Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
polar71
jestem tu nowy...
jestem tu nowy...
Posty: 53
Rejestracja: śr gru 21, 2005 10:36 pm
Lokalizacja: Lwówek Śląski

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: polar71 » ndz cze 12, 2011 7:23 pm

FUX pisze:Się podniecasz; F1 oglądaj!

fajny deszcz .... gdzie deszcz tam błoto :)21
RRC V8 Range oRange :)
Di 300 Nominał ....

Awatar użytkownika
Leonidas
 
 
Posty: 260
Rejestracja: ndz lut 24, 2008 8:23 pm
Lokalizacja: Ścisłe centrum Polski

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: Leonidas » ndz cze 12, 2011 8:22 pm

Bolida sobie nie kupisz. A zresztą i tak nie miałby hali bagażowej i 3,5 tony na haku... No i mruczy a nie ryczy...
P38A HSE 1995 V8 LPG oraz aprilia mojito 50

dikson17
 
 
Posty: 919
Rejestracja: czw lip 23, 2009 4:41 pm

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: dikson17 » ndz cze 12, 2011 8:42 pm

Leonidas pisze:Nie rozumiem co takiego jest w dieslu, że tyle o nim dyskusji. Kupujcie V8 z gazem... Nawet jak spali 20 l to i tak taniej niż diesel. Za to przyjemność z jazdy - bezcenna. No i żaden TIR nie wyprzedzi. :)21
za granica to nie jest takie proste, bynajmniej u mnie w pasterskim kraju :)16

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: N2O » wt lip 05, 2011 7:47 pm

Wymieniłem ten popsuty czujnik temperatury paliwa w pompie na nowy - dopiero teraz ten samochód jeździ tak jak powinien, rwie do przodu jak głupi. :)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: Flytier » wt lip 05, 2011 10:27 pm

To ciekawe. Też miałem walnięty ten czujnik w pompie. Po wymianie na nowy, żadnej odczuwalnej różnicy. Się nawet zastanawiałem, czy aby nie był też zepsuty. Komp tego nie wykazał w przeciwieństwie do starego czujnika. Nawet mechanik mówił, że nie jest to aż tak ważne. Chyba coś ten mój silnik skopany jest :( .

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: N2O » wt lip 05, 2011 10:33 pm

Szkoda że tak daleko mieszkasz, tak to byśmy próbowali coś wymyślić, CDIF2 coś tam czyta w sterowniku tego silnika.
Tylko u mnie to są jeszcze takie cuda jak zawyżanie temperatury paliwa i chłodziwa o jakieś 30 stopni, ciśnienie atmosferyczne pokazuje około 1,2 atm, co wskazywałoby na uszkodzony sterownik silnika.
Ciekaw jestem jaką masz ustawioną dawkę paliwa, u mnie jest może ciut zbyt duża bo około 3,75-4mg/cykl wg komputera. Na uszkodzony czujniku temp. paliwa było około 10-11, co w praktyce oznaczało, że dawka była bardzo mała, to i nie chciał jechać. W sumie to też trochę dłubnąłem ciśnienie doładowania o około 0,1-0,2 bar, co trochę zwiększa moment obrotowy.
:)21
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

Awatar użytkownika
Flytier
Posty: 784
Rejestracja: sob lip 12, 2008 7:17 am
Lokalizacja: Kraków

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: Flytier » sob lip 09, 2011 8:56 am

Szkoda, przydałby się ktoś z Twoim doświadczeniem w kwestii tego silnika.Temat podpięcia się pod silnik przerabiam już od jakiegoś czasu :)11 . Zaczynałem od zrobienia fejsa typu Vag, błędnie myśląc, że skomunikuje się z autem. Gdzieś na forum bemwe przeczytałem, że niby diagnozują tds'a Vagiem. Potem był interfejs Inpy na USB za stówkę. Po czasie doczytałem, że tds komunikuje się tylko i wyłącznie przez port RS. Trzecim i jak na razie ostatnim podejściem był interfejs firmy Viaken na RS-ie za 250 zł. Zainstalowana Inpa, utworzona maszyna wirtualna i dalej dupa :)16 . Z tego, co czytałem to do komunikacji z tdsem musi być oryginalny fejs ADS. Pozostaje mi interfejs "Nerwusa" (gość z forum BMW). Tyle, że On krzyczy sobie coś koło 450 zeta. Bardzo by mi sie przydał taki fejs, bo często grzebię w aucie 8) . Rzadziej z potrzeby, częściej z pasji :)21 .
Jaką mam dawkę paliwa :oops: ? 0mg/hub :)21 :)21 . Nastawnik po czyszczeniu i wymianie uszczelek ustawiałem na oko. Pojechałem do mechanika na ustawienie dawki i kąta wtrysku. Mechanik ustawił w granicach 4 mg i pełen dumy oznajmił, że teraz to będzie rakieta :)13 . Okazało się, że nie bardzo mogłem wyjechać na delikatny podjazd do warsztatu 8) :)21 . Skończyło się na powrocie do wcześniejszego ustawienia i moim własnym dopieszczeniem tego ustawienia pod blokiem :)21 . Początek kąta wtrysku na jałowych obrotach też pokazywalo 0. Mówię do niego, że może to przez ten kąt pokazuje taką dziwną wartość na dawce wtrysku. Niech ustawi kąt to zobaczymy, co się będzie działo z dawką. I tutaj moje zaufanie do mechanika zostało mocno nadszarpnięte :( , bo z rave i innej literatury wynika, że początek kąta ustawia się na zegar, a nie na wskazania komputera. Na kompie podobno można tylko obserwoać, a nie ustawiać kąt. Chyba, że psim swędem akurat trafi się w punkt. Sam bym sobie to ustawił, ale mam niejaki problem z dostaniem zestawu (tulejka wkręcana w pompę i przedlużka do zegara)do tds'a. Mają, ale do innych aut. Chyba będę musiał sam sobie dorobić u tokarza. Regulacja na wskazania kompa oczywiście nic nie dała. Mechanik stwierdził, że jest zatarta pompa i trzeba ją dać do zrobienia. Nie twierdzą, że nie, ale przed oddaniem pompy, wolałym najpierw ustawić tak, jak należy kąt, a dopiero potem brać się za ściąganie pompy.
Co masz na myśli mówiąc: dłubnąłem ciśnienie doładowania?

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: N2O » sob lip 09, 2011 11:41 am

Ciśnienie doładowania można zwiększyć skracając cięgno WG(ma regulację), tyle że nie można przesadzić, bo będzie wpadał w tryb awaryjny. U mnie to nie wiem czy trochę czasem nie przesadziłem, bo chyba w peaku osiąga więcej niż zaplanowane jak się mocno da w palnik(szczególnie teraz jak dawka jest ok), przy niecałkowitym wciśnięciu gazu jest ok.
Przy około 1,5bar jest tryb awaryjny, więc można ustawić około 1,3-1,35 max, wyżej to już w peaku będzie przekraczać 1,5.
:)21

Kąt wtrysku u mnie na rozgrzanym silniku też wynosi około 0,6 stopnia wyprzedzenia na wolnych obrotach, ale myślę że jest to związane z tym, że komputer myśli że silnik ma 115 stopni, powinno być około 85. Temp paliwa widzi 70, a powinno być około 40. Ciśnienie atmosferyczne na poziomie 1,2 bar też chyba nie jest normalne. :lol:
Więc sam sterownik chyba jest walnięty.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: timo » czw lip 14, 2011 11:24 pm

zamiast przejsciowki do zegara i ustawiania statycznego kata wyprzedzenia wtrysku pozostaje lampa stroboskopowa z czujnikiem tensometrycznym do ustawiania dynamicznego kata.

Awatar użytkownika
N2O
 
 
Posty: 11864
Rejestracja: ndz gru 18, 2005 3:35 pm
Lokalizacja: Truskaw (k. Warszawy)

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: N2O » sob lip 16, 2011 11:31 am

I co tym ustawisz, jak sterownik sam wie swoje co ma robić.
W tym silniku kąt wtrysku musi być dobrze ustawiony do odpalania, to i później będzie dobrze.
RR 2.5 DSE, Nissan Patrol 160 SD33T, Suzi LJ80
GG: 3215824
http://picasaweb.google.com/paweldabster

timo
Posty: 335
Rejestracja: śr wrz 06, 2006 9:25 pm

Re: Zamierzam kupić Range Rover-a P38. Co sądzicie o tym?

Post autor: timo » ndz lip 17, 2011 8:51 am

hm... skoro tak piszesz, to moze tak jest... nie widze coprawda powodu, zeby bylo inaczej, niz w innych sterowanych elektronicznie dieslach z tej epoki, ale w tym aucie nic mnie juz nie zdziwi :P

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości