ET
Moderator: Albert_N
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
ET
Chciałem poszerzyć na rozstawie kół i nie wiem czy zastosować dystanse czy też może poszukać felgi z odpowiednim offestem czyli ET . Mających doświadczenie w tej materii proszę o poradę .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Zdecydowanie lepiej bedzie jak poszukasz felg z solidnym ET (-). Dystanse to dodatkowa masa na kolo, klopot wiekszy.
Mozesz tez sprobowac poszukac jakiejs firmy, ktora Ci felgi uazowe odwruci.
Jak na moj gust to dystanse to se mozna zakladac do garbusa albo golfa II nie do 4x4.
Mozesz tez sprobowac poszukac jakiejs firmy, ktora Ci felgi uazowe odwruci.
Jak na moj gust to dystanse to se mozna zakladac do garbusa albo golfa II nie do 4x4.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
No tak dzięki za info . Ten uaz to tylko rama i buda , a felgi mengels 8/15 z rozstawej jeepa 5x114,3 . Problem tylko w tym , że dzisiaj siedziałem przed kompem kilka godzin i nie tak prosto znaleźć odpowiednie fele. Znalazlem za to gościa , który , mówi , że profesjonalnie dorabia dystanse zarówno ze stopu alu jak i stalowe . Oczywiście stalowe to zbyt duża masa , ale alu???????/ Co sądzicie. Aha Chermol dzięki za ofertę BFG 35 , ale mam trochę taniej .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
dystanse nie sa zlym pomyslem, ale roznica masy miedzy stala a aluminium to max 3. Tzn. STOP alu jest max 3 razy lzejszy. Jest jeszcze sprawa ze szpilkami, jak chcesz miec przykrecany dystans i dopiero do dystansu kolo, to dystanse raczej stalowe. Jak szpilki wydluzone to dystans moze byc aluminiwy. A kto ma co do dystansow w ogole? Czasem nie ma innego wyjscia. W czym dystans jest gorszy od felgi z odsadzeniem, oprocz masy?
wyjaśnij Bogdan tylko prosze w jakim celu chcesz jeszcze poszerzać rozstaw ?
8x15 maja -25
10x15 mają -40
Osobiscie uważam ze zakładnie 10x15 jest bez sensu, 8x15 w zupełnosci wystarcza, na dystansach zegniesz albo złamiesz most, miałem wiem co mowie.
Szerokie alu w tym rozstawie podobnie jak i inyych bedzie znalezc cięzko.
Co do opon 35" jest to nadal jakby kwestia negocjacji...
8x15 maja -25
10x15 mają -40
Osobiscie uważam ze zakładnie 10x15 jest bez sensu, 8x15 w zupełnosci wystarcza, na dystansach zegniesz albo złamiesz most, miałem wiem co mowie.
Szerokie alu w tym rozstawie podobnie jak i inyych bedzie znalezc cięzko.
Co do opon 35" jest to nadal jakby kwestia negocjacji...

-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
No nie jest tak mocno odsadzony . Potrzebował bym jakieś -40 . Myślałem o dystansach oczywiście przykręcanych jakieś 3-4 cm . Jak założę opony i przymierzę to faktycznie okaże się ile będę potrzebował . Co do przelotowych to chyba jednak długa szpilka będzie narażona na zbyt duże siły i możeRudeBoy pisze:chcesz jeszcze szerzej jak 8" mangels?
przecie ta fele jest ostro odstawiona ET jakies (-) 25


UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
przelotowe to max 5mm,bodek1 pisze:No nie jest tak mocno odsadzony . Potrzebował bym jakieś -40 . Myślałem o dystansach oczywiście przykręcanych jakieś 3-4 cm . Jak założę opony i przymierzę to faktycznie okaże się ile będę potrzebował . Co do przelotowych to chyba jednak długa szpilka będzie narażona na zbyt duże siły i możeRudeBoy pisze:chcesz jeszcze szerzej jak 8" mangels?
przecie ta fele jest ostro odstawiona ET jakies (-) 25Ale mogę się oczywiście mylić.
wiecej to juz fizyka, wystarczy policzyć co się stanie i jaka siła będzie dziłać na szpilke
a w wolnej chwili zrobie chyba taki dział z galeriami jak w scary steering tyle że z naszego własnego podwórka...
budowniczym polecam:
http://128.83.80.200/taco/scarysteering.html
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Dzięki za cenne wskazówki. Muszę wszystko przemyśleć . Co do opon to jeszcze nie kupiłem chociaż cenę mamy ustaloną . Jak sam napisałem wszystko kwestia negocjacji . Pomyślęchermol pisze:wyjaśnij Bogdan tylko prosze w jakim celu chcesz jeszcze poszerzać rozstaw ?
8x15 maja -25
10x15 mają -40
Osobiscie uważam ze zakładnie 10x15 jest bez sensu, 8x15 w zupełnosci wystarcza, na dystansach zegniesz albo złamiesz most, miałem wiem co mowie.
Szerokie alu w tym rozstawie podobnie jak i inyych bedzie znalezc cięzko.
Co do opon 35" jest to nadal jakby kwestia negocjacji...

UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
Słodko pojebani ludzie to robia. Zapalczane konstrukcje.chermol pisze: budowniczym polecam:
http://128.83.80.200/taco/scarysteering.html
grzechu
LR Discovery II TeDePińć
LR Discovery II TeDePińć
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Spoko. Nic na siłę . W ostatnim off-roadzie jest uaz Dominika Samosiuka z Zielonej Góry. Widzialem to auto w Jarosławcu i wiem jak jeździ . Tam gdzie ja miałem wtopę on szedł spoko . I wierz mi , że to nie tylko umiętność jazdy . Szerszy rozstaw bardzo się przydaje gdy jesteś enty w kolejce do wizy , a dojazd przypomina już rów mariański . |Nie chodzi mi o jakieś mocne poszerzenie . Zresztą popatrzciie na mojego uaza gdzie on tam jest szeroki
Niby jak Maciek napisał -25 , a rozstaw prawie jak normalny uaz . Ale wszystko jest kwestią przemyślenia . Acha czy Dana 44 jest tak słaba , że przy wiekszych hopkach grozi krzywizną?

UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
-
- Posty: 426
- Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
- Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka
Tak na marginesie trafiania to jako przykład podam Ci przejazd maluchem trasą W-wa - Katowice . Piękne koleiny powodują , że pływasz jak po dobrej flaszceRudeBoy pisze:tylko wiesz co...
Mowisz ze masz ET-25 teraz.. i ze chcialbys 40.
No spoko tylko tak na dobra sprawe to to nie wiele zmieni w sensie nie trafiana w koleiny.

UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY
- LSD
-
- Posty: 3109
- Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
- Lokalizacja: Szczecin / Poznań
- Kontaktowanie:
1. ET jest podawane w mm.
2. Jeżeli zamnienisz felgi 8x15 z ET -25 na felgi 10x15 z Et -40 to nie zyskasz prawie nic. Biorąc pod uwagę, że felga będzie szersza o 2 cale to:
- wyjdzie na zewnątrz o 1 cal + 15 mm różnicy ET czyli o 40 mm.
- wejdzie do środka o 1 czl - 15 mm różnicy ET czyli 10 mm.
To drugie może być niezbyt dobre, jeżeli masz blisko resory, drążki lub blachy nadwozia. Każdy mm ma znaczenie.
2. Jeżeli zamnienisz felgi 8x15 z ET -25 na felgi 10x15 z Et -40 to nie zyskasz prawie nic. Biorąc pod uwagę, że felga będzie szersza o 2 cale to:
- wyjdzie na zewnątrz o 1 cal + 15 mm różnicy ET czyli o 40 mm.
- wejdzie do środka o 1 czl - 15 mm różnicy ET czyli 10 mm.
To drugie może być niezbyt dobre, jeżeli masz blisko resory, drążki lub blachy nadwozia. Każdy mm ma znaczenie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0
5mm? a nie cm? Dystanse 0,5 cm to troche dziwne, chyba ze czegos nie rozumiem.chermol pisze:przelotowe to max 5mm,
wiecej to juz fizyka, wystarczy policzyć co się stanie i jaka siła będzie dziłać na szpilke
A z ta fizyka to tez niech ktos moze rozwinie, bo ja nie bardzo kumam a sam tez moze bede robil dystanse i chce wiedziec.
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości