Jak się odwrac felgi

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Jak się odwrac felgi

Post autor: szybki911 » wt gru 21, 2004 10:27 am

Jak w temacie jak to się robi, ktoś widział ? Czym to centruja utawiaja itd, jeśli ktoś ma namiary na kogoś kto to robi w rzeszowie lub okolicy to proszę.

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jak się odwrac felgi

Post autor: Bart03 » wt gru 21, 2004 10:32 am

szybki911 pisze:Jak w temacie jak to się robi....
Normalnie- na tokarce :lol:

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt gru 21, 2004 10:36 am

a moze więcej szczegółów????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt gru 21, 2004 10:37 am

a moze kto wie ile kosztuje taka przyjemność????
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » wt gru 21, 2004 11:33 am

na tokarce to sie pewnie rozcina spawy, potem trzeba pospawac, ale kto to to ustawia i czym ?

Awatar użytkownika
leszek
 
 
Posty: 3337
Rejestracja: ndz mar 02, 2003 10:39 pm
Lokalizacja: Żywiec
Kontaktowanie:

Post autor: leszek » wt gru 21, 2004 12:24 pm

100/150 zł za 4szt
miał bym to w D...
znów sam obracać 8)

Awatar użytkownika
kpeugeot
 
 
Posty: 5558
Rejestracja: śr lip 10, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Lublin/Wrocław
Kontaktowanie:

Post autor: kpeugeot » wt gru 21, 2004 12:46 pm

daj namiar gdzie za tyle robią :)
TARO 3,0V6 LJ70 LJ78
Forum broni, forum radzi, forum nigdy Cię nie zdradzi!!

Lookasz
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Lookasz » wt gru 21, 2004 1:03 pm

w 3mieście to 100 za sztukę biorą - i to bez malowania i piaskowania !

Awatar użytkownika
Tomb
Posty: 396
Rejestracja: wt lis 02, 2004 5:58 pm
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Post autor: Tomb » wt gru 21, 2004 1:51 pm

W temacie, nie ukrywając jestem nowy...
Z tego co piszecie wnosze, że sie z felgi środek wycina odwraca i przyspawuje. taka felga potem wytrzymuje?
Rosyjska myśl techniczna rules!

Lookasz
 
 
Posty: 178
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Lookasz » wt gru 21, 2004 1:58 pm

wytrzymuje jak dobrze zrobiona, dlatego kosztuje

największy problem to chyba wycentrowanie tarczy felgi do obręczy w całej tej operacji... dlatego wg. mnie lepiej oddać do zakładu który się profesjonalnie zajmuje naprawą felg niż samemu dłubać - choć nie przeczę że się nie da :D

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » wt gru 21, 2004 1:59 pm

a czemu nie, przeciez oryginalnie jest w ten sam sposob robiona

a co z tymi adresami z rzeszowa, ma ktos namiary ?

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » sob gru 25, 2004 2:04 am

ja za wycięcie felg od vitary 4szt zapłaciłem 80 zł pospawałem samemu 2 godz roboty i po kłopocie żeby dobrze wycentrować to dostalem taki krążek o średnicy około 120 mm i wysokości 10 cm wkładalem go w obręcz na nim kładlem środek od felgi i dobrze przyciskałem jakimś tam żelastwem ciężkim i tak chewtowałem każdą a następnie spawałem na gotowo bicie mi wyszło około 2/3 mm ale to jest nieodczówalne nawet przy jeździe 120 km/h
ważne aby podczas chewtowania ustawiać to wszystko na prościutkim stole
Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
syll
Posty: 585
Rejestracja: pn lut 23, 2004 10:14 pm
Lokalizacja: Chełmno
Kontaktowanie:

Post autor: syll » sob gru 25, 2004 2:22 am

Defekter 90 mosty Patrol Worn 8274 i Star

Awatar użytkownika
zu-tec
Posty: 767
Rejestracja: wt mar 02, 2004 7:17 pm
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: zu-tec » ndz gru 26, 2004 7:18 pm

syll pisze:(...)pospawałem samemu 2 godz roboty i po kłopocie żeby dobrze wycentrować to dostalem taki krążek o średnicy około 120 mm i wysokości 10 cm wkładalem go w obręcz na nim kładlem środek od felgi i dobrze przyciskałem jakimś tam żelastwem ciężkim i tak chewtowałem każdą a następnie spawałem na gotowo bicie mi wyszło około 2/3 mm ale to jest nieodczówalne nawet przy jeździe 120 km/h
(...)
Jutro idę dać za ciebie na mszę .... :)21
JimnyJeans + 2" - jeździmy bez śladów :)

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » ndz gru 26, 2004 7:58 pm

No dobrze, a teraz z polskiego na nasze: po co przeprowadza się taki zabieg jak odwracanie felg? Czy dobrze rozumiem, że rozstaw opon jest wówczas nieco większy? Czy - po odwróceniu felg - konieczne jest pocinanie błotników?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » pn gru 27, 2004 11:53 am

no tak, po zalozeniu opony o szerokosci 10,5'' obiera mi od srodka, a jak sobie odwroce felge to sie zmieni ET i koła troche wyjdą na zewnątrz, a z błotnikami to raczej niebedzie obcierac ale jak by co to mam szlifierkę kontową :)

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » pn gru 27, 2004 12:42 pm

Wiem , ze w okolicy Rzeszowa napewno zajmuje sie tym niejaki Bazan w Słocinie.

Sa tez inne zaklady ... ale nie wiem dokladnie ktore.

Awatar użytkownika
szybki911
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 60
Rejestracja: śr lis 10, 2004 1:40 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: szybki911 » śr gru 29, 2004 1:51 pm

gdyby kogos to interesowało to byłem u T. Bazan, powiedział mi po 100zł od sztuki

Awatar użytkownika
Władek
Posty: 1977
Rejestracja: sob lis 01, 2003 10:41 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: Władek » śr gru 29, 2004 7:06 pm

No dobrze, czy ktoś może choć w przybliżeniu określić w jaki sposób zmieni się (zwiększy) rozstaw kół po odwróceniu felg? Czy zabieg ten rzeczywiście znacząco wpływa na stabilność pojazdu w terenie? I pytanie do użytkowników odwróconych felg w UAZ-ie: warto? czy nie warto?
Władek - Kraków

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » czw gru 30, 2004 11:26 am

szybki911 pisze:gdyby kogos to interesowało to byłem u T. Bazan, powiedział mi po 100zł od sztuki
jak z nim rozmawialem kilka miesiecy to krzyczal sobie za to po 50 zł

Awatar użytkownika
cichy
Posty: 425
Rejestracja: śr lip 09, 2003 4:29 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: cichy » czw gru 30, 2004 11:36 am

Władek pisze:No dobrze, czy ktoś może choć w przybliżeniu określić w jaki sposób zmieni się (zwiększy) rozstaw kół po odwróceniu felg? Czy zabieg ten rzeczywiście znacząco wpływa na stabilność pojazdu w terenie? I pytanie do użytkowników odwróconych felg w UAZ-ie: warto? czy nie warto?
Władziu naprawde nie ma zadnego wplywu na stabilnosc pojazdu w terenie.

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: bpuchowski » czw gru 30, 2004 2:23 pm

zu-tec pisze:
syll pisze:(...)pospawałem samemu 2 godz roboty i po kłopocie żeby dobrze wycentrować to dostalem taki krążek o średnicy około 120 mm i wysokości 10 cm wkładalem go w obręcz na nim kładlem środek od felgi i dobrze przyciskałem jakimś tam żelastwem ciężkim i tak chewtowałem każdą a następnie spawałem na gotowo bicie mi wyszło około 2/3 mm ale to jest nieodczówalne nawet przy jeździe 120 km/h
(...)
Jutro idę dać za ciebie na mszę .... :)21
syll o co im chodzi ?
wildcat F50 w wersji rurka z IS

bpuchowski
Posty: 610
Rejestracja: pn lut 24, 2003 9:34 pm
Lokalizacja: Gdynia
Kontaktowanie:

Post autor: bpuchowski » czw gru 30, 2004 2:23 pm

A nie lepiej dac do zrobienia dystanse ? Chyba bezpieczniejsze wyjście
wildcat F50 w wersji rurka z IS

Maq
Posty: 1573
Rejestracja: pt lut 21, 2003 12:44 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Maq » czw gru 30, 2004 2:55 pm

Dystans trzeba kupić, potem trzeba kupić dłuższe szpilki, a potem jeszcze ma się dużo ciężkiego żelaza w miejscu wrażliwym (na ciężar).

Jak już zmieniać offset, to albo inna felga, albo przespawać. Szybciej, lepiej, taniej :D
LR2 - jej
LR3 - jego

Awatar użytkownika
PrzemekP
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 61
Rejestracja: ndz sty 02, 2005 7:10 am
Lokalizacja: Bielsko i okolice... (a jednak znowu Polska;)

Post autor: PrzemekP » wt sty 04, 2005 12:42 am

leszek pisze:100/150 zł za 4szt
miał bym to w D...
znów sam obracać 8)
jestem z bielska, napisz prosze gdzie dokonales takiej przerobki
gg:3313260
SJ-413 "pchełka"
XT600Z '86 :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość