Problem z tds

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Fredex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: wt lip 29, 2008 2:51 pm
Lokalizacja: Bytom

Problem z tds

Post autor: Fredex » śr kwie 13, 2011 5:32 pm

Mam pytanie odnośnie problemu z silnikiem diesla jaki jest w Range'u P38. Problem wygląda następująco: Po odpaleniu silnik normalnie pracuje. Ruszam, jadę wciskam sprzęgło żeby zmienić bieg, puszczam gaz i gdy obroty spadają zapala się najczęściej na ok. sekundę, półtora sekundy "check" po czym gaśnie w czasie gdy silnik schodzi z obrotów. Podczas gdy jest zapalona kontrolka auto ma dziurę w gazie (brak reakcji na pedał przyspieszenia). Kilka razy zdarzyło się, że kontrolka świeciła się dłużej niż tą sekundę i silnik zgasł gdy obroty spadły do jałowych. Bywa też, że podczas jazdy puszczam gaz (jadąc na biegu) to "check" też zapali się na ułamek sekundy do sekundy i wtedy też nie ma reakcji na gaz. Dzieje się to wszystko tylko na zimnym silniku, ale nie za każdą zmianą biegu czy przy każdym ujęciu gazu. Kto mi może podać pomysł co może być powodem takiego zachowania? Przewody podciśnienia są ok. Dziś jeszcze byłem na diagnostyce i są 2 błedy których nie można skasować: "za wysokie napięcie ciśnienia ładowania"( :o ???) i "za wysokie napięcie lub otwarty obwód elektroniczny regulatora prędkości". Czy to może mieć coś z tym wspólnego? Wiem, że są tu osoby, które znają się na rzeczy. Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Pozdrawiam
WJ i T180

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem z tds

Post autor: N2O » śr kwie 13, 2011 6:47 pm

RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

lemur
 
 
Posty: 977
Rejestracja: śr maja 14, 2003 3:24 pm
Lokalizacja: Klucze

Re: Problem z tds

Post autor: lemur » śr kwie 13, 2011 10:30 pm

Skoro pali się check to podłączyć pod jakiś sprzęt diagnostyczny i znaleźć błąd.
Takie czasy :-?
Niva 93r.

Fredex
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 64
Rejestracja: wt lip 29, 2008 2:51 pm
Lokalizacja: Bytom

Re: Problem z tds

Post autor: Fredex » czw kwie 14, 2011 5:22 pm

N2O dzięki za linka :)2 Szukałem na forach BMW i Omegi, ale nic konkretnego tam nie znalazłem.
lemur pisze:Skoro pali się check to podłączyć pod jakiś sprzęt diagnostyczny i znaleźć błąd.
Takie czasy :-?
Był podłączany pod komputer i wyszło tylko "za wysokie napięcie ciśnienia ładowania" i "za wysokie napięcie lub otwarty obwód elektroniczny regulatora prędkości". Nikomu nic to nie mówi. Nie chcę zostawiać auta u różnych "magików" bo więcej mogą zepsuć niż poprawić :-?
WJ i T180

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Problem z tds

Post autor: N2O » czw kwie 14, 2011 5:31 pm

Drugi błąd jest normalny jeśli nie ma tempomatu.
Za wysokie napięcie ciśnienia doładowania, jeśli dobrze myślę, to wygląda na zbyt duże doładowanie(sprawdź zawór wastegate - może stoi dęba) lub uszkodzony czujnik ciśnienia w kolektorze - idzie do niego wężyk od spodu kolektora dolotowego do okolic filtra paliwa.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości