Strona 1 z 5

Jak się odwrac felgi

: wt gru 21, 2004 10:27 am
autor: szybki911
Jak w temacie jak to się robi, ktoś widział ? Czym to centruja utawiaja itd, jeśli ktoś ma namiary na kogoś kto to robi w rzeszowie lub okolicy to proszę.

Re: Jak się odwrac felgi

: wt gru 21, 2004 10:32 am
autor: Bart03
szybki911 pisze:Jak w temacie jak to się robi....
Normalnie- na tokarce :lol:

: wt gru 21, 2004 10:36 am
autor: kpeugeot
a moze więcej szczegółów????

: wt gru 21, 2004 10:37 am
autor: kpeugeot
a moze kto wie ile kosztuje taka przyjemność????

: wt gru 21, 2004 11:33 am
autor: szybki911
na tokarce to sie pewnie rozcina spawy, potem trzeba pospawac, ale kto to to ustawia i czym ?

: wt gru 21, 2004 12:24 pm
autor: leszek
100/150 zł za 4szt
miał bym to w D...
znów sam obracać 8)

: wt gru 21, 2004 12:46 pm
autor: kpeugeot
daj namiar gdzie za tyle robią :)

: wt gru 21, 2004 1:03 pm
autor: Lookasz
w 3mieście to 100 za sztukę biorą - i to bez malowania i piaskowania !

: wt gru 21, 2004 1:51 pm
autor: Tomb
W temacie, nie ukrywając jestem nowy...
Z tego co piszecie wnosze, że sie z felgi środek wycina odwraca i przyspawuje. taka felga potem wytrzymuje?

: wt gru 21, 2004 1:58 pm
autor: Lookasz
wytrzymuje jak dobrze zrobiona, dlatego kosztuje

największy problem to chyba wycentrowanie tarczy felgi do obręczy w całej tej operacji... dlatego wg. mnie lepiej oddać do zakładu który się profesjonalnie zajmuje naprawą felg niż samemu dłubać - choć nie przeczę że się nie da :D

: wt gru 21, 2004 1:59 pm
autor: szybki911
a czemu nie, przeciez oryginalnie jest w ten sam sposob robiona

a co z tymi adresami z rzeszowa, ma ktos namiary ?

: sob gru 25, 2004 2:04 am
autor: syll
ja za wycięcie felg od vitary 4szt zapłaciłem 80 zł pospawałem samemu 2 godz roboty i po kłopocie żeby dobrze wycentrować to dostalem taki krążek o średnicy około 120 mm i wysokości 10 cm wkładalem go w obręcz na nim kładlem środek od felgi i dobrze przyciskałem jakimś tam żelastwem ciężkim i tak chewtowałem każdą a następnie spawałem na gotowo bicie mi wyszło około 2/3 mm ale to jest nieodczówalne nawet przy jeździe 120 km/h
ważne aby podczas chewtowania ustawiać to wszystko na prościutkim stole

: sob gru 25, 2004 2:22 am
autor: syll

: ndz gru 26, 2004 7:18 pm
autor: zu-tec
syll pisze:(...)pospawałem samemu 2 godz roboty i po kłopocie żeby dobrze wycentrować to dostalem taki krążek o średnicy około 120 mm i wysokości 10 cm wkładalem go w obręcz na nim kładlem środek od felgi i dobrze przyciskałem jakimś tam żelastwem ciężkim i tak chewtowałem każdą a następnie spawałem na gotowo bicie mi wyszło około 2/3 mm ale to jest nieodczówalne nawet przy jeździe 120 km/h
(...)
Jutro idę dać za ciebie na mszę .... :)21

: ndz gru 26, 2004 7:58 pm
autor: Władek
No dobrze, a teraz z polskiego na nasze: po co przeprowadza się taki zabieg jak odwracanie felg? Czy dobrze rozumiem, że rozstaw opon jest wówczas nieco większy? Czy - po odwróceniu felg - konieczne jest pocinanie błotników?

: pn gru 27, 2004 11:53 am
autor: szybki911
no tak, po zalozeniu opony o szerokosci 10,5'' obiera mi od srodka, a jak sobie odwroce felge to sie zmieni ET i koła troche wyjdą na zewnątrz, a z błotnikami to raczej niebedzie obcierac ale jak by co to mam szlifierkę kontową :)

: pn gru 27, 2004 12:42 pm
autor: cichy
Wiem , ze w okolicy Rzeszowa napewno zajmuje sie tym niejaki Bazan w Słocinie.

Sa tez inne zaklady ... ale nie wiem dokladnie ktore.

: śr gru 29, 2004 1:51 pm
autor: szybki911
gdyby kogos to interesowało to byłem u T. Bazan, powiedział mi po 100zł od sztuki

: śr gru 29, 2004 7:06 pm
autor: Władek
No dobrze, czy ktoś może choć w przybliżeniu określić w jaki sposób zmieni się (zwiększy) rozstaw kół po odwróceniu felg? Czy zabieg ten rzeczywiście znacząco wpływa na stabilność pojazdu w terenie? I pytanie do użytkowników odwróconych felg w UAZ-ie: warto? czy nie warto?

: czw gru 30, 2004 11:26 am
autor: cichy
szybki911 pisze:gdyby kogos to interesowało to byłem u T. Bazan, powiedział mi po 100zł od sztuki
jak z nim rozmawialem kilka miesiecy to krzyczal sobie za to po 50 zł

: czw gru 30, 2004 11:36 am
autor: cichy
Władek pisze:No dobrze, czy ktoś może choć w przybliżeniu określić w jaki sposób zmieni się (zwiększy) rozstaw kół po odwróceniu felg? Czy zabieg ten rzeczywiście znacząco wpływa na stabilność pojazdu w terenie? I pytanie do użytkowników odwróconych felg w UAZ-ie: warto? czy nie warto?
Władziu naprawde nie ma zadnego wplywu na stabilnosc pojazdu w terenie.

: czw gru 30, 2004 2:23 pm
autor: bpuchowski
zu-tec pisze:
syll pisze:(...)pospawałem samemu 2 godz roboty i po kłopocie żeby dobrze wycentrować to dostalem taki krążek o średnicy około 120 mm i wysokości 10 cm wkładalem go w obręcz na nim kładlem środek od felgi i dobrze przyciskałem jakimś tam żelastwem ciężkim i tak chewtowałem każdą a następnie spawałem na gotowo bicie mi wyszło około 2/3 mm ale to jest nieodczówalne nawet przy jeździe 120 km/h
(...)
Jutro idę dać za ciebie na mszę .... :)21
syll o co im chodzi ?

: czw gru 30, 2004 2:23 pm
autor: bpuchowski
A nie lepiej dac do zrobienia dystanse ? Chyba bezpieczniejsze wyjście

: czw gru 30, 2004 2:55 pm
autor: Maq
Dystans trzeba kupić, potem trzeba kupić dłuższe szpilki, a potem jeszcze ma się dużo ciężkiego żelaza w miejscu wrażliwym (na ciężar).

Jak już zmieniać offset, to albo inna felga, albo przespawać. Szybciej, lepiej, taniej :D

: wt sty 04, 2005 12:42 am
autor: PrzemekP
leszek pisze:100/150 zł za 4szt
miał bym to w D...
znów sam obracać 8)
jestem z bielska, napisz prosze gdzie dokonales takiej przerobki