wszystkie serie i modele...
Moderator: Jerry
-
Kojak

- Posty: 313
- Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa
Post
autor: Kojak » wt gru 16, 2008 12:02 pm
No i znowu alternator…
Disco 200 TDI 1993r. objaw następujący: po uruchomieniu silnika lekko żarzy się kontrolka ładowania. Gdy dodaje gazu żarzy się nieco mocniej. Gdy załączam kolejne duże odbiorniki (np.światła, szyba ogrzewana itp.) – kontrolka przygasa. Regulator napięcia

?
No i przy okazji, macie oznaczenia, typ alternatora w 200TDI ? A może ktoś zna oznaczenia regulatora, czy to te kosteczki przykręcane do zacisków z tyłu alternatora ?
A generalnie to chyba najtaniej by mi wyszło zakupić drugi alternator 0 może ktoś ma kompletny niezajeżdżony ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » wt gru 16, 2008 12:08 pm
Kojak pisze:No i znowu alternator…
Disco 200 TDI 1993r. objaw następujący: po uruchomieniu silnika lekko żarzy się kontrolka ładowania. Gdy dodaje gazu żarzy się nieco mocniej. Gdy załączam kolejne duże odbiorniki (np.światła, szyba ogrzewana itp.) – kontrolka przygasa. Regulator napięcia

?
No i przy okazji, macie oznaczenia, typ alternatora w 200TDI ? A może ktoś zna oznaczenia regulatora, czy to te kosteczki przykręcane do zacisków z tyłu alternatora ?
A generalnie to chyba najtaniej by mi wyszło zakupić drugi alternator 0 może ktoś ma kompletny niezajeżdżony ?
koło 20 mogę sprawdzić bo mam zapasowy w piwnicy
sprawdź tu może coś znajdziesz
http://www.bearmach.com/
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
TRAWOLT
-

- Posty: 5627
- Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
- Lokalizacja: krawaciarz
Post
autor: TRAWOLT » wt gru 16, 2008 12:09 pm
Kojak pisze:No i znowu alternator…
w 200 zamiast makarońszczyzny miałam Boshowy - niby deko mocniejszy i takie tam
nie miałem z nim problemów

LR Rendzi stajla

-
Wąż
-

- Posty: 4688
- Rejestracja: sob gru 29, 2007 1:09 pm
- Lokalizacja: plama oleju
Post
autor: Wąż » wt gru 16, 2008 12:15 pm
oho sezon na alternatory się zaczął, u mnie łożyska

Land Rover made by craftsmen-driven by psychos

always look on the bright side of life

-
dudek

- Posty: 501
- Rejestracja: wt sty 02, 2007 10:17 pm
- Lokalizacja: ŁÓDŹ
Post
autor: dudek » wt gru 16, 2008 2:56 pm
TRAWOLT pisze:Kojak pisze:No i znowu alternator…
w 200 zamiast makarońszczyzny miałam Boschowy - niby deko mocniejszy i takie tam
nie miałem z nim problemów

Też wywałiłem makarona i wrzuciłem Bosha. Wrażenia bezcenne

Ostatnio zmieniony sob sty 03, 2009 2:15 pm przez
dudek, łącznie zmieniany 1 raz.
AMG M35A2C 2 1/2 TON
AMG M151A2 MUTT 1/4 Ton
M416
XJ 4.0
-
scyzoryk73

- Posty: 2058
- Rejestracja: ndz sty 22, 2006 12:07 pm
- Lokalizacja: lasy, wody, piachy pod Kielcami
Post
autor: scyzoryk73 » wt gru 16, 2008 3:01 pm
ostatnio przerabiany temat przeze mnie, objawy chyba te same co u Ciebie Kojak, nowy mostek zapodałem i gra,
koszt 50 zyli plus mycie rąk po robocie

zawsze trzeba widzieć plusy w minusach
za pasem nóż a w ręku kij, krawieckie szydło w kapeluszu
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » wt gru 16, 2008 8:55 pm
Kojak pisze:No i znowu alternator…
Disco 200 TDI 1993r. objaw następujący: po uruchomieniu silnika lekko żarzy się kontrolka ładowania. Gdy dodaje gazu żarzy się nieco mocniej. Gdy załączam kolejne duże odbiorniki (np.światła, szyba ogrzewana itp.) – kontrolka przygasa. Regulator napięcia

?
No i przy okazji, macie oznaczenia, typ alternatora w 200TDI ? A może ktoś zna oznaczenia regulatora, czy to te kosteczki przykręcane do zacisków z tyłu alternatora ?
A generalnie to chyba najtaniej by mi wyszło zakupić drugi alternator 0 może ktoś ma kompletny niezajeżdżony ?
jedz do goscia co regeneruje alternatory, zrobi ci nowy alternator w pol dnia lub da natychmiast w zamian inny...
robilem takie cos ostatnio u siebie, koszt 240zl... za nowke
laduje 14,5 V na wolnych obrotach
po kiego ci znac typ, oznaczenia i czy kosteczki sa przykrecane?
idziesz placisz cieszysz sie i masz nowke alternator
-
Kojak

- Posty: 313
- Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa
Post
autor: Kojak » śr gru 17, 2008 8:16 am
Tiaaa Olek....
Mój był już po totalnej regeneracji u znanego warszawskiego elektryka co to nam rajd sponsorował. Nie powiem zrobił to doskonale, koszt spory - 350 zeta. Ale już po 1,5 roku miałem wymianę mostka no i teraz po kolejnym roku - znowu coś nie tak... Ja myślę że to faktycznie jakość makarońszczyzny...
Chętnie bym zapodał tego Boscha - nie wiem czy to chodzi o te od Fordów escortów i fiest ? coś tak czytałem u nas na forum... Zdaje się że do 200TDI mają pasować od modeli benzynowych...
A może ktoś z Was zna elektryka w Wawie który faktycznie sprzeda mi takiego Boscha po regeneracji, Albo powiedzcie mi gdzie kupić te trzewia do alternatora (mostek, regulator) to może sam rozbiorę i wymienię...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

-
Kojak

- Posty: 313
- Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa
Post
autor: Kojak » śr gru 17, 2008 1:22 pm
A tak wogóle to ja mam ładowanie na poziomie 14,7V więc nie wiem czy nie za dużo ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

-
PiotrVN
- jestem tu nowy...

- Posty: 22
- Rejestracja: sob lut 16, 2008 7:10 pm
- Lokalizacja: Gdańsk
Post
autor: PiotrVN » śr gru 17, 2008 1:44 pm
PiotrVN ( 3City )
XRV 750 Africa Twin
Discovery 2.5 Td
N 54'21.175"
E 18'40.690"
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr gru 17, 2008 2:17 pm
Kojak pisze:A tak wogóle to ja mam ładowanie na poziomie 14,7V więc nie wiem czy nie za dużo ?
14,7V = splyniecie masy w aku
to znak ze regulator nie wyrabia i jest poza zakresem
prad regulacji dochodzi do 6A
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
robert_smoldzino

- Posty: 625
- Rejestracja: ndz lip 08, 2007 6:30 pm
- Lokalizacja: Smoldzino
-
Kontaktowanie:
Post
autor: robert_smoldzino » śr gru 17, 2008 5:41 pm
@Bociek - prawie w temacie bedzie
pradu znaczy

zakupilem w firmie przez Cie polecanej to urzadzenie do regeneracji aku i musze przyznac, ze pozytywnie mnie zaskoczyli - w kartonie procz elektroniki do zlozenia byly prezenty swiateczne, pochwal Ich za CS jak bedziesz mial kontakt, z przyjemnoscia jeszcze raz skorzystam...
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » śr gru 17, 2008 6:29 pm
Ostatnio zmieniony śr gru 17, 2008 6:47 pm przez
jpi, łącznie zmieniany 1 raz.
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
jpi
-

- Posty: 5019
- Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
- Lokalizacja: Toruń
-
Kontaktowanie:
Post
autor: jpi » śr gru 17, 2008 6:49 pm
robert_smoldzino pisze:@Jpi - Bociana chcesz obrazic?

gdzież bym śmiał, Guru landrowerowego?? toż to grzech śmiertelny
ps
mam nadzieję, że będziesz Bociek w Smołdzinie '09
pozdrawiam
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » śr gru 17, 2008 8:59 pm
jpi pisze:robert_smoldzino pisze:@Jpi - Bociana chcesz obrazic?

gdzież bym śmiał, Guru landrowerowego?? toż to grzech śmiertelny
ps
mam nadzieję, że będziesz Bociek w Smołdzinie '09
pozdrawiam
Na razie zycie mnie znowu probuje sprowadzic do parteru i prawie mu sie udaje.
Zona kolejna operacja w styczniu po tej piep...nej sepsie, z dzieciakiem niefajnie.
Do tego dzisiaj mialem rezonans glowy zeby wykluczyc guza lub gorsze swinstwo bo na prochach z bolu juz jade drugi miesiac.
Brak mi juz mocy i motywacji na cokolwiek.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
Kojak

- Posty: 313
- Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa
Post
autor: Kojak » czw gru 18, 2008 5:12 pm
Ok to chyab najlepsze wyjście ale jeszcze dopytam: czy mocowania, koło pasowe pasują ? I druga sprawa: czy podłaczenie elektryczne też takie same ? Wiem że obrotomierz też pobiera "dane" z alternatora ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » czw gru 18, 2008 5:27 pm
Kazdy alternator od diesla posiada styk W w alternatorze a jak nie posiada to wystarczy wlutowac jeden prosty kabelek.
Ponoc pasuje alternator od Forda Transita tyle ze trzeba uciac wystajacy walek do pompy. Kosztuje nowy 280zl ale nie zakladalem to nie dam glowy.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » czw gru 18, 2008 7:57 pm
Discotheque pisze:
Ponoc pasuje alternator od Forda Transita tyle ze trzeba uciac wystajacy walek do pompy. Kosztuje nowy 280zl ale nie zakladalem to nie dam glowy.
tak samo powiedzial pan z rozruszniki/alternatory regeneracja gdansk ul. elblaska chyba 127 gdy zataskalem tam moj trzysetkowy...
na pierwszy rzut oka ,stwierdzil TRANSIT
czyli juz dobre 10-20 lat temu w land roverze wiedzieli ze w my07 beda montowac endziny z transita i trzeba unifikowac czesci
to sie nazywa dalekowzrocznosc w projekowaniu aut

-
Kojak

- Posty: 313
- Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa
Post
autor: Kojak » ndz gru 21, 2008 12:03 am
Panowie a tak właściwie spytam, bo nie pamiętam: jaki amperarz ma oryginalna makarońszczyzna motowana w disco ?
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD

-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz gru 21, 2008 12:05 am
Kojak pisze:Panowie a tak właściwie spytam, bo nie pamiętam: jaki amperarz ma oryginalna makarońszczyzna motowana w disco ?
65A
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
Discotheque
-

- Posty: 3241
- Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: North
Post
autor: Discotheque » ndz gru 21, 2008 12:49 am
LR_Olek pisze:...
robilem takie cos ostatnio u siebie, koszt 240zl... za nowke
laduje 14,5 V na wolnych obrotach...
I jestes pewien ze to dobrze dla akumulatora? Lewitujesz na granicy wykonczenia go. Ile ci laduje w czasie jazdy?
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!
-
LR_Olek
-

- Posty: 16782
- Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
- Lokalizacja: Żuławy
-
Kontaktowanie:
Post
autor: LR_Olek » ndz gru 21, 2008 11:08 am
Discotheque pisze:LR_Olek pisze:...
robilem takie cos ostatnio u siebie, koszt 240zl... za nowke
laduje 14,5 V na wolnych obrotach...
I jestes pewien ze to dobrze dla akumulatora? Lewitujesz na granicy wykonczenia go. Ile ci laduje w czasie jazdy?
no, w czasie jazdy 14,3 na swiatlach
nawet z wlaczonymi wszystkim zabawkami spada do 14
jest ok
-
gostcomp

- Posty: 783
- Rejestracja: ndz cze 01, 2008 10:25 am
- Lokalizacja: Wrocław
Post
autor: gostcomp » ndz gru 21, 2008 7:53 pm
no 14,5 to troszku za wiele
nie powinno się przekraczać 14,4V
tyle teorii
w praktyce wszystko zależy czym mierzysz i w jakich warunkach
bo np. część "markowych" (czyt chińskich) mierników ma dokładność +-20%

-
Antek

- Posty: 606
- Rejestracja: wt lis 16, 2004 8:54 pm
- Lokalizacja: podzielonymjajem.pl
-
Kontaktowanie:
Post
autor: Antek » pn gru 29, 2008 11:35 pm
A ja właśnie dzisiaj oddałem do serwisu niby tylko z lekka gruchający alternator Magneti Marelli. No i okazało się że już nie ma sensu go reanimować. Czy do 3sety pasuje coś z nowych? Czy Senso są lepsze od Marelli, bo taką używkę mogę nabyć od ręki?
DEF 300 Tdi
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości