Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Moderator: Albert_N
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Psze Państwa...
Jest o dystansach przy okazji różnych tematów to tu, to tam... Ale chciałbym to zebrać i podsumować z Waszą pomocą.
Że chcę poszerzyć, to wiadomo...
Ale różni ludzie mi mówią, że nie dystansem, bo... i tu nikt nie potrafi wytłumaczyć dlaczego.
No to ja Was proszę, od początku do końca, jakie są wady...
Bo że ramię siły działającej na zawias wydłużamy, to wie każdy...
Chcę dać dystans na tył 20-25-30 mm na stronę - jeszcze muszę podjąć decyzję, a na przód 30 mm albo i nieco więcej. Zależy ile mi się uda wyliftować jeszcze to niezależne zawieszenie...
Z góry dziękuję za wyjaśnienia...
Jest o dystansach przy okazji różnych tematów to tu, to tam... Ale chciałbym to zebrać i podsumować z Waszą pomocą.
Że chcę poszerzyć, to wiadomo...
Ale różni ludzie mi mówią, że nie dystansem, bo... i tu nikt nie potrafi wytłumaczyć dlaczego.
No to ja Was proszę, od początku do końca, jakie są wady...
Bo że ramię siły działającej na zawias wydłużamy, to wie każdy...
Chcę dać dystans na tył 20-25-30 mm na stronę - jeszcze muszę podjąć decyzję, a na przód 30 mm albo i nieco więcej. Zależy ile mi się uda wyliftować jeszcze to niezależne zawieszenie...
Z góry dziękuję za wyjaśnienia...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
to bałdzo proste - nawet w precyzyjnie wykonanym dystansie łatwiej o mikroprzesunięcie.. i będzie udarowo obciążać
rozwiązaniem idealnym byłoby zrobienie dystansu do felgi i piasty.. Ale przeważnie jest tak, ze ustalaniem położenia zajmuje się śruba-nakrętka. A to już słabe
rozwiązaniem idealnym byłoby zrobienie dystansu do felgi i piasty.. Ale przeważnie jest tak, ze ustalaniem położenia zajmuje się śruba-nakrętka. A to już słabe
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Przy obecnej ogolnodostepnosci odsadzonych felg nie ma po prostu sensu bawic sie w dystanse 

Xj renix 4.0 pickup 2door,springi tyl, besterlocker, 35"
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
ZJ 4.0 up3.5" 31x10.5 mt
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
No i chyba temat rozwiązany...
Mój problem to nietypowa fabryczna felga: 5x 139,7 16" ET45 do opony 245/70R16.
A cel jest: 265/75R16 i ET20 lub ET15. Co do szerokości felgi pod tę oponę, to jeszcze się zastanawiam - szerokość też na wybór ET wpłynie...
Rozważam też 15", ale wtedy musiałbym zupełnie inną oponę. Najbardziej pasowałoby mi koło 31x10, ale to teoria...
No i nie chcę wywalać na felgę masy kasy - DOTZy za okolic 200-250 byłyby bardzo si... stąd myślałem o dystansach, ale info o ich działaniu udarowym w 6 sekund mnie wyleczyło...
Mój problem to nietypowa fabryczna felga: 5x 139,7 16" ET45 do opony 245/70R16.
A cel jest: 265/75R16 i ET20 lub ET15. Co do szerokości felgi pod tę oponę, to jeszcze się zastanawiam - szerokość też na wybór ET wpłynie...
Rozważam też 15", ale wtedy musiałbym zupełnie inną oponę. Najbardziej pasowałoby mi koło 31x10, ale to teoria...
No i nie chcę wywalać na felgę masy kasy - DOTZy za okolic 200-250 byłyby bardzo si... stąd myślałem o dystansach, ale info o ich działaniu udarowym w 6 sekund mnie wyleczyło...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
W sklepiku stalowe felgi mają podobną cenę do solidnych, niemieckich dystansów. Przynajmniej te dystanse do mojego auta mają centrowanie na pierścieniu, nie na śrubach. Jest inne "ale" i dotyczy zarówno dystansów, jak i zmienionego ET. Odsuwając koła na zewnątrz zmieniamy promień zataczania w stronę wartości dodatnich. Cytat: Dodatni promień zataczania może powodować niebezpieczne zachowanie samochodu przy hamowaniu na nawierzchni o różnej przyczepności po obu stronach samochodu, gdyż siła hamowania skręca i samochód i koło w stronę o większej przyczepności. Promień zataczania ujemny działa w takiej sytuacji samokorygująco gdyż powoduje skręt koła w przeciwną stronę. Zbyt duża wartość promienia zataczania w którąkolwiek stronę powoduje szarpanie kierownicy i skręcanie samochodu na wybojach.
Ale przyznam, że kyron kolegi poszerzony o 30mm na stronę wygląda super i jeszcze nic się nie stało.
Pomyśl o oponach 235/85R16 - ten sam promień co 265/75 a może wejdą bez cudów. Felga 7 cali podchodzi pod oba te rozmiary.
Ale przyznam, że kyron kolegi poszerzony o 30mm na stronę wygląda super i jeszcze nic się nie stało.
Pomyśl o oponach 235/85R16 - ten sam promień co 265/75 a może wejdą bez cudów. Felga 7 cali podchodzi pod oba te rozmiary.
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Dystensy/felgi nie po to, że opona nie wejdzie, choć 265/75R16 wymaga rzeźby wewnątrz nadkola...
To raczej dlatego, ze już teraz można by poszerzyć bo wizualnie tak sobie, a chcę jeszcze trochę podliftować, to przód jeszcze bardziej się zejdzie...
Poza tym chcę DuraTrac - chyba nie ma 235/85R16...
To raczej dlatego, ze już teraz można by poszerzyć bo wizualnie tak sobie, a chcę jeszcze trochę podliftować, to przód jeszcze bardziej się zejdzie...
Poza tym chcę DuraTrac - chyba nie ma 235/85R16...

Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Jesteś mi bliski duchem jako kierowca koreańca. Takie Duratracki są, w USA i sprawdzałem, że mają europejską homologację. U mnie ten rozmiar wchodzi bez żadnych cudów i duża opona wygląda ładnie, nawet jak nie wystaje. Do Sorento raczej 245/75, chyba, że będziesz bezwzględny dla blachy i plastiku. Weź pod uwagę pracę zawieszenia - to, jak się chowa koło w nadkolu. Z jednej strony bez dystansów może trzeć przy skręcie, ale z drugiej z dystansami szarpać krawędzie błotników, bo się ładnie nie schowa. Znajomy wrzucił do Kyrona BFG MT 265/75 i odsadził o 30mm i jest super, ale te opony są bardzo "okrągłe" - mają wąski bieżnik i ładnie się chowają - bardziej kwadratowa opona na pewno by się nie mieściła przy wykrzyżu.cyber_human pisze:Dystensy/felgi nie po to, że opona nie wejdzie, choć 265/75R16 wymaga rzeźby wewnątrz nadkola...
To raczej dlatego, ze już teraz można by poszerzyć bo wizualnie tak sobie, a chcę jeszcze trochę podliftować, to przód jeszcze bardziej się zejdzie...
Poza tym chcę DuraTrac - chyba nie ma 235/85R16...
Była Alfa 4x4, było Pajero, są Ssangyong i Subaru
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
No i w tym właśnie sęk, że trza by gumę i felgę (ET) lub dystanse dobierać do nadkola.
Teraz mam zimę 245/75R16 i chcę więcej - ale też i myślę nieco wyżej go wyliftować...
A i tak będzie coś innego, do czego jest szpej i ścieżki przetarte...
bo czego bym nie robił i tak nie zbliżę się nawet do tego, co bym chciał:

ale to już off-top...
Teraz mam zimę 245/75R16 i chcę więcej - ale też i myślę nieco wyżej go wyliftować...
A i tak będzie coś innego, do czego jest szpej i ścieżki przetarte...
bo czego bym nie robił i tak nie zbliżę się nawet do tego, co bym chciał:

ale to już off-top...
Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
- sebastian2357
- Posty: 697
- Rejestracja: śr kwie 29, 2009 10:03 am
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Bardzo dobre porównanie



TRJ120 '07 jest
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
KZJ95 '97 była
BJ73 '89 była
Samurai '93 rdzewieje pod domem
- cyber_human
- jestem tu nowy...
- Posty: 94
- Rejestracja: czw wrz 30, 2010 9:23 am
- Lokalizacja: Poznań West Side
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Czy to fotomontaż, czy może mały człowiek??

Kia Sorento 2004, 2,5 CRDi, A/T, SuperLock, Lift 2", 140@175 KM, 320@390 Nm
BMW R 1150 GS 2002
BMW R 1150 GS 2002
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Tak rośnie legenda bezdroży - Toyota Land Cruiser...


Lewicowość jest rodzajem fantazji masturbacyjnej, dla której fakty nie mają znaczenia. G.Orwell
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...



Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
ale co by nie mówić, koło ma słuszne 

Land Cruel J73 V8, HJ61 intercooler, HDJ100, FZJ80 superchargered, Corsa 1.2i 

- Damian
-
- Posty: 21581
- Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: mokotów/legionowo
- Kontaktowanie:
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
ojtam
Islandia, tam 38 cali to standard do auta na zakupy...taki mus z powodu warunków
Islandia, tam 38 cali to standard do auta na zakupy...taki mus z powodu warunków
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.
LR
LR
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Co nie zmienia faktu, że takie koła wyglądają zajebiaszczo 

Patrol Y61 Long ZD30DTi &Seicento& KTM LC4 640SM
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!
Dziadostwa nie rób, skręć drutem...!

- szymano199
-
- Posty: 107
- Rejestracja: śr cze 15, 2011 11:19 pm
- Lokalizacja: Warszawa, Darłowo
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
Witam,
Skoro jest taki temat rozmowy to pozwolę sobie odświeżyć.
Myślę nad założeniem dystansów do Land Cruisera 120.
Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje? Czy jest to dużo większe obciążenie dla półosi i drążków?
Szymano
Skoro jest taki temat rozmowy to pozwolę sobie odświeżyć.
Myślę nad założeniem dystansów do Land Cruisera 120.
Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje? Czy jest to dużo większe obciążenie dla półosi i drążków?
Szymano
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
najczęściej piastyszymano199 pisze:Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje?
Re: Dystanse - raz a dobrze i do końca...
łożyska piast, a jak sa juz zepsute to nastepnie leca piasty.Sygma pisze:najczęściej piastyszymano199 pisze:Co w zawieszeniu dystans szybciej psuje?

Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości