Jak odpowietrzyć sprzęgło w Disco 200TDi?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
herbu
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 11:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Jak odpowietrzyć sprzęgło w Disco 200TDi?

Post autor: herbu » pt kwie 18, 2008 12:22 pm

Być może temat był poruszany w innych wątkach. Być może ktoś ma więcej pomysłów niż ja, żeby zmusić wyszukiwarkę do odnalezienia postów (wszelkie formy fleksyjne, składnia, semantyka i zafajdana odmiana przez przypadki słowa ODPOWIETRZAĆ nie dała rady).

Jak skutecznie odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła?

Słyszałem o domowych sposobach typu wjedź na górkę i pompuj sprzęgło.
Na górkę i kolega czy koleżanka pompuje a ja zaglądam w zbiorniczek czy nie ma pęcherzyków.
Koleżanka zagląda i dolewa a ja pompuje sprzęgło i oglądam koleżankę.
Ja zaglądam koleżance a ona w zbiorniczek.
Wciskam sprzęgło na 4 zdrowaśki a koleżanka robi jaskółkę.
Ja robię dwa przewroty w przód a koleżanka wymyk, wciska sprzęgło i po odmyku dolewa płynu do zbiorniczka koniecznie przez lewe ramię....

Srata tata...dobre te sposoby jak chcę naprawić coś w terenie albo na chwilę a jak to się robi w warsztacie?

Jest chyba jakaś skuteczna procedura? Jest chyba jakaś śrubka odpowietrzająca kurde mol czy też nie? Jak użyć srubki żeby nie narobić bigosu? Można dolać płynu czy trzeba wymienić cały?

Czy ktoś w Was wie jak odpowietrzyć układ sprzęgła bez używania górki i voodoo?
Załóż kartę pacjenta na www.landklinika.pl
...i razem z nami naucz się naprawiać swojego grata! :)

TadeuszK
Posty: 389
Rejestracja: sob lut 16, 2008 9:32 am
Lokalizacja: Lublin

Post autor: TadeuszK » pt kwie 18, 2008 12:31 pm

nie wiem czy na pewno o odpowietrzaniu tu piszesz :)21 ....ale.... dymaj do skutku - w końcu płyn popłynie :lol: ....no chyba że pompka nie teges
ps. nie zapomnij o luzowaniu odpowietrznika :D

Awatar użytkownika
Broncosaurus
Posty: 1630
Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
Lokalizacja: Podkowa Lesna

Post autor: Broncosaurus » pt kwie 18, 2008 12:32 pm

e ale po co

sposob z koleżanką fajny nawet być może
OneTen
Discofery 300tdi

Awatar użytkownika
herbu
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 11:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: herbu » pt kwie 18, 2008 1:10 pm

Piszę na prośbę koleżanki, która jest już zmęczona zaglądaniem do zbiorniczka a ja jestem zmęczony koleżanką. Tadeusz dzięki za pomoc ale na miłość Boską zostaw moją pompkę w spokoju :)

Wracając do tematu...inne pytanie. Jak wymienić płyn układu sprzęgła?
Będzie to płyn zgodny z DOT 4, prawda?
Czy mogę po prostu dolać go do tego co jest w układzie (nie mam pojęcia jaki tam jest)? Eeeee...pewnie ine.

Jeśli nie...to JAK skutecznie wymienić płyn hydrauliki sprzęgła? Jak dobrze się go pozbyć, jak upewnić się że wszystko spłynęło, jak poprawnie wypełnić nowym....

Merci.
Załóż kartę pacjenta na www.landklinika.pl
...i razem z nami naucz się naprawiać swojego grata! :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt kwie 18, 2008 2:06 pm

Dla zdrowotnosci umyslu wlasnego i sprawnosci wozu zalecam wymiane raz na dwa lata silownika sprzegla niezaleznie czy pedal nam stoi czy nie stoi :)21. Koszt w okolicach 100zl za kompletny do przezycia, do kompletu doradzam wymiane gumek pompy sprzegla i kontrole wzerow, koszt okolo 7zl. Po tych dwoch czynnosciach odpowietrzenie sprzegla jest banalne i mozna to zrobic nawet samodzielnie.

W przypadku posiadania clutch dumpera moga byc ciut wieksze problema ale do przejscia.

Przy sprawnym ukladzie idziemy do sklepu spozywczego, kupujemy napoj w butelce z dziubkiem takim co go zebami mozna otwierac i zamykac. Plukamy go, wlewamy plyn i wkladamy do gory rencoma w dziure zbiorniczka.
Udajemy sie w kluczem calowym pod maske i dzialamy od gory chyba ze ktos jest wzrostu chinczyka to moze sie wspomoc skrzynka od jablek lub jak zamozny to skrzynka Peli.

Nakladamy przewod na odpowietrznik i wkladamy do innej butelki i odkrecamy go, czekamy az sie przeleje, zakrecamy i jezdzimy. Ewentualnie dla spokojnosci ducha pompniemy pare razy ale tu uwaga, naciskamy energicznie a puszczamy wolno i statecznie!

Jak ktos ma spurchlale gumki szczegolnie w pompie to problem zaczyna byc bo odpowietrzenie mozliwe najczesciej jest metoda na PF125p czyli dmuchamy w zbiorniczek (tak jak cham dmuchal w zloty rog).

Idealem absolutnym jest posiadanie sprzetu do odpowietrzania podlaczanego do kompresora np. Drapera. wtedy to bajecznie proste.

Desperaci montuja dlugie przewody z jednej zakladajac go na odpowietrznik z drugiej wkladajac do zbiorniczka i cwicza miesien trzyglowy nogi az do skutku.


W przypadku sprawnego nie speczonego ukladu aby pojechac wystarczy spokojnie samemu odkrecic odpowietrznik, zakrecic i jezdzic.

Uczulam na problem mimosrodu jaki jest na osce popychacza pedalu sprzegla, w przypadku kiedy sprzeglo raz mamy pedala u gory a raz na dole a raz w srodku najpierw wlozmy tam reke i sprawdzmy czy sie nie poluzowala sruba.

Mimosrod jest na plastikowych tulejkach a dostep ciezki chyba ze ktos mial na praktykach na medycynie badanie per rectum to nie bedzie mial z tym problemu.

W przypadku wymiany gumek za cale 7 zet w pompce sprzegla nalezy przeleciec pompke mimo malego "fi" filcem z lekko scierna pasta.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
herbu
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 11:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: herbu » pt kwie 18, 2008 2:27 pm

Fucken banana! No i to jest odpowiedz!

Ja w międzyczasie znalazłem jeszcze taki patent, żeby dolać płynu do zbiorniczka (chociaż patent z dziubkiem jest kapitalny!) i po podłączeniu rurki do śruby odpowietrzającej wprowadzić ją do słoika w którym mamy już kilka centymetrów płynu. Konkretnie rurkę należy wprowadzić do tego płynu (zanurzyć) Jeden lampi się w słoik - drugi pompuje (powoli odpuszczać, żeby nie zasysać powietrza czy po co?). Jeśli w układzie jest powietrze to ten co się lampi zobaczy pęcherzyki, które przez śrubę a poprzez rurkę zaznaczają swoją obecność w cieczy w słoiku.

Pompować aż pęcherzyki nie będą się pojawiać w słoiku. Zakręcić śrubę. Dolać płynu (ale z dziubkiem Bociana sam sie dolewa).

Pytanie. Kupiłem samochód z jakimś płynem. Jeśli miałbym dolać. Dolać jakikolwiek DOT 4? Czy dla spokoju wymienić? Jesli wymienić to czy zwyczajnie wypompować wszystko do słoika, wlać nowy odpowietrzyć z dziubkiem...czy to bardziej zaawansowana sztuka jest?
Załóż kartę pacjenta na www.landklinika.pl
...i razem z nami naucz się naprawiać swojego grata! :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt kwie 18, 2008 7:18 pm

Bezapelacyjnie wymienic, zlej stary - przeplucz troche nowym i dopiero wtedy napelnij. DOT-4

Jak nie masz clutch dumpera nie powinno byc problemow.

A dziubek musi byc bo napelnienie zbiorniczka starcza na moze z dwa machy noga i znowu sie zapiwietrza chyba ze 3 osoba caly czas tego pilnuje.

I nie upuszczac plynu na glebe!!!!!!


Jeszcze w kwestii clutch dumpera, bywalo to w pewnych rocznikach w 200Tdi.
Jest to kawal solidny metalu z wydrazonym w srodku kanale i miniaturowym zbiorniczku w srodku.

http://www.landroverclub.net/Club/HTML/ ... damper.htm

Ma na celu tlumienie i nie przenoszenie na pedal wibracji od sprzegla. I faktycznie zauwazalnie to robi, jezdzilem bez niego i z nim i uwazam ze zmiana jest zauwazalna w komforcie na plus.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
HUSKYTEAM
Posty: 413
Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
Lokalizacja: lasy podwarszawskie
Kontaktowanie:

Post autor: HUSKYTEAM » sob kwie 19, 2008 8:43 am

Niezbędny sprzęt:
1) klucz oczkowy 11 (wygodnie, jeżeli ma odsadzenie)
2) koleżanka o mocnym udzie do pompowania

Procedura
1) Odkręcić korek pompy sprzęgła (lewa górna strona przegrody czołowej)
2) Koleżance kazać pompować sprzęgłem do oporu kilka(naście) razy
3) Krzyknąć, żeby po którymś razie przytrzymała pedał sprzęgła wciśnięty do oporu Aż DO KOMENDY "PUść"
4) Jak ma wciśnięty pedał sprzęgła, kluczem 11 odkręcić (poluzować) wkręt odpowietrzający na wysprzęgliku (prawa dolna tylna część komory silnika, dostęp od góry przy filtrze oleju)
5) Jak płyn "strzyknie", natychmiast zakręcić wkręt (nie za mocno, żeby nie upier...lić gwintu bo wtedy porażka)
6) Wydać komendę "Puść" (nie zważać na bluzgi koleżanki, uwaga o odchudzających właściwościach procedury zdziała cuda)
7) powtarzać czynności 2-5 aż do momentu, gdy przy odkręcaniu wkręta nie będzie strzelało powietrze.
Uwaga: przy odpowietrzaniu całego układu (jak wymieniasz płyn) trzeba naprawdę WIELE razy powtarzać, żeby przepompować cały płyn i wywalić całe powietrze)
8) na bieżąco badać poziom płynu w pompie sprzęgła (widać przez odkręcony korek).

PRZYCZYNY ZłEGO DZIAłANIA PEDAłU
1) Zapowietrzenie (czyli to, co podejrzewasz)
2) Zużyta tarcza sprzęgła (do wymiany komplet)
3) wygięta łapa (do wymiany łapa i przy okazji komplet sprzęgła ;)
4) źle wyregulowany mimośród popychacza przy pedale (od tego zacznij, bo najtaniej sprawdzić ;p

Jakbym coś namącił to mnie zaraz koledzy poprawią :)
3)
Jacek Szadkowski
http://www.war-saw.net
Pajero I > Disco I 2.5 > Vitara I 1,6 > Samurai...

Awatar użytkownika
tomek
 
 
Posty: 919
Rejestracja: wt maja 28, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Białystok

Post autor: tomek » sob kwie 19, 2008 8:56 am

Discotheque pisze:Dla zdrowotnosci umyslu wlasnego i sprawnosci wozu zalecam wymiane raz na dwa lata silownika sprzegla niezaleznie czy pedal nam stoi czy nie stoi :)21.
ha, a ja myślałem że taką procedurę tylko w Nivie trza stosować :D.Podbudowany jestem...
UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob kwie 19, 2008 7:59 pm

Poprawie kolege bo do kobiety za sterem trza krzyczec "przyj", slowa pompuj moze nie przyswoic :)21

Powodem naglego wpadu pedala moze byc rowniez urocze wyrobienie gniazda w lapie i przebicie sie na wylot popychacza.

Zalecane obspawanie lapy przy najblizszym zrzucie skrzyni.

Obrazek
Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 8:14 pm przez Discotheque, łącznie zmieniany 1 raz.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob kwie 19, 2008 8:02 pm

bocianek...

wbrew temu co uważasz i głosisz skrzyni w lr nie zrzuca się co dwa tygodnie. ani nawet co kwartał...ani co pół roku...

to niezdrowe jest
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob kwie 19, 2008 8:10 pm

czesław&jarząbek pisze:bocianek...

wbrew temu co uważasz i głosisz skrzyni w lr nie zrzuca się co dwa tygodnie. ani nawet co kwartał...ani co pół roku...

to niezdrowe jest
:)21
eeee tulejka mnie ryra to jak mam ja tera wymienic? :)21
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Post autor: czesław&jarząbek » sob kwie 19, 2008 8:10 pm

trza było wymienić
:)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob kwie 19, 2008 8:16 pm

czesław&jarząbek pisze:trza było wymienić
:)21
Przypomnialem sobie o niej dopiero przy zrzucie skrzyni 2 dni przed Rumunia :oops: , oj frycowe zaplacilem oj zaplacilem.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob kwie 19, 2008 9:37 pm

Jak na następnej olimpiadzie będzie dyscyplina pt rozbieranie LR do ostatniej śrubki i naspowrotne złożenie - na czas, to my bedziem mieć już swojego delegata-reprezentanta.

:)21
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
herbu
 
 
Posty: 118
Rejestracja: sob wrz 15, 2007 11:20 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: herbu » ndz kwie 20, 2008 9:22 pm

Wielkie dzięki za odpowiedzi.
W tym tygodniu wezme sie za wysprzęglik. Najpierw spróbuję go odpowietrzyć patentem z dziubkiem od Bociana i prawdopodobnie wymienię płyn. Sprawdze czy mam cluth dumper.

Jesli nie macie nic przeciwko to wrzucę te odpowiedzi na landklinikę a kiedy przeprowadze te operacje to dodam zdjęcia.

Pozdrawiam
Załóż kartę pacjenta na www.landklinika.pl
...i razem z nami naucz się naprawiać swojego grata! :)

Awatar użytkownika
bacajr
 
 
Posty: 210
Rejestracja: ndz mar 14, 2004 11:12 pm
Lokalizacja: Landsberg an der Warthe
Kontaktowanie:

Post autor: bacajr » śr kwie 23, 2008 3:22 pm

a ja po dwóch dniach motania w garażu z pompką i siłownikiem ... wymieniłem przewody i sprzęgło zaczęło działać :D
Nubira wiecznie żywa
Dekarz herbu Łasica

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości