Wyważanie proszkowe kół.
Moderator: Albert_N
Wyważanie proszkowe kół.
Panowie,
Dzisiaj zmieniałem koła i na wulkanizacji mistrz doradzał mi wyważenie kół metodą proszkową. Ponoć ten proszek w razie obłocenia dopasowuje balast tak, aby koła nie biły. Montowałem kompletne koła (wyważone ołowiem) i nie skorzystałem z tej rady, ale może ktoś to robił z Was i coś może na to powiedzieć?
Pzdr, Bono.
Dzisiaj zmieniałem koła i na wulkanizacji mistrz doradzał mi wyważenie kół metodą proszkową. Ponoć ten proszek w razie obłocenia dopasowuje balast tak, aby koła nie biły. Montowałem kompletne koła (wyważone ołowiem) i nie skorzystałem z tej rady, ale może ktoś to robił z Was i coś może na to powiedzieć?
Pzdr, Bono.
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
do kola wsypujes proszek ( masz tabela na jakie kolo jak ilosc proszku)jarekstryszawa pisze:Jak wygląda ten system wyważania? Ja z prowincji, tutaj niepodzielnie króluje ołów...
http://hecot.com/equal.html
- jarekstryszawa
-
- Posty: 4409
- Rejestracja: sob sie 12, 2006 10:28 pm
- Lokalizacja: Stryszawa
- Kontaktowanie:
- stebel
- Posty: 397
- Rejestracja: pn sty 10, 2005 1:04 am
- Lokalizacja: 40 mil od Rubiconu
- Kontaktowanie:
Ja mam tak wywazone kola. Do opon 35x12.50x15 mam wsypane 10oz proszku. Dziala bezblednie!! Jestem bardzo zadowolony.
Zamiast proszku mozna tez wsypac kulki do airsoftu lub srut stalowy...tylko ze ten ostatni moze zardzewiec i srtaci wtedy swe wywazajace wlasciwosci.
Paru moich znajomych w duzych oponach uzywa pileczek golfowych. Dzialaja na tej samej zasadzie tylko sa glosne
Zamiast proszku mozna tez wsypac kulki do airsoftu lub srut stalowy...tylko ze ten ostatni moze zardzewiec i srtaci wtedy swe wywazajace wlasciwosci.
Paru moich znajomych w duzych oponach uzywa pileczek golfowych. Dzialaja na tej samej zasadzie tylko sa glosne

Si vis pacem para bellum.
bardziej pseudonaukowego bełkotu juz dawno nie czytałem...
dużo uczonych słów, żadnego sensu - obliczone na zrobienie wrażenia
---------------------------------
JAK DZIALA EQUAL ?
W czasie jazdy, podczas obrotu kola, masa proszku odpowiednio sie rozlozy wewnatrz opony w zaleznosci od chwilowej wartosci niewyrównowazenia kola. Nastepuje samoczynne dostosowanie sie wartosci sily wyrownowazajacej, jako reakcji na zmieniajaca sie wartosc masy niewyrównowazonej, w zaleznosci od warunków jazdy w danej chwili. Dzieki temu redukowane sa wibracje. Z dostepnych danych wynika, ze calkowite wyrownowazenie kola ta metoda nastepuje juz przy predkosci pojazdu okolo 8 km/h.
Equal lezy luzno we wnetrzu opony. Gdy pojazd rusza z miejsca, Equal w wyniku oddzialywania sily odsrodkowej rozklada sie równomiernie w oponie. Gdy pojazd zatrzymuje sie, Equal opada w dól, Equal wyrównuje zmiany sil promieniowych (ZSP), dzieki czemu redukowane sa wibracje i nierównomiernie zuzywanie sie bieznika opony. Calkowite zrównowazenie tych sil nastepuje juz przy predkosci 8 km/h (gdy pojazd zatrzymuje sie proszek opada na dól). Po ruszeniu z miejsca proszek uklada sie ponownie odpowiednio do aktualnej sytuacji. Equal przemieszczajac sie we wnetrzu opony likwiduje wibracje pochodzace od ukladu jezdnego.
Zaaplikowanie Equal do wnetrza opony moze, w przypadku zlego stanu technicznego ukladu jezdnego pojazdu, sygnalizowac koniecznosc wykonania kompleksowej diagnostyki tego ukladu zanim dojdzie do awarii i koniecznosci wykonania kosztownej naprawy. Raz zaaplikowany EQUAL wywaza opone przez caly okres jej zywotnosci bez potrzeby jakiegokolwiek ponownego wywazania - bezproblemowo mozna przeprowadzac naprawy opon.
ZMIANY SIL PROMIENIOWYCH
Predkosc, obciazenie pojazdu a takze stan nawierzchni jezdni i uksztaltowanie drogi powoduja powstawanie dalszych ciagle zmieniajacych sie sil, które oddzialywuja na wirujacy uklad opona / kolo samochodu. ZMIANY SIL PROMIENIOWYCH podczas jazdy wystepuja wahania sil promieniowych.
Przez zmiany predkosci, obciazenia, nawierzchni oraz uksztaltowania jezdni, stanu ukladu jezdnego oraz ogólnego stanu technicznego pojazdu pojawiaja sie ciagle zmieniajace sie stosunki masowe. Wywolane nimi sily bezwladnosci oddzialywuja w kierunku pionowym i poprzecznym na uklad wirujacy opona / kolo pojazdu.
EQUAL reaguje na zmieniajace sie sily masowe i gwarantuje tym samym stale wywazenie i to calego obracajacego sie ukladu opona / kolo
dużo uczonych słów, żadnego sensu - obliczone na zrobienie wrażenia
---------------------------------
JAK DZIALA EQUAL ?
W czasie jazdy, podczas obrotu kola, masa proszku odpowiednio sie rozlozy wewnatrz opony w zaleznosci od chwilowej wartosci niewyrównowazenia kola. Nastepuje samoczynne dostosowanie sie wartosci sily wyrownowazajacej, jako reakcji na zmieniajaca sie wartosc masy niewyrównowazonej, w zaleznosci od warunków jazdy w danej chwili. Dzieki temu redukowane sa wibracje. Z dostepnych danych wynika, ze calkowite wyrownowazenie kola ta metoda nastepuje juz przy predkosci pojazdu okolo 8 km/h.
Equal lezy luzno we wnetrzu opony. Gdy pojazd rusza z miejsca, Equal w wyniku oddzialywania sily odsrodkowej rozklada sie równomiernie w oponie. Gdy pojazd zatrzymuje sie, Equal opada w dól, Equal wyrównuje zmiany sil promieniowych (ZSP), dzieki czemu redukowane sa wibracje i nierównomiernie zuzywanie sie bieznika opony. Calkowite zrównowazenie tych sil nastepuje juz przy predkosci 8 km/h (gdy pojazd zatrzymuje sie proszek opada na dól). Po ruszeniu z miejsca proszek uklada sie ponownie odpowiednio do aktualnej sytuacji. Equal przemieszczajac sie we wnetrzu opony likwiduje wibracje pochodzace od ukladu jezdnego.
Zaaplikowanie Equal do wnetrza opony moze, w przypadku zlego stanu technicznego ukladu jezdnego pojazdu, sygnalizowac koniecznosc wykonania kompleksowej diagnostyki tego ukladu zanim dojdzie do awarii i koniecznosci wykonania kosztownej naprawy. Raz zaaplikowany EQUAL wywaza opone przez caly okres jej zywotnosci bez potrzeby jakiegokolwiek ponownego wywazania - bezproblemowo mozna przeprowadzac naprawy opon.
ZMIANY SIL PROMIENIOWYCH
Predkosc, obciazenie pojazdu a takze stan nawierzchni jezdni i uksztaltowanie drogi powoduja powstawanie dalszych ciagle zmieniajacych sie sil, które oddzialywuja na wirujacy uklad opona / kolo samochodu. ZMIANY SIL PROMIENIOWYCH podczas jazdy wystepuja wahania sil promieniowych.
Przez zmiany predkosci, obciazenia, nawierzchni oraz uksztaltowania jezdni, stanu ukladu jezdnego oraz ogólnego stanu technicznego pojazdu pojawiaja sie ciagle zmieniajace sie stosunki masowe. Wywolane nimi sily bezwladnosci oddzialywuja w kierunku pionowym i poprzecznym na uklad wirujacy opona / kolo pojazdu.
EQUAL reaguje na zmieniajace sie sily masowe i gwarantuje tym samym stale wywazenie i to calego obracajacego sie ukladu opona / kolo
robok rzępoli w harapuciu
- mazurkas007
-
- Posty: 2828
- Rejestracja: czw mar 30, 2006 9:37 am
- Lokalizacja: podlasie
-
- Posty: 1748
- Rejestracja: ndz gru 31, 2006 7:25 pm
- Lokalizacja: Pabianice
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość