co robić po głebokim nurkowaniu

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 12:13 pm

Discotheque pisze:Najpierw dorosnac do posiadania czegos innego niz BMW a potem nie narzekac ze legenda sie psuje przy takim traktowaniu.
oj jo joj ... czy Ty nie widzisz, że kolega ma prawdopodobnie wodę w moście przez co mu się blokada ukręciła :)21
albo jak w złą stronę skieruje snorkla to mu co wessie np. zapas z kufra :)21

trzeba pomóc a nie tylko krzyczeć
:)21
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » czw maja 31, 2007 2:49 pm

TRAWOLT pisze:oj jo joj ... czy Ty nie widzisz, że kolega ma prawdopodobnie wodę w moście przez co mu się blokada ukręciła :)21
albo jak w złą stronę skieruje snorkla to mu co wessie np. zapas z kufra :)21
:)21 ładne podsumowanie wejścia smoka :)21

Tak patrze, że ostatnio mam mało problemów...inaczej inni mają więcej...a moje są ostukane lub chroniczne :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw maja 31, 2007 3:06 pm

jpi pisze:
TRAWOLT pisze:nieśmiało dodam, że w tym samochodzie jest jeszcze skrzynia, reduktor, kule :)21
czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:

dajcie mi wody.........

ten gosc mnie oslabia..........

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw maja 31, 2007 3:43 pm

Eskapada pisze:
Discotheque pisze:
jpi pisze: czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:
Najpierw dorosnac do posiadania czegos innego niz BMW a potem nie narzekac ze legenda sie psuje przy takim traktowaniu.
:)2
Nie Panowie teraz to przeginacie, a kto marudzi ja się tylko pytam

a za to bmw tto powinienem się wku.... :evil:

poprostu mam go od jakiś 4 miesięcy i nie chce go zrujnować

a tak wogóle to spoko :lol:

dowiedziałem się właśnie że mam odpowietrzniki mostów wyciągnięte gdzieś pod machę także nie powinno być źle a w dłuugi weekend pogrzebie to dam znać co i jak

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw maja 31, 2007 3:49 pm

jpi pisze:
poprostu mam go od jakiś 4 miesięcy i nie chce go zrujnować
nie chce cie straszyc,ale juz go zrujnowales... :)3

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » czw maja 31, 2007 3:52 pm

jpi pisze:Nie Panowie teraz to przeginacie, a kto marudzi ja się tylko pytam...
Chłopie, no właśnie o to chodzi żebyś nie zadawał śmiesznych pytań tylko trochę poczytał - chociażby na tym forum - o wozie którym jeździsz
jpi pisze:...a za to bmw tto powinienem się wku.... :evil:
na czymś takim to tu (na żadnym forum) daleko nie zajedziesz :)3 :D

jpi pisze:...poprostu mam go od jakiś 4 miesięcy i nie chce go zrujnować

a tak wogóle to spoko :lol:

dowiedziałem się właśnie że mam odpowietrzniki mostów wyciągnięte gdzieś pod machę także nie powinno być źle a w dłuugi weekend pogrzebie to dam znać co i jak
jeżeli nie chcesz go zrujnować to zobacz co napisałem na początku tego postu
dodatkowo mała wskazówka: poszukaj co to tzw. "pakiet startowy" i go wprowadź w życie
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw maja 31, 2007 6:48 pm

jpi pisze: Nie Panowie teraz to przeginacie, a kto marudzi ja się tylko pytam

a za to bmw tto powinienem się wku.... :evil:

poprostu mam go od jakiś 4 miesięcy i nie chce go zrujnować

a tak wogóle to spoko :lol:

Relax, jak przezyjesz powitanie to sam bedziesz potem wkurzal nowych. To taka forumowa fala a wjazd miales mocny.

Tutaj niektorzy wielbiciele marki potrafia strzelac do ptakow ze narobily kupe na ich LRa a Ty reprezentujesz najbardziej znane destrukcyjne podejscie do posiadania legendy.

Ale wyjdzie Ci to na dobre bo moze nie wejdziesz w szeregi maruderow ktorzy sami zakatowali auto a potem dziwili sie ze przeciez to Land Rover to powinien robic wszystko oprocz wiazania sznurowadel.

To zwykla mechanika i sa pewne zasady ktorych powinno sie trzymac myslac powaznie o jezdzie w terenie i dlugofalowym uzytkowaniu tej marki.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
harris
 
 
Posty: 198
Rejestracja: sob kwie 23, 2005 6:31 am
Lokalizacja: GKA<->WH

Post autor: harris » czw maja 31, 2007 6:58 pm

jpi pisze: ogólnie to mam się zgłosić do mechanika za jakieś 2000 km na wymianę oleju w silniku i w mostach tylko nie wiem czy z mostami tyle czekać czy poprostu tak jak radziliscie odkręcić, zobaczyć co się leje i najwyżej dolać
jak masz za 2000 km wymiane to sobie odpusc wymiane we wlasnym zakresie...
wymienic wymienisz bez problemu sam, tylko co potem z takim przepracowanym olejem zrobisz?
wylejesz do kibla?

a najlepiej to jedz na wymiane juz teraz
kutwienie 2000 km nic nie da...
jest dobrze, ale nie najgorzej jest

Awatar użytkownika
RAF z Ochoty
Posty: 530
Rejestracja: ndz lut 12, 2006 9:00 pm
Lokalizacja: Ochota/WaWa

Post autor: RAF z Ochoty » czw maja 31, 2007 9:19 pm

Discotheque pisze:
jpi pisze: czyli lepiej nie wjeżdżać albo wszystko zalaminować albo pokryć gruuuubą warstwą silikonu :lol:
Najpierw dorosnac do posiadania czegos innego niz BMW a potem nie narzekac ze legenda sie psuje przy takim traktowaniu.
szczególnie bym zwrócił twoją uwagę na datę kiedy autor dołączył do forum i bym się poważnie zastanowił nad tym co wyrabiasz z tm discovery...
LR Disco 96' katowice limited edition

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » pt cze 01, 2007 7:47 am

Koledzy to chyba myślą że ja poważnie z tymi silikonami i innymi pierdołami
to była szutka i te diabełek za bmką też

a tak na serio to jutro się pod niego kładę i robię zgodnie z instrukcją
najbardziej mnie pociesza fakt że znam takich paru co też będą musiali tak pogrzebać więc będzie weselej (w sumie 8 mostów :P )

pozdrawiam wszystkich zwłaszcza Kolegów posiadaczy LR i RR

Awatar użytkownika
TRAWOLT
 
 
Posty: 5627
Rejestracja: pt mar 19, 2004 11:15 am
Lokalizacja: krawaciarz

Post autor: TRAWOLT » pt cze 01, 2007 10:26 am

harris pisze:...wymienic wymienisz bez problemu sam, tylko co potem z takim przepracowanym olejem zrobisz?
wylejesz do kibla?
po wlaniu nowego oleju stary z wiaderka się przelewa do już pustych butelek i przy okazji do najbliższego warsztatu, który ma umowę odbioru przepracowanego :)2


nieśmiało dodam, że jest coraz więcej warsztatów/punktów z olejami, gdzie przy zakupie oleju u nich wymieniają gratis :)2 :D
LR Rendzi stajla :)

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt cze 01, 2007 6:41 pm

doliczą to do ceny oleju, ekonomi się nie da oszukać :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 01, 2007 7:16 pm

gri74 pisze:doliczą to do ceny oleju, ekonomi się nie da oszukać :lol:
Jeśli ty tak robisz to straszna sknera jesteś :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » pt cze 01, 2007 8:02 pm

Ba... czy ja wiem ? :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pt cze 01, 2007 8:43 pm

dobra, dobra wiemy 8)
Zależy od klienta :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob cze 02, 2007 9:42 am

@jpi - sprawdz, czy masz zakrecone korki w obudowie rozrzadu i dzwonie sprzegla.
Jak tak dlugo stal w wodzie - a korkow nie masz - to moze byc klopot.
I w takie korki trzeba sie zaopatrzyc, zeby zakrecac przed kazdym wyjazdem w teren.
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » sob cze 02, 2007 12:44 pm

pezet pisze:@jpi - sprawdz, czy masz zakrecone korki w obudowie rozrzadu i dzwonie sprzegla.
Jak tak dlugo stal w wodzie - a korkow nie masz - to moze byc klopot.
I w takie korki trzeba sie zaopatrzyc, zeby zakrecac przed kazdym wyjazdem w teren.
to podsumowując
Problem A
1. odkręcić nakrętkę (kwadrat nie imbus) organoleptycznie sprawdzić stan, czy wogóle coś jest, czy kolor normalnego oleju czy też kisielowato mleczne
2. zlać to co nie potrzebne (albo nie jak będzie ok)przez odkręcenie śrubek nadole mostu
3. dolać nowy na max

Problem B
przesmarować kule przegubów (tylko jak od zewnątrz????), czy mam też odkręcić od frontu koła takie kapselki w celu przesmarowania łożysk???

Problem C
korki od rozrządu i sprzęgła gdzie tego szukać (oprócz tego że na sprzęgle i rozrządzie - takie dwa duże cosie za silnikiem w kierunku tyłu :lol: - co by nie było że nic nie wiem i tylko legendę potrafię zarzynać)

podobno odpowietrzacze mostów mam wyciągnięte pod maskę tylko jak to sprawdzic??

z góry Baaardzo dziękuj za odpowiedzi

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob cze 02, 2007 12:59 pm

Odpowietrzenia mostow:
zobacz co wychodzi z gornej czesci mostu i przesledz przebieg rurki.
Przednia powinna konczyc sie wysoko w komorze silnika, tylna - pod podloga bagaznika.

Korki:
Obydwa w postaci sruby 15, wkrecone w najnizszym punkcie obudowy rozrzadu i obudowy sprzegla.
Albo jak ich nie ma - to gwintowane otwory z kapiacym olejem :)
Są opisane w ksiazce obslugi - po angielsku 'wading plugs'

Kule z zewnatrz to se mozna... polizać...
W kulach wymienia sie olej (nie smar!) - tak jak w innych zbiornikach.
Korek spustowy i korek wlewowy.

A w mostach - jezeli po zakupie nie wymieniales, to nalezy to zrobic tak czy tak.
Zreszta - wszystkie pozostałe oleje też!
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » sob cze 02, 2007 5:29 pm

Tylko pilnuj zeby jakis łoś mechanik nie wlal Ci zwyklego oleju do skrzyni biegow bo bedzie bolalo finansowo.

Tylko ATF do automatycznych skrzyn biegow lub MTF!

Powtorze, nie sluchaj wywodow madrych lbow z warsztatow naprawiajacych plaskacze i nie wlej tam zwyklego oleju!

Ta skrzynia ma wlasna pompe oleju i jak masz 200Tdi a masz taki wlasnie model KONIECZNIE wyciagnij podczas wymiany filtr oleju ze skrzyni!

Moze nie wyjsc z korkiem a malo ktory plaskaczomeches wie ze tam glebiej siedzi filtr siatkowy.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob cze 02, 2007 7:51 pm

Bociu,
a co powiesz o zalewaniu ATF'em skrzyni manualnej?

A tak w ogole - czym zasadniczo rozni sie ATF od MTF?
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » sob cze 02, 2007 8:13 pm

a co powiesz o zalewaniu ATF'em skrzyni manualnej?
No właśnie skrzynia Lt77s czytaj manualna ma być zalana ATF
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob cze 02, 2007 8:15 pm

pezet pisze:Bociu,
a co powiesz o zalewaniu ATF'em skrzyni manualnej?
przeciez on wyraznie napisal,ze manualna skrzynei trzeba zalac automatycznym olejem...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » sob cze 02, 2007 8:32 pm

No nie - napisal dwuznacznie, co mozna zrozumiec:
ATF - do automata, a MTF do manuala.

Zreszta, skoro robi sie ATF (z przeznaczeniem do automatow) i MTF (z przeznaczeniam do manuala) - to jakie uzasadnienie ma lanie ATF do manualnej?
W czym ATF mialby byc lepszy?

A moze LT77 to taki "prawie automat"?

Ja i tak mam R38...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » sob cze 02, 2007 8:59 pm

A ja sie nieśmiało zapytam czym by tu zalać skrzynie w Serii :roll:
oczywiście zalewałem ją już z 10 razy...tylko tak mnie naszło, że może nie leje co trzeba :)21
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Tbanderas
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 94
Rejestracja: ndz lut 05, 2006 11:33 am
Lokalizacja: Oświęcim-Katowice
Kontaktowanie:

Post autor: Tbanderas » ndz cze 03, 2007 4:13 pm

do skrzyni lt77 i do r380 tylko i wyłącznie olej rover mtf i nic innego !! !! !! . atf nie smaruje metali kolorowych co powoduje szybkie zurzycie synchronizatorów, widaćto doskonale jak sie spuści atf z ze skrzyni manualnej ma piękny metaliczny odcień :lol: cena za litr mtf i atf jest podobna więc nie ma co kombinować bo naprawa skrzyni kosztuje zylion
scorpion racing najbardziej śmieciowe zawieszenie na jakim jeździłem

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości