Gaz w RR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

jacek baumann
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 21, 2007 6:47 pm
Lokalizacja: koszalin

Gaz w RR

Post autor: jacek baumann » ndz paź 07, 2007 3:49 pm

Dzień dobry Panowie . Dawno nie pisałem na forum," ale jak trwoga to do boga " a teraz co następuje , mam problem z zasileniem w gaz ,na benzynie idzie jak złoto a na gazie dostaje zadyszki i gubi wolne obroty(silnik 4,0). Może to wina zbyt małej przepustowości parownika ? Na wężu od parownika do przewodu powietrza regulator odkręcony prawie na maksa(jak dałem do oporu tenże wąż zamarzł i dupa z jazdy), może powinny być zamontowane dwa parowniki czy jakoś tak? Doradźcie z góry dzięki. Jac
jacRR

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » ndz paź 07, 2007 10:15 pm

Oprocz weza, masz regulacje na parowniku. Napisz, jaki masz parownik, i co ma na sobie, to bedziem myslec dalej.

Na przyklad: Lovato i Lovtec maja duze pokretlo od strony "plaskiej" (szare, plastikowe), BRC maja samo pokretlo (zlote) albo pokretlo i kilka srub imbusowych (tez zlotych) z boku...

PS. Nie sluchaj, ze masz jechac do gazownikow. Zaplacisz za regulacje a i tak ci sie rozreguluje, bo taka natura LPG. Najlepiej dostroisz instalacje tylko ty sam.

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Re: Gaz w RR

Post autor: LR_Olek » pn paź 08, 2007 11:19 am

jacek baumann pisze:Dzień dobry Panowie . Dawno nie pisałem na forum," ale jak trwoga to do boga " a teraz co następuje , mam problem z zasileniem w gaz ,na benzynie idzie jak złoto a na gazie dostaje zadyszki i gubi wolne obroty(silnik 4,0). Może to wina zbyt małej przepustowości parownika ? Na wężu od parownika do przewodu powietrza regulator odkręcony prawie na maksa(jak dałem do oporu tenże wąż zamarzł i dupa z jazdy), może powinny być zamontowane dwa parowniki czy jakoś tak? Doradźcie z góry dzięki. Jac
to proste....

niech ci partacz co zakladal na gwarancji to reguluje...

jacek baumann
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 21, 2007 6:47 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: jacek baumann » pn paź 08, 2007 6:53 pm

Cześć Panowie , dzięki za odzew . Ta instalacja to BRC modelAT90E , tak jak kolega napisał na parowniku jest mosiężna śruba regulacji od płaskiej strony. Zastanawiam się tylko czy to nie same ograniczenia konstrukcyjne parownika czy nie jest np. o zamałym przepływie . Jac
jacRR

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pn paź 08, 2007 7:01 pm

Zakladamy ze masz instalacje bez sterownika skoro masz srubke na dolocie?

Kiedy byla zakladana instalacja? Zapalales go zawsze na gazie czy najpierw na benzynie?
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pn paź 08, 2007 7:08 pm

eee myslalem ze to temat

Gazy w RR :)21
OneTen
Discofery 300tdi

jacek baumann
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 13
Rejestracja: pn maja 21, 2007 6:47 pm
Lokalizacja: koszalin

Post autor: jacek baumann » pn paź 08, 2007 7:45 pm

Nie zakładałem taki był jak kupowałem (według papierów maj ubiegłego roku) . Zapalany jest na benzynie bo ma automat przy 2000 obr. przełącza sam .
jacRR

messiah
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 9
Rejestracja: śr sty 03, 2007 11:28 am
Lokalizacja: Podhale

Post autor: messiah » wt paź 09, 2007 7:27 pm

A filter powietrza wymieniany był ostatnio? Przeplyw tlenu b.ważny dla instalacji gazowej jest. ;)

Też mam BRCAT90E. Śmiga jak złoto (poki co pol roku) :)
Disco 3.9i V8

Awatar użytkownika
BĄKU
Posty: 1579
Rejestracja: ndz sie 04, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Tychy

Post autor: BĄKU » wt paź 09, 2007 7:37 pm

Jesli mam się trzymac tematu to w moim Gazie mam następujące części z RR:
Radiusy+zaczepy+te gumowe sliki
Sprężyny+podkładki+gniazda
Kiedyś pana sierżanta (Panhardy namotane z czegoś tam)
Amortyzatory
Dużo rdzy
8)
TOYOTA&GAZ , to tak w sam raz.

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » wt paź 09, 2007 7:47 pm

Broncosaurus pisze:eee myslalem ze to temat

Gazy w RR :)21
no ale za mało info w przekazie
nie ma co było zapodane grochówka czy fasolka
i w jakim stosunku do wagi
:D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt paź 09, 2007 10:07 pm

jacek baumann pisze:Nie zakładałem taki był jak kupowałem (według papierów maj ubiegłego roku) . Zapalany jest na benzynie bo ma automat przy 2000 obr. przełącza sam .
Wymien membrany w parowniku, instalacja odzyje.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pn paź 15, 2007 12:01 pm

jacek baumann pisze:Cześć Panowie , dzięki za odzew . Ta instalacja to BRC modelAT90E , tak jak kolega napisał na parowniku jest mosiężna śruba regulacji od płaskiej strony. Zastanawiam się tylko czy to nie same ograniczenia konstrukcyjne parownika czy nie jest np. o zamałym przepływie . Jac
Parownik masz bardzo dobry, zupelnie wystarczy.
Przejdzmy do konkretow.

Tu masz zblizenie srubki regulacyjne:

Obrazek

III - to otwor technologiczny, ma byc wkrecone do konca.
II - to sruba "obejscia" poza membrana. Regulujesz tym podawanie stalej dawki gazu. Mylnie nazywana regulacja wolnych obrotow, sluzy raczej takiej regulacji, zeby silnik nie gasl w ostrych nawrotach, kiedy na membrane dziala sila odsrodkowa.
Odkrecanie = zwiekszenie dawki gazu.
I - najwazniejsza sruba, reguluje czulosc membrany. Wykrecanie powoduje zwiekszenie dawki gazu w calym zakresie obrotow. Podejrzewam, ze masz za mocno wkrecona.

Masz jeszcze srube na wezu - nia regulujesz zasadniczo maksymalny przeplyw gazu, czyli dawke przy duzym depnieciu.

Zanim zaczniesz cos robic, spusc syf z reduktora - mosiezna sruba u dolu, odkrec i poczekaj az wyplynie oleista maz - pozostalosci po rozprezaniu gazu.

Nie wymieniaj membran, gdyby pekly to efekty bylyby zupelnie inne.

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » pn paź 15, 2007 12:48 pm

fajnie, a jak z regulacją Blosa? mam na nim od dołu dwie śrubki - jedna w drugiej tzn. duży pierścień a w nim osiowo mały....

od gazownika wiem, że ilośc podawanego gazu - wysokośc spalania (to mnie najbardziej interesi - reguluje się dużym pierścieniem. Podobno w prawo powoduje zmniejszenie spalania przez zubożenie mieszanki -> prawda to?

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » pn paź 15, 2007 3:12 pm

Nie znam sie na Blosie. Nie posiadam, wiec mnie nie interesowal ;-)

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » wt paź 16, 2007 7:39 am

wiesz, to odwrotnie niż ja :lol:



...ale przynajmniej nic nie wybucha :)2

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » wt paź 16, 2007 10:45 pm

Poszukaj na forach Scorpio, Sierry i Capri. Na pewno cos znajdziesz.

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr paź 17, 2007 9:16 pm

petercapri pisze: Nie wymieniaj membran, gdyby pekly to efekty bylyby zupelnie inne.
Wystarczy aby jedna z membran stwardniala i juz nie uzyskasz normalnej pracy. Przejezdzilem na gazie ponad 500tys km roznymi samochodami i wiem ze podstawa funkcjonowania instalacji bylo coroczne wymienianie membran niezaleznie od ich stanu. Dopoki nie jestes pewien stanu podstawowego elementu jak parownik wszelkie regulacje to zly pomysl. Skoro bylo dobrze i nagle jest zle to nie szukajmy wplywu plam na sloncu.

Wystarczy ze membrana raz zamarznie i akurat bedziesz mial pecha jednego na tysiac i juz jest po niej. Przebieg jest zawsze taki sam, parownik zaczyna zamarzac, silnik szalec wiec co sie robi? przegazowuje i to dosyc gwaltownie, wynikiem czego jest czesto przerwanie zamarznietej membrany lub jej stwardnienie.

Skrajnym skutkiem jaki widzialem bylo przedostanie sie z parownika Lovato gazu do ukladu chlodzenia i wypchnieciu plynu.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
świerszcz
Posty: 483
Rejestracja: wt cze 25, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: świerszcz » śr paź 17, 2007 11:30 pm

a co z blosem :roll: :roll: :roll: :)19

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw paź 18, 2007 10:43 am

Discotheque pisze:Skoro bylo dobrze i nagle jest zle to nie szukajmy wplywu plam na sloncu.
Mialem podobne sytuacje juz nie raz i obylo sie bez regeneracji parownika.

Powiem tak - stan membran jest wazny, ale instalacja gazowa ma to do siebie, ze trzeba ja co jakis czas podregulowywac i juz. Oczywiscie mozna na okraglo wymieniac membrany, ale latwiej jest podkrecic dwie srubki :)

Podsumowanie: co kto lubi. Jedni wola wymieniac, ja wole regulowac do konca, a reduktor zmienilem dopiero jak membrana pekla :)

Awatar użytkownika
petercapri
Posty: 629
Rejestracja: wt wrz 28, 2004 7:37 pm
Lokalizacja: Poznań

Post autor: petercapri » czw paź 18, 2007 10:44 am

świerszcz pisze:a co z blosem :roll: :roll: :roll: :)19
Pisalem przeciez, szukaj na forach skorupy, sciery i kapcia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości