termostat

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » śr lut 28, 2007 9:38 pm

Roch pisze:
Discotheque pisze:jezeli kolnierz pelni role "zaworu" ogrzewania to trzeba to zbadac...
w instrukcji [co prawda do 3sety] wyczytałem ze termostat otwierając rure do chlodnicy zamyka jakiegoś BY-PASSA :o

sie nie znam, kardiologiem nie jestem, cytuje, a tutaj dowód z WorkshopManuala do 3sety:
"Engine warm (thermostat open)
When the engine reaches normal running temperature
the thermostat closes off the by-pass and opens the
flow to the top of the radiator."

Rysunek z obiegiem i bypassem wklejony gdzies wyzej.
wiesz Roch - powiem Ci tak...
niedlugo bedzie wiosna :-) co sie bedziesz przejmowal teraz termostatem !!

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » śr lut 28, 2007 10:08 pm

W zasadzie racje. Ciepłe gacie, grzane wino do termosu i byle do wiosny...
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » śr lut 28, 2007 10:34 pm

:)2

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr lut 28, 2007 11:16 pm

N2O pisze:toć to oczywiste bo nagrzewnica to też chłodnica :lol:

Obrazek

Coolant circulation (engine cold)
1. Cross flow radiator
2. Header tank
3. Viscous fan
4. Heater hoses
5. By pass hose and engine thermostat
6. Air purge hoses
7. Coolant pump


To schemat z 300Tdi, 200Tdi ma calkiem inaczej rozwiazany obieg cieczy.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw mar 01, 2007 1:13 pm

Roch pisze:
Discotheque pisze:jezeli kolnierz pelni role "zaworu" ogrzewania to trzeba to zbadac...
w instrukcji [co prawda do 3sety] wyczytałem ze termostat otwierając rure do chlodnicy zamyka jakiegoś BY-PASSA :o

sie nie znam, kardiologiem nie jestem, cytuje, a tutaj dowód z WorkshopManuala do 3sety:
"Engine warm (thermostat open)
When the engine reaches normal running temperature
the thermostat closes off the by-pass and opens the
flow to the top of the radiator."

Rysunek z obiegiem i bypassem wklejony gdzies wyzej.

No właśnie i ten by-pass to sedno mojego postu. Bo właśnie ten nowy termostat Wahlera nie posiada kołnierza zamykającego na dole ten by-pass. Tylko do czego to służy ???
Ja generalnie jestem zadowolony z wymiany. Wyżej podałem test jaki zrobiłem i naprawdę teraz mam cały czas wskazówkę w połowie. Wcześniej miałem najwyżej na 1/3
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » czw mar 01, 2007 1:15 pm

Roch pisze:Tak, podjąłem ryzykowną decyzję! Wymieniam termostat. Sam :o

i stąd głupie pytanie:
Ile i którędy najlepiej spuscic płynu chłodzącego, żeby przy tej extremalnej naprawie nie pomoczyć sobie mankietów?
Chłopie. Odkręcaj i niczego nie spuszczaj. Ja robiłem na żywca i wylało mi się najwyżej 0,25 litra płynu...
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » czw mar 01, 2007 3:16 pm

Kojak pisze:
Roch pisze:
Discotheque pisze:jezeli kolnierz pelni role "zaworu" ogrzewania to trzeba to zbadac...
w instrukcji [co prawda do 3sety] wyczytałem ze termostat otwierając rure do chlodnicy zamyka jakiegoś BY-PASSA :o

sie nie znam, kardiologiem nie jestem, cytuje, a tutaj dowód z WorkshopManuala do 3sety:
"Engine warm (thermostat open)
When the engine reaches normal running temperature
the thermostat closes off the by-pass and opens the
flow to the top of the radiator."

Rysunek z obiegiem i bypassem wklejony gdzies wyzej.

No właśnie i ten by-pass to sedno mojego postu. Bo właśnie ten nowy termostat Wahlera nie posiada kołnierza zamykającego na dole ten by-pass. Tylko do czego to służy ???
Ja generalnie jestem zadowolony z wymiany. Wyżej podałem test jaki zrobiłem i naprawdę teraz mam cały czas wskazówkę w połowie. Wcześniej miałem najwyżej na 1/3

no ale teraz jest juz ciepelko dzis bylo 8 stopni !!

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw mar 01, 2007 10:08 pm

juz wiem, ten bypass to po prostu dziura, którą biegnie ciecz przy zamkniętej chlodnicy czyli powiedzmy obieg ma kształt "o".
jak jest blaszka na dole na termostacie to zamyka te dziure w momencie otwierania chlodnicy i jest wtedy obieg "O".
a jak blaszki nie ma to w momencie otwarcia termostatu ciepły plyn troche leci spowrotem do bloku a reszta do chlodnicy czyli obieg ma kształt "8".

no ;]

termostat wymieniony.
ciepłota szybsza i zdecydowanie cieplejsza ;]
strzała w ruchu stoi na 1/2 na postoju 1/4 z hakiem.
mission comlpete player1.
next level: regulacja zaworów ;]

ps. płyn spusciłem zasysajac dodatkowa rurka z baniaka wyrownawczego
ps2. idea obiegu w porownaniu do 300 wydaje mi sie podobna, no moze w troche innym miejscu jest nagrzewnica wpieta.
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
Kojak
Posty: 313
Rejestracja: pt lut 20, 2004 3:58 pm
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/ Wawa

Post autor: Kojak » pt mar 02, 2007 3:40 pm

Roch pisze:juz wiem, ten bypass to po prostu dziura, którą biegnie ciecz przy zamkniętej chlodnicy czyli powiedzmy obieg ma kształt "o".
jak jest blaszka na dole na termostacie to zamyka te dziure w momencie otwierania chlodnicy i jest wtedy obieg "O".
a jak blaszki nie ma to w momencie otwarcia termostatu ciepły plyn troche leci spowrotem do bloku a reszta do chlodnicy czyli obieg ma kształt "8".

no ;]

termostat wymieniony.
ciepłota szybsza i zdecydowanie cieplejsza ;]
strzała w ruchu stoi na 1/2 na postoju 1/4 z hakiem.
mission comlpete player1.
next level: regulacja zaworów ;]

ps. płyn spusciłem zasysajac dodatkowa rurka z baniaka wyrownawczego
ps2. idea obiegu w porownaniu do 300 wydaje mi sie podobna, no moze w troche innym miejscu jest nagrzewnica wpieta.
Czyli z powyższego wynika, że w lato bez tej blaszki może być gorrrąco ?
Czyli w lato lepiej założyć termostat z blaszką ???
KOJAK (Wertep Klub Wawa)
Myślami GAZ-ers, były dwa GIEZ-y, Disco 200TDI a teraz jest WJ 2,7CRD :-)

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » pt mar 02, 2007 9:31 pm

ja se mysle, ze w lato na saharze moze byc goraco bez blaszki. w polsce raczej luzik ;]
sie zobaczy latem zreszta...
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pt mar 02, 2007 9:40 pm

no co ty - chyba nagrzewnica ma jakis zawor odcinajacy cieplo

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » pt mar 02, 2007 9:45 pm

o przegrzanie w stajni koni mechanicnych mi chodzi... ;]
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pt mar 02, 2007 10:00 pm

to chyba temu silnikowi nie grozi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość