Robi, dopoki nie siadzie. Poza tym pracuje troche inaczej niz CDL i z lekkim opoznieniem - pojezdzij szybciej po czyms sypkim (chocby szutrze) z zapietym CDL i na samej TC to zobaczysz roznice.ulrich pisze:a TC nie robi ?brodafidela pisze:Nie ma bo w DII - TC miało robić w terenie.Wojtek_W pisze:Dobrze z tego rozumiem,ze od 2001 nie ma blokady centralnego dyfra?
Do 2001 była szans kupić egz. z bebechami, ale bez wajchy.
Potem do liftingu w 2003 - wszystko bez wajchy i bez bebechów, chyba że fura na zamówienie była robiona...
Po 2003 z powrotem włożyli DL ale nie wiem czy seryjnie czy tylko w niektórych...
Jak kupować Disco
Moderator: Jerry
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Jak kupować Disco
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Jak kupować Disco
Co kto woli.
Jest jeszcze jedna sprawa: bez blokady nie pojedziesz na samym tylnym napedzie, a to - w niektorych sytuacjach - koniecznosc.
Jest jeszcze jedna sprawa: bez blokady nie pojedziesz na samym tylnym napedzie, a to - w niektorych sytuacjach - koniecznosc.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Jak kupować Disco
No to napisalem ze robi, noulrich pisze:zgadza się ale jeśli chodzi o TC to robi i nie jest złe.

Z ograniczeniami

130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
Re: Jak kupować Disco
TC robi i jest niezłe 

- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Jak kupować Disco
dobrze robi TC + DL.gruszkin pisze:TC robi i jest niezłe

TC - co najwyżej- robi.

Poza tym jak długo bedziesz sie szarpał - to hamulce przegrzać nie problem...
Ja wolałem dołożyć DL - co dupsko mi uratowało - jak zmieliłem tylny most. Z TC - tylko sznurek albo laweta. Z DL - pomału ale do chałupy wróciłem....
Przy elektronice z reguły: "Praktiku jebiot teoriu."

Szczególnie, że to jeden czujnik jest.
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Jak kupować Disco
A czemu powoli tylko na przodzie ?
Parchem mozna normalnie.
Parchem mozna normalnie.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
Re: Jak kupować Disco
bo parch jest zepsuty 

Re: Jak kupować Disco
gruszkin pisze:bo parch jest zepsuty
Ty lepiej szukaj znajomych, bo w gloowaniu spadles, a mi sie juz IP skonczyly

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Jak kupować Disco
Wojtek_W pisze:A czemu powoli tylko na przodzie ?
Parchem mozna normalnie.

Dlatego powoli...
A ty w parchu masz centralnego dyfra ?

Czy na sztywniaka załączasz ? Jakoś ostatnio trochu jeździłem parchem i dyfra nie uświadczyłem...
II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Jak kupować Disco
To akurat nie o moim mowa, ale jak sie zdupczyl tylny wal to zapiac 4x4 i wracalismy normalnie 200km
Dzieki za info o DII, bo kumpel chce kupic zamiast Freelandera i pewnie bede mial byc ekspertem, bo przeciez dżipem jezdze.
Dzieki za info o DII, bo kumpel chce kupic zamiast Freelandera i pewnie bede mial byc ekspertem, bo przeciez dżipem jezdze.

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Jak kupować Disco
No to niech kupi Dżipa - bedzie zadowolony...Wojtek_W pisze:T
Dzieki za info o DII, bo kumpel chce kupic zamiast Freelandera i pewnie bede mial byc ekspertem, bo przeciez dżipem jezdze.

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Jak kupować Disco
Ale dzipy duzo pala i sie psuja. 

y61 long `99 +2`TrailMaster +SuperWinch +ARB przod + inne swiatelka,przelaczniki,bagazniki...
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Jak kupować Disco
Ecie-pecie. Wajcha kosztuje jakies 250 funciakow, wiec skad 2500 zeta?brodafidela pisze:Wojtek_W pisze:A czemu powoli tylko na przodzie ?
Parchem mozna normalnie.U mnie powoli, bo napęd 4x4 stały i mam DL spięte z reduktorem. Szkoda mi było 2,5 kzeta na wajchę od ashcrofta - a patent z linką za 300 stówki, kosztuje często "bumkabum".
Dlatego powoli...
A ty w parchu masz centralnego dyfra ?![]()
Czy na sztywniaka załączasz ? Jakoś ostatnio trochu jeździłem parchem i dyfra nie uświadczyłem...

No i zawsze mogles sztywne ciegno z czysety przygarnac...
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Jak kupować Disco
Wtedy kosztowało 2500 zł, wiem bo szukałem.pamejudd pisze:Ecie-pecie. Wajcha kosztuje jakies 250 funciakow, wiec skad 2500 zeta?brodafidela pisze:U mnie powoli, bo napęd 4x4 stały i mam DL spięte z reduktorem. Szkoda mi było 2,5 kzeta na wajchę od ashcrofta - a patent z linką za 300 stówki, kosztuje często "bumkabum".
Dlatego powoli...
A ty w parchu masz centralnego dyfra ?![]()
Czy na sztywniaka załączasz ? Jakoś ostatnio trochu jeździłem parchem i dyfra nie uświadczyłem...![]()
No i zawsze mogles sztywne ciegno z czysety przygarnac...
Z cysety nie pasowało jakoś... a DL na "zapalenie", przed wyjazdem robiony był.
I jak każda prowizorka została "na dłużej"

edit.
BTW. 250 funtów za kawałek cięgna - to wg mnie tyż przesada.

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Jak kupować Disco
To se kup z trzysetybrodafidela pisze: edit.
BTW. 250 funtów za kawałek cięgna - to wg mnie tyż przesada.

A nawiasem mowiac: jeden kolega z LK ma takie w ofercie za 7 stow, wlasnej konstrukcji na wzor oryginalu. Ponoc robi nie gorzej od ashcroftowych.
130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- brodafidela
-
- Posty: 8529
- Rejestracja: czw cze 05, 2008 2:22 pm
- Lokalizacja: kraków
Re: Jak kupować Disco
Jak nie bede miał co zrobić z kasą - to se kupiępamejudd pisze:To se kup z trzysetybrodafidela pisze: edit.
BTW. 250 funtów za kawałek cięgna - to wg mnie tyż przesada.![]()
A nawiasem mowiac: jeden kolega z LK ma takie w ofercie za 7 stow, wlasnej konstrukcji na wzor oryginalu. Ponoc robi nie gorzej od ashcroftowych.

II TD5, LK (10,2): „Tak więc ten, któremu się wydaje, że stoi, niech uważa, aby nie upadł”.
Re: Jak kupować Disco
Witam szanownych „Panów” na forum!.
Celowo nie użyłem słowa „koledzy” ponieważ jestem tu „KOTEM”
a szacunek do starszych służbą musi być!!
(no chyba że za specjalnym pozwoleniem)
Piszę ten wątek ponieważ jak większość moich „przedmówców” potrzebuję porady
.
Przeczytałem wszystkie 80 stron wątku…. I widzę że temat samochodu do pracy jest trochę „egzotyczny” (2 wątki) więc postanowiłem niejako go wskrzesić, oraz przedstawić swoją „wizję” jak najdokładniej!
Więc; (prowadzę działalność gospodarczą)
Jeżdżę na co dzień i do pracy fiatem „UNO” – zagazowany (zużycie 8L/100km.)
W pracy używam: Lublin – blaszanka (zużycie 12L ON/100km.)
Ponieważ rynek usług jest bezlitosny, a ekonomia jeszcze bardziej
, postanowiłem sprzedać obydwa samochody, a w miejsce nich kupić jeden + przyczepka.
W związku iż pracuję na „powietrzu” dość często konieczne jest abym wjechał do lasu, na pole i inne tego typu miejsca w terenie (i tutaj lublin wymiękł….
ciekawe czemu?) jak również posiadał auto do codziennej jazdy.
W związku z powyższym proszę o poradę czy:
„disco” podoła takiemu przeznaczeniu jak ciągnięcie przyczepy po terenie (przyczepa o DMC 450-750, a więc lekka. Na przyczepie stale narzędzia + materiały ok. 250-300kg) teren standardowy j/w. pisałem bez ciężkiego off-road-u. Stosunek pracy szosa 60% – teren 40%, oraz jak się sprawdzi jako auto „ na co dzień” stosunek jazdy szosa 80% - teren 20%
To chyba tyle…. Na początek, reszta zależy od tego w jakim kierunku „pójdzie” temat
PS. Nie wypisuję preferencji technicznych np. skrzynia biegów, oraz żadnych „linków” do oceny samochodów bo na to przyjdzie jeszcze pora. Na początek chciałbym poznać wasze opinie i co sądzicie o takim rozwiązaniu*.
* od waszej opinii zależy jaką decyzję dalej podejmę
!
Pozdrawiam!
Z wyrazami szacunku CeloDefi.
Celowo nie użyłem słowa „koledzy” ponieważ jestem tu „KOTEM”


Piszę ten wątek ponieważ jak większość moich „przedmówców” potrzebuję porady

Przeczytałem wszystkie 80 stron wątku…. I widzę że temat samochodu do pracy jest trochę „egzotyczny” (2 wątki) więc postanowiłem niejako go wskrzesić, oraz przedstawić swoją „wizję” jak najdokładniej!
Więc; (prowadzę działalność gospodarczą)

Jeżdżę na co dzień i do pracy fiatem „UNO” – zagazowany (zużycie 8L/100km.)
W pracy używam: Lublin – blaszanka (zużycie 12L ON/100km.)
Ponieważ rynek usług jest bezlitosny, a ekonomia jeszcze bardziej

W związku iż pracuję na „powietrzu” dość często konieczne jest abym wjechał do lasu, na pole i inne tego typu miejsca w terenie (i tutaj lublin wymiękł….

W związku z powyższym proszę o poradę czy:
„disco” podoła takiemu przeznaczeniu jak ciągnięcie przyczepy po terenie (przyczepa o DMC 450-750, a więc lekka. Na przyczepie stale narzędzia + materiały ok. 250-300kg) teren standardowy j/w. pisałem bez ciężkiego off-road-u. Stosunek pracy szosa 60% – teren 40%, oraz jak się sprawdzi jako auto „ na co dzień” stosunek jazdy szosa 80% - teren 20%
To chyba tyle…. Na początek, reszta zależy od tego w jakim kierunku „pójdzie” temat

PS. Nie wypisuję preferencji technicznych np. skrzynia biegów, oraz żadnych „linków” do oceny samochodów bo na to przyjdzie jeszcze pora. Na początek chciałbym poznać wasze opinie i co sądzicie o takim rozwiązaniu*.
* od waszej opinii zależy jaką decyzję dalej podejmę

Pozdrawiam!
Z wyrazami szacunku CeloDefi.

Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!
- pamejudd
-
- Posty: 1420
- Rejestracja: ndz lip 26, 2009 7:10 pm
- Lokalizacja: Wioska obok wioski obok Stuttgartu
Re: Jak kupować Disco
Moim skromnym zdaniem rade da, bo do takich zastosowan go stworzono 

130 300Tdi '97, Ghost RS 5700 '05
wolvesahead.org
wolvesahead.org
- UAZ Adventure
- Posty: 611
- Rejestracja: ndz lis 20, 2005 8:18 pm
- Lokalizacja: Tarnów
Re: Jak kupować Disco
Jak najbardziej auto się sprawdzi, mowa o disco I czy II ?CeloDefi pisze: czy:„disco” podoła takiemu przeznaczeniu
ten pierwszy będzie trochę wolniejszy na szosie ale nie ma tragedii, ja polecał bym disco I w manualu trochę żwawszy od automata.
Podstawa to nie ściorany egzemplarz i bedzie dzielnie służył

Re: Jak kupować Disco
http://allegro.pl/land-rover-discovery- ... 98576.html
A to ktoś oglądał? Wygląda na zadbany, może licznik nie kręcony.
A to ktoś oglądał? Wygląda na zadbany, może licznik nie kręcony.
...
Re: Jak kupować Disco
brakuje zdjecia tyłu. na zdjeciach ladny jak na ten rocznik. taki golasek troche ale moze to i lepiej.
i nikt mnie nie przekona ze białe jest białe a czarne jest czarne
-
-
- Posty: 133
- Rejestracja: śr wrz 07, 2011 10:39 pm
- Lokalizacja: Poznań
Re: Jak kupować Disco
Używam D1 w firmie ogrodniczej i do codziennej jazdy. Zrobiłem lift +2 hd żeby zwiększyć ładowność. Przyczepę uciągnie każdą, wjedzie tam gdzie bus nie da rady, wygodne, 7 osobowe, łatwo posprzątać. Z wad to trochę mały bagażnik i po lifcie wysoko hak, trzeba dobrać odpowiednią przyczepkę.CeloDefi pisze:Witam szanownych „Panów” na forum!.
Celowo nie użyłem słowa „koledzy” ponieważ jestem tu „KOTEM”a szacunek do starszych służbą musi być!!
(no chyba że za specjalnym pozwoleniem)
Piszę ten wątek ponieważ jak większość moich „przedmówców” potrzebuję porady.
Przeczytałem wszystkie 80 stron wątku…. I widzę że temat samochodu do pracy jest trochę „egzotyczny” (2 wątki) więc postanowiłem niejako go wskrzesić, oraz przedstawić swoją „wizję” jak najdokładniej!
Więc; (prowadzę działalność gospodarczą)![]()
Jeżdżę na co dzień i do pracy fiatem „UNO” – zagazowany (zużycie 8L/100km.)
W pracy używam: Lublin – blaszanka (zużycie 12L ON/100km.)
Ponieważ rynek usług jest bezlitosny, a ekonomia jeszcze bardziej, postanowiłem sprzedać obydwa samochody, a w miejsce nich kupić jeden + przyczepka.
W związku iż pracuję na „powietrzu” dość często konieczne jest abym wjechał do lasu, na pole i inne tego typu miejsca w terenie (i tutaj lublin wymiękł….ciekawe czemu?) jak również posiadał auto do codziennej jazdy.
W związku z powyższym proszę o poradę czy:
„disco” podoła takiemu przeznaczeniu jak ciągnięcie przyczepy po terenie (przyczepa o DMC 450-750, a więc lekka. Na przyczepie stale narzędzia + materiały ok. 250-300kg) teren standardowy j/w. pisałem bez ciężkiego off-road-u. Stosunek pracy szosa 60% – teren 40%, oraz jak się sprawdzi jako auto „ na co dzień” stosunek jazdy szosa 80% - teren 20%
To chyba tyle…. Na początek, reszta zależy od tego w jakim kierunku „pójdzie” temat![]()
PS. Nie wypisuję preferencji technicznych np. skrzynia biegów, oraz żadnych „linków” do oceny samochodów bo na to przyjdzie jeszcze pora. Na początek chciałbym poznać wasze opinie i co sądzicie o takim rozwiązaniu*.
* od waszej opinii zależy jaką decyzję dalej podejmę!
Pozdrawiam!
Z wyrazami szacunku CeloDefi.
Ogólnie polecam !
Re: Jak kupować Disco
Witam serdecznie!.UAZ Adventure pisze:Jak najbardziej auto się sprawdzi, mowa o disco I czy II ?CeloDefi pisze: czy:„disco” podoła takiemu przeznaczeniu
ten pierwszy będzie trochę wolniejszy na szosie ale nie ma tragedii, ja polecał bym disco I w manualu trochę żwawszy od automata.
Podstawa to nie ściorany egzemplarz i bedzie dzielnie służył
Wielkie dzięki za konstruktywne porady



Teraz mogę przystąpić do kolejnego „etapu”….
A więc;
Preferuję auto z jak najmniejszą ilością elektroniki.
Sprawa prędkości jest dla mnie bez znaczenia

I rzeczywiście podstawa to „nie ściorany egzemplarz”

Co do modelu Disco I lub II, to uważam że najważniejszy będzie stan techniczny „pojazdu” .
Idąc dalej tym tropem



Pozdrawiam!
Z wyrazami szacunku CeloDefi.
Niech Discovery Będzie z Wami ... na Zawsze!
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość