tobitob pisze:
Lubię rzeczowe dyskusje, a sam jeżeli czegoś nie wiem to pytam lub siedzę cicho.
to tak jak ja

Moderator: Jerry
tobitob pisze:
Lubię rzeczowe dyskusje, a sam jeżeli czegoś nie wiem to pytam lub siedzę cicho.
Mam Td5 z IE, przystosował go do ruchu prawostronnego - wymieniłem lampy, ok 30funtów sztuka na paddocku. Zamierzam go zarejestrowac w najbliższym czasie. NIE ZAMIERZAM robić przekładki - bo po co?tobitob pisze: Mam 300 Tdi z Anglii, które chcę poddać próbie przystosowania do ruchu prawostronnego.
standerus pisze:
Teraz - po 1 kwietnia ma wejść prawo znoszące wymóg przeglądu zerowego. Powinni rejestrować, jak nie piszesz odwołanie, jak nie piszesz podanie do ministra transportu - sytuacja szczególna - mienie przesiedleńcze, jak nie pozywasz do strasbourga i z pół roku do roku później masz wyrok (jest ułatwienie, ktoś juz to zrobił, wyrok ma być w czerwcu).
Nie ma obowiązku robienia przekładki, jak dasz radę jeździj z kierownicą z drugiej strony.
standerus pisze:Mam Td5 z IE, przystosował go do ruchu prawostronnego - wymieniłem lampy, ok 30funtów sztuka na paddocku. Zamierzam go zarejestrowac w najbliższym czasie. NIE ZAMIERZAM robić przekładki - bo po co?tobitob pisze: Mam 300 Tdi z Anglii, które chcę poddać próbie przystosowania do ruchu prawostronnego.
NIE MA PRAWA ZABRANIAJĄCEGO REJESTRACJI LHD W PL
To czym zasłaniają się urzędasy to nadinterpretacja prawa. Jest kilka (3) dyrektyw UE mówiących ze mają ci to auto zarejstrować.
"Starostwa powiatowe odmawiają dopuszczenia do ruchu takich samochodów, powołując się na rozporządzenia i
wykładnię prawa w tym zakresie stosowaną przez Ministerstwo Infrastruktury.
Krajowe przepisy dotyczące rejestracji na terenie Rzeczpospolitej Polskiej pojazdów z kierownicami po prawej stronie
wymagają dostosowania do prawodawstwa Wspólnoty Europejskiej w tej materii. Dyrektywy 77/649/EWG oraz 70/311/EWG z
późniejszymi zmianami dokładnie określają warunki uzyskania homologacji i dopuszczania do ruchu pojazdów na terenie
krajów członkowskich UE, bez względu na to, po której stronie znajduje się kierownica. Niestety, implementacja tych
dyrektyw w system prawa krajowego nie została przeprowadzona prawidłowo, na co wskazują m.in. postanowienia organów
polskiego wymiaru sprawiedliwości. Z tego powodu polskie przepisy są sprzeczne z prawem wspólnotowym, które – według
wykładni Naczelnego Sądu Administracyjnego (I FSK 945/07 - wyrok NSA) – ma nad nimi prymat.
Nowe przepisy tworzą w Polsce dziurę prawną. Z jednej strony mamy twarde stanowisko resortu infrastruktury upierającego się, że pojazd, który “nie spełnia warunków technicznych obowiązujących w Polsce, nie będzie zarejestrowany”. Z drugiej – jest prawo Unii Europejskiej, które otwiera drogę do rejestracji takich samochodów w każdym kraju członkowskim. Jeśli będziemy mieli problem z zarejestrowaniem auta z kierownicą po prawej stronie w swoim starostwie, trzeba zrobić użytek właśnie z przepisów europejskich. Od decyzji odmownej w tej sprawie przysługuje nam prawo odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego (mamy na to 14 dni). W uzasadnieniu trzeba się powołać na unijne dyrektywy 77/649/EWG (dot. pola widzenia kierowców) i 70/311/EWG (dot. układów kierowniczych) z późniejszymi zmianami. Ta ostatnia mówi wprost: “Państwa członkowskie nie mogą odmówić pojazdowi silnikowemu przyznania świadectwa homologacji EWG ani homologacji krajowej ze względu na jego układ kierowniczy, jeżeli układ ten spełnia wymogi zawarte w niniejszej dyrektywie.” Nie ma przy tym znaczenia, czy ruch w danym kraju jest prawo- czy lewostronny. Z pomocą przychodzi nam wyrok Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku z lipca 2008 roku, które uchyliło i skierowało do ponownego rozpatrzenia decyzję o odmowie zarejestrowania “anglika” przez urząd powiatowy w Kwidzynie. Kolegium powołuje się właśnie na te dyrektywy i wyższość prawa wspólnotowego nad krajowym. - Dyrektywa UE podlega implementacji, nie jest stosowana bezpośrednio – broni się Mikołaj Karpiński z resortu infrastruktury. Jednak i ten argument został zbity. W ocenie SKO w Gdańsku dyrektywa 70/311/EWG “nie została w sposób prawidłowy implementowana do systemu prawa krajowego, bowiem de facto nie doprowadzono do harmonizacji tego prawa z normami w niej zawartymi”.
Dz.U.32 z 2003 pozycja 262. , dział3 rozdz1,pkt 2 „kierownica w pojeździe o liczbie kół większej niż trzy, którego konstrukcja umożliwia rozwijanie prędkości powyżej 40km/h nie powinna być umieszczona po prawej stronie pojazdu”
- który nie nakłada wprost obowiązku posiadania układu kierowniczego po konkretnej stronie, a jedynie wskazuje gdzie taki układ POWINIEN się znajdować - w odróżnieniu do innych zapisów dot.warunków technicznych gdzie wyraźnie akcentuje się na "musi być wyposażony", czy też "wyposaża się" lub "nie może" itd.
Kolejny argument To sam fakt badania technicznego przed pierwsza rejestracje, które pomimo brak zmian w krajowym prawodawstwie w zasadzie już dziś wobec wyroku ETS można pominąć..."
Teraz - po 1 kwietnia ma wejść prawo znoszące wymóg przeglądu zerowego. Powinni rejestrować, jak nie piszesz odwołanie, jak nie piszesz podanie do ministra transportu - sytuacja szczególna - mienie przesiedleńcze, jak nie pozywasz do strasbourga i z pół roku do roku później masz wyrok (jest ułatwienie, ktoś juz to zrobił, wyrok ma być w czerwcu).
Nie ma obowiązku robienia przekładki, jak dasz radę jeździj z kierownicą z drugiej strony.
A jakie chcesz w tych autach przeróbki wykonać?? Skoro są to samochody LHD, w dodatku jeden stacjonuje we Francji..Borgir pisze:Czyżby skrótowość mojej wypowiedzi Was zgubiła ?
Ta żesz dałem dwa przykłady dobrze wyglądających i obiecujących LHD coby przeróbek wiela nie czynić i kosztów głupawych nie ponosić. Przecież skoro koszta wysokie i każdy chciałby mieć "po taniości" to i tak taniej jak te dwa przykłady chyba się już nie da zanabyć Disco LHD prawda w powyższym stanie fizycznym. Ale moge się mylić bo plotka głosi że szwagra cioteczna stryjenka wujka babci słyszał, że ktoś kupił z wydmuchaną uszczelką za 2 K plnów, zrobił to i jeździ i ma się dobrze.![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Pozdrawiam.
Nie psuj zabawytedi73 pisze:@borgir'owi chodziło chyba o to, że zamiast przerabiać lepiej kupić LHD, ale co jeśli już ktoś ma RHD?
Ty to chyba masz charakter tego co go masz w awatarzestanderus pisze:Nie psuj zabawytedi73 pisze:@borgir'owi chodziło chyba o to, że zamiast przerabiać lepiej kupić LHD, ale co jeśli już ktoś ma RHD?
Frapująca osobowość/osobliwość*standerus pisze:Znaczy ze co, czarujący jestem??
LR_Olek pisze:tobitob pisze:
Lubię rzeczowe dyskusje, a sam jeżeli czegoś nie wiem to pytam lub siedzę cicho.
to tak jak ja
nie bez przyczyny na stronie LS napisane jest, że przekładanych samochodów wyprodukowanych od 96 nie serwisujątobitob pisze: p.s. moje auto to 2.5 Tdi 1996r w manualu + skóra, klima, el. fotele, abs, 2 poduszki, jasna tapicerka, el. szyberdachy, relingi, itd.
To się właściwie powinno przykleić i odsyłać do wątku wszystkich, którzy po raz setny zaczynają nowy wątek o opłacalności i sensowności przekładek. Ale i tak znajdą się "mądrzejsi", w końcu człowiek uczy się na własnych błędach.tobitob pisze:...
Bo jak Ty już sypniesz prawdą to aż grzech się na Ciebie nie sfoszycLR_Olek pisze:bardzo madre zdania...
a jak ja tak pisze od 5 lat,to sie fochujaprzekladacze
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości