Liftujemy

wszystkie serie i modele...

Moderator: Jerry

Liftujemy 2": OME czy PROCOMP (jesli cena nieistotna)

Full OME
40
47%
Full PROCOMP 9000
9
10%
Inne lub mieszane
28
33%
Podkladki i inne cuda.
9
10%
 
Liczba głosów: 86

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » śr paź 31, 2007 9:03 am

silnik jeszcze nie ale zawias jest juz przygotowany do instal. Oponki tp czytalem ze 235/85 wchodza bez zadnego ciecia tak ze mysle o nich. Ale moze jest jakies inne lepsze wieksze ogumienie ktore wejdzie bez wiekszych ciec. No i jaka wysokosc w centymetrach maja te 235/85?
Za silniczek bire sie moze juz dzisaj to zalezy od roboty czy uda mi sie wykreci wczesniej. pozdrawiam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

rafalwicher
 
 
Posty: 180
Rejestracja: sob gru 02, 2006 7:06 pm
Lokalizacja: Oppdal

Post autor: rafalwicher » śr paź 31, 2007 9:04 am

silnik jeszcze nie ale zawias jest juz przygotowany do instal. Oponki tp czytalem ze 235/85 wchodza bez zadnego ciecia tak ze mysle o nich. Ale moze jest jakies inne lepsze wieksze ogumienie ktore wejdzie bez wiekszych ciec. No i jaka wysokosc w centymetrach maja te 235/85?
Za silniczek bire sie moze juz dzisaj to zalezy od roboty czy uda mi sie wykreci wczesniej. pozdrawiam.
LR S109" 2.25D
LR Discovery 200Tdi
MB Unimog 404 3.0TurboD
Yamaha XTZ 750
ArcticCat 700

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr paź 31, 2007 9:36 am

Wiesz, to nie o to chodzi co ci wejdzie w nadkola bez cięcia tylko o to ile wytrzymają twoje dyfry i półośki.

Ja mam malutkie 245/75/16 i dyfer już raz robiłem.
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr paź 31, 2007 9:37 am

Wiesz, to nie o to chodzi co ci wejdzie w nadkola bez cięcia tylko o to ile wytrzymają twoje dyfry i półośki.

Ja mam malutkie 245/75/16 i dyfer już raz robiłem.
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr paź 31, 2007 9:38 am

Wiesz, to nie o to chodzi co ci wejdzie w nadkola bez cięcia tylko o to ile wytrzymają twoje dyfry i półośki.

Ja mam malutkie 245/75/16 i dyfer już raz robiłem.
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
jacekwr
Posty: 532
Rejestracja: pn sie 06, 2007 9:06 am
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: jacekwr » śr paź 31, 2007 1:02 pm

Szerokość Indeks Średnica felgi ["] Wysokość profilu [mm] Wys. Całk. [mm] Wys. Całk. ["]
235 70 16 165 735,4 29,0 235/70-16: Wielkość opony fabrycznej.
205 80 16 164 734,4 28,9 205/80-16: Wielkość fabryczna w wielu innych krajach. ta sama wysokość jak 235/70-16.
255 65 16 166 737,9 29,1 255/65-16: ta sama wysokość jak fabryczna
225 75 16 169 743,9 29,3 225/75-16: niewiele wyższy niż fabryczna
245 70 16 172 749,4 29,5 245/70-16: niewiele wyższy i szerszy niż wielkość fabrycznej podobno, nie ma potrzeby liftu, zaledwie drobne przycięcie potrzebne tym oponom.
245 75 16 184 773,9 30,5 245/75-16: popularny rozmiar dla zawieszenia liftu OME. Wymagają drobnego przycięcia na kole tylnym dobrze zderzak, i mogą też wymagać dostosowania na układzie kierowniczym. Weszły do mojego nieliftowanego, ale musiałem wyregulować ograniczniki skrętu, bo opony ocierały o wahacze (przypis tłumacza
215 85 16 183 771,9 30,4 215/85-16: ta sama wysokość jak 245/75-16. ale węższy. wydają się być preferowani dla śniegu i błota.
265 70 16 186 777,4 30,6 265/70-16: mniej więcej taka wysokość jak 245/75-16, ale szersza. będą wymagać więcej przycięcie i regulacji na układzie kierowniczym wraz z wyższym odbijaczem nad tylna osią.
265 75 16 199 803,9 31,6 265/75-16: prawie 32" wysoki. To samo jak fabryczna NAS D90 opona. Będzie wymagać nawet więcej przycięcia.
235 85 16 200 805,9 31,7 235/85-16: ta sama wysokość jak 265/75-16 ale węższy. I wydaje się być najbardziej popularny rozmiar z liftem OME.
255 85 16 217 839,9 33,1 255/85-16: mniej więcej 33" wysoka ... bardzo mało ludzi dopasowała jej wielkość. Dużo zarżnięcia dla tego jeden.
285 75 16 214 833,9 32,8 285/75-16: mniej więcej 33" też... ale bardzo bardzo szeroko.
Dodatkowo:
215 70 16 150,5 707,4 27,8
235 80 16 188 782,4 30,8


No. :)21

P.S. Jak komuś się chce/potrafi ładniej w HTMLa ubrać, to mogę plik xls na priva podesłać... :)13
From all the things I've lost,
I miss my mind the most...

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » śr paź 31, 2007 7:44 pm

misialek pisze:
Ja mam malutkie 245/75/16 i dyfer już raz robiłem.[/
podaj zwiazek przyczynowo skutkowy pomiedzy robieniem dyfra i kolkami od malucha

Awatar użytkownika
misialek
 
 
Posty: 1414
Rejestracja: śr lut 04, 2004 1:54 pm
Lokalizacja: Kraków, Krzeszowice, Misialkowe Lasy

Post autor: misialek » śr paź 31, 2007 9:23 pm

Oj Oluś, tak se pisze żeby kolega miał świadomość gównianej jakości kompletnych dyskotekowych/RRowych mostów. U mnie akurat głównym czynnikiem były duże ładunki przemieszczane w trudnych warunkach terenowych, gdybym kółka miał większe destrukcja dyfra byłaby znacznie szybsza.
Pozatym byłem świadkiem kilku wybuchów dyfrów i półosiek w disco/RR w terenie i zazwyczaj miało to miejsce przy dużym rozmiarze kół a najczęściej przy kumulacji z wiejtem.
Ranger, XC70, XTZ660

Awatar użytkownika
pezet
 
 
Posty: 12853
Rejestracja: pt lis 05, 2004 5:25 pm
Lokalizacja: Kraków

Post autor: pezet » śr paź 31, 2007 10:11 pm

No to trzeba wrocic do fabrycznych i asfaltem tylko pomykać :)
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo, na pewno to spier.olisz...

Awatar użytkownika
gucio1234
Posty: 319
Rejestracja: czw wrz 27, 2007 10:11 pm
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: gucio1234 » czw lis 01, 2007 12:21 pm

Jakie sprezyny OME macie zamontowane do Disco 1 i jak jest wyposazony samochod (zderzaki, wyciagarki, ...). Czy gdybyscie stali przed zmiana sprezynek jeszcze raz, czy tez by to bylo OME ?

W katalogu OME jest spory wybor roznych sprezynek, a webowi sprzedawcy doradzaja rozne kombinacje, bardzo roznych numerow katalogowych-niby poparte doswiadczeniem tych panow sprzedawcow.

Przymiezam sie do OME (Sprezyny + Amorki), ale nie do konca wybralem ktore sprezynki.
Marcin (gucio1234)

Awatar użytkownika
LR_Olek
 
 
Posty: 16782
Rejestracja: ndz sty 06, 2002 1:00 am
Lokalizacja: Żuławy
Kontaktowanie:

Post autor: LR_Olek » czw lis 01, 2007 12:45 pm

o ranyyyyyyyyyy.........

Awatar użytkownika
ignat36
Posty: 433
Rejestracja: pt maja 19, 2006 1:04 am
Lokalizacja: Warszawa/3city
Kontaktowanie:

Post autor: ignat36 » czw lis 01, 2007 6:12 pm

misialek pisze:Oj Oluś, tak se pisze żeby kolega miał świadomość gównianej jakości kompletnych dyskotekowych/RRowych mostów. U mnie akurat głównym czynnikiem były duże ładunki przemieszczane w trudnych warunkach terenowych, gdybym kółka miał większe destrukcja dyfra byłaby znacznie szybsza.
Pozatym byłem świadkiem kilku wybuchów dyfrów i półosiek w disco/RR w terenie i zazwyczaj miało to miejsce przy dużym rozmiarze kół a najczęściej przy kumulacji z wiejtem.
ja mam V8, 235/85/r16 i cieżka prawa noge. narazie dyfry cale, ale wydaje mi sie ze tylko po czesci masz racje. bo niestety to czy dyfer pada zalezy od tego jak auto jest dobite/dobijane a na to nie ma wzoru ani reguły.
Range Rover Classic 91' 3,9l
+2"Scorpion Racing, 235/85/R16 BFG AT

ODPOWIEDZ

Wróć do „Land Rover, Range Rover”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość