ET

rozmiary, odsadzenie, odwracanie

Moderator: Albert_N

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

ET

Post autor: bodek1 » wt sie 24, 2004 3:26 pm

Chciałem poszerzyć na rozstawie kół i nie wiem czy zastosować dystanse czy też może poszukać felgi z odpowiednim offestem czyli ET . Mających doświadczenie w tej materii proszę o poradę .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 3:34 pm

Zdecydowanie lepiej bedzie jak poszukasz felg z solidnym ET (-). Dystanse to dodatkowa masa na kolo, klopot wiekszy.
Mozesz tez sprobowac poszukac jakiejs firmy, ktora Ci felgi uazowe odwruci.
Jak na moj gust to dystanse to se mozna zakladac do garbusa albo golfa II nie do 4x4.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » wt sie 24, 2004 4:48 pm

felgi

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » wt sie 24, 2004 7:13 pm

No tak dzięki za info . Ten uaz to tylko rama i buda , a felgi mengels 8/15 z rozstawej jeepa 5x114,3 . Problem tylko w tym , że dzisiaj siedziałem przed kompem kilka godzin i nie tak prosto znaleźć odpowiednie fele. Znalazlem za to gościa , który , mówi , że profesjonalnie dorabia dystanse zarówno ze stopu alu jak i stalowe . Oczywiście stalowe to zbyt duża masa , ale alu???????/ Co sądzicie. Aha Chermol dzięki za ofertę BFG 35 , ale mam trochę taniej .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 7:15 pm

chcesz jeszcze szerzej jak 8" mangels?
przecie ta fele jest ostro odstawiona ET jakies (-) 25
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » wt sie 24, 2004 7:55 pm

dystanse nie sa zlym pomyslem, ale roznica masy miedzy stala a aluminium to max 3. Tzn. STOP alu jest max 3 razy lzejszy. Jest jeszcze sprawa ze szpilkami, jak chcesz miec przykrecany dystans i dopiero do dystansu kolo, to dystanse raczej stalowe. Jak szpilki wydluzone to dystans moze byc aluminiwy. A kto ma co do dystansow w ogole? Czasem nie ma innego wyjscia. W czym dystans jest gorszy od felgi z odsadzeniem, oprocz masy?

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » wt sie 24, 2004 9:08 pm

wyjaśnij Bogdan tylko prosze w jakim celu chcesz jeszcze poszerzać rozstaw ?

8x15 maja -25
10x15 mają -40

Osobiscie uważam ze zakładnie 10x15 jest bez sensu, 8x15 w zupełnosci wystarcza, na dystansach zegniesz albo złamiesz most, miałem wiem co mowie.
Szerokie alu w tym rozstawie podobnie jak i inyych bedzie znalezc cięzko.

Co do opon 35" jest to nadal jakby kwestia negocjacji... :-)

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » wt sie 24, 2004 9:10 pm

RudeBoy pisze:chcesz jeszcze szerzej jak 8" mangels?
przecie ta fele jest ostro odstawiona ET jakies (-) 25
No nie jest tak mocno odsadzony . Potrzebował bym jakieś -40 . Myślałem o dystansach oczywiście przykręcanych jakieś 3-4 cm . Jak założę opony i przymierzę to faktycznie okaże się ile będę potrzebował . Co do przelotowych to chyba jednak długa szpilka będzie narażona na zbyt duże siły i może :)11 Ale mogę się oczywiście mylić. :)3
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
chermol
Posty: 1107
Rejestracja: śr lis 21, 2001 1:00 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Post autor: chermol » wt sie 24, 2004 9:16 pm

bodek1 pisze:
RudeBoy pisze:chcesz jeszcze szerzej jak 8" mangels?
przecie ta fele jest ostro odstawiona ET jakies (-) 25
No nie jest tak mocno odsadzony . Potrzebował bym jakieś -40 . Myślałem o dystansach oczywiście przykręcanych jakieś 3-4 cm . Jak założę opony i przymierzę to faktycznie okaże się ile będę potrzebował . Co do przelotowych to chyba jednak długa szpilka będzie narażona na zbyt duże siły i może :)11 Ale mogę się oczywiście mylić. :)3
przelotowe to max 5mm,
wiecej to juz fizyka, wystarczy policzyć co się stanie i jaka siła będzie dziłać na szpilke

a w wolnej chwili zrobie chyba taki dział z galeriami jak w scary steering tyle że z naszego własnego podwórka...

budowniczym polecam:
http://128.83.80.200/taco/scarysteering.html

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » wt sie 24, 2004 9:16 pm

chermol pisze:wyjaśnij Bogdan tylko prosze w jakim celu chcesz jeszcze poszerzać rozstaw ?

8x15 maja -25
10x15 mają -40

Osobiscie uważam ze zakładnie 10x15 jest bez sensu, 8x15 w zupełnosci wystarcza, na dystansach zegniesz albo złamiesz most, miałem wiem co mowie.
Szerokie alu w tym rozstawie podobnie jak i inyych bedzie znalezc cięzko.

Co do opon 35" jest to nadal jakby kwestia negocjacji... :-)
Dzięki za cenne wskazówki. Muszę wszystko przemyśleć . Co do opon to jeszcze nie kupiłem chociaż cenę mamy ustaloną . Jak sam napisałem wszystko kwestia negocjacji . Pomyślę :roll:
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 9:18 pm

Jej.. no ja nie wiem... czy Ty dobrze kombinujesz z tym odsadzaniem kola na zewnatrz?
Po co Ci tak strasznie na bok kola wystawiac?

Kierownica nie skrecisz, mosty pogniesz...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 9:23 pm

chermol pisze: budowniczym polecam:
http://128.83.80.200/taco/scarysteering.html
Słodko pojebani ludzie to robia. Zapalczane konstrukcje.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » wt sie 24, 2004 9:28 pm

Spoko. Nic na siłę . W ostatnim off-roadzie jest uaz Dominika Samosiuka z Zielonej Góry. Widzialem to auto w Jarosławcu i wiem jak jeździ . Tam gdzie ja miałem wtopę on szedł spoko . I wierz mi , że to nie tylko umiętność jazdy . Szerszy rozstaw bardzo się przydaje gdy jesteś enty w kolejce do wizy , a dojazd przypomina już rów mariański . |Nie chodzi mi o jakieś mocne poszerzenie . Zresztą popatrzciie na mojego uaza gdzie on tam jest szeroki :D Niby jak Maciek napisał -25 , a rozstaw prawie jak normalny uaz . Ale wszystko jest kwestią przemyślenia . Acha czy Dana 44 jest tak słaba , że przy wiekszych hopkach grozi krzywizną?
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
Zbowid
     
     
Posty: 11903
Rejestracja: wt maja 13, 2003 2:35 pm
Lokalizacja: Bystrzejowice

Post autor: Zbowid » wt sie 24, 2004 9:28 pm

Chciałbym zobaczyc jak to hula w terenie...

Wyglada jakoś małowiarygodnie... może jakieś opinie właściciela?
Zbowid
__________________
4,2/24;
HD/Evo
Myśl człowieku - to nie boli. :)23

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 9:41 pm

tylko wiesz co...

Mowisz ze masz ET-25 teraz.. i ze chcialbys 40.

No spoko tylko tak na dobra sprawe to to nie wiele zmieni w sensie nie trafiana w koleiny.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

bodek1
Posty: 426
Rejestracja: czw lut 27, 2003 5:53 pm
Lokalizacja: Kępice k/Słupska-Sławna-Miastka

Post autor: bodek1 » wt sie 24, 2004 9:53 pm

RudeBoy pisze:tylko wiesz co...

Mowisz ze masz ET-25 teraz.. i ze chcialbys 40.

No spoko tylko tak na dobra sprawe to to nie wiele zmieni w sensie nie trafiana w koleiny.
Tak na marginesie trafiania to jako przykład podam Ci przejazd maluchem trasą W-wa - Katowice . Piękne koleiny powodują , że pływasz jak po dobrej flaszce :)20 A tak na poważnie to auto ma znacznie lepszą trakcję .
UAZ 5,9 V8 - rodzony w bólach - niestety SPRZEDANY

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 9:57 pm

No ale zmiana ET felg z -25 na -40 nie spowoduje jakiejs kolosalnej roznicy...
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt sie 24, 2004 10:01 pm

a to -25 czy -40 to sa milimetry czy co?

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 10:05 pm

odleglosc od plaszczyzny symetrii felgi
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
wupasek
 
 
Posty: 3908
Rejestracja: wt lut 10, 2004 11:28 pm
Lokalizacja: Łódź / Tuszyn
Kontaktowanie:

Post autor: wupasek » wt sie 24, 2004 10:07 pm

no ale w czym to podane? mysle ze w mm ale chcialem sie upewnic

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 10:16 pm

w mm. oczywiscie
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt sie 24, 2004 10:20 pm

1. ET jest podawane w mm.
2. Jeżeli zamnienisz felgi 8x15 z ET -25 na felgi 10x15 z Et -40 to nie zyskasz prawie nic. Biorąc pod uwagę, że felga będzie szersza o 2 cale to:
- wyjdzie na zewnątrz o 1 cal + 15 mm różnicy ET czyli o 40 mm.
- wejdzie do środka o 1 czl - 15 mm różnicy ET czyli 10 mm.
To drugie może być niezbyt dobre, jeżeli masz blisko resory, drążki lub blachy nadwozia. Każdy mm ma znaczenie.
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
RudeBoy
 
 
Posty: 3656
Rejestracja: pn cze 30, 2003 4:51 am
Lokalizacja: Kraków / Balice

Post autor: RudeBoy » wt sie 24, 2004 10:22 pm

no dzieki lsd..

Wlasnie to probowalem koledze przekazac.
grzechu
LR Discovery II TeDePińć

Awatar użytkownika
LSD
 
 
Posty: 3109
Rejestracja: sob kwie 10, 2004 12:21 pm
Lokalizacja: Szczecin / Poznań
Kontaktowanie:

Post autor: LSD » wt sie 24, 2004 10:27 pm

no dzieki lsd..

Wlasnie to probowalem koledze przekazac.
Może 40 mm na zwnątrz to by nawet fajnie wyglądało, ale na koleiny nie będzie miało najmniejszego wpływu. :wink:
Safari "Gucio" 4,2D
Patrol "Żuber" 4,2TDI SGX
Patrol L60 "Dziadek" 4,0

Awatar użytkownika
Mihau
 
 
Posty: 103
Rejestracja: czw paź 09, 2003 5:57 pm
Lokalizacja: Siedlce-Waw

Post autor: Mihau » wt sie 24, 2004 10:38 pm

chermol pisze:przelotowe to max 5mm,
wiecej to juz fizyka, wystarczy policzyć co się stanie i jaka siła będzie dziłać na szpilke
5mm? a nie cm? Dystanse 0,5 cm to troche dziwne, chyba ze czegos nie rozumiem.
A z ta fizyka to tez niech ktos moze rozwinie, bo ja nie bardzo kumam a sam tez moze bede robil dystanse i chce wiedziec.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Felgi”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości