Lightweight

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » pn mar 19, 2007 9:58 pm

Miałeś szukać jakiegoś defka u angolii ??
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
Tapeworm
 
 
Posty: 3529
Rejestracja: śr lut 22, 2006 6:02 pm
Lokalizacja: z plamy oleju

Post autor: Tapeworm » pn mar 19, 2007 10:00 pm

moto pisze: ostatnio jechałem uaz'em i na oryginałnych resorach zapindalał po dziurach jak osobówka.......rzecz jasna w porównaniu do mojego..... :)
poprostu wyjme po 2 pióra.......i tyle....
u mnie pomogła trochę zmiana opon, już nie odczuwam każdej dziury :wink:
SeriaIII made by craftsmen-driven by psychos

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pn mar 19, 2007 10:00 pm

Jerry pisze:
moto pisze:Troszke drogie te paraboliki.....sam przymierzam sie do wymiany ...ale myslałem nad britpartem....---ciekawe ile wytrzymają ??

moze ktoś użytkuje ?? ??
Mysle ze nie ma sensu.
Jezeli juz to wstaw od razu sprezyny.

ze zapytam ....jakiej firmy miałeś w Serii ?? ??
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Jerry
     
     
Posty: 4554
Rejestracja: pn sty 07, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Józefosław-Piaseczno

Post autor: Jerry » pn mar 19, 2007 10:11 pm

Pojecia nie mam.
Podejzewam Birtparta.
A co do resorow... moze trzeba dac do kowala ??
Zerszta po militarnych nie spodziewaj sie za duzo.
Mialy byc twardze z zalozenia i sa.
Taki lajf.
Disco 300 ES

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pn mar 19, 2007 10:22 pm

Pepek pisze:Miałeś szukać jakiegoś defka u angolii ??
po defa cisne......niedługo....ale on dla mojej kumpeli ma być...
ja narazie szykuje fure ......spawanie ramy....zmiana pieca...winda....



no i te resory......zrobiłem kiedyś doswiadczenie....zaladowałem 1200kg na pake....równo rozmieszczając......( opony cooper disc..) 235/85/16...na 3atm i kurde pozatym ze fura zamulona to sie gnojki nawet nie ugieły drastycznie....a były naoliwione ze hej....

porownałem z innymi samochadami tej klasy :wink: i wyszło ze jest na maxa przesadzona liczba piór najdłuższych...tzn odrazu pod piórem nosnym...niemalże tej samej długości są 3 pióra...o przekroju kurcze szyny kolejowej.... :cry: wiec w wolnej chwili wypindole je....
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » wt mar 20, 2007 7:10 pm

Nie wyrzucaj tak sobie. Lepiej podjedz do jakiegoś resorowca niech on Ci powie które. :wink:
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » wt mar 20, 2007 7:43 pm

moto pisze: no i te resory......zrobiłem kiedyś doswiadczenie....zaladowałem 1200kg na pake....równo rozmieszczając......( opony cooper disc..) 235/85/16...na 3atm i kurde pozatym ze fura zamulona to sie gnojki nawet nie ugieły drastycznie....a były naoliwione ze hej....

porownałem z innymi samochadami tej klasy :wink: i wyszło ze jest na maxa przesadzona liczba piór najdłuższych...tzn odrazu pod piórem nosnym...niemalże tej samej długości są 3 pióra...o przekroju kurcze szyny kolejowej.... :cry: wiec w wolnej chwili wypindole je....
Bo pewnie ty masz opcje 1 ton i stad te resory pancerne...

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr mar 21, 2007 10:02 am

N2O pisze:RR'y na resorach były ? od kiedy ? :o
Nie RR-y tylko RR-sy 8)

Awatar użytkownika
Grzegorz G.
Posty: 781
Rejestracja: pn lut 10, 2003 1:31 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Grzegorz G. » śr mar 21, 2007 10:08 am

moto pisze: ostatnio jechałem uaz'em i na oryginałnych resorach zapindalał po dziurach jak osobówka.......rzecz jasna w porównaniu do mojego..... :)
Ja niestety podobne wrażenia miałem po jeździe tym na parabolach, ale może też do dużych obciążeń one były.
moto pisze: poprostu wyjme po 2 pióra.......i tyle....
Też bym tak zrobił. Ewentualnie można chyba odjąć długich a dodać krótkich. Wtedy w stępnej fazie ugięcia będzie miększy a potem coraz twardszy. Resory mają dzieki temu zmienna charakterystykę i da się to regulować. Dlatego często w tylnym zawieszeniu były stosowane.
U mnie jest naprawdę miękko - jak wsiądzie 7 osób to poważnie autko siada.
A inna sprawa to ciśnienie w kołach - na 1 atm. to naprawdę uaz lepiej wybiera niż francuski plaskacz - nawet połówka to zauważyła.

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » śr mar 21, 2007 11:47 pm

jest to wersja FFR 3/4 T...........ale jak sprawdziłem w manualu to te same wieszaki i resory co w 1 T...

ogólnie spoko.....jak sie zapakuje graty na tydzień ...tak ze 500kg minimum...wtedy jest miło...albo z 6 kolesi na pace... :wink:

proste porównanie z UAzem....---w LR (moim) są pod piórem nosnym jeszcze 2 pióra tej samej długosci...---w sumie 3, w uazie jest jedno , następne jest deczko skrócone...ot cala przyczyna...

FFR jezdził z radistacją, baterią akumulartorów.....itp-- na stałe...podobnie lighweit 24V tez coś tam na pace dzwigał non stop...wiec zawiecha musiała to uwzglednic.....// a ja chciałem sobie poprostu umilić "smiganie" i parabole BRitszita dac bo tanie...ale po recenzji Jerrego musze łobaczyć czy u kogos one działaja.... 4 tyś napewno nie dam.. :)3
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw mar 22, 2007 7:38 am

moto pisze:jest to wersja FFR 3/4 T...........ale jak sprawdziłem w manualu to te same wieszaki i resory co w 1 T...
Zostaw jak jest i nie kombinuj.

Awatar użytkownika
ignat36
Posty: 433
Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
Lokalizacja: Warszawa/3city
Kontaktowanie:

Post autor: ignat36 » pt mar 23, 2007 2:20 am

moto

widziałem w lato u kumpla w 109 military patent na zbyt twarde zawieszenie.
o ile dobrze pamiętam to było to tak

pióra są co w kilku miejscach ze sobą spięte obejmami, kumpel wypiął ostatnie pióra ze skrajnych obejm i auto zaczęło jeździć superowo, a jak zapakuje coś na pake to resory same sie uginają do takiego stanu jak by były spięte oryg. i z ładunkiem działają także superowo

ale Bratek może wie coś dokładnie jak to wygląda u Michała
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » pt mar 23, 2007 7:58 am

eee tam
wóz Michała podobnie jak mój - zaczyna mieć zawieszenie po załadowaniu jakichś 300 -500 kg - te militarne tak mają (i tak mają mieć...)
a jak ktoś chce mieć miękko to niech se kupi Rendża
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » pt mar 23, 2007 10:27 pm

hm....kupiłem serie militarna swiadomie.....

na marginesie jeżdze nią CO DZIEŃ wiem ze kazdy tak pisze zeby pokazać jaki jest macho..ale to moj samochod i na wyprawe i do lasu i do pracy i do kosciółka.......

po kilku latach obijania zebów zaczeło to być uciazliwe---- czesto jeżdze z pusta paką....Bratek wie pewnie jak sie wtedy jezdzi.... :wink:

jak bym robił nią ze 5 tys na rok...to bym na to lał......ale robie deczko wiecej....
pozdrawiam tych co jeżdza...Seriami :)2[/b]
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » sob mar 24, 2007 12:06 am

ale kosmos...
to pewnie nadmiar jodu lub coś w tym stylu
ja również nie mam innego samochodu
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob mar 24, 2007 8:43 am

bratek pisze: ja również nie mam innego samochodu
tez tak mialem ale dokonalem zmiany :)2

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » sob mar 24, 2007 8:57 am

Ja też mam tylko Serię, i jest to mój pierwszy i jedyny wózek wogóle :D
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » sob mar 24, 2007 3:02 pm

LR_Olek pisze:
bratek pisze: ja również nie mam innego samochodu
tez tak mialem ale dokonalem zmiany :)2
zapewne kwestia wieku - czymś trzeba wozić te zmurszałe gnaty
ja jeszcze nie osiągnąłem tego stopnia rozkładu ale kiedyś
może kupię disco, lebo rr
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
cichy_SIII_109_SW
 
 
Posty: 281
Rejestracja: pn lip 31, 2006 4:14 pm
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: cichy_SIII_109_SW » sob mar 24, 2007 3:56 pm

Ja też myśle o zakupie Dico... ale przy moim poziomie ekonomii to raczej plan długofalowy, akurat na emeryturę :lol:
Seria III'75 109 SW - samodzielny zestaw do majsterkowania :)

"Stado Baranów"

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » sob mar 24, 2007 5:30 pm

bratek pisze:
LR_Olek pisze:
bratek pisze: ja również nie mam innego samochodu
tez tak mialem ale dokonalem zmiany :)2
zapewne kwestia wieku - czymś trzeba wozić te zmurszałe gnaty
ja jeszcze nie osiągnąłem tego stopnia rozkładu ale kiedyś
może kupię disco, lebo rr
oj, nie zgodze sie z twa teoria :lol:

Awatar użytkownika
Pepek
Posty: 2333
Rejestracja: wt gru 19, 2006 11:29 am
Lokalizacja: wROCŁAW

Post autor: Pepek » sob mar 24, 2007 6:11 pm

Moje doswiadczenia z serią są takie: przez 5 lat służyła do codziennego poruszania się po miescie i do wyjazdów na imprezy max do 200 km i wszystko było ok. Wyjazdy np Wrocek- Bieszczady ok 600 km były już wyczynem po którym wysiadając z samochodu należało się dosyć szybko znieczulić aby zabić panujący w głowie łoskot silnika oraz kół. Po decyzji powiększenia terytoria do zwiedzania padł pomysł na przesiadkę na auto w klimacie ale które pozwoli na w miarę konfortowe podróżowanie. Nie mogło być inaczaj padło na 90. Po zakupie tak się rozbrykałem,że w ciągu roku trzy razy Ukraina (z tego dwa z rodziną i psem). Kończąc tą tyradę wniosek taki: seria ok jak chcesz podróżować wokół komina ale na dalsze wyjazdy trzeba szukać jakiegoś pojazdu alternatywnego
Def 110 SW 300tka i to nie jest ostatnie moje słowo

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » sob mar 24, 2007 10:12 pm

w sumie Pepek kuma o co idzie.....


a do reszty........dobra zawiecha ( taka co pracuje) to fajna sprawa nie tylko dla pupy......pzdr.
a upieranie sie ze militarna jest ok, to nie jest najlepsze rozwiazanie.....

bo nie jest ok.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » ndz mar 25, 2007 9:58 pm

Pewnie już gdzieś to kiedyś pisałem - ale niech będzie raz jeszcze...

Kiedyś przyjechałem do znajomych na obóz. Przyjechał również znajomy z Niemiec - Serią exMOD III (Armia Renu) z dieslem 2.5. Zachciało nam się w nocy jechać coby zbudować most nad przesmykiem między bagienkiem a jeziorkiem (kiedyś był, pozostały dwa nasypy po 4 m wysokości, dołem płynie rzeczka). Gość ma zamiast tych śmiesznych rurek stelaża na pace klatkę z profilu bodaj 40x40x3(albo 4). Porządnie zrobiona, z mocowaniami na ładunek itd. Pech chciał, że parę godzin przed potencjalnym wyjazdem kierowca prawie uciął sobie palec - szycie ścięgien, opatrunek, temblak i porażka... A że wiozłem go do szpitala, po drodze sobie pogadaliśmy - dostałem propozycję powożenia. Wcześniej trochę jeździłem okazyjnie cudzym sprzętem - jakieś UAZy itp. Ale czymś takim nigdy. Zestresowany jak nie wiem - zgodziłem się. Na klatce po zdjęciu plandeki przytroczyliśmy (na górze) drewno do budowy mostu - żerdzie pozostałe z budowy obozowiska (trochę tego było, jakieś kilkaset kilo), do tego trochę szpeju (siekiery, łopaty hilift, tirfor itd). Następnie na pakę wskoczyło 10 klientów w wieku 16-19. I tak pojechaliśmy. W kolumnie Seria, Uaz, dwa Gazy. Dojazd do miejsca to trochę kopnego błota i leśne drogi pozostawione przez ekipy wykonujące zrywkę i zwózkę ciężkim sprzętem. Szczególnie makabryczny był zjazd dróżką trawersującą stok do jeziora - po lewej ściana błota, po prawej kilkadziesiąt metrów naprawdę ostrego stoku najeżonego drzewami - a sama dróżka to właściwie rozmyty i rozjeżdżony wąwóz poprzecinany wypłukanymi przez deszcz rowami. I ja - "doświadczony" kierowca - nie znając terenu/trasy, nie znając wozu (nie wiedziałem nawet że diesla trzeba podgrzać przed rozruchem - plaskacze same o to dbają...), wcześniej praktycznie nie mając konkretnego doświadczenia terenowego - jakoś dojechałem na miejsce budowy. Uaz dojechał 5 minut później - prowadził go jego właściciel, znający trasę i klimaty. Gazy chwilę później...
Zapytałem właściciela Serii jak to możliwe - czy oni tacy ciency, czy ja taki orzeł. A on stwierdził, że ja po prostu nie przeszkadzałem samochodowi w jeździe. Jeszcze parę razy miałem okazję pojeździć w terenie tym samochodem - zawsze ze sporym obciążeniem. I tak pokochałem ten samochód i to toporne, idiotoodporne zawieszenie. Absolutnie niekomfortowe - i niezawodne. Takie zaprojektowano i takie ma być.
I dlatego - gdy szukałem Landka dla siebie - to mogła być tylko militarna Seria III 109. Jest trochę rzeczy, które chcę (lub chciałbym) w tym wozie zmienić - ale zawiecha zostanie. Jak będę potrzebował luksusów - to jeśli mnie będzie stać - sprawię sobie inny wózek.
... a most oczywiście zbudowaliśmy. Wszystkie wozy przejechały na drugą stronę.
Disco 3.9 LPG

Awatar użytkownika
moto
Posty: 508
Rejestracja: pn wrz 19, 2005 10:15 pm
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: moto » ndz mar 25, 2007 11:01 pm

Bratek......ja o chlebie Ty o niebie.....widze ze na forum to z Tobą do meritum nie dojde.......trudno.......
----ale w słowie pisanym czesto do tego dochodzi.... :wink:
pzdr.
Seria IIA '62, Seria III 109 FFR ,Disco , def 110 SW
M-72 MW-750

bratek
Posty: 387
Rejestracja: pn gru 13, 2004 3:09 pm
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: bratek » pn mar 26, 2007 9:44 am

nie będzie tak źle
krótko - ten samochód ma takie zawieszenie - bo takie ma mieć
a że czasem boli tyłek czy szczęka - cóż - cena legendy...
Disco 3.9 LPG

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości