Jak założyć felgi o innym rozstawie otworów niż oryginał???

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Jak założyć felgi o innym rozstawie otworów niż oryginał???

Post autor: paranoic_killer » wt wrz 06, 2005 1:00 pm

Problem- chce z kumplami kupić na urodziny znajomemu alusy do jego ukochanego wartburga :)2 no i tu pojawia się mały problem- wartbi ma dość nietypowy rozstaw śrub- 4X160 i takich felg nikt nie robi!! W takim razie zakupilibyśmy koła o rozstawie powiedzmy 4X98- tylko jak je zamontować? Podobno są takie pierścienie które się przykręca w miejsce oryginalnych otworów i do nich dopiero przykręca się felge. Jak coś takiego się nazywa i gdzie to można dostać? Czy ktoś zrobi coś takiego w takim dziwnym rozmiarze? Poratujcie!
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
Bart03
 
 
Posty: 3821
Rejestracja: pn sie 30, 2004 1:55 pm
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Bart03 » wt wrz 06, 2005 1:06 pm

te pierscienie to sa dystanse do wiekszego odsaezenia felgi ale je jest ciezko zdobyc do terenowki a co dopiero do wartburga
UAZ 452D, 469B, mocno motany wrangler - do zabawy, GrVitara '07 , XC60 II - na co dzień

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » wt wrz 06, 2005 1:19 pm

dobry ślusarz zrobi Ci na wymiar do każdego samochodu.kiedyś były też na allegro.

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » wt wrz 06, 2005 2:41 pm

A powiedzcie mi z czego je można zrobic?? Stalowe czy jak sugerował mój ślusarz duraluminiowe?? W tym drugim przypadku cena materiału będzie kolosalna. :cry:
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » wt wrz 06, 2005 3:02 pm

paranoic_killer pisze:A powiedzcie mi z czego je można zrobic?? Stalowe czy jak sugerował mój ślusarz duraluminiowe?? W tym drugim przypadku cena materiału będzie kolosalna. :cry:
Ja mam stalowe.Alu będzie dużo lżejsze choć droższe-jak kolega wiąże przyszłość z tym Wartburgiem to warto sie może szarpnąć na alu.

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » wt wrz 06, 2005 5:17 pm

Cóż- w ramach braku kasy na zmiene wozu i sentyment robimy wspólnymi siłami remoncik, a dla żartu chcieliśmy dokupic te alusy. Zobaczymy- może szarpniemy się na te stalowe dystanse? Jakiej powinny być grubości?? Tak żeby się nie zerwały i dobrze pracowały?
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

rafiknt
 
 
Posty: 163
Rejestracja: śr sty 19, 2005 12:30 pm
Lokalizacja: NOWY TARG PODHALE

Post autor: rafiknt » wt wrz 06, 2005 5:26 pm

minimalnie jak sie da to ci powie slusar, a ale gosc ma kolegow no no :)2
teraz to czarna du...a -ale nadal szukam koyota

Awatar użytkownika
czaya
Posty: 2098
Rejestracja: wt maja 11, 2004 11:21 am
Kontaktowanie:

Post autor: czaya » wt wrz 06, 2005 5:31 pm

minimum grubosci dystansu ustali Ci dlugosc sruby,nakretki oryginalnej w Wartburgu.
u mnie to minimum to było 2,5 cm.
minimum ustala tez sruby ktore potem zamocuja nowa felge do dystansu-u mnie np mam sruby z poloneza i minimum dla tych srub bez skracania to 3 cm.
maximum to ustala chyba tylko rozsadek :)21

wojtek_pl
Posty: 452
Rejestracja: wt kwie 05, 2005 12:48 pm
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: wojtek_pl » wt wrz 06, 2005 7:41 pm

czaykowski pisze:[...]
maximum to ustala chyba tylko rozsadek :)21
I błotniki. Pamietaj o błotnikach.
:lol:
Pozdrawiam
Wojtek
Są takie dni, kiedy nawet prosta czynność fizjologiczna może być niebezpieczna...

Awatar użytkownika
Miskiller
 
 
Posty: 2586
Rejestracja: pt kwie 16, 2004 6:33 pm
Lokalizacja: Nowy Targ, Rabka a niedlugo ..... ?

Post autor: Miskiller » śr wrz 07, 2005 7:56 am

paranoic_killer pisze:A powiedzcie mi z czego je można zrobic?? Stalowe czy jak sugerował mój ślusarz duraluminiowe?? W tym drugim przypadku cena materiału będzie kolosalna. :cry:
spotykalem sie z aluminiowymi ale PRZEKLADKAMI tz. rozstawy srob sie zgadzaja a trzeba tylko odsadzic troche felge... bal bym sie troche miec kolo przykrecone do aluminium....
4-ta REAKTYWACJA.Zrobie sobie PTO do Quada...a co ? umiem..

Awatar użytkownika
Albert_N
     
     
Posty: 4695
Rejestracja: pt lut 08, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Albert_N » śr wrz 07, 2005 4:03 pm

jesli roznica rozstawu jest mala korzysta sie z tzw. plywajacych srub. Do dostania na allegro oczywiscie.
Pozdrawiam, Albert
Suzuki SJ 413 1,3 SOLD
Mitsubishi L300 4x4
CRX 1.6 ED9

mara
 
 
Posty: 216
Rejestracja: pn sie 16, 2004 10:11 am
Lokalizacja: lublin

Post autor: mara » czw wrz 08, 2005 10:02 am

pisałeś że warbi jest w remoncie
a dałoby się zrobić w kołnierzu piasty nowe otwory i je nagwintować ?

Awatar użytkownika
paranoic_killer
Posty: 570
Rejestracja: śr lut 02, 2005 8:15 pm
Lokalizacja: Lublin

Post autor: paranoic_killer » czw wrz 08, 2005 7:24 pm

Niezły pomysł! Może tak zrobimy?? Narazie brak funduszy na fele ale sądze ze do świąt się z tym wyrobimy. Teraz powoli robimy blache i bedziemy lakierować, a mechanika bedzie bliżej zimy.
Żółw się rusza...
był XJ 2.5 + LPG + 30" MT + 2"
jest JK 3.8 + 33" + snorkel...

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości