz zepsute to nastepnie leca piasty. :)21

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość