Liftujemy

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Liftujemy 2": OME czy PROCOMP (jesli cena nieistotna)

Full OME
40
47%
Full PROCOMP 9000
9
10%
Inne lub mieszane
28
33%
Podkladki i inne cuda.
9
10%
 
Liczba głosów: 86

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr wrz 06, 2006 8:06 pm

Mnie ostatnio przytrafiło się coś takiego:

http://amorek.fajnafotka.pl/default_Ent ... &photoNr=1
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » ndz lut 25, 2007 11:07 pm

Żeby nie zaśmiecać forum kolejnym (głupim :wink: ) tematem podepnę się pod ten. Przy wymianie opon wyszły na jaw drobne usterki tzn wycieki z amortyzatorów. Krótko mówiąc szczezły i musże je szybciutko wymienić. W planach był lift kompletny kit OME czy inny King Spring. Niestety nie mogę wywalić kilku tysi na zawieszenie (i na zderzak i na snorkel - czy jest opcja osiągnąc stan gdize nei trzeba nic dokupywać :)21 ) . Wymyśliłem sobie, że wsadzę podkładki pod spręzyny (wiem, wiem agro tjuning i wycieranie dupy szkłem). I teraz pytanie czy kupić amorki oryginalne do Disco czy moze jest jakiś chytry patent starych wyjadaczy i lepiej bedzie jak kupię np.: amortyzatory od Defendera ??
`96 LR Disco 300 Tdi

irekk
 
 
Posty: 225
Rejestracja: pt sty 13, 2006 2:23 pm

Post autor: irekk » pn lut 26, 2007 10:59 am

Biker pisze: Niestety nie mogę wywalić kilku tysi na zawieszenie
dobrze to przelicz zanim zainwestujesz w podkladki. I tak musisz wydac na robocizne, i tak musisz kupic amory.
W uk kupujesz kompletny zestaw +2 cale (procomp + blue springi beermach) z dostawa do domu za 1800 pln...

pozdr
Ostatnio zmieniony pn lut 26, 2007 11:18 am przez irekk, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn lut 26, 2007 11:08 am

Podkladki - dorobienie ok 150zl,
na allegro - 260.

Amory od defa po ok 100zl/sztuka.

Jednak wychodzi taniej.
Oczywiscie - nie znaczy ze lepiej, ale ja zamieram zalozyc podkladki z 2 powodow:
- zeby zobaczyc jak sie bedzie zachowywal podniesiony na drodze,
- zeby sprawdzic, czy wjade do garazu - bo teraz mam luzu kilka cm.

A docelowo pewnie kupie caly komplet.
A moze nie kupie...
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » pn lut 26, 2007 11:10 am

pezet pisze:Mnie ostatnio przytrafiło się coś takiego:

http://amorek.fajnafotka.pl/default_Ent ... &photoNr=1
poki co przyspawaj potem cos wymyslisz albo uzbierasz lisci na konkretny lift

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » pn lut 26, 2007 11:23 am

No nie, bez jaj - spawac stary amortyzator?

Zalozylem nowe od defa - choć, jak sie okazalo - te co mialem byly identycznych rozmiarow (moze poprzednik cos kombinowal)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Biker
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 96
Rejestracja: śr mar 08, 2006 4:17 pm
Lokalizacja: Warszawa i okolice

Post autor: Biker » pn lut 26, 2007 12:24 pm

Sprawa sie nieco wyjaśniła i prawdopodobnie odczekam kilka tyg. i wsadze kompletny zawias +2" z amorkami Pro Comp. Mam pytanie do użytkowników tych amortyzatorów czy ten wybuch z poprzedniej strony i fakt, że Gazfan tez po roku zmienia zawieszenie (jak wyczytalem w topicu "Brit part zawiecha") bo Pro comp zdechł to jakies przypadki? Czy moze Pro Comp robi po prostu słabe amortyzatory?


A odnosnie podkładek i montażu - mam to za darmo 8) dlaego kombinowałem w tą stronę. Jedyny koszt to były by amortyzatory (no i ewentualnie podkładki jak by mi się nie chciało toczyć).
`96 LR Disco 300 Tdi

Awatar użytkownika
biesu_pl
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 79
Rejestracja: wt lut 13, 2007 8:22 am
Lokalizacja: mazowsze

Post autor: biesu_pl » czw mar 08, 2007 10:21 pm

Witam, mam pytanie dotyczące liftu +2”.
Czy oprócz wymiany amorków i sprężyn powinno się coś wymienić (nie chodzi mi o samochód!), lub wyrzucić???
To znaczy, co musi być wymienione, a co przydałoby się...
wrrrr...

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw mar 08, 2007 10:29 pm

biesu_pl pisze:Witam, mam pytanie dotyczące liftu +2”.
Czy oprócz wymiany amorków i sprężyn powinno się coś wymienić (nie chodzi mi o samochód!), lub wyrzucić???
To znaczy, co musi być wymienione, a co przydałoby się...
Zeby bylo wszystko cacy i pelna geometria zachowana, to by sie przydalo wydluzyc panharda i do stabilizatora przedluzyc laczniki.

Mozna tez dac dluzsze odboje mostow.

Ale niech mówią ci co sie znaja sie :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Tarsus

Post autor: Tarsus » czw mar 08, 2007 10:41 pm

przy dwoch calach nic nie trzeba robic. Przy trzech dopiero radiusy i wahacze z tylu, przewody hamulcowe dluzsze, panharda nie koniecznie ale jak ktos lubi tez mozna. Przy 2" lub wiecej korekcja odbojnikow by sie jednak przydala, szczegolnie przy procompach. Lubia wybuchnac czasem :)21

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » wt cze 12, 2007 8:03 pm

Tarsus pisze:Na wypadek jakby ktos sie decydowal na procompa9000. Robi dobrze ale jest wiele wadliwych egzemlarzy. Ostrzegali mnie ale poszedlem na tanioche. Moj wystrzelil na progu zwalniajacym przy wolnej jezdzie.

Obrazek

A ja juz wiem dlaczego to zrobil. Ogladalem dzisiaj bardzo dokladnie ProCompy i maja jedna spaprana rzecz, mianowicie wszelkie spawy szpilek i ucha do rury amorka sa tylko po dwa po przeciwnych stronach.

Szpilki nie sa obspawane dookola a tylko chewtniete lekko smarkami nie spawami. I teraz jezeli dolozymy do tych amorkow polibusze to na bank urwa sie szpilki. W zestawie sa bardzo miekkie gumy. Az sie zastanawialem czy ich dodatkowo nie obspawac :( ale w koncu fabryka chyba wie co robi.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » wt cze 12, 2007 8:57 pm

Przy trzech dopiero radiusy i wahacze z tylu, przewody hamulcowe dluzsze, panharda nie koniecznie ale jak ktos lubi tez mozna.
Ciekawa teoria, sprawdzałeś w praktyce czy tylko słyszałeś ?
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt cze 12, 2007 9:07 pm

Discotheque pisze:
Tarsus pisze:Na wypadek jakby ktos sie decydowal na procompa9000. Robi dobrze ale jest wiele wadliwych egzemlarzy. Ostrzegali mnie ale poszedlem na tanioche. Moj wystrzelil na progu zwalniajacym przy wolnej jezdzie.

Obrazek

A ja juz wiem dlaczego to zrobil. Ogladalem dzisiaj bardzo dokladnie ProCompy i maja jedna spaprana rzecz, mianowicie wszelkie spawy szpilek i ucha do rury amorka sa tylko po dwa po przeciwnych stronach.

Szpilki nie sa obspawane dookola a tylko chewtniete lekko smarkami nie spawami. I teraz jezeli dolozymy do tych amorkow polibusze to na bank urwa sie szpilki. W zestawie sa bardzo miekkie gumy. Az sie zastanawialem czy ich dodatkowo nie obspawac :( ale w koncu fabryka chyba wie co robi.

tak urywaly mi sie przednie woodheady w Serii...

przyczyna byla banalna...,nie mialem pasow ograniczajacych wykrzyz

Awatar użytkownika
PiotreQ
Posty: 681
Rejestracja: pt lip 22, 2005 6:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: PiotreQ » wt cze 12, 2007 10:09 pm

to ja takich nie kupie
:)3

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr cze 13, 2007 12:02 am

w Serii może tak, :roll:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr cze 13, 2007 10:38 am

gri74 pisze:w Serii może tak, :roll:
ale ze tak ,ze co? :o

Awatar użytkownika
gri74
 
 
Posty: 5786
Rejestracja: pn lis 24, 2003 9:40 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: gri74 » śr cze 13, 2007 6:29 pm

gri74 napisał:
w Serii może tak,


ale ze tak ,ze co?
Słowo , sam nie wiem o co mi chodziło chyba piwko zadziałac musiało :lol:
Diffland .pl
Diffland Classic Car .pl

i wiele innych )

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » śr cze 13, 2007 8:09 pm

Dzisiaj ogladalem OME, nieporownywalnie mocniej wygladaja spawy.

Absolutnie nieporownywalnie :(
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » pt cze 15, 2007 8:43 pm

Ok zrobilem fotke aparatem, dwa spawy po przeciwnych stronach :(, dali ciala na maxa, tak wygladaja wszystkie.

Obrazek

Obspawalem je dookola dokladnie i mysle ze ten problem juz nie wystapi. Na wszelki wypadek doloze jeszcze stopery z pasow.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw lip 05, 2007 8:17 am

W koncu zalozylem KS +2 - chociaz kazde nadkole podnioslo sie o inna wysokosc, a zadne nie o 5 cm :)

Zabezpieczylem sobie na te operacje caly warsztat z podnosnikami, a uzylem tylko hi-lifta i podnosnika fabrycznego. Nawet sciagacze do sprezyn okazaly sie zbedne.

Z pierwsza sprezyna meczylem sie 2,5 godziny, z czwarta 20 minut :)

Oczywiscie pojawil sie problem z wjazdem do garazu, ale juz opracowalem specjalna metode wjezdzania :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
Roch
 
 
Posty: 1072
Rejestracja: pn lis 08, 2004 10:32 am
Lokalizacja: 3miasto

Post autor: Roch » czw lip 05, 2007 8:41 am

pezet pisze:Oczywiscie pojawil sie problem z wjazdem do garazu, ale juz opracowalem specjalna metode wjezdzania :)
co, zakupiles 10 workow cekolu? ;]
Landrąver Discovęry 200tdi

Awatar użytkownika
jpi
 
 
Posty: 5019
Rejestracja: pt maja 25, 2007 6:54 am
Lokalizacja: Toruń
Kontaktowanie:

Post autor: jpi » czw lip 05, 2007 9:28 am

podkop zrobił :D
jak ktoś ma pecha to i w dupie palec złamie
LR disco 200
5 o'clock offroad team

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » czw lip 05, 2007 10:14 am

Moze zrobie filmik i wrzuce na jakas tube :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » czw lip 05, 2007 6:13 pm

A ja właśnie wywalilem z tyłu stare amory i wstawiłem nowe od defa 110 (taka sama długość jak starych :o ) i założyłem obniżone mocowania amora. W niedziele jakieś testy łofrołdowe przeprowadze, w tym momencie wyczuwam twardsze tłumienie w stosunku do starych i mam (pewnie złudne) wrażenie że się tyłek lekko podniósł :-?
Springi to miękkie KS +2".
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
Discotheque
 
 
Posty: 3241
Rejestracja: wt kwie 30, 2002 1:00 am
Lokalizacja: North

Post autor: Discotheque » czw lip 05, 2007 9:05 pm

A ja wykorzystujac fakt ze Czeslaw oddalil sie w miejce gdzie brak internetu musze mu przyznac racje. Zmarnowalem 2 lata kombinujac z zawieszeniami, podkladkami, obnizonymi mocowaniami itp.
Nie chce zeby tryumfowal bo gderal mi ze podcieram dupe szklem dajac podkladki.

Mam zalozone springi BritParta HD +2" (przod jeszcze +50kg) + ProCompy i nowa jakosc zycia. To co poprzednio powodowalo zaciskanie nog w oczekiwaniu na dobicie i pierd..cie zawieszenia teraz wybiera kocimi ruchami. Stabilniejszy na czarnym o jakies 70%, bardzo sprezyste i genialnie wybiera gigantyczne dziury.

Najpierw zalozylem amortyzatory, opuscilem go na mosty i zmierzylem ile ma zapasu od momentu polozenia sie na odbojnikach. Wyszlo 4cm zapasu, potem opuscilem most na max zeby sprawdzic dlugosc przewodow hamulcowych i wyszlo ze... sa za krotkie o dobre 6cm :).
Musze zmierzyc wykrzyz ale przy najezdzie jednym kolem na okolo metrowa gorke zadne kolo sie nie odrywa od ziemi a z tylu sprezyny wychodza jakies 8cm z gniazd (dorobilem dyslokatory)

Ogolnie dwa lata zmarnowane na kombinacje alpejskie :(
W porownaniu na oryginalnym zawieszeniu od 300Tdi + 4cm podkladki auto podnioslo sie o... prawie 10cm!!!! 5 cm liftu + 5cm to co siadlo na oryginalach pod obciazeniem.

Caly kompletny taki zawias na ProCompie kosztowal w sklepie w GB 1200zl polskich brutto - 4 sprezyny, 4 amortyzatory i dwie nalepki gratis :)21


Acha i jedna wazna informacja!!!!! ProCompy trzeba obspawac szpilki dookola!!! do amorka inaczej oryginalne mocowanie na dwa nedzne gluty z migomatu predzej czy pozniej spowoduja wyrwanie szpilki i wybuch amorka. To taki gift od amerykanoli.
Forumowym oszołomom mówimy stanowcze NIE!

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości