Historia LR

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Koro » śr mar 28, 2012 12:27 pm

OK. wiec nie na czas - niech po prostu pokona
w sensie: niech nie udowadnia że jest lepszy tylko udowodni że jest tak samo dobry jak w 1972
8)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » śr mar 28, 2012 12:34 pm

Jest lepszy.
I dlatego nie musi tego udowadniać :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Historia LR

Post autor: pamejudd » śr mar 28, 2012 12:55 pm

GAZFAN pisze:takich rzeczy nie robi się na czas. :)21
O wlasnych silach tez nie trzeba :)21
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Koro » śr mar 28, 2012 1:12 pm

GAZFAN pisze:Jest lepszy.
I dlatego nie musi tego udowadniać :)21
eh, jeszcze Cie kiedys sprowokuje do powiedzenia prawdy....
:)21
w kazdym razie jakos sobie nie wyobrażam takiego ewentu.
a przy okazji:
http://www.oocities.org/~landroverpty/trans.htm
fajne foty...

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Koro » śr mar 28, 2012 1:14 pm

pamejudd pisze: O wlasnych silach tez nie trzeba :)21
z takim podejsciem mozna zorganizowac pokonanie darien fiatem CC... np na linie pod helikopterem
:)21

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Historia LR

Post autor: pamejudd » śr mar 28, 2012 1:22 pm

Koro pisze:
pamejudd pisze: O wlasnych silach tez nie trzeba :)21
z takim podejsciem mozna zorganizowac pokonanie darien fiatem CC... np na linie pod helikopterem
:)21
Mysle ze RR tez moglby w tej klasie startowac :)21
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » śr mar 28, 2012 1:24 pm

kto zgadnie co to za historyczny pojazd? :)21

http://g.co/maps/mnz7k
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
pamejudd
 
 
Posty: 1420
Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu

Re: Historia LR

Post autor: pamejudd » śr mar 28, 2012 1:26 pm

gruszkin pisze:kto zgadnie co to za historyczny pojazd? :)21

http://g.co/maps/mnz7k
To nie ten od spawanej gumy? :D
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org

tomquat
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw lis 29, 2007 2:02 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Historia LR

Post autor: tomquat » śr mar 28, 2012 1:35 pm

gruszkin pisze:kto zgadnie co to za historyczny pojazd? :)21

http://g.co/maps/mnz7k
masz dużo czasu :)21

ale adres to miszcze:
10 Jana Zamoyskiego, Kraków, Lesser Poland Voivodeship, Poland
Address is approximate

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » śr mar 28, 2012 1:37 pm

:)21
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Damian » śr mar 28, 2012 1:44 pm

dobrze napisali, tak brzmi nazwa województwa...
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

tomquat
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw lis 29, 2007 2:02 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Historia LR

Post autor: tomquat » śr mar 28, 2012 1:47 pm

Damian pisze:dobrze napisali, tak brzmi nazwa województwa...
a nie MAŁOPOLSKIE?

Awatar użytkownika
Koro
Posty: 1620
Rejestracja: pn paź 25, 2004 10:02 am
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Koro » śr mar 28, 2012 2:10 pm

pamejudd pisze:
Koro pisze:
pamejudd pisze: O wlasnych silach tez nie trzeba :)21
z takim podejsciem mozna zorganizowac pokonanie darien fiatem CC... np na linie pod helikopterem
:)21
Mysle ze RR tez moglby w tej klasie startowac :)21
eee inna klasa wagowa...
Fijat CC poleci pod byleczym a RRa trza by było co najmniej Sikorskiego S-64 SKYCRANE :)21

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Damian » śr mar 28, 2012 2:16 pm

tomquat pisze:
Damian pisze:dobrze napisali, tak brzmi nazwa województwa...
a nie MAŁOPOLSKIE?
lesser poland - małopolska
greater poland - wielkopolska
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

tomquat
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw lis 29, 2007 2:02 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Historia LR

Post autor: tomquat » śr mar 28, 2012 2:25 pm

Damian pisze:
tomquat pisze:
Damian pisze:dobrze napisali, tak brzmi nazwa województwa...
a nie MAŁOPOLSKIE?
lesser poland - małopolska
greater poland - wielkopolska
dobra, ze starych czasów: współpracowałem z wojewodą i jak wysłałem (zgodnie z zaleceniami) pisemko do Stanów jako "subcarpathian" to pytali o reformę administracji :)21

powinno być IMO: malopolskie, i niech się wala na ryj :)11


PS. a łódzkie to będzie: rowing boaty? :)21

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: czesław&jarząbek » śr mar 28, 2012 2:26 pm

Damian pisze:lesser poland - małopolska
greater poland - wielkopolska
zupełnie jak na fiflakowym pejsbuku historycznym :)21
#noichuj

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Damian » śr mar 28, 2012 2:36 pm

nie wiem co tam fiflakowi translatory piszą, ale po anglicku ma być lesser poland i już
w łacinie polonia minoris

a podkarpackie to podkarpackie
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

tomquat
 
 
Posty: 289
Rejestracja: czw lis 29, 2007 2:02 pm
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Historia LR

Post autor: tomquat » śr mar 28, 2012 2:42 pm

Damian pisze:nie wiem co tam fiflakowi translatory piszą, ale po anglicku ma być lesser poland i już
w łacinie polonia minoris

a podkarpackie to podkarpackie
ja nie mówię, że tak nie jest. Ja twierdzę, że jest to ŹLE. Już sam fakt, że jedne są tłumaczone a drugie nie.

Awatar użytkownika
Kostuch
 
 
Posty: 7393
Rejestracja: pn sty 20, 2003 2:17 pm
Lokalizacja: wawa

Re: Historia LR

Post autor: Kostuch » śr mar 28, 2012 3:18 pm

GAZFAN pisze: W dniu, w którym pierwszy Land Rover zjechał z linii produkcyjnej, ludzie z fantazją we krwi poznali się na tym idealnym dla młodych odkrywców samochodzie. Po raz pierwszy odległe obszary planety stały się dostępne dla naukowców, ekologów, fanów natury i starych dobrych poszukiwaczy przygód, który mogli dzięki swoim Land Roverom dostać się w najbardziej niegościnne obszary świata.
Zgubiłem się w tym telemarketingu.
To w sumie LR jest idealny dla "młodych odkrywców" czy "starych dobrych poszukiwaczy przygód"? :)21
Przed erą internetu, każdy wiejski głupek pozostawał w swojej wiosce.

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » śr mar 28, 2012 3:21 pm

tomquat pisze:
Damian pisze:nie wiem co tam fiflakowi translatory piszą, ale po anglicku ma być lesser poland i już
w łacinie polonia minoris

a podkarpackie to podkarpackie
ja nie mówię, że tak nie jest. Ja twierdzę, że jest to ŹLE. Już sam fakt, że jedne są tłumaczone a drugie nie.
no. i google też pokazuje jak chce :roll:
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » śr mar 28, 2012 4:13 pm

Kostuch pisze:
GAZFAN pisze: W dniu, w którym pierwszy Land Rover zjechał z linii produkcyjnej, ludzie z fantazją we krwi poznali się na tym idealnym dla młodych odkrywców samochodzie. Po raz pierwszy odległe obszary planety stały się dostępne dla naukowców, ekologów, fanów natury i starych dobrych poszukiwaczy przygód, który mogli dzięki swoim Land Roverom dostać się w najbardziej niegościnne obszary świata.
Zgubiłem się w tym telemarketingu.
To w sumie LR jest idealny dla "młodych odkrywców" czy "starych dobrych poszukiwaczy przygód"? :)21
Dla tych i dla tych. :)21
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

GAZFAN
 
 
Posty: 11514
Rejestracja: pn lip 29, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Długa Szlachecka
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: GAZFAN » czw mar 29, 2012 9:14 am

CZY WIEDZIELIŚCIE?
PROTOTYPY RANGE ROVERÓW MIAŁY NA MASKOWNICACH OZNACZENIA “VELAR” – PO HISZPAŃSKU "STRAŻ” – ABY ZMYLIĆ GAPIÓW


Od momentu, gdy bracia Wilks zdecydowali się na improwizację i stworzyli lekkiego, opłacalnego Land Rovera w ostro reglamentowanej powojennej Wielkiej Brytanii, innowacyjność – z nutką genialności - odgrywała kluczową rolę w tworzeniu każdego Land Rovera.

Przy powstawaniu pierwszego modelu ograniczenia spowodowane redukcją kosztów oraz niewielka dostępność stali wykluczyły możliwość wykorzystania prasowanych elementów podwozia. Inżynierowie Rovera zdecydowali się wówczas na innowacyjne rozwiązanie: zbudowali nadwozie poprzez zespawanie ze sobą kawałków „odrzutów” stalowych w coś na kształt pudełka, które później połączono tworząc ramę drabinową.

Charles Spencer ‘Spen’ King – siostrzeniec braci Wilks i inżynier, który miał w późniejszych latach odegrać fundamentalną rolę w historii Land Rovera – przypisuje to rozwiązanie inżynierowi produkcji w Roverze, Olafowi Poppe’owi. Nie tylko pozwoliło ono na zaoszczędzenie pieniędzy, ale także doprowadziło do stworzenia nadwozia silniejszego i bardziej trwałego niż cokolwiek zbudowanego wcześniej, nadwozia, które miało pozostać cechą charakterystyczną Land Rovera na wiele lat.

Innym tworzonym znakiem handlowym Land Rover była wysokiej klasy terenowa skrzynia biegów. Aby uniknąć sztywnego połaczenia między przednią a tylną osią – powodującej w konsekwencji ścieranie się opon – inżynierowie zamontowali wolne koło między skrzynią biegów a przednim wałem napędowym, pozwalając tym samym na to, by przednie najeżdżało na tylne, jeżeli zachodziłaby taka konieczność. To był bardzo przemyślany ruch – amerykańskie Willys pochodzące z tego samego okresu polegały tylko na prostszym rozwiązaniu, powodującym straszne ścieranie się kół na zakrętach, które Land Rover pokonywał bez problemów.

Narodziny Range Rovera w 1971 r. pokazały, że wyczucie napędu na cztery koła przez Land Rovera było po prostu powalające. W pierwszym Range Roverze wykorzystano niezwykle wyrafinowanie wyglądający centralny mechanizm różnicowy, aby wyeliminować ścieranie się opon, oraz hamulce tarczowe, aby zapewnić najlepszą w tej klasie siłę hamowania – co wówczas było rarytasem.

Wynalezienie mikroprocesora oznaczało, że inżynierowie mogli wykorzystać ogromną moc obliczeniową komputera, aby opracować i ulepszyć elektroniczne systemy bezpieczeństwa i kontroli trakcji. Pod koniec lat 90-tych XX wieku nowy Discovery był pierwszym na rynku tego typu samochodem z systemem Active Cornering Enhancement (ACE) zapewniającym właściwości samochodu osobowego podczas jazdy szosowej, utrzymującym jednak legendarne możliwości terenowe właściwe Land Roverowi. System ACE został połączony z pneumatycznym zawieszeniem samopoziomującym (wprowadzonym w 1992), aby zapewnić wyjątkowy komfort jazdy.

Kontrolowanie zjazdu przy pokonywaniu stromych pochyłości w pierwszych Land Roverach dokonywało się przez niski zakres przełożenia, ale we Freelanderze zdecydowano się wprowadzić wyrafinowany program Hill Descent Control, który wykorzystując układ zapobiegający blokowaniu się hamulców zapewniał bezpieczną prędkość nawet przy najbardziej stromych zjazdach. Układ ten został wyróżniony Nagrodą za Przedsiębiorczość przyznaną przez królową w 2001 roku.

Nasza innowacyjność została nagrodzona po raz kolejny w 2008 r., kolejną nagrodą przyznaną przez królową tym razem za system Terrain Response®. Terrain Response® pozwala kierowcy na "dostrojenie” układów (w tym silnika, zawieszenia oraz ustawień trakcji) to warunków jazdy szosowej lub terenowej przez przekręcenie jednego pokrętła.
Stajnia: RR 99 RRC i GAZ 69 :)

Awatar użytkownika
czesław&jarząbek
 
 
Posty: 31170
Rejestracja: ndz maja 05, 2002 1:00 am
Lokalizacja: SK
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: czesław&jarząbek » czw mar 29, 2012 9:55 am

jak jeszcze raz napiszesz "czy wiedzieliście" to zwrócę śniadanie i kawę na laptoka.
i będzie to twoja wina.
w związku z czym będę dochodził zadośćuczynienia finansowego za zniszczony sprzęt i niezdolność do pracy.
#noichuj

Awatar użytkownika
gruszkin
 
 
Posty: 6161
Rejestracja: pt lut 03, 2006 2:51 pm
Lokalizacja: gdzie owce dupami szczekają

Re: Historia LR

Post autor: gruszkin » czw mar 29, 2012 9:59 am

otototototo
nie mów do mnie z rana

jeżdże dieslem dla szatana

ŚNIEGU WYP.ERDALAJ!!

Awatar użytkownika
Damian
 
 
Posty: 21581
Rejestracja: ndz sty 20, 2002 1:00 am
Lokalizacja: mokotów/legionowo
Kontaktowanie:

Re: Historia LR

Post autor: Damian » czw mar 29, 2012 10:03 am

Innym tworzonym znakiem handlowym Land Rover była wysokiej klasy terenowa skrzynia biegów. Aby uniknąć sztywnego połaczenia między przednią a tylną osią – powodującej w konsekwencji ścieranie się opon – inżynierowie zamontowali wolne koło między skrzynią biegów a przednim wałem napędowym, pozwalając tym samym na to, by przednie najeżdżało na tylne, jeżeli zachodziłaby taka konieczność. To był bardzo przemyślany ruch – amerykańskie Willys pochodzące z tego samego okresu polegały tylko na prostszym rozwiązaniu, powodującym straszne ścieranie się kół na zakrętach, które Land Rover pokonywał bez problemów.
rozumiem, że to wolne koło, pozwalające na najeżdżanie przedniego koła na tylne, wybiera się za pomocą dźwigni szybkości napędów prędkości? :)21
the lifestyle you've ordered is currently out of stock.

LR

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość