Jak kupować Disco

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Flor
 
 
Posty: 5259
Rejestracja: śr sty 22, 2003 6:25 pm
Lokalizacja: Kielce

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Flor » czw sie 05, 2010 3:01 pm

w zeszłym roku lecieliśmy do Drawska z lawetą i tedpiątka w automacie łyknęłą 22l/100 :cry: lekki wir się w baku robił :)21

Land_rowerek
Posty: 324
Rejestracja: pn mar 31, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: z gór

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Land_rowerek » czw sie 05, 2010 5:11 pm

Musiałbyś jeszcze dodać, ile by łyknęła z tą samą lawetą tedepiątka w manualu...
jasne, że automatic może brać trochę więcej (sądzę że ok. 0.5 - 1 litra na setkę), ale biorąc
pod uwagę komfort jazdy i przewagę podczas jazdy w terenie czy nawet przy ciąganiu lawety czy innej ciężkiej przyczepy...
ja bym się nie zamienił.
Discovery II '99 - był

Awatar użytkownika
UAZ Adventure
Posty: 611
Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
Lokalizacja: Tarnów

Re: Jak kupować Disco

Post autor: UAZ Adventure » czw sie 05, 2010 9:37 pm

Land_rowerek pisze: przewagę podczas jazdy w terenie
Może kolega rozjaśnić temat z tą przewagą ?? :)21

Awatar użytkownika
emkg
 
 
Posty: 1246
Rejestracja: wt cze 09, 2009 4:44 pm
Lokalizacja: Stolyca

Re: Jak kupować Disco

Post autor: emkg » pt sie 06, 2010 8:26 am

skrzynia szybciej/lepiej reaguje na zmiany obciążenia, tak w skrócie - mam automata w benzynie - z gazem, z przyczepą do Poznania wychłeptał ok 24/100 - nie tragicznie, leciałem chwilami ponad 130 (autostrada), lało :)16 ale kiosk jest niewrażliwy na szczęście.

poza tym, wydaje mi się, iż automat jest jednak oszczędniejszy niż manual - właśnie z powodu lepszego dopasowania obrotów/momentu i czego tam jeszcze. Na początku na trasie jeździłem na tempomacie palił 22 - teraz jak jeżdżę bez potrafię zejść do 16 - ale to już dostojne 70 km/h :)21
Wszystko co naprawdę lubię jest niemoralne, nielegalne lub tuczące
Disco 2 V8 4,6, Xsara 1,6

Land_rowerek
Posty: 324
Rejestracja: pn mar 31, 2008 5:56 pm
Lokalizacja: z gór

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Land_rowerek » pt sie 06, 2010 9:35 am

Automat nie ma "momentu zastanowienia" przy zmianie biegów - mam tu na myśli chwilową utratę napędu - i to jest ta
przewaga w terenie. Np. w sypkim piachu lub pod górkę - zmiana biegów potrafi auto nawet zastopować, z automatem
jest to praktycznie niemożliwe, a przynajmniej mniej prawdopodobne (tam gdzie się już dalej nie da to i automat nie pomoże - prawa fizyki są nieubłagane) :lol:
To samo dotyczy ciągnięcia przyczepy - płynna zmiana biegów zapobiega zastopowaniu zaprzęgu no i nie pali sprzęgła przy ponownym ruszaniu. To tak w skrócie - nie jestem teorytykiem tylko jest to doświadczenie - jeździłem wcześniej też manualem.
Discovery II '99 - był

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » pt sie 06, 2010 1:45 pm

Ja mam porownanie tylko z Foresterze i rzeczywiscie - podczas solidnego taplania sie w blocie, albo np "zawracania na 25" miedzy skalami, manual pewnie bym dawno spalil.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Damian » pt sie 06, 2010 2:45 pm

Land_rowerek pisze:Automat nie ma "momentu zastanowienia" przy zmianie biegów - mam tu na myśli chwilową utratę napędu - i to jest ta
przewaga w terenie. Np. w sypkim piachu lub pod górkę - zmiana biegów potrafi auto nawet zastopować, z automatem
jest to praktycznie niemożliwe, a przynajmniej mniej prawdopodobne (tam gdzie się już dalej nie da to i automat nie pomoże - prawa fizyki są nieubłagane) :lol:
To samo dotyczy ciągnięcia przyczepy - płynna zmiana biegów zapobiega zastopowaniu zaprzęgu no i nie pali sprzęgła przy ponownym ruszaniu. To tak w skrócie - nie jestem teorytykiem tylko jest to doświadczenie - jeździłem wcześniej też manualem.
oj...po kolei
pod górkę nigdy się nie zmienia biegu, masz znać auto i dobrać odpowiedni bieg i prędkość przed pokonaniem podjazdu
automat ma to do siebie, że potrafi na podjeździe sam zadecydować, że jednak zrzuci zredukowaną trójkę i wrzuci dwójkę, efekt: utrata prędkości
automatem nie możesz skutecznie rozbujać auto, przy pewnej wprawie można skutecznie i szybko operować kombinacją jedynka-wsteczny
przyczepa - tu się zgadzam

automat do jazdy w terenie tak, ale z dużym silnikiem benzynowym i możliwością blokowania pierwszych trzech biegów

oczywiście jeszcze jest definicja co dla kogo jest terenem
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » pt sie 06, 2010 5:06 pm

Disco ma mozliwosc blokowania biegow. Co wiecej - jestem zachwycony patentem "manual mode" - w jezdzie w terenie na pewno sie przyda. Inaczej zreszta nie myslalbym w ogole o automacie.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Damian » pt sie 06, 2010 5:35 pm

w disko automat ma jedną, zasadniczą zaletę
mniej luzów w całym układzie napędowym :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » pt sie 06, 2010 10:25 pm

Um, moze mi ktos jeszcze wyjasnic pokrotce...?



Na forum spotkalem sie z tekstem, ze Disco i Defender to jest "to samo podwozie tylko rozne budy". Tymczasem np. Wikipedia pisze, ze Disco powstalo na podwoziu RR, a z kolei ono rozni sie od tego z Serii. Jak to jest w takim razie?
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Misiek Bielsko » pt sie 06, 2010 10:35 pm

Rama w defie inna, inny rozstaw osi (90 i 110 cali),inny tylny most w 110-ce, inne sprezyny i amory. To nie jest to samo podwozie, mozna tylko mowic o tej samej koncepcji zawieszenia - sztywne mosty, radiusy i sprezyny i panhard przod, drazki, sierzant i panhard tyl.
Dotyczy oczywiscie disco 200 i 300 oraz defa i RR tzw. classic.
Rama disco i RR classic jest bardzo zblizona, choc nie identyczna. Rozstaw osi ten sam - 100 cali.

A Seria to zupelnie insza inszosc... przede wszystkim resor, inne mosty, rama, wszystko inne.

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » pt sie 06, 2010 10:47 pm

Okej, dzieki... Rozumiem ze jesli disco 200 i 300, to i Td5? (pominawszy airspringi)
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
Misiek Bielsko
     
     
Posty: 5195
Rejestracja: czw lut 21, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Misiek Bielsko » pt sie 06, 2010 10:48 pm

Nie. td5 ma inne, mocniejsze mosty, inna rame, inne stabilizatory, to juz kompletnie inny samochod.

Awatar użytkownika
marek_z_gor
Posty: 317
Rejestracja: śr sie 29, 2007 11:39 pm
Lokalizacja: jawor rzną
Kontaktowanie:

Re: Jak kupować Disco

Post autor: marek_z_gor » wt sie 31, 2010 11:10 pm

Misiek Bielsko pisze: panhard tyl.
.

nie znalazlem nic takiego u siebie :)10
ass, grass, or gas... nobody rides for free

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » pt wrz 03, 2010 9:17 pm

Kiedy sie juz kupi disco, to wyjezdzajac od sprzedawcy, lepiej nie demolowac mu samochodow - zostaje zle wrazenie i pisanie papierkow dla ubezpieczalni :-)


**********************************

Szanowni Panowie...



... na moim parkingu rozpanoszyl sie wczoraj Szczypior! :D
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

FUX
 
 
Posty: 1380
Rejestracja: wt sie 05, 2008 5:15 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Jak kupować Disco

Post autor: FUX » sob wrz 04, 2010 7:09 am

To wklej coś, co kupiłeś...
SALLAAA

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Piotrul » sob wrz 04, 2010 7:39 am

E tam, wklej co nabroiłeś :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » sob wrz 04, 2010 8:28 pm

FUX pisze:To wklej coś, co kupiłeś...
No jak to co, Szczypiora:

Obrazek


Piotrul pisze:E tam, wklej co nabroiłeś :)21

Drzwi sie mu przedziurawily, temu misiu (zdjecie z oferty sprzedawcy, jeszcze sprzed mojej wizyty :-) ):

Obrazek




Auto jest genialne na wycieczki do supermarketu: caly koszyk zakupow sie miesci!!!


Obrazek






PS: Hak widoczny na zdjeciu bedzie na sprzedaz za jakies grosze. Zapomnielismy przypomniec zeby nam go zdjeli...
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

ginawa
Posty: 395
Rejestracja: pt gru 11, 2009 11:51 am
Lokalizacja: Wały Chrobrego

Re: Jak kupować Disco

Post autor: ginawa » sob wrz 04, 2010 8:58 pm

haka nie zdejmuj , wystarczy go ścieniować o połowę po wysokości , będzie dobrym rozpoznawaczem. przetestowane.
trzyseta jedna , dwa mechaniki

Awatar użytkownika
adas bombowiec
Posty: 1676
Rejestracja: sob paź 24, 2009 8:01 pm

Re: Jak kupować Disco

Post autor: adas bombowiec » sob wrz 04, 2010 9:06 pm

ginawa pisze:haka nie zdejmuj , wystarczy go ścieniować o połowę po wysokości , będzie dobrym rozpoznawaczem. przetestowane.
a po co?

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » sob wrz 04, 2010 9:19 pm

ginawa pisze:haka nie zdejmuj , wystarczy go ścieniować o połowę po wysokości , będzie dobrym rozpoznawaczem. przetestowane.

A jak scieniowac? :P (powaznie pytam!)



Boje sie, ze bedzie mi sie haczyl przy zjazdach - na miekkim ujdzie, ale na kamieniach gorzej.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

FUX
 
 
Posty: 1380
Rejestracja: wt sie 05, 2008 5:15 pm
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Jak kupować Disco

Post autor: FUX » ndz wrz 05, 2010 7:13 am

:)2 good bryka.
Gratki. !!
SALLAAA

Piotrul
 
 
Posty: 2824
Rejestracja: śr lip 06, 2005 11:04 am
Lokalizacja: Gdańsk/Kaszuby

Re: Jak kupować Disco

Post autor: Piotrul » ndz wrz 05, 2010 11:18 am

Ale to, że wkładasz do wózka 1 czy 2 zł to nie znaczy, że możesz go zabrać do domu :)21
Frontera 2,4 zagazowana, Disco II
Alfa Romeo Sprint.

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Jak kupować Disco

Post autor: pamejudd » ndz wrz 05, 2010 12:39 pm

Oddalismy pozniej :-) Zabralismy na zakupy kumpele ktora nabrala tyle, ze wypozyczenie wozka bylo jedynym rozsadnym rozwiazaniem :)
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

badrak
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 5
Rejestracja: czw wrz 09, 2010 11:02 am

Re: Jak kupować Disco

Post autor: badrak » czw wrz 09, 2010 11:55 am

Witam!
Pytanie od zielonego:
Co myślicie o tym?:
Czy jak by poszedł za 12K to brać?
Czy może za 12 lepiej wyszukać coś nowszego bez przeróbek?

http://moto.allegro.pl/discovery-opony- ... 56583.html

dzieki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości