Jak odpowietrzyć sprzęgło w Disco 200TDi?
Moderator: Jerry
Jak odpowietrzyć sprzęgło w Disco 200TDi?
Być może temat był poruszany w innych wątkach. Być może ktoś ma więcej pomysłów niż ja, żeby zmusić wyszukiwarkę do odnalezienia postów (wszelkie formy fleksyjne, składnia, semantyka i zafajdana odmiana przez przypadki słowa ODPOWIETRZAĆ nie dała rady).
Jak skutecznie odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła?
Słyszałem o domowych sposobach typu wjedź na górkę i pompuj sprzęgło.
Na górkę i kolega czy koleżanka pompuje a ja zaglądam w zbiorniczek czy nie ma pęcherzyków.
Koleżanka zagląda i dolewa a ja pompuje sprzęgło i oglądam koleżankę.
Ja zaglądam koleżance a ona w zbiorniczek.
Wciskam sprzęgło na 4 zdrowaśki a koleżanka robi jaskółkę.
Ja robię dwa przewroty w przód a koleżanka wymyk, wciska sprzęgło i po odmyku dolewa płynu do zbiorniczka koniecznie przez lewe ramię....
Srata tata...dobre te sposoby jak chcę naprawić coś w terenie albo na chwilę a jak to się robi w warsztacie?
Jest chyba jakaś skuteczna procedura? Jest chyba jakaś śrubka odpowietrzająca kurde mol czy też nie? Jak użyć srubki żeby nie narobić bigosu? Można dolać płynu czy trzeba wymienić cały?
Czy ktoś w Was wie jak odpowietrzyć układ sprzęgła bez używania górki i voodoo?
Jak skutecznie odpowietrzyć układ hydrauliczny sprzęgła?
Słyszałem o domowych sposobach typu wjedź na górkę i pompuj sprzęgło.
Na górkę i kolega czy koleżanka pompuje a ja zaglądam w zbiorniczek czy nie ma pęcherzyków.
Koleżanka zagląda i dolewa a ja pompuje sprzęgło i oglądam koleżankę.
Ja zaglądam koleżance a ona w zbiorniczek.
Wciskam sprzęgło na 4 zdrowaśki a koleżanka robi jaskółkę.
Ja robię dwa przewroty w przód a koleżanka wymyk, wciska sprzęgło i po odmyku dolewa płynu do zbiorniczka koniecznie przez lewe ramię....
Srata tata...dobre te sposoby jak chcę naprawić coś w terenie albo na chwilę a jak to się robi w warsztacie?
Jest chyba jakaś skuteczna procedura? Jest chyba jakaś śrubka odpowietrzająca kurde mol czy też nie? Jak użyć srubki żeby nie narobić bigosu? Można dolać płynu czy trzeba wymienić cały?
Czy ktoś w Was wie jak odpowietrzyć układ sprzęgła bez używania górki i voodoo?
- Broncosaurus
- Posty: 1630
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 12:37 pm
- Lokalizacja: Podkowa Lesna
Piszę na prośbę koleżanki, która jest już zmęczona zaglądaniem do zbiorniczka a ja jestem zmęczony koleżanką. Tadeusz dzięki za pomoc ale na miłość Boską zostaw moją pompkę w spokoju 
Wracając do tematu...inne pytanie. Jak wymienić płyn układu sprzęgła?
Będzie to płyn zgodny z DOT 4, prawda?
Czy mogę po prostu dolać go do tego co jest w układzie (nie mam pojęcia jaki tam jest)? Eeeee...pewnie ine.
Jeśli nie...to JAK skutecznie wymienić płyn hydrauliki sprzęgła? Jak dobrze się go pozbyć, jak upewnić się że wszystko spłynęło, jak poprawnie wypełnić nowym....
Merci.

Wracając do tematu...inne pytanie. Jak wymienić płyn układu sprzęgła?
Będzie to płyn zgodny z DOT 4, prawda?
Czy mogę po prostu dolać go do tego co jest w układzie (nie mam pojęcia jaki tam jest)? Eeeee...pewnie ine.
Jeśli nie...to JAK skutecznie wymienić płyn hydrauliki sprzęgła? Jak dobrze się go pozbyć, jak upewnić się że wszystko spłynęło, jak poprawnie wypełnić nowym....
Merci.
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Dla zdrowotnosci umyslu wlasnego i sprawnosci wozu zalecam wymiane raz na dwa lata silownika sprzegla niezaleznie czy pedal nam stoi czy nie stoi
. Koszt w okolicach 100zl za kompletny do przezycia, do kompletu doradzam wymiane gumek pompy sprzegla i kontrole wzerow, koszt okolo 7zl. Po tych dwoch czynnosciach odpowietrzenie sprzegla jest banalne i mozna to zrobic nawet samodzielnie.
W przypadku posiadania clutch dumpera moga byc ciut wieksze problema ale do przejscia.
Przy sprawnym ukladzie idziemy do sklepu spozywczego, kupujemy napoj w butelce z dziubkiem takim co go zebami mozna otwierac i zamykac. Plukamy go, wlewamy plyn i wkladamy do gory rencoma w dziure zbiorniczka.
Udajemy sie w kluczem calowym pod maske i dzialamy od gory chyba ze ktos jest wzrostu chinczyka to moze sie wspomoc skrzynka od jablek lub jak zamozny to skrzynka Peli.
Nakladamy przewod na odpowietrznik i wkladamy do innej butelki i odkrecamy go, czekamy az sie przeleje, zakrecamy i jezdzimy. Ewentualnie dla spokojnosci ducha pompniemy pare razy ale tu uwaga, naciskamy energicznie a puszczamy wolno i statecznie!
Jak ktos ma spurchlale gumki szczegolnie w pompie to problem zaczyna byc bo odpowietrzenie mozliwe najczesciej jest metoda na PF125p czyli dmuchamy w zbiorniczek (tak jak cham dmuchal w zloty rog).
Idealem absolutnym jest posiadanie sprzetu do odpowietrzania podlaczanego do kompresora np. Drapera. wtedy to bajecznie proste.
Desperaci montuja dlugie przewody z jednej zakladajac go na odpowietrznik z drugiej wkladajac do zbiorniczka i cwicza miesien trzyglowy nogi az do skutku.
W przypadku sprawnego nie speczonego ukladu aby pojechac wystarczy spokojnie samemu odkrecic odpowietrznik, zakrecic i jezdzic.
Uczulam na problem mimosrodu jaki jest na osce popychacza pedalu sprzegla, w przypadku kiedy sprzeglo raz mamy pedala u gory a raz na dole a raz w srodku najpierw wlozmy tam reke i sprawdzmy czy sie nie poluzowala sruba.
Mimosrod jest na plastikowych tulejkach a dostep ciezki chyba ze ktos mial na praktykach na medycynie badanie per rectum to nie bedzie mial z tym problemu.
W przypadku wymiany gumek za cale 7 zet w pompce sprzegla nalezy przeleciec pompke mimo malego "fi" filcem z lekko scierna pasta.

W przypadku posiadania clutch dumpera moga byc ciut wieksze problema ale do przejscia.
Przy sprawnym ukladzie idziemy do sklepu spozywczego, kupujemy napoj w butelce z dziubkiem takim co go zebami mozna otwierac i zamykac. Plukamy go, wlewamy plyn i wkladamy do gory rencoma w dziure zbiorniczka.
Udajemy sie w kluczem calowym pod maske i dzialamy od gory chyba ze ktos jest wzrostu chinczyka to moze sie wspomoc skrzynka od jablek lub jak zamozny to skrzynka Peli.
Nakladamy przewod na odpowietrznik i wkladamy do innej butelki i odkrecamy go, czekamy az sie przeleje, zakrecamy i jezdzimy. Ewentualnie dla spokojnosci ducha pompniemy pare razy ale tu uwaga, naciskamy energicznie a puszczamy wolno i statecznie!
Jak ktos ma spurchlale gumki szczegolnie w pompie to problem zaczyna byc bo odpowietrzenie mozliwe najczesciej jest metoda na PF125p czyli dmuchamy w zbiorniczek (tak jak cham dmuchal w zloty rog).
Idealem absolutnym jest posiadanie sprzetu do odpowietrzania podlaczanego do kompresora np. Drapera. wtedy to bajecznie proste.
Desperaci montuja dlugie przewody z jednej zakladajac go na odpowietrznik z drugiej wkladajac do zbiorniczka i cwicza miesien trzyglowy nogi az do skutku.
W przypadku sprawnego nie speczonego ukladu aby pojechac wystarczy spokojnie samemu odkrecic odpowietrznik, zakrecic i jezdzic.
Uczulam na problem mimosrodu jaki jest na osce popychacza pedalu sprzegla, w przypadku kiedy sprzeglo raz mamy pedala u gory a raz na dole a raz w srodku najpierw wlozmy tam reke i sprawdzmy czy sie nie poluzowala sruba.
Mimosrod jest na plastikowych tulejkach a dostep ciezki chyba ze ktos mial na praktykach na medycynie badanie per rectum to nie bedzie mial z tym problemu.
W przypadku wymiany gumek za cale 7 zet w pompce sprzegla nalezy przeleciec pompke mimo malego "fi" filcem z lekko scierna pasta.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
Fucken banana! No i to jest odpowiedz!
Ja w międzyczasie znalazłem jeszcze taki patent, żeby dolać płynu do zbiorniczka (chociaż patent z dziubkiem jest kapitalny!) i po podłączeniu rurki do śruby odpowietrzającej wprowadzić ją do słoika w którym mamy już kilka centymetrów płynu. Konkretnie rurkę należy wprowadzić do tego płynu (zanurzyć) Jeden lampi się w słoik - drugi pompuje (powoli odpuszczać, żeby nie zasysać powietrza czy po co?). Jeśli w układzie jest powietrze to ten co się lampi zobaczy pęcherzyki, które przez śrubę a poprzez rurkę zaznaczają swoją obecność w cieczy w słoiku.
Pompować aż pęcherzyki nie będą się pojawiać w słoiku. Zakręcić śrubę. Dolać płynu (ale z dziubkiem Bociana sam sie dolewa).
Pytanie. Kupiłem samochód z jakimś płynem. Jeśli miałbym dolać. Dolać jakikolwiek DOT 4? Czy dla spokoju wymienić? Jesli wymienić to czy zwyczajnie wypompować wszystko do słoika, wlać nowy odpowietrzyć z dziubkiem...czy to bardziej zaawansowana sztuka jest?
Ja w międzyczasie znalazłem jeszcze taki patent, żeby dolać płynu do zbiorniczka (chociaż patent z dziubkiem jest kapitalny!) i po podłączeniu rurki do śruby odpowietrzającej wprowadzić ją do słoika w którym mamy już kilka centymetrów płynu. Konkretnie rurkę należy wprowadzić do tego płynu (zanurzyć) Jeden lampi się w słoik - drugi pompuje (powoli odpuszczać, żeby nie zasysać powietrza czy po co?). Jeśli w układzie jest powietrze to ten co się lampi zobaczy pęcherzyki, które przez śrubę a poprzez rurkę zaznaczają swoją obecność w cieczy w słoiku.
Pompować aż pęcherzyki nie będą się pojawiać w słoiku. Zakręcić śrubę. Dolać płynu (ale z dziubkiem Bociana sam sie dolewa).
Pytanie. Kupiłem samochód z jakimś płynem. Jeśli miałbym dolać. Dolać jakikolwiek DOT 4? Czy dla spokoju wymienić? Jesli wymienić to czy zwyczajnie wypompować wszystko do słoika, wlać nowy odpowietrzyć z dziubkiem...czy to bardziej zaawansowana sztuka jest?
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Bezapelacyjnie wymienic, zlej stary - przeplucz troche nowym i dopiero wtedy napelnij. DOT-4
Jak nie masz clutch dumpera nie powinno byc problemow.
A dziubek musi byc bo napelnienie zbiorniczka starcza na moze z dwa machy noga i znowu sie zapiwietrza chyba ze 3 osoba caly czas tego pilnuje.
I nie upuszczac plynu na glebe!!!!!!
Jeszcze w kwestii clutch dumpera, bywalo to w pewnych rocznikach w 200Tdi.
Jest to kawal solidny metalu z wydrazonym w srodku kanale i miniaturowym zbiorniczku w srodku.
http://www.landroverclub.net/Club/HTML/ ... damper.htm
Ma na celu tlumienie i nie przenoszenie na pedal wibracji od sprzegla. I faktycznie zauwazalnie to robi, jezdzilem bez niego i z nim i uwazam ze zmiana jest zauwazalna w komforcie na plus.
Jak nie masz clutch dumpera nie powinno byc problemow.
A dziubek musi byc bo napelnienie zbiorniczka starcza na moze z dwa machy noga i znowu sie zapiwietrza chyba ze 3 osoba caly czas tego pilnuje.
I nie upuszczac plynu na glebe!!!!!!
Jeszcze w kwestii clutch dumpera, bywalo to w pewnych rocznikach w 200Tdi.
Jest to kawal solidny metalu z wydrazonym w srodku kanale i miniaturowym zbiorniczku w srodku.
http://www.landroverclub.net/Club/HTML/ ... damper.htm
Ma na celu tlumienie i nie przenoszenie na pedal wibracji od sprzegla. I faktycznie zauwazalnie to robi, jezdzilem bez niego i z nim i uwazam ze zmiana jest zauwazalna w komforcie na plus.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
- HUSKYTEAM
- Posty: 413
- Rejestracja: pt cze 16, 2006 6:15 pm
- Lokalizacja: lasy podwarszawskie
- Kontaktowanie:
Niezbędny sprzęt:
1) klucz oczkowy 11 (wygodnie, jeżeli ma odsadzenie)
2) koleżanka o mocnym udzie do pompowania
Procedura
1) Odkręcić korek pompy sprzęgła (lewa górna strona przegrody czołowej)
2) Koleżance kazać pompować sprzęgłem do oporu kilka(naście) razy
3) Krzyknąć, żeby po którymś razie przytrzymała pedał sprzęgła wciśnięty do oporu Aż DO KOMENDY "PUść"
4) Jak ma wciśnięty pedał sprzęgła, kluczem 11 odkręcić (poluzować) wkręt odpowietrzający na wysprzęgliku (prawa dolna tylna część komory silnika, dostęp od góry przy filtrze oleju)
5) Jak płyn "strzyknie", natychmiast zakręcić wkręt (nie za mocno, żeby nie upier...lić gwintu bo wtedy porażka)
6) Wydać komendę "Puść" (nie zważać na bluzgi koleżanki, uwaga o odchudzających właściwościach procedury zdziała cuda)
7) powtarzać czynności 2-5 aż do momentu, gdy przy odkręcaniu wkręta nie będzie strzelało powietrze.
Uwaga: przy odpowietrzaniu całego układu (jak wymieniasz płyn) trzeba naprawdę WIELE razy powtarzać, żeby przepompować cały płyn i wywalić całe powietrze)
na bieżąco badać poziom płynu w pompie sprzęgła (widać przez odkręcony korek).
PRZYCZYNY ZłEGO DZIAłANIA PEDAłU
1) Zapowietrzenie (czyli to, co podejrzewasz)
2) Zużyta tarcza sprzęgła (do wymiany komplet)
3) wygięta łapa (do wymiany łapa i przy okazji komplet sprzęgła
4) źle wyregulowany mimośród popychacza przy pedale (od tego zacznij, bo najtaniej sprawdzić ;p
Jakbym coś namącił to mnie zaraz koledzy poprawią
3)
1) klucz oczkowy 11 (wygodnie, jeżeli ma odsadzenie)
2) koleżanka o mocnym udzie do pompowania
Procedura
1) Odkręcić korek pompy sprzęgła (lewa górna strona przegrody czołowej)
2) Koleżance kazać pompować sprzęgłem do oporu kilka(naście) razy
3) Krzyknąć, żeby po którymś razie przytrzymała pedał sprzęgła wciśnięty do oporu Aż DO KOMENDY "PUść"
4) Jak ma wciśnięty pedał sprzęgła, kluczem 11 odkręcić (poluzować) wkręt odpowietrzający na wysprzęgliku (prawa dolna tylna część komory silnika, dostęp od góry przy filtrze oleju)
5) Jak płyn "strzyknie", natychmiast zakręcić wkręt (nie za mocno, żeby nie upier...lić gwintu bo wtedy porażka)
6) Wydać komendę "Puść" (nie zważać na bluzgi koleżanki, uwaga o odchudzających właściwościach procedury zdziała cuda)
7) powtarzać czynności 2-5 aż do momentu, gdy przy odkręcaniu wkręta nie będzie strzelało powietrze.
Uwaga: przy odpowietrzaniu całego układu (jak wymieniasz płyn) trzeba naprawdę WIELE razy powtarzać, żeby przepompować cały płyn i wywalić całe powietrze)

PRZYCZYNY ZłEGO DZIAłANIA PEDAłU
1) Zapowietrzenie (czyli to, co podejrzewasz)
2) Zużyta tarcza sprzęgła (do wymiany komplet)
3) wygięta łapa (do wymiany łapa i przy okazji komplet sprzęgła

4) źle wyregulowany mimośród popychacza przy pedale (od tego zacznij, bo najtaniej sprawdzić ;p
Jakbym coś namącił to mnie zaraz koledzy poprawią

3)
ha, a ja myślałem że taką procedurę tylko w Nivie trza stosowaćDiscotheque pisze:Dla zdrowotnosci umyslu wlasnego i sprawnosci wozu zalecam wymiane raz na dwa lata silownika sprzegla niezaleznie czy pedal nam stoi czy nie stoi.

UAZ 78 r (dawno temu)>czerwona niva 91r>biała niva 98 r >Disco 300, 98 r
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Poprawie kolege bo do kobiety za sterem trza krzyczec "przyj", slowa pompuj moze nie przyswoic 
Powodem naglego wpadu pedala moze byc rowniez urocze wyrobienie gniazda w lapie i przebicie sie na wylot popychacza.
Zalecane obspawanie lapy przy najblizszym zrzucie skrzyni.


Powodem naglego wpadu pedala moze byc rowniez urocze wyrobienie gniazda w lapie i przebicie sie na wylot popychacza.
Zalecane obspawanie lapy przy najblizszym zrzucie skrzyni.

Ostatnio zmieniony sob kwie 19, 2008 8:14 pm przez Discotheque, łącznie zmieniany 1 raz.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
- czesław&jarząbek
-
- Posty: 31170
- Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: SK
- Kontaktowanie:
- Discotheque
-
- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Wielkie dzięki za odpowiedzi.
W tym tygodniu wezme sie za wysprzęglik. Najpierw spróbuję go odpowietrzyć patentem z dziubkiem od Bociana i prawdopodobnie wymienię płyn. Sprawdze czy mam cluth dumper.
Jesli nie macie nic przeciwko to wrzucę te odpowiedzi na landklinikę a kiedy przeprowadze te operacje to dodam zdjęcia.
Pozdrawiam
W tym tygodniu wezme sie za wysprzęglik. Najpierw spróbuję go odpowietrzyć patentem z dziubkiem od Bociana i prawdopodobnie wymienię płyn. Sprawdze czy mam cluth dumper.
Jesli nie macie nic przeciwko to wrzucę te odpowiedzi na landklinikę a kiedy przeprowadze te operacje to dodam zdjęcia.
Pozdrawiam
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości