Liftujemy
Moderator: Jerry
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
silnik jeszcze nie ale zawias jest juz przygotowany do instal. Oponki tp czytalem ze 235/85 wchodza bez zadnego ciecia tak ze mysle o nich. Ale moze jest jakies inne lepsze wieksze ogumienie ktore wejdzie bez wiekszych ciec. No i jaka wysokosc w centymetrach maja te 235/85?
Za silniczek bire sie moze juz dzisaj to zalezy od roboty czy uda mi sie wykreci wczesniej. pozdrawiam.
Za silniczek bire sie moze juz dzisaj to zalezy od roboty czy uda mi sie wykreci wczesniej. pozdrawiam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
-
-
- Posty: 180
- Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
- Lokalizacja: Oppdal
silnik jeszcze nie ale zawias jest juz przygotowany do instal. Oponki tp czytalem ze 235/85 wchodza bez zadnego ciecia tak ze mysle o nich. Ale moze jest jakies inne lepsze wieksze ogumienie ktore wejdzie bez wiekszych ciec. No i jaka wysokosc w centymetrach maja te 235/85?
Za silniczek bire sie moze juz dzisaj to zalezy od roboty czy uda mi sie wykreci wczesniej. pozdrawiam.
Za silniczek bire sie moze juz dzisaj to zalezy od roboty czy uda mi sie wykreci wczesniej. pozdrawiam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700
Szerokość Indeks Średnica felgi ["] Wysokość profilu [mm] Wys. Całk. [mm] Wys. Całk. ["]
235 70 16 165 735,4 29,0 235/70-16: Wielkość opony fabrycznej.
205 80 16 164 734,4 28,9 205/80-16: Wielkość fabryczna w wielu innych krajach. ta sama wysokość jak 235/70-16.
255 65 16 166 737,9 29,1 255/65-16: ta sama wysokość jak fabryczna
225 75 16 169 743,9 29,3 225/75-16: niewiele wyższy niż fabryczna
245 70 16 172 749,4 29,5 245/70-16: niewiele wyższy i szerszy niż wielkość fabrycznej podobno, nie ma potrzeby liftu, zaledwie drobne przycięcie potrzebne tym oponom.
245 75 16 184 773,9 30,5 245/75-16: popularny rozmiar dla zawieszenia liftu OME. Wymagają drobnego przycięcia na kole tylnym dobrze zderzak, i mogą też wymagać dostosowania na układzie kierowniczym. Weszły do mojego nieliftowanego, ale musiałem wyregulować ograniczniki skrętu, bo opony ocierały o wahacze (przypis tłumacza
215 85 16 183 771,9 30,4 215/85-16: ta sama wysokość jak 245/75-16. ale węższy. wydają się być preferowani dla śniegu i błota.
265 70 16 186 777,4 30,6 265/70-16: mniej więcej taka wysokość jak 245/75-16, ale szersza. będą wymagać więcej przycięcie i regulacji na układzie kierowniczym wraz z wyższym odbijaczem nad tylna osią.
265 75 16 199 803,9 31,6 265/75-16: prawie 32" wysoki. To samo jak fabryczna NAS D90 opona. Będzie wymagać nawet więcej przycięcia.
235 85 16 200 805,9 31,7 235/85-16: ta sama wysokość jak 265/75-16 ale węższy. I wydaje się być najbardziej popularny rozmiar z liftem OME.
255 85 16 217 839,9 33,1 255/85-16: mniej więcej 33" wysoka ... bardzo mało ludzi dopasowała jej wielkość. Dużo zarżnięcia dla tego jeden.
285 75 16 214 833,9 32,8 285/75-16: mniej więcej 33" też... ale bardzo bardzo szeroko.
Dodatkowo:
215 70 16 150,5 707,4 27,8
235 80 16 188 782,4 30,8
No.
P.S. Jak komuś się chce/potrafi ładniej w HTMLa ubrać, to mogę plik xls na priva podesłać...
235 70 16 165 735,4 29,0 235/70-16: Wielkość opony fabrycznej.
205 80 16 164 734,4 28,9 205/80-16: Wielkość fabryczna w wielu innych krajach. ta sama wysokość jak 235/70-16.
255 65 16 166 737,9 29,1 255/65-16: ta sama wysokość jak fabryczna
225 75 16 169 743,9 29,3 225/75-16: niewiele wyższy niż fabryczna
245 70 16 172 749,4 29,5 245/70-16: niewiele wyższy i szerszy niż wielkość fabrycznej podobno, nie ma potrzeby liftu, zaledwie drobne przycięcie potrzebne tym oponom.
245 75 16 184 773,9 30,5 245/75-16: popularny rozmiar dla zawieszenia liftu OME. Wymagają drobnego przycięcia na kole tylnym dobrze zderzak, i mogą też wymagać dostosowania na układzie kierowniczym. Weszły do mojego nieliftowanego, ale musiałem wyregulować ograniczniki skrętu, bo opony ocierały o wahacze (przypis tłumacza
215 85 16 183 771,9 30,4 215/85-16: ta sama wysokość jak 245/75-16. ale węższy. wydają się być preferowani dla śniegu i błota.
265 70 16 186 777,4 30,6 265/70-16: mniej więcej taka wysokość jak 245/75-16, ale szersza. będą wymagać więcej przycięcie i regulacji na układzie kierowniczym wraz z wyższym odbijaczem nad tylna osią.
265 75 16 199 803,9 31,6 265/75-16: prawie 32" wysoki. To samo jak fabryczna NAS D90 opona. Będzie wymagać nawet więcej przycięcia.
235 85 16 200 805,9 31,7 235/85-16: ta sama wysokość jak 265/75-16 ale węższy. I wydaje się być najbardziej popularny rozmiar z liftem OME.
255 85 16 217 839,9 33,1 255/85-16: mniej więcej 33" wysoka ... bardzo mało ludzi dopasowała jej wielkość. Dużo zarżnięcia dla tego jeden.
285 75 16 214 833,9 32,8 285/75-16: mniej więcej 33" też... ale bardzo bardzo szeroko.
Dodatkowo:
215 70 16 150,5 707,4 27,8
235 80 16 188 782,4 30,8
No.

P.S. Jak komuś się chce/potrafi ładniej w HTMLa ubrać, to mogę plik xls na priva podesłać...

From all the things I've lost,
I miss my mind the most...
I miss my mind the most...
- misialek
-
- Posty: 1414
- Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
- Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy
Oj Oluś, tak se pisze żeby kolega miał świadomość gównianej jakości kompletnych dyskotekowych/RRowych mostów. U mnie akurat głównym czynnikiem były duże ładunki przemieszczane w trudnych warunkach terenowych, gdybym kółka miał większe destrukcja dyfra byłaby znacznie szybsza.
Pozatym byłem świadkiem kilku wybuchów dyfrów i półosiek w disco/RR w terenie i zazwyczaj miało to miejsce przy dużym rozmiarze kół a najczęściej przy kumulacji z wiejtem.
Pozatym byłem świadkiem kilku wybuchów dyfrów i półosiek w disco/RR w terenie i zazwyczaj miało to miejsce przy dużym rozmiarze kół a najczęściej przy kumulacji z wiejtem.
Ranger, XC70, XTZ660
Jakie sprezyny OME macie zamontowane do Disco 1 i jak jest wyposazony samochod (zderzaki, wyciagarki, ...). Czy gdybyscie stali przed zmiana sprezynek jeszcze raz, czy tez by to bylo OME ?
W katalogu OME jest spory wybor roznych sprezynek, a webowi sprzedawcy doradzaja rozne kombinacje, bardzo roznych numerow katalogowych-niby poparte doswiadczeniem tych panow sprzedawcow.
Przymiezam sie do OME (Sprezyny + Amorki), ale nie do konca wybralem ktore sprezynki.
W katalogu OME jest spory wybor roznych sprezynek, a webowi sprzedawcy doradzaja rozne kombinacje, bardzo roznych numerow katalogowych-niby poparte doswiadczeniem tych panow sprzedawcow.
Przymiezam sie do OME (Sprezyny + Amorki), ale nie do konca wybralem ktore sprezynki.
Marcin (gucio1234)
ja mam V8, 235/85/r16 i cieżka prawa noge. narazie dyfry cale, ale wydaje mi sie ze tylko po czesci masz racje. bo niestety to czy dyfer pada zalezy od tego jak auto jest dobite/dobijane a na to nie ma wzoru ani reguły.misialek pisze:Oj Oluś, tak se pisze żeby kolega miał świadomość gównianej jakości kompletnych dyskotekowych/RRowych mostów. U mnie akurat głównym czynnikiem były duże ładunki przemieszczane w trudnych warunkach terenowych, gdybym kółka miał większe destrukcja dyfra byłaby znacznie szybsza.
Pozatym byłem świadkiem kilku wybuchów dyfrów i półosiek w disco/RR w terenie i zazwyczaj miało to miejsce przy dużym rozmiarze kół a najczęściej przy kumulacji z wiejtem.
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość